Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:10

Ania schreef:
anneliesdj schreef:

En waarom hebben ze het dan gedaan volgens jou?

Geef toe; eerst wordt er gezegd dat hij niet meer geschikt is voor de sport én de dekdienst en daarom in de verkoop gaat, vervolgens wordt er gezegd dat er toch zoveel mogelijk sperma gevangen wordt voor hij verkocht wordt, dat strookt al niet met elkaar. Ik neem aan dat ze hem niet onnodig pijn willen laten lijden?
En nu ineens komen ze met de mededeling dat hij toch nog geschikt is voor de dekdienst en daarom niet verkocht wordt? Dat wisten ze toch al veel langer dan sinds vanmorgen? Waarom was hij anders nog aan het dekken?

Nee sorry, ik hoop maar dat het een publiciteitsstunt is, anders is het wel heel zielig voor P&P, die is hier letterlijk het lijdend voorwerp.

als je even terugleest, kun je zien dat hij voor dekdienst goedgekeurd is door een dierenarts, zijn verklaring staat bovenaan de pagina.

En ik denk niet dat een dierenarts dit zou afgeven (waarvan hij weet dat het openbaar wordt gemaakt) als ie zou liegen, dan zou ie niet alleen zijn naam als dierenarts maar ook zijn praktijk in gevaar brengen.

Oftewel, dierenarts is erg zeker van zijn zaak dat PP kan dekken, en ik geloof hem daarin

Dat zeg ik toch ook? Maar die DA heeft hem dus gister of vandaag pas gekeurd?
Waarom zetten ze hem dan eerst te koop omdat hij niet meer kan dekken om vervolgens mede te delen dat er zoveel mogelijk sperma gevangen zal worden om hem daarna alsnog 'goed' te laten keuren voor de dekdienst, dat is toch vaag?
Ze hadden die DA ook kunnen laten komen voor ze hem te koop zetten...

Overigens vind ik niet dat het bokt-nieuwsteam hier iets te verwijten valt, die melden ook alleen dat wat ze te horen krijgen en het is uiteindelijk wel nieuws als P&P verkocht zou worden.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:24

money makes the world go round..

Waarom verdient die pony niet gewoon een afbouwende oude dag?

En aan de andere kant, er zijn heel veel jonge getalenteerde ruiters / amazones die zo'n pony nooit zouden kunnen betalen maar die wel een mooie carriere zouden kunnen maken.

Als ik hen was zou ik daarmee een match maken begeleiden..

maar dat levert waarschijnlijk te weinig $$$$ op..

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:27

SantaCruz schreef:
money makes the world go round..

Waarom verdient die pony niet gewoon een afbouwende oude dag?

En aan de andere kant, er zijn heel veel jonge getalenteerde ruiters / amazones die zo'n pony nooit zouden kunnen betalen maar die wel een mooie carriere zouden kunnen maken.

Als ik hen was zou ik daarmee een match maken begeleiden..

maar dat levert waarschijnlijk te weinig $$$$ op..

Maar Power is afgekeurd door de dierenarts als RIJpony! Dus ook niet voor een jonge getalenteerde amazone of ruiter.

Staat wel ergens in het topic (geloof blz. 33 bovenaan!)

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:37

anneliesdj schreef:
schimmie schreef:
Mensen, hou op met die onzin. Als wij zoiets hadden gewild dan hadden wij het allang VOOR het dekseizoen gedaan - niet halverwege.

En waarom hebben ze het dan gedaan volgens jou?

Geef toe; eerst wordt er gezegd dat hij niet meer geschikt is voor de sport én de dekdienst en daarom in de verkoop gaat, vervolgens wordt er gezegd dat er toch zoveel mogelijk sperma gevangen wordt voor hij verkocht wordt, dat strookt al niet met elkaar. Ik neem aan dat ze hem niet onnodig pijn willen laten lijden?
En nu ineens komen ze met de mededeling dat hij toch nog geschikt is voor de dekdienst en daarom niet verkocht wordt? Dat wisten ze toch al veel langer dan sinds vanmorgen? Waarom was hij anders nog aan het dekken?

Nee sorry, ik hoop maar dat het een publiciteitsstunt is, anders is het wel heel zielig voor P&P, die is hier letterlijk het lijdend voorwerp.

Ze zullen het zo hebben MOETEN doen: we hebben in NL namelijk nog zoiets als wetten................en die verbieden dat jij andermans pony ter dekking stelt zonder toestemming van de eigenaar, laat staan dat je de dekgelden houdt.
De ENIGE weg om ook maar IETS te kunnen met deze pony is de wet volgen, en die zegt dat als er schulden zijn dat je beslag mag leggen op de pony, en als er niet betaald wordt, dan mag je/moet je executoriaal veilen..............het is je als houder van PP (wat de Korenbloem is in deze) toegestaan om ZELF in ruil voor de schuld de pony over te nemen, en mee te doen wat je wil, zoals ter dekking stellen.

Het hele circus hiermee gepaard gaande zijn de wettelijke verplichtingen zoals het in acht nemen van termijnen en verplicht adverteren voor veiling......
En geloof me, je wordt NIET blij als je twee jaar lang paarden van een ander moet verzorgen zonder betaling, ZEKER niet als de eigenaar buitenlands is...
Heb daar ook ervaring in.
Dus geen publiciteitsstunt, maar gewoon de verplichte wettelijke handelingen.
de schande ligt bij de eigenaren die PP hebben laten vallen............dat verdient deze pony niet.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:43

marjolein88 schreef:
iedereen doet het echt alsof het een wonderpony is ofzo.
In zijn hele carieere (is nu 17) heeft hij nog geen enkele gouden medaille behaald op het EK dressuur.
Als ik kijk naar vaders van onze hengsten, die hebben voor hun 10e al 4 gouden medailles gehaald op het EK !!!
Dornik B heeft er zelf individueel al 4 behaald !

Een erg lage reactie vind ik.
Als het je was aangeboden had je waarschijnlijk zelf ook wel een ritje EK willen maken met PP
Ik snap best dat je gebruik wil maken om je eigen hengsten te promoten :+

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:56

Power ziet er in ieder geval goed uit.
Aangezien hij dus voor de dekdienst wordt ingezet ga ik er van uit dat hij ook goed verzorgd wordt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:56

denbine schreef:
Als het je was aangeboden had je waarschijnlijk zelf ook wel een ritje EK willen maken met PP

Ik dacht dat ik de enige was die het zo interpreteerde maar ga dus geheel met je mee.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:14

Ben van mening als je zelf goede hengsten heb, het niet nodig is om een pony met deze staat van dienst af te zeiken!
Oftewel over een ander mans/paard zijn rug!

Voor promotie zijn mijn inziens andere topics! :D :o

__OneLove

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:17

marjolein88, wat een claptrap...
Power heeft zich meeeer dan bewezen in de sport :roll: geen enkele du bois pony heeft dat overtroffen..

__OneLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:20

Jawel je doet net of pp niks heeft gepresteerd, maar het is een van de succesvolste dressuurpony's van NL geweest.. vergeet dat niet

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:25

Moderatoropmerking:
Zouden jullie de sfeer hier goed willen houden? Zou zonde zijn als hier een slotje komt.

cristinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:22

Natuurlijk heeft nog geen enkele du bois hengst dat overtroffen, immers ze zijn nog piepjong. Het gaat erover dat er gesuggereerd wordt dat PP de meest succesvolle hengst is met zoveel gouden medailles. Ze bedoelen waarschijnlijk zilveren. Goud word standaard door het Duitse Team behaald. Ze zegt ook dat de [b]vaders[b]van hun hengsten nl. Dornick B, Golden Dancer, en Deinhard B, die hebben allen meerde malen goud behaald. Dat neemt niet weg dat PP wel goede hengst zou kunnen zijn. Mits hij goede merrie's krijgt aangeboden. Probleem zou kunnen zijn dat mensen allerlei "gewone" ponymerrie's kunnen gaan laten dekken, waardoor het zou kunnen lijken dat de hengst gewoon fokt.
Laten we hopen dat de hengst PP nog voor goede nafok kan gaan zorgen en aan een gezonde en eerlijke hengstencarriere kan beginnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:23

@cristinaaa, er staat "een van de meest succesvolle hengsten", dat is toch heel wat anders als "DE meest succesvolle hengst".

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:24

anneliesdj schreef:
Overigens vind ik niet dat het bokt-nieuwsteam hier iets te verwijten valt, die melden ook alleen dat wat ze te horen krijgen en het is uiteindelijk wel nieuws als P&P verkocht zou worden.

helemaal mee eens en daarbij, voor dit soort nieuws kom ik wel op Bokt...dat er zo nu en dan iemand van zn paard valt vind ik echt sneu hoor....maar daar heb je toch minder discussie over :D

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:33

Blij dat te lezen, de pony zal daar goed verzorgd worden !!!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:36

unlimited1 schreef:

waar?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:40

Michael1104 schreef:
unlimited1 schreef:

waar?

:z

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:41

denbine schreef:
marjolein88 schreef:
iedereen doet het echt alsof het een wonderpony is ofzo.
In zijn hele carieere (is nu 17) heeft hij nog geen enkele gouden medaille behaald op het EK dressuur.
Als ik kijk naar vaders van onze hengsten, die hebben voor hun 10e al 4 gouden medailles gehaald op het EK !!!
Dornik B heeft er zelf individueel al 4 behaald !

ik vind het ook een beetje vaag!! ding was 15 toen die met zijn 4de ruitertje op het EK liep........... ik vind dat toch echt een behoorlijke prestatie hoor........ misschien had hij ook op zijn 10de wel 4 gouden medailles gehad als hij bij zijn eerste ruitertje was gebleven??

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:48

BloemBloem schreef:

waar?[/quote]

:z[/quote]

gaat ie van stal veranderen dan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:49

michael.......... lees even voorpagina nieuws........ :D :D :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:50

:? Wat jij nu quote Michael1104 is geen citaat van mij ;)!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:55

KiWiKo schreef:

Ik denk dat hij het sarcastisch bedoelde :D

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:01

Waves schreef:
Wat een complottheorieën weer :')

Bij een executieverkoop komt een hoop kijken. Er zijn schuldeisers, de curator, de rechter. Die beslist. En soms worden er op het laatste moment andere regelingen getroffen. Dat is helemaal niet uitzonderlijk.
En dat is niet allemaal door 1 stal even te bekokstoven.

Moest een Pb zijn :o

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:02

Cayenne schreef:
KiWiKo schreef:

*\o/*

we hebben een winnaar!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:18

Michael1104 schreef:
Cayenne schreef:

*\o/*

we hebben een winnaar!

heeeuiii :) het was al een verkloote kwoot :) :) het leek net of jij dat zo schreef :D :D