Silly1972 schreef:sassefras schreef:ok al hoort het hier niet ik moet het toch ff kwijt.
er staan zo,n 25 km van mijn huis wel 1500 zielige paarden, helaas heet hun leven natuur. en staan ze te verhongeren en weg te rotten achter een hek.
daar hoor je de partij van de dieren dan weer niet over ( en ook de meeste bokkers niet )
Helemaal mee eens Sas!
Ben ik het ook mee eens. Maar als ze dat niet weten kunnen ze er ook niets aan doen. Misschien moet je het bij ze onder de aandacht brengen. De media in. FB. MarjanB schreef:Misschien niet helemaal goed gelezen maar welke zijn de '9'?
Verder SandraBeer, je bent wel een erg naïef en goedgeloving persoon of niet? Waarom zou je de prijs op willen drijven om zo de veroorzaker te zijn dat een paard misschien helemaal niet goed terechtkomt omdat alleen de zogenoemde "redders" voldoende geld hebben. Die mensen hebben misschien helemaal niet zoveel te bieden als het om kennis en verzorging gaat.
Daarbij dit zijn de prijzen van de laatste paardenmarkt in Barneveld (afgelopen maandag)
Oude paarden p.kg € 0.95 € 1.65
Jonge paarden p.kg € 1.00 € 1.50
Ga er vanuit dat de maximale (de hoogste prijzen) alleen gelden voor goed bevleesde dieren. Die staan er op een enkele uitzondering niet bij. Dan een maximaal geslacht gewicht van misschien eens 400 kilo (voor een flink groot en bevleesd paard) met een gemiddelde prijs van 1,30 per kilo is 520 euro. trek hiervan de kosten van de veiling af a 40 procent = 208 euro. Het komt er dus op neer dat je maximaal 312 euro voor een dergelijk paard hoeft te bieden om slachten niet meer interessant te maken. Daarnaast gaan er ook nog eens kosten van het slachten en transport naar de slachterij af. Dus ga eens uit van maximaal €250 euro. Is dat niet het startbedrag van 1 van de grotere paarden? (en daarbij het eerste bod moet 100 euro hoger liggen) Ik denk dat BVA en de oude eigenaren heel goed hebben gekeken wanneer een dergelijk paard niet geschikt meer is voor slachterijen. En hiermee dus al voorkomen dat slagers en handelaren minder interesse hebben in deze dieren.
Dus alsjeblief redders in nood denk even na, paarden brengen geen goud geld op bij de slacht en ga er maar van uit dat de paarden hier ook niet terecht komen.
Als je mijn eerdere berichten leest zie je dat ik de prijs niet wil opdrijven! Maar dinsdag pas wil gaan bieden als er niet of zeer weinig geboden wordt op een paard!!!
Laatst bijgewerkt door SandraBeer op 24-01-14 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt