Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shan

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:37

daniella74 schreef:
Het gaat mij erom dat er altijd uiteindelijk tegen manegeruiters en manegepaarden geschopt wordt in dit soort topics.
Feit is dat zielig een relatief begrip is en afhankelijk is van de verschillen in de normen en waarden van ruiters.

Ik ben het helemaal met je eens hoor!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:38

helemaal mee eens, moet je zien wat al die manegepaarden meemaken op een dag en die krijgen niet de topverzorging die topsportpaarden als PP wel krijgen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:40

sjorsie schreef:
helemaal mee eens, moet je zien wat al die manegepaarden meemaken op een dag en die krijgen niet de topverzorging die topsportpaarden als PP wel krijgen

Precies.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:42

sjorsie schreef:

Die zijn vaak vele malen beter af en die weten vaak ook wat een WEI is of igg los in de buitenbak. Waarom zouden manegepaarden niet goed verzorgd worden. Volgens mij weten jullie echt niet waar jullie het over hebben op dat vlak.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:42

LuvdaTossa schreef:
Mireille1970 schreef:
Ik bedoel alleen maar aan te geven dat we over elke foto van een "te diep" gereden paard een 30 pagina's tellende topic kunnen maken, maar ik hoor nooit iemand over de schrijnendere gevallen waar we allemaal (!) aan mee hebben gedaan omdat we simpelweg allemaal op een manege beginnen...

Nou nou nou dat is wel heel generaliserend. Ben niet op een manege begonnen, gelukkig niet.

En ook andere gevallen zal ik nooit goed praten. Verbaas me alleen gewoon dat er nog mensen zijn die op deze manier rijden en het ook nog verdedigen. En te diep en te diep zit ook nog een verschil. Ik spreek in de topics dan ook echt over het op de borst trekken van het hoofd van het paard zoals bij die *clinic*. Waar dus precies hetzelfde aan de hand is als op de longeerfoto's.

Dat laatste is niet zo.
Er is wel degelijk verschil tussen een touw ergens aan binden of een mensen arm en been iets laten bereiken Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:43

daniella74 schreef:
sjorsie schreef:

Die zijn vaak vele malen beter af en die weten vaak ook wat een WEI is of igg los in de buitenbak. Waarom zouden manegepaarden niet goed verzorgd worden. Volgens mij weten jullie echt niet waar jullie het over hebben op dat vlak.

Jullie (??)

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:43

Pipo schreef:
Paula1990 schreef:
Zulke mensen horen niet in de topsport thuis.. daarbij ''topruiters'' vind ik het zowiezo al niet ;vraag me wellis af ; zet ze is op een niet gefokt dressuurpaard en kijken of ze die tot zon niveau kunnen uitbrengen (dat noem ik dan topruiter) maar betwijfel of ze dat lukt , doen ze waarschijnlijk niet eens de moeite voor ..

Wat een dom gel*l zeg, het gros van de topdressuurpaarden is springgefokt.

Onzin !

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:45

Paula1990 schreef:
Pipo schreef:

Wat een dom gel*l zeg, het gros van de topdressuurpaarden is springgefokt.

Onzin !

Huh? Geloof je jezelf echt?
Echt bijna alle dressuurpaarden zijn springgefokt.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:46

daniella74 schreef:
sjorsie schreef:

Een rondje in de wei staat niet garant voor geluk hoor

OoappeloO

Uhhmm lekker off-topic.. maar bij veel dressuurpaarden zit een grotte scheut springbloed hoor! De volle broer van Salinero liep op de olympische spelen mee bij t springen Knipoog

Plaatje1990

Bij springpaarden (gefokte zoals Kigali en dergelijke) zitten al 3 super basisgangen in Knipoog neem bijvoorbeeld een niet spring of dressuurgefokt paard en rijd ze dan naar de top dan spreek je over een topruiter maar dat is MIJN mening Knipoog een topruiter vind ik ook bijv. Kelly die fjorden naar de Z rijd terwijl die alles behalve de sport gefokt zijn Knipoog (een topruiter noem ik dus iets wat presteert op niveau waarvoor het paard zeg maar niet gemaakt is) MIJN MENING ALTHANS!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:47

Er zijn genoeg paarden die nog niet eens op wei wíllen!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:48

zoals?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:48

Paula1990 schreef:
Bij springpaarden (gefokte zoals Kigali en dergelijke) zitten al 3 super basisgangen in Knipoog neem bijvoorbeeld een niet spring of dressuurgefokt paard en rijd ze dan naar de top dan spreek je over een topruiter maar dat is MIJN mening Knipoog een topruiter vind ik ook bijv. Kelly die fjorden naar de Z rijd terwijl die alles behalve de sport gefokt zijn Knipoog (een topruiter noem ik dus iets wat presteert op niveau waarvoor het paard zeg maar niet gemaakt is) MIJN MENING ALTHANS!

Wat heeft de Z nu weer met een toppaard te maken? Zó'n niveau is de Z nu ook weer niet hoor Knipoog Zo'n beetje ieder correct paard + ruiter kan de Z halen, met de benodigde wilskracht e.d. Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:49

Wat hebben manege's met dit te maken?

Hoezo hebben paarden die op zo'n stal staan het beter?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:50

Mireille1970 schreef:
Een rondje in de wei staat niet garant voor geluk hoor

Nee maar een "topruiter"op je rug ook niet.
Ik zag in je profiel dat je zelf een manege hebt gehad, waarom koop je dan een manege als je zo duidelijk een probleem hebt met manegepaarden en hun nare, doodongelukkige, zielige en vooral zware leven?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:50

Paula1990 schreef:
zoals?

Ik ken genoeg paarden die niet op wei willen als het regent. Een vriendin van mij haar paard kán nog niet eens is op wei omdat hij er áltijd kreupel vanaf komt ook al doet hij niet eens is wat. Ik ken paarden die het in de zomer in de hitte nog niet eens is fijn vinden om overdrag in een hete zon te staan, die staan vele malen liever op een verkoelde stal.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:51

Paarden die buiten staan hebben het stukken beter ... een paard is een kuddedier en leeft graag buiten !

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:53

Zomer ben ik het met je eens ... maar paarden in de natuur leefden ook gewoon buiten en gingen dan de schaduw opzoeken maargowd dat klopt niet iedereen beschikt over zoveel land ( met bomen)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:53

Paula1990 schreef:
Paarden die buiten staan hebben het stukken beter ... een paard is een kuddedier en leeft graag buiten !

Je kletst, dit geld echt niet voor álle paarden. Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:54

Nee maar het zit WEL in hun natuur.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:55

Inderdaad .. !

sjorsie

daniella74 schreef:
sjorsie schreef:

manegepaarden moeten 3/4 uur op een dag lopen, krijgen onderhoudsbrok en de meeste paarden zien nooit de wei en los mogen ze alleen op de uitmestdag, verder zitten er allerlei verschillende ruiters op, van kan net zitten tot heeft nog nooit op een paard gezeten en dan moet je ook nog maar afwachten of de instructeur genoeg gemotiveerd is de kids/lesklanten echt te willen leren rijden of alleen een uur te laten rondhobbelen,DA word vaak pas gebeld als er een flink probleem is en als het teveel geld gaat kosten moeten ze maar naar de slager idem voor de hoefsmid, heb jaren op een manege gestaan en bij de maneges hier in de buurt gaat het netzo dus weet wel degelijk dat een sportpaard als PP en beter af is dan een manegepaard

Plaatje1990

De meeste paarden zijn echt wel gelukkiger om wat langer buiten te staan dan hele dagen binnen!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:57

Sjorsie: je praat nu veel te algemeen, helaas dat jij manege's zo ziet, maar niet alle manege's zijn zo Knipoog