Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:38

Tommie komt inderdaad 100% van het kamp. Mijn moeder heeft toendertijd opgepast :+

Maar hij woont toch al heel lang in een huis of niet?
Laatst bijgewerkt door Geryon op 05-04-14 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:39

oke, dus het zijn beide "kampers", toch jammer dat er zo'n negatieve bijsmaak aan dat woord zit.

bliver

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:45

Die tommie word hier een beetje zwart gemaakt maar ff serieus als je op zon manier met 14 man je paard komt halen ben je ook gewoon tuig van de richel.

Ze hebben trouwens helemaal geen conflict over wie de eigenaar is maar over wel of niet verkopen. Ik snap in dat op zicht die van bellen wel als dat beest voor een paar miljoen weg gaat zit je er toch lekker warmpjes bij voorlopig.

Dat er bij kampers wietplantages is niks gek toch trouwens. Heb zelfs in de wandelgangen meegekregen dat bij haar ook wietplantages zijn, maar heeft verder niks met de zaak te maken

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:48

wat een gedoe zeg

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:06

Misschien stalde ze niet alleen haar paard, maar ook haar wietplantages wel bij Tommie :+

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:28

spatter schreef:
Misschien stalde ze niet alleen haar paard, maar ook haar wietplantages wel bij Tommie :+

Betaalde ze daarmee :D

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:49

Ik denk dat er in de topsport op dat niveau en prijs categorie paarden word gehandeld een hele hoop criminele zit om aan dat geld te komen. Ik denk dat er maar een heel klein gedeelte dit kan bekostigen met wit geld. Voor mij ook geen probleem zolang ze goed zijn voor hun paarden, maar worden ze gepakt hun probleem niet piepen. Denk ook niet dat dit het belangrijkste is in deze zaak. Beide zullen het geen lieverdjes zijn. Als je daar pension staat ga je lijkt mij ook niet achter elk deurtje kijken wat daar is. Hun hebben het ook druk genoeg denk niet dat ze ALS ze het verhuren dat allemaal in de gaten houden.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:51

Ashley5760 schreef:
Snooki schreef:
Waarom heeft de politie Vingino in beslag genomen? Ik bedoel als er een hennepkwekerij wordt opgerold dan nemen ze toch alleen de planten mee en de kweekspullen. Of had Vingino hier ook wat mee te maken? :D
tenminste ik begreep dat hij door de politie in beslag is genomen of is hij toch door van beelen ontvreemd?

Ik denk dat ze hem geschikt vonden als politiepaard :P.

Nee indd zoals gezegd om te bekijken wie "recht" heeft op het paard

hahaha nou ja hij is groot en zwart :D

Maar ik wist niet dat de politie hierover ging, dacht dat een rechter zoiets toch bepaalde?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:54

bliver schreef:
Heb zelfs in de wandelgangen meegekregen dat bij haar ook wietplantages zijn, maar heeft verder niks met de zaak te maken

Als je iemand met "ballen" bent maak jezelf bekend.. ipv. iets te roepen..
Maar je zal wel van het zelfde slag zijn.

bliver schreef:
het beste kan je zelf thuis een ruitje van je schuur intikken (als je die hebt) en zeggen dat hij uit je schuur is gestolen en het verhalen op je inboedel verzekering.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:28

Als ik het goed begrijp zitten er nu 15 man vast wegens vermoedelijke openlijke geweldpleging en is er door beide partijen aangifte van mishandeling gedaan.

Toen werden er ook nog hennepkwekerijen op afgetapte stroom gevonden, maar daarvan staat nog niet vast wie daar verantwoordelijk voor is cq. van op de hoogte is dat die zich op het terrein bevonden.

Over (poging tot) diefstal kan pas uitspraak gedaan worden als duidelijk is wie eigenaar is van het paard en het paard heeft tot die tijd vakantie.

Heb ik zo de huidige situatie een beetje weten samen te vatten?

Edit: even vermoedelijke toegevoegd aan het geweldplegings stukje, want ook daar staat nog niks vast
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 05-04-14 18:40, in het totaal 2 keer bewerkt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:28

Ik geloof niet dat Tommie iets met die kwekerijen te maken heeft hoor.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:30

Hey, bedankt voor de uitleg
Weet jij ook wie dat gaat uitzoeken dan? Ben ik wel nieuwsgierig naar, want de politie lijkt me hiervoor toch niet de aangewezen persoon? En Vingino is dus niet spoorloos?

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:34

Jeetje wat een gespeculeer en wát een aanames zeg.. Misschien slim om even de uitspraak af te wachten alvorens van alles te verzinnen.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:36

Welke uitspraak, ik vraag gewoon iets?

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:40

Was in het algemeen bedoeld, niet op jou gericht. De laatste 10 pagina's bestaan bijna alleen maar uit wilde verhalen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:41

jee , was ook vast niet tegen jou.. relax! Er wordt idd heel wat gespeculeerd, maar dat is best logisch want geheel normaal is het niet gegaan. Maar ja.. hoe alles nu echt zit??? Horen we vast vanzelf als er iets bekend is. Ik kan er eigenlijk best de humor van inzien.
Laatst bijgewerkt door pipo op 05-04-14 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:41

LBLGypsyCobs schreef:
1. Als ik het goed begrijp zitten er nu 15 man vast wegens openlijke geweldpleging en is er door beide partijen aangifte van mishandeling gedaan.

2. Toen werden er ook nog hennepkwekerijen op afgetapte stroom gevonden, maar daarvan staat nog niet vast wie daar verantwoordelijk voor is cq. van op de hoogte is dat die zich op het terrein bevonden.

3. Over (poging tot) diefstal kan pas uitspraak gedaan worden als duidelijk is wie eigenaar is van het paard en het paard heeft tot die tijd vakantie.

Heb ik zo de huidige situatie een beetje weten samen te vatten?

Wat betreft 1. Klopt. De ene partij zegt "er is geschoten door de vader", de andere partij zegt "men kwam met een knokploeg het terrein op om het paard mee te nemen en men heeft geweld gebruikt". Dus de politie heeft iedereen gearresteerd om uit te zoeken wie welk geweld heeft gebruikt en welk verhaal klopt.

2. Klopt .

3. Inderdaad zijn ze uit aan het zoeken hoe het zit met eigendoms recht. Om te voorkomen dat paard verkocht wordt hetgeen wellicht onrechtmatig is, heeft de politie het paard in beslag genomen.

Het is dus een enorme soap met een heleboel aannames c.q. vragen en de politie wil dit eens heel goed uit zoeken. Wordt vervolgd, het journaal en nieuwsuur hebben hier aandacht aan besteed!

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:44

Ik ben relax hoor pipo :D jij kunt beter relax worden aan je reactie te zien ;)

Mijn vraag gaat ook niet over wie schuld waaraan heeft maar wie gaat uitzoeken wie de eigenaar is. Ik dacht dat de politie daar niks over te zeggen had maar hoor hier dat de politioe hem in beslag heeft genomen, dat kan toch niet?

@ zeppelin, foutje, sorry ;)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:44

Snooki schreef:
hahaha nou ja hij is groot en zwart :D

Maar ik wist niet dat de politie hierover ging, dacht dat een rechter zoiets toch bepaalde?

Dat doen ze ook niet echt.
De officier van justitie geeft bevel ter beslaglegging, de politie voert dat uit.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:45

@ milou123 ah oke, bedankt voor de uitleg. Ben pas met recht begonnen dus vandaar de interesse ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:53

De officier van justitie heeft wellicht (achteraf) toestemming gegeven of (vooraf) opdracht gegeven tot. Zowel in het journaal als in nieuwsuur werden hier geen mededelingen over gedaan. Een woordvoerder van de politie vertelde "dat de politie een melding had ontvangen dat een paard ontvoerd zou worden en dat ze daarop naar de stal zijn gereden en daar 15 mensen hebben opgepakt etc...(zie eerdere post van mij) en dat de politie het paard in beslag heeft genomen en op een onbekende plek door hen goed verzorgd wordt".

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:02

pipo schreef:
jee , was ook vast niet tegen jou.. relax! Er wordt idd heel wat gespeculeerd, maar dat is best logisch want geheel normaal is het niet gegaan..

Citaat:
Het paard en enkele auto's zijn in beslag genomen.

PLUKTEAM ??

http://www.dichtbij.nl/haarlemmermeer/1 ... pdate.aspx

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:06

Tommie zijn vader is volgens mij ook autohandelaar dus meerdere auto's is niet zo gek toch.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:07

Ik denk dat die 15 man ook niet te voet zijn gekomen.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:07

Nikka schreef:
Ik denk dat die 15 man ook niet te voet zijn gekomen.

O, niet? :D