Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjammie

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:09

sjaantje schreef:
terorita schreef:
dat zal ongetwijfeld..
heb de foto's weer bekeken..
en kom niet tot de conclusie, dat ze na 1 rondje in grijpt,
ene foto's heeft mevr zelf de longe in handen, andere foto het meisje zelf.
en dat allemaal in één rondje

In één rondje op 2 verschillende handen. Knap.

Ze longeren hem op deze foto's maar op 1 hand hoor, de rechterhand, kijk nog maar eens naar de foto's!
Neemt niet weg dat het echt wel langer dan een rondje lijkt te duren en het er zeker niet uitziet alsof Coby aan het vertellen is dat het zo niet hoort! Clown
Wat een verschrikkelijke foto's om te zien zeg... De rillingen lopen over mijn rug! Huilen
Laatst bijgewerkt door Mirjammie op 22-09-07 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:10

mm..nu zijn woorden van anderen ook bevestigd voor mij , t scheen dat P&P op het EK van 2005 half uurtje voordat hij de ring in ging ook helemaal strak in de touwen werd gezet...bij deze wordt dat verhaal wel erg geloofwaardig!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:11

haffylover schreef:
mm dames en heren ik heb de foto´s eens nader bekeken en de foto´s bevestigen dat hioj meer als 1 rondje heeft gelopen en dan verwijs ik jullie naar de cirkel waar de dames in lopen je ziet dat er veel is rond gelopen als je goed kijkt

maar dat wil niet gelijk zeggen dat hij op deze manier gelongeerd is, toen hij daar liep...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:11

Verbijsterende foto's... Ziek
Op eenEK voor de JEUGD nog wel...heeft de jeugd zo de toekomst voor ogen??
Over de afgedwongen methodes zoals hier getoond, dit is niet goed te praten Boos!

Ulissa schreef:
Ik vraag mij af waarom de Stewards niet ingegrepen hebben?? Dit is toch hun taak!!!!
Ze staan daar niet voor Jan met de korte achternaam. Eigenlijk treft de FEI hier blaam!!!!
Zij zijn toch verantwoordelijk voor het welzijn van een paard/pony, zodra zij zich op het terrein van een officiele wedstrijd begeven.

Het zou niet nodig hoeven zijn dat er op dit niveau nog mensen teruggefloten dienen te worden..
Maar hier spelen kennelijk andere zaken dan welzijn en happy athlete...

Ik meen me te herinneren dat er tijdens het losrijden op het FEI World cup 2006 in Las Vegas het publiek en de stewards hun onvrede uitspraken tijdens het losrijden van 'de nederlanders'.
Toch konden na deze onwelkome intermezzo gewoon doorrijden omdat dit voor hun acceptabel is geworden..

Ik denk dat de ruiters denken boven de FEI staan... Lips are sealed

Represailles?? Denk het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:12

Sigrid, ik neem aan dat ze hem niet eerst los gelongeerd hebben en dat hij pas daarna per ongeluk zo strak is bijgezet, want dan was Coby er toch wel bij geweest.

Ik zie btw P&P toch echt maar op 1 hand lopen, of ligt dat nou aan mij? Ik geloof het verhaal van Angela ook niet, maar volgens mij looptie op de foto's toch echt meer op 1 hand.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:12

Even ter info, sinds vanmiddag 14.15h is dit topic meer dan 10.000 x bekeken Cool en meer dan 800 posts van mensen die wél respect hebben voor paarden. Gelukkig is hier niemand die zegt 'o ja zo train ik ook weleens'.
Bokt kan soms toch heel fijn zijn Knipoog.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:13

sigrid1182 schreef:
haffylover schreef:
mm dames en heren ik heb de foto´s eens nader bekeken en de foto´s bevestigen dat hioj meer als 1 rondje heeft gelopen en dan verwijs ik jullie naar de cirkel waar de dames in lopen je ziet dat er veel is rond gelopen als je goed kijkt

maar dat wil niet gelijk zeggen dat hij op deze manier gelongeerd is, toen hij daar liep...

Dat is waar, en je weet ook niet of de foto's in de goede volgorde staan, het kan zomaar zijn dat de laatste foto's als eerste zijn genomen... Maar toch... Pff...

@ Wildwings: hij loopt ook alleen op de rechterhand

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:14

Ja, je hebt gelijk! Hij loopt idd alleen op de rechterhand... Neemt niet weg dat elke stap in deze houding mij zeer ongezond lijkt..

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:15

En dan vergeet ik nog te melden hoe teleurgesteld ik ben in Van Balen. Ik had altijd het idee dat ze wel verantwoord aan het trainen waren maar deze foto's slaan echt alles. Dat er dan vervolgens ook nog glashard lariekoek over het hoe en waarom verspreid wordt vind ik ook echt niet kunnen. Als je hierover liegt, weet je zelf dus ook dat je niet lekker bezig bent! Scheve mond
Dit moet echt aangepakt gaan worden en ik vind ook dat er voor de FEI hier een taak is weggelegd. Dit moet niet toegelaten worden op het wedstrijdterrein!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:18

Hoe kunnen wij nu weten dat het lariekoek is, we waren er toch niet bij?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:19

Aldewereld schreef:
Regelrechte lariekoek! Anky v. Grunsven traint haar paarden (iedereen kent de beelden wel) ook schandalig met haar befaamde diep en op de borst rijden. Wat een ellende heeft dat veroorzaakt zeg, ik vind deze foto's echt heel erg om te zien.

Eigenlijk een off-topic opmerking, maar kan jij dan aantonen wat voor ellende haar methode heeft gebracht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:19

katiavl schreef:

Dat kunnen we niet weten, maar we kunnen wel zien dat de foto's het verhaal toch niet zo goed ondersteunen (als je alle bovenstaande posts doorleest).

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:21

Weet je waar ik nou zo nieuwgierig naar ben, wat de reden is dat mw van balen op deze manier de paarden traint? of iig dit paard? Bedoel, het dier ziete r niet uit alsof het hem vreemd is, hij wijkt er niet voor weg en loopt gewoon door..dus mag aannemen dat ze hier een goede reden voor heeft? (die ik zelfs als leek niet kan verzinnen, heeft niets met strechen te maken of wat dan ook en iemand die zo een paard rijd weet dondersgoed dat die nietz o kort ingesnoerd mag worden, dus smoesjes imo).

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:21

Zoals al eerder in deze topic was gemeld was er kritiek geweest op de lage trainings methode van de ponies uit Nederland. Tineke was zo trots dat ze kon zeggen dat het wel mee zou vallen, en het resultaat wel goud was! Vraag me dan toch af wat toen is gezegd.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:22

ponylovertje schreef:
Als je hierover liegt, weet je zelf dus ook dat je niet lekker bezig bent! Scheve mond

Dat zegt inderdaad wel iets over de algehele betrouwbaarheid...

Er gaan rare verhalen rond over Coby. Die doe je normaliter af als laster en daar denk je verder niet weer over na, maar nu deze beerput opengaat...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:23

WildWings schreef:
katiavl schreef:

Dat kunnen we niet weten, maar we kunnen wel zien dat de foto's het verhaal toch niet zo goed ondersteunen (als je alle bovenstaande posts doorleest).

Heb ik gelezen en zie er niet echt een concrete reden in dat het verhaal niet waar zou zijn.
Natuurlijk is dit verschrikkelijk voor de pony, ik krijg ook nekpijn als ik dit zie

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:23

daarom geloof ik ook niet dat de pony maar één rondje zo kort ingesnoerd heeft gelopen..
hij blijft braaf lopen..alsof ie niet anders gewend is.
als ik die van mij zo kort insnoer klimt ze tegen het behang op en terrecht!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:24

Nou als ik dat bij mijn pony zou doen, zou die gewoon lopen. Dat is gewoon verschillend per individuele pony of paard

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:25

de fotos zijn iig in verkeerde volgorde geplaatst....

de 1e fotos zijn toen hij werd los gemaakt.....

op andere fotos zie je dat hij naar binnen wordgehaald om te worden losgemaakt....

als coby echt aan het longeren is, vind ik het vaag, hoe ze haar handen heeft, en je ziet dat angela de rest van de longeerlijn nog vast heeft...

de manier waarop coby de longeerlijn met 2 handen vast heeft, zeg ik ze haalt de ponie naar haar toe...om stil te zetten...

ponie is op 1kant gelongeerd....

veel fotos lijken op elkaar....en lijken in hetzelfde rondje te zijn gemaakt....

Ook vind ik dat als je naar gezichtsuitdrukking van coby en angela ziet, dat zij niet echt happy kijken,
beetje zorgelijk op 1 foto...als je dit alle dagen doet, kijk je niet zo bescheten lijkt mij....

ik zeg:

verhaal van angela klopt......

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:28

Nou lekker als ruiter zijnde om zo in de spotlights te komen, dit is geen reclame voor hun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:29

katiavl schreef:
Heb ik gelezen en zie er niet echt een concrete reden in dat het verhaal niet waar zou zijn.

Nouja, ten eerste is het al vreemd dat de longeur het paard zo strak zou hebben vastgezet, gezien die normaal toch ook longeert neem je aan, en dusdanig ook zou moeten weten dat dit niet de bedoeling is.
Ten tweede neem ik aan dat Coby bij zo'n toppony dit niet laat zitten als ze het verkeerd vindt maar het er EERST afhaalt, en dan pas uitleg geeft waarom dit niet hoort.
Ze zit tenslotte (ten derde) wel op het EK waar je weet dat je beter niet je pony erg kort vastgezet kan longeren als je het "fout" vindt, en buiten kan ik niet geloven dat Coby eerst nog de pony even heeft gelongeerd om te laten zien dat het zo krap vastzetten fout was, en daarna ook nog even Angela liet longeren met de te kort bijgezette pony.
Ten vierde zie je als je goed kijkt ook een klein cirkeltje al om ze heen, ik neem aan dat de pony meteen aan het begin "per ongeluk" zo kort is vastgezet en niet halverwege (dan was Coby er toch bij geweest en had ze er meteen wat van kunnen zeggen), dus waar komt die "hoefslag"/"longeercirkel" om het tweetal heen dan vandaan als die pony maar 1 rondje heeft gelopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:30

sigrid1182 schreef:

op andere fotos zie je dat hij naar binnen wordgehaald om te worden losgemaakt....

als coby echt aan het longeren is, vind ik het vaag, hoe ze haar handen heeft, en je ziet dat angela de rest van de longeerlijn nog vast heeft...

de manier waarop coby de longeerlijn met 2 handen vast heeft, zeg ik ze haalt de ponie naar haar toe...om stil te zetten...

veel fotos lijken op elkaar....en lijken in hetzelfde rondje te zijn gemaakt....

Ook vind ik dat als je naar gezichtsuitdrukking van coby en angela ziet, dat zij niet echt happy kijken,
beetje zorgelijk op 1 foto...als je dit alle dagen doet, kijk je niet zo bescheten lijkt mij....

ik zeg:

Ze staat er anders wel erg rustig naast terwijl Angela de top-pony veelste strak heeft vastgezet, wat zelfs schadelijk kan zijn. Beetje raar lijkt me dat.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:31

sigrid1182 schreef:

ik zeg:

Dan nog doet ze er minimaal 2 rondjes over om de pony naar binnen te halen....
Kijk maar eens goed naar de foto's.

Blijkbaar zie jij het zoals je het graag wilt zien, net zoals altijd iedereen de foto's van Anky en zelfs een filmpje van haar trainer/echtgenoot wilt zien en zo blijven er excuses voor dit soort praktijken en blijft het maar goedgepraat worden.

Het gaat erbij niet in dat iemand die op een EK rijdt niet weet hoe "haar" pony gelongeerd moet worden.

Heel jammer dit excuus, had van Van Baalen meer verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:33

Ik vind die mail over dat ene rondje echt briljant, lag bijna onder mijn stoel van het lachen ROFL
Als je het nu maar vaak genoeg herhaalt ga je het vanzelf geloven, je zou niet de eerste op bokt zijn voor wie dat werkt Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-07 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

ippietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:33

waar vind je het verhaal van angela?