piezze schreef:Iemand met hart voor haar paard, iemand die volgens mij lak heeft aan regels en gezag. (iemand die met Croques te paard gaat op wedstrijd enzo).
Misschien vind jij het geweldig dat iemand lak heeft aan gezag en regels, maar ik vind het vrij respectloos als je mee gaat doen aan een evenement dat veelal wordt georganiseerd door vrijwilligers (ook de jury's op de proefwedstrijd zitten daar in hun vrije tijd tegen een schamele reiskostenvergoeding) en dan de reglementen die daarvoor opgesteld zijn (om het welzijn van mens en dier en een eerlijke competitie te waarborgen) aan je laars gaat lappen en daar dan nog een beetje stoer over gaat doen ook...
Als je toch geen zin hebt om je aan de geldende regels te conformeren, wees dan tenminste zo fatsoenlijk om niet andermans tijd te gaan zitten verdoen en laat dan ruimte over voor deelnemers die het WEL serieus menen.
Het spijt mij zeer, maar zo iemand kan ik geen topwijf noemen.
piezze schreef:Ze is gewoon enthousiast en heeft plezier met haar paard. Goh dat ze dan in haar enthousiasme een keer een slidingstop doet (en met halsring he). Wat is daar in vredesnaam erg aan? Ik had daar geen last van.
Als je slidingstops wil doen dan moet je naar een westernwedstrijd gaan. Als je vooral veel aandacht wilt, meldt je dan aan bij Circus Renz met een shownummer te paard of zo. (of meldt je met je paard aan bij Holland got Talent

piezze schreef:Namelijk als je vindt dat iemand ongewenst gedrag heeft dan moet je die persoon daar op dat moment op aanspreken.
Sorry, maar een eerste uitgangspunt lijkt mij dat je je uberhaupt niet ongewenst moet willen gedragen opdat andere mensen daarvan wat moeten gaan zeggen.