[BLOG] Mongol Derby 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:43

Femke_Tweety schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of AC en AN elkaar al kenden of dat ze elkaar tijdens deze derby ontmoet hebben.

Even kijken of ik daar wat over kan vinden!

Zij werken bij t zelfde bedrijf.. weet t niet zeker maar geloof dat AN zelfs de baas is van AC in dat bedrijf

Femke_Tweety

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:46

Grappig!

Ik las in de Twitter comments al dat iemand er een beginnende romance in zag.

Dat werd direct weer de kop ingedrukt door een andere twitteraar, met de mededeling dat AC thuis al een leuke romance heeft.

Wel fijn dat ze zo super als team op pad zijn!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:11

Chris; ik zag op op jouw facebookpagina een ouder bericht staan over de ervaring die Heather had met die mannen op motoren, gebeuren dat soort dingen vaker en/of is het al eens echt zo mis gegaan op dat gebied?
Dat lijken mij nu echt doodsangsten, zeker als je er helemaal alleen voor staat dan op een (onbetrouwbare) pony.

Respect voor al je updates en (persoonlijke) erhalen ook weer. Toch een feestje ieder jaar voor mij om dit te volgen op deze manier. Geeft je toch een andere kijk op deze geweldige derby.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:16

Licor schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of AC en AN elkaar al kenden of dat ze elkaar tijdens deze derby ontmoet hebben.

Even kijken of ik daar wat over kan vinden!

Zij werken bij t zelfde bedrijf.. weet t niet zeker maar geloof dat AN zelfs de baas is van AC in dat bedrijf

Oh vandaar dat hij zo behulpzaam is :+
Dat is gewoon ontzettend goed voor zijn carrière :P ~~}>

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:45

Dat is nog eens een teambuildingsuitje :D

sanso schreef:
Chris; ik zag op op jouw facebookpagina een ouder bericht staan over de ervaring die Heather had met die mannen op motoren, gebeuren dat soort dingen vaker en/of is het al eens echt zo mis gegaan op dat gebied?
Dat lijken mij nu echt doodsangsten, zeker als je er helemaal alleen voor staat dan op een (onbetrouwbare) pony.

Ik kan mij ook herinneren dat honden erg bedreigend kunnen zijn. Je bent dan toch erg kwetsbaar ondanks je noodknop.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:19

Beide werken ze op een race stal.. zij is race manager en hij rijdt de paarden.. dus weet niet zeker of zij dan ook de baas is over hem in t bedrijf.. maar manager lijkt me iig een hogere functie dan jockey :+

En idd wel een leuke teambuilding aka bedrijfsuitje hahaha
Ik vond dit vanaf t begin al n leuk koppel..

Devan heb ik eigenlijk nooit heel sympathiek gevonden.. ook niet toen ze voor de 2e keer mee deed.. maar dat is een gevoel gebasseerd op indrukken via internet dus wil daar ook niet teveel gewicht aan hangen..
Ben benieuwd hoe ze haar verlies gaat handelen straks.. lijkt me toch moeilijk om de prestatie van jezelf en t mooie avontuur te zien als je zo vastbesloten voor de winst ging..

En was nog iemand die al eerder mee gedaan had toch? Is zij nu nog wel in de race of is ze weer uitgevallen net als met haar eerste deelname?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:39

Zij was weer uitgevallen door gebroken ribben dacht ik. Vind ik wel erg voor haar. Ik ben ook benieuwd naar het verhaal van Devan met 3 vet penalties. Komt het omdat ze gefocust was op het winnen of de verkeerde paarden gekozen of of of...

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 19:44

Uhm.. Hinke is vanavond NIET op HS24 aangekomen, ondanks dat ze daar een uur heeft rondgehangen. Waarom weet ik niet.. Hopelijk weten we daar morgen meer over. Dit was dusdanig breaking news dat ik het maar even apart vermeld.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:47

Dat klinkt niet goed! Kun je echt verdwalen of is het logischer dat er iets aan de hand is met haar Gps?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:47

Wouw, but zeg!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:50

Uh oh... hopelijk niks heftigs!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:51

Ik volg Twitter maar half geloof ik, is er iemand gefinnished?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:54

Heh waar is Hinke dan :?

Toch een verloren hoefijzer/ander item :+

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:06

Huh?... raar!
Ik hoop dat er niks aan de hand is.
Ze had ook al zo'n rare lus gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:08

Huh hoe dan?! Oh ik hoop dat er niks gebeurd is...

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 20:11

Ik kom er in mijn verslagje straks op terug! Denk dat er een beetje tegenstrijdige berichten zijn. Ik denk dat er niets aan de hand is trouwens.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:30

Haar tracker lijkt zich gewoon in het hs te bevinden dus snap het ook niet.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 20:46

Mongol Derby dag 6

Met een vertwijfeld gevoel laten we de zesde dag van de Derby achter ons. Vandaag kwamen er frustrerend genoeg erg weinig updates uit het veld en de verwarring rondom Hinke was compleet toen haar lijntje alle kanten op leek te gaan in de laatste 80 minuten rijtijd.

Met een uur en een kwartier op de klok zagen we Hinke vandaag afstuiven op HS24, haar vierde etappe van vandaag. Al juichend zat iedereen (ik denk niet alleen wij in Nederland, maar inmiddels heeft ze zich opgeworpen als mondiaal favoriet) op het puntje van zijn stoel. Deze Friezin zou vandaag écht 4,5 etappe gaan rijden, waardoor ze morgen misschien wel finisht! We zagen haar onzichtbare lijn in Noordwestelijke richting de rivier volgen. Op dat moment vroeg iedereen zich al af of ze wel goed ging. Omdat in Mongolië niet alles altijd 100% duidelijk is, de Trackingpagina niet accuraat is (niet qua updates en niet qua locatie) en de Twitterpagina niet altijd even snel met updates komt (zoals vanavond helemaal niets), dacht ik dat het daar wel los zou lopen en dat we vanavond alles wel zouden weten. Maar niets blijkt minder waar. Hinke reed langs de rivier, stak over, ging verder in Oostelijke richting, stak weer terug in Westelijke richting, passeerde volgens het kaartje PRECIES HS24, maar reed door en stopte toen (een uur en een kwartier later). Vervolgens verscheen op Twitter geen enkele update. Niet over Hinke, en niet over andere ruiters. Zo koel als ik ben (was), nam ik nog steeds aan dat Hinke gewoon op HS24 was aangekomen maar dat ze zich wel even voor haar kop aan het slaan was vanwege de navigatiefout in de laatste anderhalf uur. Ze had immers alweer halverwege HS24-24 kunnen zitten.

En dan nu de controverse. Na enig onderzoek (https://www.mongolderby.com/adventures/ ... y/updates/) leek het erop dat Hinke NIET op HS24 zou zijn aangekomen. Een beetje in paniek keek ik nogmaals op de kaart, en nog een keer, en nog eens op Twitter: "RMHQ over and out". Hinke niet op HS24. Waar is ze dan? Even later realiseerde ik me iets anders (ik zit in de mailinglist van de persupdates). Het racereport wordt geschreven in Engeland, door een journalist/PR persoon. Zij zal ongetwijfeld contact hebben met HQ in Mongolië, maar weet niet altijd alles. Veel van wat ze schrijft, komt van de Twitterfeed. En precies daar was NIETS te lezen vanavond over Hinke. In de persmail staat het volgende: "In the absence of news as to where everyone is in the field is tonight, I’ve attached what can only be described as some absolutely staggering pictures of Mongolia. Enjoy!". En dan nu mijn gedachte: deze mevrouw heeft het mis, net zoals wij allemaal. Hinke is WELDEGELIJK op HS24 aangekomen. Kijk maar naar de lijntjes. Precies op het punt waar Hinke nu staat, maken ook de andere ruiters een afbuiging. Hier moet dus wel het HS zijn, dat kán gewoon niet anders. Wat we hieruit leren is dat de lijntjes (die meten met een interval van 10 minuten (vermoed ik. Maar soms slaan ze ook over)), de stipjes en de tentjes niet 100% accuraat zijn. Ze geven een goede benadering, maar je kunt er niet 100% op vertrouwen (net als op PR mensen in dit geval). Oftewel: we kunnen allemaal lekker slapen vannacht want ook Hinke ligt veilig en wel bij de Mongolen in de tent!. :) Wat nog wel even onduidelijk blijft is waarom Hinke vanmorgen niet om 06.30u vertrok. Hier is geen antwoord op gekomen via Twitter. In totaal reed Hinke vandaag dus 4 etappes en daarmee ruimt 120km. Met nog 5 etappes voor de boeg verwacht ik haar finish (in 7e positie) in de nacht van woensdag op donderdag. Tot zover Hinke. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Dan de rest, even kort en bondig. Zoals de dag begon eindigde hij ook wat betreft de huidige plaatsing. Het duo Annabel en Adrian rijden zonder penalties en tijdstraffen voorop. Zij eindigen vandaag op HS26 en hebben daarmee ongeveer 23km voorsprong op Devan. Adrian en Annabel zullen (tenzij een van de twee of beiden nog een straf krijgt) morgenochtend rond een uur of 10 NL tijd finishen. Devan wordt gedwongen slim te rijden want zij heeft natuurlijk al drie penalties in haar zak en de dierenartsen zijn haar dus ook 100% zeker in het veld komen controleren vanavond. Devan heeft vandaag nog wel een wilde uitgekozen. Met paard en al (als ik het goed begrepen heb) kwam zij ten val en haar stijfbeugel moest worden teruggebogen. De afstand van Devan tot het trio Charlotte, Angus en Eliza is nu nog maar een kilometer of 10. Deze drie slapen op HS25 en kunnen morgen als een speer vertrekken. Wellicht zijn ze in staat Devan nog in te halen. Immers hebben ze de ruimte om net wat meer risico te nemen. Daarna, op HS24, is Hinke, over wie alles al gezegd is in dit verslag. De afstand van Hinke tot haar achtervolgers is trouwens enorm teruggelopen door haar foutje. De gebroeders Archibald, Joycelyn en Michael zitten vlak achter haar. Bij benadering een kilometer of 15 vanavond HS24, dus grofweg 1,5-2uur. Zo zie je maar dat de Derby pas echt beslist wordt op de finish (of beter: na de finish, want de paarden moeten ook daar goed gekeurd worden!).

Over Rouke is wederom weinig nieuws te vermelden. Het racereport stelt dat zij nog steeds in de auto zit en dat het niet duidelijk is of en wanneer zij weer verder rijdt. Op basis van de gegevens op de kaart zou ik zeggen dat ze zich ten minste tussen HS16 en 17 heeft laten vervoeren. Op basis van de ervaring van de voorgaande jaren, zou ik zeggen dat ze hiermee niet meer in het klassement wordt opgenomen. De tijd zal het uitwijzen. Het is hoe dan ook een onvergetelijke ervaring.

Oogjes toe voor vanavond en morgen "op tijd" weer op om te zien welke vorm het staartje van de wedstrijd precies gaat krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:52

Top verslag weer.

Die rivier ... mooie foto's.

Ik hoop dat alle deelnemers een goede slaapplek hebben gevonden en morgen weer lekker verder kunnen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:53

Bedankt voor de update van deze spannende dag!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:56

Mooi verslag weer! Echt zo jammer van Hinke's bochtje... anders had het haar misschien nog wel een stationnetje gescheeld.
Anyway als ze maar veilig is.
En al dik 750 km erop hebben zitten in je uppie, RESPECT!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:58

Heel erg bedankt voor de update en de prachtige foto's.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:59

Thanks Chris weer voor het uitpluizen en de update. Gogo Hinke en Rouke. *\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:03

Oh wat een fijne update! Dankjewel weer voor je verslag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:11

Dankje voor de update :D , morgen dus afwachten