Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:59

tiger27 schreef:
wat een afgang voor zo`n paard
en wat een kritiek krijgt die jongen toch

ken mij heugen dat edward niet bij anky en sjef meer leste gebruikte hij dan niet een andere metode voor toot

Zeker niet. Gewoon LDR.

joyce B

Re: Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:04

Maar vraag mij ook wel af waarom ze niet meer bij Anky en Sjef wilden trainen. Hadden ze verschil in inzicht? En waarom dan? Of was het zuiver financieel en kon Nicole het ook wel...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:15

joyce B schreef:
Maar vraag mij ook wel af waarom ze niet meer bij Anky en Sjef wilden trainen. Hadden ze verschil in inzicht? En waarom dan? Of was het zuiver financieel en kon Nicole het ook wel...

Over het hoe en waarom kun je alleen maar speculeren. Aan de andere kant denk ik dat ze het ondertussen zelf ook wel weten.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:29

Begin toch zo langzamerhand een beetje medelijden te krijgen met Rath. Hij kan het ook nooit goed doen, is het niet bij de nederlanders dan is het wel bij zijn landgenoten. Ik vraag me wel af of hij toch niet wat hulp uit nederland heeft gehad. Heb niet het hele filmpje gezien, maar wat ik zag viel het mij nog wel mee. Een stilstaand plaatje ziet er altijd erger uit. Hoop niet voor de ouders van Rath dat deze toestand een scheiding veroorzaakt: vader is voor nieuwe methoden, moeder is fel tegen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:46

manubres schreef:
Begin toch zo langzamerhand een beetje medelijden te krijgen met Rath. Hij kan het ook nooit goed doen, is het niet bij de nederlanders dan is het wel bij zijn landgenoten. Ik vraag me wel af of hij toch niet wat hulp uit nederland heeft gehad. Heb niet het hele filmpje gezien, maar wat ik zag viel het mij nog wel mee. Een stilstaand plaatje ziet er altijd erger uit. Hoop niet voor de ouders van Rath dat deze toestand een scheiding veroorzaakt: vader is voor nieuwe methoden, moeder is fel tegen.

Dat vind ik ook altijd het probleem met foto's. Hoe kom jij nou aan dat weetje over zijn vader en moeder? Het is nu echt een soap geworden. Vergeleken bij dit alles is het rijden van een proefje op de OS straks een mentaal peulenschilletje voor Rath. :+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:58

Ze leken allemaal erg tevreden met de resultaten ;)
Eindelijk succes!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:19

Waar kan ik foto's van het losrijden zien?
Ze staan vast ergens in het topic maar ik kwam niet verder dan het filmpje een paar pagina's terug en dat valt wel mee.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 07:57

manubres schreef:
vader is voor nieuwe methoden, moeder is fel tegen.

Daar lopen veel relaties op stuk.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:10

Uit betrouwbare bron weet ik dat Anky niet altijd even sociaal vaardig is wanneer ze niet helemaal lekker in haar velletje steekt...
Misschien een meningsverschil met Nicole of de heren? Zet twee dames bij elkaar.... :+

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:16

manubres schreef:

Volgens mij heeft hij nog nooit een OS gereden, en kan dus nog overwegen om Nederlander te worden. Hebben we toch nog goud :D

macke21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:27

LDR LDR LDR LDR LDR ROLKUR ROLKUR tsjonge wat een ophef hierover ga eens allemaal kijken wat jullie zelf doe dan ziekelijk zeuren hierover stop gewoon met paardrijden zet ze in een stuk ongerept natuur met alles erop en aan that is it hebben we allemaal nergens meer last van. Geen Edward Anky Mathiassen enz het is allemaal zo bokkerig "zucht" zo moest dit kwijt

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:32

Je had ook gewoon op het rode kruisje rechtsboven kunnen klikken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:33

janderegelaa schreef:
manubres schreef:

Volgens mij heeft hij nog nooit een OS gereden, en kan dus nog overwegen om Nederlander te worden. Hebben we toch nog goud :D

Ooo dan mag het wel........is het dan misschien de kift?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:33

janderegelaa schreef:

Buiten dat het goud naar Adelinde gaat natuurlijk :D , als we dan toch gaan importeren....kijk ik op dit moment eerder richting het westen van Nederland dan het oosten.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:34

@Hermelientje...Ik heb een interview met de vader van Rath gezien nadat bekend was dat ze Sjef hadden gevraagd om Matthias te gaan trainen. Hij vertelde dat hij ineens de ingeving had gekregen om Sjef te vragen. Hij vond dat ze hun blikveld wat betreft trainingsmethodes best mochten verbreden. Hij vertelde dat toen aan zijn vrouw, die er een paar nachten niet van had kunnen slapen, maar uiteindelijk toch mee ingestemd had.

@InekeN..het zou best kunnen, ik ken Anky niet maar Nicole wel. Heb les van haar gehad en kende Nicole en Edward van toen ze nog niet bekend waren. Maar Nicole vond ik toen al een "moeilijk persoon". Edward was geweldig! Toen was Edward nog de vriend van Nicole....later werd ze zijn manager toen bleek dat Edward toch meer op mannen viel.

@janderegelaa..hahaha...dat zou nog eens een mop zijn! Eigenlijk vind ik dat straks de meeste Olympische medailles een oranje randje hebben! Er zijn veel medaillekandidaten die nederlands gefokt en getraind zijn.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:40

russel schreef:
janderegelaa schreef:

Ooo dan mag het wel........is het dan misschien de kift?

Het mag wat mij betreft sowieso wel. Geen problemen met de verkoop en geen problemen met LDR.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:47

Gelukkig dan maar :D want de topic brullers zijn dan natuurlijk ook tegen ankie en edward, begrijp ik?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:56

Rath heeft tenminste netjes hand voor in de proef.
Adelinde hangt de gehele proef met haar volle gewicht in de mond van haar paard.
Maar ow wat zijn we trots als ze wint! Nou ik schaam me kapot!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:03

In een artikel hier op bokt stond en begrijp het nog niet helemaal na het lezen van dit topic:
(vind het een beetje verwarrend ken de termen ook verder niet) mag ook per pb

Na afloop van de door Rath gewonnen Grand Prix erkende vader en trainer Klaus Martin Rath dat zijn zoon elementen van de Nederlandse africhtingsschool in de training van Totilas had geïntroduceerd.

Worden de nederlandse paarden diep en rond gereden? Is dat kin op de borst? Is dat hier dan toegestaan en hoe straks op de OS met inrijden?
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 04-05-12 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:07

Leuk joh topsport, ingesnoerde neusriemen en rollkur. Laat mij dan maar lekker hobbelen. Wil dat niveau nooit bereiken.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:13

linnie050 schreef:
Worden de nederlandse paarden diep en rond gereden? Is dat kin op de borst? Is dat hier dan toegestaan en hoe straks op de OS met inrijden?

Ja zag op internet verschillende foto's van nederlanders die hun paarden met de kin op de borst rijden. Volgens mij zag ik het op deze site http://www.tumblr.com/tagged/horse-abuse (helaas ligt de site er nu even uit)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:17

Pfffff begint de hele discussie nu weer overnieuw?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:40

macke21 schreef:
LDR LDR LDR LDR LDR ROLKUR ROLKUR tsjonge wat een ophef hierover ga eens allemaal kijken wat jullie zelf doe dan ziekelijk zeuren hierover stop gewoon met paardrijden zet ze in een stuk ongerept natuur met alles erop en aan that is it hebben we allemaal nergens meer last van. Geen Edward Anky Mathiassen enz het is allemaal zo bokkerig "zucht" zo moest dit kwijt

En, lucht het op? *\o/*

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:52

Ik vind absoluut dat er kritisch naar trainingsmethodes gekeken mag worden. Maar ik ben het er ook mee eens dat er in de "onderlaag" net zoveel of misschien wel meer wordt "mishandeld" dan in de top! Jeemie, ga eens op een willekeurige amateurwedstrijd kijken in de B, de tranen springen je in de ogen van het gehang en getrek....en dan heb ik het nog niet eens over alle ruiters die nooit op een wedstrijd terrein komen en o, zo graag hun pony/paard "aan de teugel" willen hebben zonder gevoel er voor. Ik zeg dus: kritisch kijken, maar ga het niet overdrijven!

En wat ik al eerder zei: een foto is een vastlegging van een luttele seconde...maak maar eens een foto van jezelf als je net met je ogen knippert. Niemand die zag dat je even je ogen dicht had, maar het staat wel vast op een plaatje...

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:56

Kelly_Taco schreef:
Rath heeft tenminste netjes hand voor in de proef.
Adelinde hangt de gehele proef met haar volle gewicht in de mond van haar paard.
Maar ow wat zijn we trots als ze wint! Nou ik schaam me kapot!

Helemaal mee eens! _/-\o_