Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Dit beleid is niet vrij van leed - en daar ook niet voor bedoeld.
Citaat:De oplossing is dat alle natuurgebieden, zoals voorheen de bedoeling was, met elkaar verbonden worden om migratie mogelijk te maken.
Dit idee is wegbezuinigd.
Voor nu zul je deze dieren deels moeten schieten, en deels moeten voeren. Dat geeft wat tijd om naar de tekentafel te gaan.
Het is voor de mensheid tijd om in te zien dat natuur de toekomst is. Men is druk met 'oppervlakkige zaken' en we stevenen op grote problemen af.
Dus meer ruimte voor natuur, meer focus op duurzaamheid ipv bezit, milieu en natuur hoofdzaak maken voor toekomstige generaties.
Mizora schreef:Citaat:Ha Annaloes, goede vraag, daar weet ik inhoudelijk niets van helaas. Ik ga je vraag doorsturen naar iemand die het wel kan beantwoorden. Komen we bij je op terug!
Klinkt alsof er naar het idee van bachelorkuddes gekeken gaat worden. Ik ben heel nieuwsgierig.
Citaat:Ik hoop vooral dat ze alle grote grazers weghalen en er een vogeltjesland o.i.d. van maken. Wat mij betreft hebben ze hun kansen om natuurtje te spelen, verspeeld.
randalinpony schreef:Wijslander schreef:Citaat:Ik hoop vooral dat ze alle grote grazers weghalen en er een vogeltjesland o.i.d. van maken. Wat mij betreft hebben ze hun kansen om natuurtje te spelen, verspeeld.
weet je wat zo lullig is, Wijslander? Het is vogeltjesland. Het is juist een naturagebied geworden om een aantal vogelsoorten te beschermen.
De grazers zorgen voor een veel te hoge druk op het gebied waardoor juist de doelstellingen om zeldzame soorten te behouden niet gehaald worden.
Amyyy schreef:Precies, de grote grazers zijn geïntroduceerd omdat het gebied te dicht groeide, hierdoor trokken de volgels naar andere gebieden. Door het gebied kaal te laten eten door grazers bleef het gebied open, aantrekkelijk voor weidevogels. Toen is er een Natura2000 gebied van gemaakt, de grazers slaan door en eten juist té veel, waardoor het eigenlijk helemaal geen aantrekkelijk gebied meer is voor weidevogels. Maar de regels vanuit Natura2000 zijn zó streng, dat ze klem zitten tussen allerlei regeltjes.
secricible schreef:Ik wil toch even een heads up geven jongens. Dit hooi als zoethoudertje zien, daarmee doen jullie jezelf tekort. Dit is een signaal waarbij SBB heeft moeten toegeven aan de druk. De gemeente heeft in deze dus de macht in handen en de gemeente is gevoelig voor de maatschappelijke druk dus.
Het hooi op zichzelf is misschien niks, maar het feit dat er beweging komt dankzij demonstraties en acties is wel super. De volgende stap is om nu door te gaan en aan te zetten tot druk om de OVP een langdurige oplossing te geven.
secricible schreef:Ik wil toch even een heads up geven jongens. Dit hooi als zoethoudertje zien, daarmee doen jullie jezelf tekort. Dit is een signaal waarbij SBB heeft moeten toegeven aan de druk. De gemeente heeft in deze dus de macht in handen en de gemeente is gevoelig voor de maatschappelijke druk dus.
Het hooi op zichzelf is misschien niks, maar het feit dat er beweging komt dankzij demonstraties en acties is wel super. De volgende stap is om nu door te gaan en aan te zetten tot druk om de OVP een langdurige oplossing te geven.
anjali schreef:LisaFaded schreef:[ [url=m/wUWKFS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even vanwege de privacy de naam weg gehaald. Ze zijn wel hooi aan het weghalen. Mis omdat ze ander hooi gaan neerleggen?
Dieven ja.Ik zal hun maaltijd eens meenemen.