lovejw schreef:Cool we gaan paarden voortaan vastbinden aan hun staart! Haha wat een lachertje weer... Blij dat ik mijn lidmaatschap van de Dierenbescherming al lang geleden heb opgezegd.
Ik ben werkzaam bij de dierenbescherming en dan wel in het asiel. Ik vind je opmerking een beeeeetje jammer...want de centjes gaan niet alleen naar dit soort zaken. Ook de dieren in de asielen krijgen een hoop nieuwe spulletjes etc van dit geld! Dus bekijk het ook eens anders...Of kom eens vrijwilligerswerk doen, dan kan je het eerst allemaal bekijken voordat je een oordeel klaar hebt liggen.
Betreft dit hele paardenverhaal...ik heb toevallig het verhaal aandachtig gelezen en dan wel via het magazine "dierentaal". Ik ben er uiteraard mee eens dat paarden zoveel mogelijk naar buiten moeten en het belangrijkste (belangrijker..) het contact met soortgenoten. Ik denk alleen dat dit hele verhaal niet haalbaar is. Al die manegepaarden, al die mega fanatieke dressuurrijders (lees..niet allemaal natuurlijk) waar de paarden vrijwel nooit van naar buiten gaan...moeten die nu een traject ingaan? neeee dat zie ik neit gebeuren. Daarnaast heb je ook de mensen die hun paarden "natuurlijk"willen houden zonder enige schuilstal..ook dit moet dan veranderen. want onze paarden zijn geen wilde dieren, hun gestel en hun weerstand is niet te vergelijken. Na ja en zo zijn er nog tientallen vormen te bedenken van dierenmishandeling/leed/onrecht/verwaarlozing etc.
Ik heb zelf een paard, heb er meerdere verzorgd en iedereen doet het toch anders...die discussie is te groot en niet op te lossen. Daarnaast ...ik spreek uit ervaring...ik werk MINIMAAL 40 uur per week voor de dierenleed en uhm hoe graag ik het ook wil, we kunnen het nooit geheel verwijderen van deze keiharde planeet. We kunnen wel elkaar op wijzen en er voor knokken, want dat is een ding wat zeker is!!!
Ik hoop overigens dat dit wel in werking gaat, maar nogmaals...het probleem word er niet meer verholpen en vind het een beetje te ver gaan!
psje: Mijn eigen paard staat elke dag buiten in een kudde, in de winter sávonds op stal. Daarvoor was ze een sporter en kwam vrijwel nooit buiten. Het verschil...ik heb nu een ECHT paard, ze geniet nu!