Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:54

Speedster schreef:
SandraBeer schreef:
SPIN zegt dat niet Shadow0 maar PvdD. En als je alles een beetje hebt bijgehouden en de keuringsrapporten leest (en ook nog gezond verstand hebt) weet je heus wel dat deze paarden, zeker voor deze prijzen, niet helemaal 100% zijn. Dat laatste ben ik zeer zeker met je eens. Maar dat doen ze denk ik alleen om de paarden te beschermen. Zodat ze niet alsnog in verkeerd handen vallen. Dat is niet zo verkeerd toch?

Maar er zijn juist al plekken gevonden voor een aantal paarden. Waarom die paarden dat plekje niet gunnen en ze zo nodig zelf willen redden, zodat er nog meer mee gesleept gaat worden?

Zodat ze zichzelf als partij kunnen profileren.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:54

sassefras schreef:
ok al hoort het hier niet ik moet het toch ff kwijt.

er staan zo,n 25 km van mijn huis wel 1500 zielige paarden, helaas heet hun leven natuur. en staan ze te verhongeren en weg te rotten achter een hek.

daar hoor je de partij van de dieren dan weer niet over ( en ook de meeste bokkers niet )

Helemaal mee eens Sas!

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:56

Speedster schreef:
SandraBeer schreef:
Hoi, ik ben ook al een stille lezer vanaf het begin. Ik ben ook 1 van de "redders". Ik wilde dinsdag ook gaan bieden op Kenzo, Guus en Wedford. Idd puur omdat ik ze het niet gun naar de slacht te gaan en omdat ik ze een goed tehuis en pensioen wil geven. Door alle verhalen op dit forum begin ik me ontzettend slecht te voelen omdat ik het idee krijg dat het helemaal niet goed is wat wij "redders" willen. Is het zo slecht dat PVdD deze actie gestart is? Ik denk echt dat zij ook alleen aan het welzijn van deze dieren denken. Echt. Misschien naïef van me. En KimD, ik zou deze partij en SPIN niet al teveel tegen je in het harnas jagen. Mocht SPIN Doortje wel krijgen, dan heb je zeker kans haar te krijgen. Dat is toch niet zo erg op die manier? En eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet erg dat er zoveel aandacht aan word besteed. En vooral niet als ze dan ook bij SPIN terecht komen want dan komen ze toch ook altijd bij een goed iemand terecht? Eerst wilde ik ook op Doortje bieden maar toen ik KimD hier zag ben ik daar ook meteen vanaf gestapt. Dat geldt nu ook voor de andere paarden omdat zij door deze aandacht sowieso een fijn thuis krijgen, denk ik. Ik wil dinsdag de biedingen in de gaten gaan houden op alle paarden en gaan bieden op de paarden die niet in trek zijn. Is dat nou zo erg? Ik snap alle ophef niet, echt iedereen heeft toch het beste met die paarden voor. Behalve dan degene die zo makkelijk over de slacht praten }:) . Dat verdienen deze paarden toch niet, niet 1!!!! Ik doneer aan niemand wil ik even benadrukken. En tuurlijk hebben jullie gelijk over ander paarden op MP en die naar de slacht gaan. Maar je kunt ze nou eenmaal niet allemaal redden....anders had ik dat zeker gedaan!

Als PvdD en SPIN anderen dwars zitten, omdat ze zo nodig zelf de paarden willen redden die geen redding nodig hebben, alleen maar om er zelf mooi bij te staan, dan scoor je bij mij geen punten nee. Ze drijven alleen de prijs maar op om zelf punten te scoren. Dat ze blij zijn dat zich mensen melden die de paarden graag willen hebben en waar ze het goed zullen krijgen. Kunnen ze zich verder bezig houden met dieren die echt in de kou blijven staan. Maar nee, het lijkt wel of ze denken dat alleen zij goede adressen kunnen vinden en voor de rest niemand goed genoeg is.

Ze beseffen niet dat ze bezig zijn om ook andere serieuze, eerlijke bieders af te schrikken. De paarden worden er dus echt de dupe van.

Je hebt gelijk. Ze moeten zich focussen op de paarden waar niet op geboden wordt. Ben ik helemaal met je eens!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:57

Als Kim haar verhaal gaat doen bij HvNL of geenstijl iod, dan is het misschien een idee om een slager te bellen en de échte slachtprijs te vermelden inclusief de naam van de slager, zodat het iig iedereen duidelijk is dat die prijzen van de pvdd onzinprijzen zijn.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:58

faramunda schreef:
elizexbeau schreef:
Stille meelezer hier! Walgelijk hoe die partijen doen... Mocht er een FB bericht komen: ik deel heel zeker weten.

Maar mijn vraag: mag dat wat ze doen? Geld vragen voor paarden die niet van hen zijn? Dan kan ik nu toch ook zeggen dat ik bijvoorbeeld de eerste, wico, ga kopen en redden van de slacht? Wat gebeurt dr met het geld als ze ze niet kunnen kopen?

Ik meen gisteren ergens gelezen te hebben, want dat vroeg ik me dus ook af...... dat dit geld dan naar de andere paarden gaat

Maar wat nou als er vanaf bijvoorbeeld Bokt iemand komt die behoorlijk ruim in zijn of haar budget zit en alle paarden op kan kopen (Ik weet het, idiote gedachte, maar toch.. :+ ) Dan hebben de PvdD en de SPIN geen paarden, maar wel bakken met geld. Word dat allemaal keurig terug gestort?

Ik ben nog steeds voor het idee om openbaar te gaan met de chat en de manier waarop je behandeld bent KimD!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:58

mee eens

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:59

Cayenne schreef:
Is de wet niet dat je bij verborgen gebreken binnen een bepaalde tijd alsnog terug kunt brengen? Hoe zit dat eigenlijk met veilingen?

Wat ik zo heb begrepen koop je de items in de staat waar het in zich in bevind.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:59

Het wordt inmiddels een vies zaakje. Dit was het al met miljoenen fraude, maar met dit gebemoei van zogenaamde goed doeners brrr. Het wordt vast een rel morgen bij de kijkdag... vooral als er camera's,politieke partij, zo genoemde goeddoeners die bestaan van geld van anderen...

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:00

8nnemiek schreef:
Als Kim haar verhaal gaat doen bij HvNL of geenstijl iod, dan is het misschien een idee om een slager te bellen en de échte slachtprijs te vermelden inclusief de naam van de slager, zodat het iig iedereen duidelijk is dat die prijzen van de pvdd onzinprijzen zijn.

Goed idee! :j

Daarnaast: iedereen die een beetje na kan denken, beseft toch dat een paard van 500kg niet 500kg puur vlees is?

Amaris

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:00

Ik zou daar dan zeker Nijkerk voor bellen.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:01

Ja nijkerk zou ik bellen

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:05

Speedster schreef:
SandraBeer schreef:
SPIN zegt dat niet Shadow0 maar PvdD. En als je alles een beetje hebt bijgehouden en de keuringsrapporten leest (en ook nog gezond verstand hebt) weet je heus wel dat deze paarden, zeker voor deze prijzen, niet helemaal 100% zijn. Dat laatste ben ik zeer zeker met je eens. Maar dat doen ze denk ik alleen om de paarden te beschermen. Zodat ze niet alsnog in verkeerd handen vallen. Dat is niet zo verkeerd toch?

Maar er zijn juist al plekken gevonden voor een aantal paarden. Waarom die paarden dat plekje niet gunnen en ze zo nodig zelf willen redden, zodat er nog meer mee gesleept gaat worden?

Misschien hebben degene waar ze al een plekje bij hebben gevonden wel een bepaald budget in gedachten. En kan een handelaar daar nog overheen. Misschien willen ze dat voorkomen. Ik weet het ook niet hoor. Ik hoop in ieder geval echt dat degene die echt hun zinnen op een paard hebben gezet voor het paard zelf, deze ook krijgen! Van harte. En dat de PvdD alleen biedt op de paarden waar niet of te weinig op geboden wordt. Vind het overigens ook een belachelijke reactie vanuit de partij naar KimD toe hoor. We denken allemaal aan het welzijn van de dieren. Doe dat dan ook daadwerkelijk zou ik zeggen (PvvD!!!)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:07

Misschien niet helemaal goed gelezen maar welke zijn de '9'?

Verder SandraBeer, je bent wel een erg naïef en goedgeloving persoon of niet? Waarom zou je de prijs op willen drijven om zo de veroorzaker te zijn dat een paard misschien helemaal niet goed terechtkomt omdat alleen de zogenoemde "redders" voldoende geld hebben. Die mensen hebben misschien helemaal niet zoveel te bieden als het om kennis en verzorging gaat.

Daarbij dit zijn de prijzen van de laatste paardenmarkt in Barneveld (afgelopen maandag)

Oude paarden p.kg € 0.95 € 1.65
Jonge paarden p.kg € 1.00 € 1.50

Ga er vanuit dat de maximale (de hoogste prijzen) alleen gelden voor goed bevleesde dieren. Die staan er op een enkele uitzondering niet bij. Dan een maximaal geslacht gewicht van misschien eens 400 kilo (voor een flink groot en bevleesd paard) met een gemiddelde prijs van 1,30 per kilo is 520 euro. trek hiervan de kosten van de veiling af a 40 procent = 208 euro. Het komt er dus op neer dat je maximaal 312 euro voor een dergelijk paard hoeft te bieden om slachten niet meer interessant te maken. Daarnaast gaan er ook nog eens kosten van het slachten en transport naar de slachterij af. Dus ga eens uit van maximaal €250 euro. Is dat niet het startbedrag van 1 van de grotere paarden? (en daarbij het eerste bod moet 100 euro hoger liggen) Ik denk dat BVA en de oude eigenaren heel goed hebben gekeken wanneer een dergelijk paard niet geschikt meer is voor slachterijen. En hiermee dus al voorkomen dat slagers en handelaren minder interesse hebben in deze dieren.

Dus alsjeblief redders in nood denk even na, paarden brengen geen goud geld op bij de slacht en ga er maar van uit dat de paarden hier ook niet terecht komen.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:08

Ik snapp het echt niet. SPIN en PVDD zitten mp toch ook niet af te speuren op paarden/ponys die daar om wat voor een reden dan ook voor zon laag bedrag te koop worden aangeboden? Daar zitten al die extra kosten niet eens bij.

Waarom maken ze zich in vredes naam zo druk om deze paarden, die wss duurder uit de veiling komen dan een aantal paarden die op mp staan?

SandraBeer

Silly1972 schreef:
sassefras schreef:
ok al hoort het hier niet ik moet het toch ff kwijt.

er staan zo,n 25 km van mijn huis wel 1500 zielige paarden, helaas heet hun leven natuur. en staan ze te verhongeren en weg te rotten achter een hek.

daar hoor je de partij van de dieren dan weer niet over ( en ook de meeste bokkers niet )

Helemaal mee eens Sas!

Ben ik het ook mee eens. Maar als ze dat niet weten kunnen ze er ook niets aan doen. Misschien moet je het bij ze onder de aandacht brengen. De media in. FB.
MarjanB schreef:
Misschien niet helemaal goed gelezen maar welke zijn de '9'?

Verder SandraBeer, je bent wel een erg naïef en goedgeloving persoon of niet? Waarom zou je de prijs op willen drijven om zo de veroorzaker te zijn dat een paard misschien helemaal niet goed terechtkomt omdat alleen de zogenoemde "redders" voldoende geld hebben. Die mensen hebben misschien helemaal niet zoveel te bieden als het om kennis en verzorging gaat.

Daarbij dit zijn de prijzen van de laatste paardenmarkt in Barneveld (afgelopen maandag)

Oude paarden p.kg € 0.95 € 1.65
Jonge paarden p.kg € 1.00 € 1.50

Ga er vanuit dat de maximale (de hoogste prijzen) alleen gelden voor goed bevleesde dieren. Die staan er op een enkele uitzondering niet bij. Dan een maximaal geslacht gewicht van misschien eens 400 kilo (voor een flink groot en bevleesd paard) met een gemiddelde prijs van 1,30 per kilo is 520 euro. trek hiervan de kosten van de veiling af a 40 procent = 208 euro. Het komt er dus op neer dat je maximaal 312 euro voor een dergelijk paard hoeft te bieden om slachten niet meer interessant te maken. Daarnaast gaan er ook nog eens kosten van het slachten en transport naar de slachterij af. Dus ga eens uit van maximaal €250 euro. Is dat niet het startbedrag van 1 van de grotere paarden? (en daarbij het eerste bod moet 100 euro hoger liggen) Ik denk dat BVA en de oude eigenaren heel goed hebben gekeken wanneer een dergelijk paard niet geschikt meer is voor slachterijen. En hiermee dus al voorkomen dat slagers en handelaren minder interesse hebben in deze dieren.

Dus alsjeblief redders in nood denk even na, paarden brengen geen goud geld op bij de slacht en ga er maar van uit dat de paarden hier ook niet terecht komen.

Als je mijn eerdere berichten leest zie je dat ik de prijs niet wil opdrijven! Maar dinsdag pas wil gaan bieden als er niet of zeer weinig geboden wordt op een paard!!!
Laatst bijgewerkt door SandraBeer op 24-01-14 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

LieveLoes

Ik heb al gevonden wat er met het geld zal gebeuren!

Verder vind ik het bijzonder vreemd dat op de onderstaande site beweert wordt dat ze het okee vinden als de paarden voor hoger dan de slachtprijs weg gaan, want dan zijn ze door een paardenliefhebber gekocht. Waarom geven zij doortje dan niet direct op en geven zij KimD de kans om Doortje te kopen?

https://www.piepvandaag.nl/lidworden/do ... de-slacht/

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:11

Die stichting is echt niet goed!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:14

De 9 zijn te zien als je bij Piep naar beneden scrollt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:14

Dit staat er oa op die site van piep vandaag:

Citaat:
Na de faillietverklaring van zorgboerderij en manege Tara-manda zullen 28 paarden aankomende dinsdag worden geveild, waarvan een negental jarenlang dienst hebben gedaan als therapeutische dagbesteding voor gehandicapten. De grotendeels gezonde paarden maken grote kans bij de slacht te belanden.

8)7

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:16

Ibonn schreef:
En ook ik had voor dit helemaal ontplofte al een lijstje van kavels klaarliggen, incl een bod op een vd jongere paarden wiens afstamming en foto's me erg bevallen.
Helaas valt ook dit dier onder die 9, puur owv een te laag startbedrag vd veiling :? Dus ook ik trek me terug, niet alleen voor het paard maar voor de hele veiling....

Dus zelfs serieuze kopers worden zo dwars gezeten door die instanties.... Zou niet verkeerd zijn om dit openbaar te maken.

Dat ze die 9 paarden van het lijstje willen opkopen wil toch niet zeggen dat ze dat ook daadwerkelijk gaat lukken van de donateursgelden? Ze zullen dan als eerste gaan bieden op de paardjes die de minste kans maken. Denk dat ze dan als laatste pas gaan inzetten op dat jonge paard. Of wel helemaal niet meer, omdat ze geen geld meer hebben. Dat zal ook veel aan de andere biedingen liggen. Dus, alle kans

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:20

Ik heb een vraagje over Fia Daula TM. Ik zit dat keuringsrapport door te kijken, maar is er iets mis met dat paard? Ik heb geen verstand van keuringsrapporten :+

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:21

In principe is ze goedgekeurd maar ze heeft wel wat dingetjes zoals een lichte OC-zone ;)
Ligt er maar net aan wat je doel met dit paard is.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:23

SandraBeer schreef:
Dat klopt, ik hoor dus bij dat onwetende publiek waardoor ik me door de media zo ontzettend veel zorgen om die paarden ging maken. Vreselijk. Heb ruzie met m'n man omdat ik 3 paarden wil kopen. Vind het gewoon niet eerlijk dat die paarden na hun werk zo op deze manier afgedankt worden, via een veiling! En ook ik vind dat de partij eerst de biedingen moet afwachten en moet bieden op de paarden waar geen of weinig animo voor is! Dat wilde ik zelf ook zo doen. Het is van mij uit in ieder geval alleen maar goed bedoeld. Echt niets anders.

Je wordt niet als onwetend afgeschildert, ook jij wilt de paardjes een goed tehuis bieden. Maar omdat de PvdD en de SPIN hebben besloten dat dit 1 van hun coverstory's moet worden hebben mensen zoals jij en Kim geen kans om een paard te redden.

waarom dit mij zo stoort?
- Kim heeft contact gehad met de organisaties en die willen geen stap opzij doen.
- er wordt teveel ingespeeld op emotie, maar als het straks allemaal voorbij is hoor je er niemand meer over.
- er is zoveel ellende te koop op MP en de markten, pak dat aan.
- de nieuwe wildernis is momenteel aan het verpieteren en doodgaan en half nederland geeft geld aan een 22-jarige die niet het allergezondste paard meer is.

de scheve verhouding van de hulp en de kortzichtigheid van mensen maken dat ik momenteel gewoon walgend achter de computer zit.
Ik gun alle paarden een lief huisje, maar ook rust. Als dat bij de slacht moet eindigen, dan gun ik ze dat ook. Dit is gewoon behoud van ellende aan het worden.
het symptoom wordt wel aangepakt maar de oorzaak zal gewoon blijven etteren.

dit heb ik niet alleen met deze organisaties, maar ook met de redders van spaanse honden, de exmoorstichting en meer organisaties.
het is allemaal super wat ze doen, maar het lost het probleem niet op.
gebruik het geld om alle honden te castreren/steriliseren/af te maken. Laat geen hengst meer bij de kuddes lopen als de paardenmarkt zo vol is.
Nederlandse asiels zitten ook vol met afgedankte beestjes die misschien niet zo zielig zijn als een spaans hondje, maar ook een mandje nodig hebben. de paardenmarkt staat vol met lieve paarden die al aan de mensen gewend zijn maar nu naar de slacht moeten omdat ze niet zo zielig zijn als een exmoor die zn hele leven vrij heeft gelopen (beter en gezonder scharrelvlees is er niet) en dat geld ook voor de dieren in de Oostvaardersplassen (die worden ook afgeschoten en geslacht, maar zie nog geen zielige konikjes op bokt). Maak daar eens een goed beleid op en pak de oorzaak aan.
Zakken met geld in een bodemloze put gooien kan altijd nog wel :)

de BVA heeft niet het alleenrecht op dierenleed, maar misschien kan het wel gebruikt worden om het hele beleid op dieren houden eens goed door te nemen. :)

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:24

Ik heb zojuist een stuk uit een krant op FB zien staan waarop staat dat de PvvD maar tot 400 wil gaan bieden om zo te voorkomen dat ze in de slacht belanden. Ik heb geen idee hoe ik dat stukje hierop het forum moet krijgen!!!

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:29

Laatst bijgewerkt door SandraBeer op 24-01-14 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt