Dierenbescherming: 200.000 paarden verpieteren in Nederland

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

konientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:05

lovejw schreef:
Cool we gaan paarden voortaan vastbinden aan hun staart! Haha wat een lachertje weer... Blij dat ik mijn lidmaatschap van de Dierenbescherming al lang geleden heb opgezegd.

Ik ben werkzaam bij de dierenbescherming en dan wel in het asiel. Ik vind je opmerking een beeeeetje jammer...want de centjes gaan niet alleen naar dit soort zaken. Ook de dieren in de asielen krijgen een hoop nieuwe spulletjes etc van dit geld! Dus bekijk het ook eens anders...Of kom eens vrijwilligerswerk doen, dan kan je het eerst allemaal bekijken voordat je een oordeel klaar hebt liggen.

Betreft dit hele paardenverhaal...ik heb toevallig het verhaal aandachtig gelezen en dan wel via het magazine "dierentaal". Ik ben er uiteraard mee eens dat paarden zoveel mogelijk naar buiten moeten en het belangrijkste (belangrijker..) het contact met soortgenoten. Ik denk alleen dat dit hele verhaal niet haalbaar is. Al die manegepaarden, al die mega fanatieke dressuurrijders (lees..niet allemaal natuurlijk) waar de paarden vrijwel nooit van naar buiten gaan...moeten die nu een traject ingaan? neeee dat zie ik neit gebeuren. Daarnaast heb je ook de mensen die hun paarden "natuurlijk"willen houden zonder enige schuilstal..ook dit moet dan veranderen. want onze paarden zijn geen wilde dieren, hun gestel en hun weerstand is niet te vergelijken. Na ja en zo zijn er nog tientallen vormen te bedenken van dierenmishandeling/leed/onrecht/verwaarlozing etc.

Ik heb zelf een paard, heb er meerdere verzorgd en iedereen doet het toch anders...die discussie is te groot en niet op te lossen. Daarnaast ...ik spreek uit ervaring...ik werk MINIMAAL 40 uur per week voor de dierenleed en uhm hoe graag ik het ook wil, we kunnen het nooit geheel verwijderen van deze keiharde planeet. We kunnen wel elkaar op wijzen en er voor knokken, want dat is een ding wat zeker is!!!

Ik hoop overigens dat dit wel in werking gaat, maar nogmaals...het probleem word er niet meer verholpen en vind het een beetje te ver gaan!

psje: Mijn eigen paard staat elke dag buiten in een kudde, in de winter sávonds op stal. Daarvoor was ze een sporter en kwam vrijwel nooit buiten. Het verschil...ik heb nu een ECHT paard, ze geniet nu!

2001345

Re: Dierenbescherming: 200.000 paarden verpieteren in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:18

ik heb echt niks tegen de dierenbescherming ofzo
ze doen ook wel veel goed werk,
maar die diploma gaat echt te ver.
ik heb 2weken geleden nog ee shet via de dierenbescherming binnen gekregen.
omdat ze t beessie ''gevonden'' hebben.
heb dat dier net 1uur op stal gehad, werdt ie helemaal gek.
laat staan dat ie lang op stal moet.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:19

Hoor veel verhalen over paarden die zand eten en weer naar binnen willen....
.
Ik vind ook dat paarden echt wel een minimaal een paar uur naar buiten moeten.

Mijn paarden zet ik alleen als de bak echt helemaal glad is van het ijs niet naar buiten. Verder altijd.En omdat ze altijd naar buiten gaan passen ze zich aan naar de omstandigheden. Tuurlijk zie ik wel eens dat ze glijden maar dan zie je echt "oeps" en dan passen ze zich aan. Ze hebben ook een tijd gaten gegraven. Nu voer ik meer hooi en ze doen het niet meer. Verder dreinen ze nooit dat ze naar binnen willen ook al weten ze dat als ze naar binnen gaan er eten is. Ik voer meestal op vaste tijden en dat voelen ze wel aan (om 7.00, tussen 14-15.00 uur, om 18.00 en tussen 21-22.00 uur.) En heb ook wel paarden waar ik wedstrijden mee rijd (nee, niet van halve ton, dat niet nee :o >;) )

Ik snap ook wel dat het haast ondoenlijk is dit door te voeren maar als er niemand aan de bel trekt gebeurd er toch nooit wat.

Ze worden trouwens wel ongedurig als ze op stal staan.... dan willen ze naar buiten.

ook vandaag hebben ze van 7.30 tot 16.00 buiten gestaan. Ze hebben wel wat beschutting van een bosrand aan de ene kant, dat scheelt wel moet ik toegeven.
Laatst bijgewerkt door Odeale op 16-12-10 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:22

Ach ja, weer het voor het eten naar binnen komen verhaal. Mijn paard kan zelf in en uit lopen, de stallen hebebn geen deuren en staat regelmatig uren vrijwillig binnen, maar niet in de stal waar ze eten krijgt....
Als het regent of gaat regenen, gaat ze niet het land op. Nu bij -5 wel weer. Het is niet de kou, maar regen waar zij toevallig een hekel aan heeft. En terecht, want ze krijgt er snel rainrot van.
Elk paard is verschillend. Er zijn paarden die het niet prettig op stal vinden, maar er zijn zat paarden die het heerlijk op stal vinden, en niet om het eten.
Ik vind niet dat je willens en wetens paarden buiten moet zetten die aangeven dat ze het niet lekker vindne en ik vind dat je paarden niet willens en wetens op stal moet zetten als ze aangeven het niet lekker te vinden, en mijn ervaring is dat een dagdeel op stal staan bij maar weinig paarden tot stress leid. Een en ander hangt ook samen met waar ze geboren zijn (op stal of in de wei) en hoe ze opgegroeid zijn. Het is maar wat ze gewend zijn.
Ik vind richtlijnen best, maar regels gericht naar hoe iemand denkt dat het zou moeten voor alle paarden, idioot. Er moet ruimte vblijven voor aanpassingen en uitzonderingen. Maar dat heb ik geloof ik al drie keer eerder gezegd.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:32

En wat gaat dit grapje kosten, als ik een diploma wil krijgen om een paard te houden? Lekker centjes verdienen weer he........ Alles kost geld... Vind het een goed idee maar dan moeten ze er geen winst op maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:51

hehe mooi mooi mooi. En nu even serieus.

HOE willen ze dan iedere paardenhouder een diploma laten afleggen? En hoe willen ze dat dan gaan controleren of je wel diploma hebt? Bij elke weide of stal gaan kamperen tot ze je te pakken hebben om het te vragen? Leuk tijdsverdrijf zou ik zeggen, vooral met dit weer.

Ik pleit schuldg, ik heb ook 1 paard dat nu op een weide staat, alleen en zonder schuilstal. Beestje heeft waterdicht licht gevoerd regendek op, heeft iets meer dan 1ha om de beentjes op de strekken, amper modder, zelfs niet met dit weer, heeft gigantische hoop hooi liggen en 1 complete lengte van de weide waar bomen naast staan die toch flink wat wind wegnemen. Paardje geeft niet bepaald de indruk ongelukkig te zijn.

Noem me maar een beul dan, het is maar tijdelijk en we proberen dit soort situaties absoluut te vermijden als we kunnen. We hebben alleen pech gehad met de weilanden dit jaar en hadden geen andere keuze. Vanaf oudjaar kan dit beestje terug op ons stuk land met afsluitbare stal en kan die dus ook weer terug bij z'n maatje.

bepjefrannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:12

Ach, ik zou wel willen dat mijn 2 paarden (moeder en dochter) de hele dag naar buiten konden gaan. Maar helaas heb ik de loterij niet gewonnen, en staan ze op stal op de manege. En van Oktober tot April is de wei gesloten. Maar.....ik wandel me suf met ze, zet ze bij elkaar, laat ze buiten een uur grazen in de polder ( daar sta je dan met 2 paarden , 2 touwen vasthoudend). Maar nu het zo glad is geweest en waarschijnlijk ook weer gaat worden, durf ik niet met ze naar buiten. Zeker moeder vindt sneeuw en ijzel super eng. Wat moet je dan? Gelukkig hebben we een binnenbak , zodat ze toch wat beweging krijgen. Door ze te rijden of lekker los te gooien.Ik wacht met smart op 30 April, dan mogen ze weer op de wei.... Lekker na het rijden de wei op, weer lekker aan elkaar knabbelen, grazen, en weer paard zijn!!!!
Ik benijd de mensen die de gelegenheid hebben om hun paardjes lekker naar buiten te laten gaan, en ik heb medelijden met de paardjes die helemaal niet naar buiten kunnen, omdat het weer dit niet toelaat, en er geen gelegenheid is om ze ergens te laten stappen..

Bagheertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:29

Heel goed! Ben erg benieuwd wat er gaat veranderen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:42

bepjefrannie schreef:
Ach, ik zou wel willen dat mijn 2 paarden (moeder en dochter) de hele dag naar buiten konden gaan. Maar helaas heb ik de loterij niet gewonnen, en staan ze op stal op de manege. En van Oktober tot April is de wei gesloten. Maar.....ik wandel me suf met ze, zet ze bij elkaar, laat ze buiten een uur grazen in de polder ( daar sta je dan met 2 paarden , 2 touwen vasthoudend). Maar nu het zo glad is geweest en waarschijnlijk ook weer gaat worden, durf ik niet met ze naar buiten. Zeker moeder vindt sneeuw en ijzel super eng. Wat moet je dan? Gelukkig hebben we een binnenbak , zodat ze toch wat beweging krijgen. Door ze te rijden of lekker los te gooien.Ik wacht met smart op 30 April, dan mogen ze weer op de wei.... Lekker na het rijden de wei op, weer lekker aan elkaar knabbelen, grazen, en weer paard zijn!!!!
Ik benijd de mensen die de gelegenheid hebben om hun paardjes lekker naar buiten te laten gaan, en ik heb medelijden met de paardjes die helemaal niet naar buiten kunnen, omdat het weer dit niet toelaat, en er geen gelegenheid is om ze ergens te laten stappen..

Vaak is een manege veel duurder! Dus plaats een advertentie op MP zou ik zeggen.. ;)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:37

Manege zou ik nooit van mn leven meer doen. heb dat met mn vorige paard gedaan, maar nee, daar kunnen ze veeeeeeeel te weinig naar buiten. en dan betaal je bovenop je stalling (310 euro toendertijd) ook nog 50,- per maand voor een weitje wat in een dag kaal gegeten was... nu heerlijke stal met land erbij! elke dag paar uur naar buiten... :D

bepjefrannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:49

Dat is in de randstad niet 123 te vinden...En waar rij je dan in de winter als alles bevroren is? Ik ken wel wat mensen die op een land staan, maar die hebben het in de winter niet altijd prettig. Kunnen niet rijden, bak bevroren. Ben wel benieuwd hoe men dat doet als je op een landje staat. Ben nog niet zo heel lang in de paardenwereld, en ben wel nieuwsgierig hoe anderen het oplossen in de winter. Zeker de winter zoals dit jaar en vorig jaar...

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:52

Dat hangt er vanaf.... van de week gewoon lekker wezen rijden en wandelen... nu met die sneeuw gooi ik em alleen maar los en dan maar hopen dat dit weer niet te lang gaat duren... je moet je helaas aanpassen aan de weersomstandigheden...

ben 2 weken geleden met die heftige sneeuw zelfs van stal naar huis gaan lopen...

bepjefrannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:04

Ik hoop ook dat dit weer niet te lang duurt...Mijn paard durft niet in de sneeuw te lopen, is als de dood dat ze uitglijdt. Ze is het niet gewend. Nu is ze bijna 18 en ik denk ook niet dat ze gaat veranderen. Ik heb haar nu anderhalf jaar. In de binnenbak losgooien vindt ze geweldig! Verder geef ik ze heel veel aandacht, en als het enigszins kan ga ik met ze naar buiten. Afgelopen zondag heeft ze nog voor de kar gelopen, en dat ging prima, was het ook wat aan het dooien. Moeder paard is ook de moeke van de manege, dus aan aandacht geen gebrek!
Maar toch....ik wou dat de wei open was, zonder sneeuw,en met wat zon. Geduld, zucht...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:09

bepjefrannie schreef:
Dat is in de randstad niet 123 te vinden...En waar rij je dan in de winter als alles bevroren is? Ik ken wel wat mensen die op een land staan, maar die hebben het in de winter niet altijd prettig. Kunnen niet rijden, bak bevroren. Ben wel benieuwd hoe men dat doet als je op een landje staat. Ben nog niet zo heel lang in de paardenwereld, en ben wel nieuwsgierig hoe anderen het oplossen in de winter. Zeker de winter zoals dit jaar en vorig jaar...

Ik heb al wekenlang niet gereden. Jammer dan. Wel heb ik veel grondwerk gedaan en zoals vandaag, als de grond niet bevroren is, laat ik mijn paard heerlijk even rennen door de bak. Doet 'ie uit zichzelf. Hij staat natuurlijk wel lekker op het land, maar rennen daar doet 'ie nu niet, met bevroren stukken, inclusief hier en daar een soort van ijsbaan (gaten met regenwater die nu bevroren zijn). Gaat prima, hoor. Hij is heel voorzichtig, maar ik merk wel dat hij zijn gesprint nu erg mist, want zodra de bak begaanbaar is en ik laat hem daar los, is het een en al jolige bokken en gerace. :+

Het is voor mij behoorlijk afzien 's winters, maar als ik naar mijn paard kijk, heb ik het er graag voor over. :j
Het rijden komt wel weer straks..... dan pakken we de boel gewoon weer op.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 00:41

De cursus paardenhouder staat ook op internet en is nu ook online te volgen:
klik hier

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 00:51

_O-

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 00:54

:')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 01:33

blue_kim schreef:
En daarom krijgen ze zo'n 'slechte' naam. Ik heb dan zoiets van, zorg dat je in elk district iemand heb die verstand heeft van 1 bepaald soort dier. En dus neit 5 mensen die alles weten van honden. Nee bv 1 iemand met verstand van honden, 1 van katten, 1 van paarden, 1 van knaagdieren noem maar op.

Want die domme vragen en/of opmerkingen die er af en toe gesteld worden tijdens zo'n controle, daar wordt je op den duur echt geïrriteerd van.

Het is mogelijk om van al die dieren wat te weten, maar de dierenbescherming denkt er nogal ligt over. Dus dan krijg je inderdaad domme opmerkingen.

Citaat:
Nee, de vrijwilligers van de DB doen de paarden er ook bij. Alleen bij ernstige of gevaarlijke adressen komt de LID kijken en actie ondernemen. (betaalde inspectie)

Ze zoeken vrijwilligers voor de inspectie voor alle genoemde diersoorten. Helaas zijn er maar weinig met goede en uitgebreide kennis van paarden, dus nemen ze al gauw iemand aan zonder deze (uitgebreide) kennis.
Vervolgens moet je een cursus doen, die de DB ca. 500 euro p.p. kost. Ze "ontslaan" dus ook niet zo snel iemand.

De dierenbescherming heeft zo'n slechte naam dat veel mensen ze er zich niet aan wagen.

Mare wel 500 euro...
Mijn mbo opleiding dierenverzorging heeft me ouders meer dan 5000 euro gekost.
De opleiding dierenarts kost m eer dan 10.000 euro.
Mijn opleiding gedragsdeskundige paard meer dan 4000 euro.

Waarom denken ze dan in godsnaam dat ze het afkunnen met een cursusje. Het zou een stuk slimmer zijn als ze die 500 euro in hun zak hielden en opzoek zouden gaan naar mensen met diploma's. En dan neemt de kwaliteit vanzelf toe. Ben je slim dan stop je ze meteen allemaal op een cursus communiceren en leer je ze iets over informatie delen. Dan komt het met de geheimhouding daar ook meteen vast goed. Heb je de 3 grootste problemen van de Db uitgeschakeld.

Overigens was ik vandaag op een manege. En ik kreeg daar wel serieus het doodskist gevoel bij voor die paarden. Van die prachtige hoge betonnen wanden, stallen van minder dan 3x3. De bovenluiken bevatten allemaal een weefrek die nauwelijks ruimte overhoud om door te kijken. Tja ik vind echt dat we in nederland wel wat moeten veranderen bij de paarden. Maar ik vind dat we moeten beginnen bij dit soort bedrijven. Hier leren kinderen (en volwassene) het heel vaak. Hier krijgen ze dus hun eerste slechte voorbeeld mee. Juiste deze bedrijven moeten leren dat paarden buiten horen, contact horen te kunnen maken en dat ze moeten kunnen bewegen.
Voor deze branche kan de overheid regels maken en dan volgt de rest van het geheel vanzelf makkelijker.

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 02:17

Veulen84 schreef:
De dierenbescherming heeft zo'n slechte naam dat veel mensen ze er zich niet aan wagen.
Mare wel 500 euro...
Mijn mbo opleiding dierenverzorging heeft me ouders meer dan 5000 euro gekost.
De opleiding dierenarts kost m eer dan 10.000 euro.
Mijn opleiding gedragsdeskundige paard meer dan 4000 euro.

Mensen met zo'n dure opleiding gaan echt niet onbetaald werken........jij wel?

Conclusie is dus dat er dierenpolitie moet komen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 08:30

ponyfee schreef:
De cursus paardenhouder staat ook op internet en is nu ook online te volgen:
klik hier

nääää geprobeerd... kan het niet he.
Ik ben dus gezakt. Ik vrees dat ik mijn paarden naar de salamifabriek moet brengen. }>

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 08:38

Lusitana schreef:
Ach ja, weer het voor het eten naar binnen komen verhaal. Mijn paard kan zelf in en uit lopen, de stallen hebebn geen deuren en staat regelmatig uren vrijwillig binnen, maar niet in de stal waar ze eten krijgt....
Als het regent of gaat regenen, gaat ze niet het land op. Nu bij -5 wel weer. Het is niet de kou, maar regen waar zij toevallig een hekel aan heeft. En terecht, want ze krijgt er snel rainrot van.
Elk paard is verschillend. Er zijn paarden die het niet prettig op stal vinden, maar er zijn zat paarden die het heerlijk op stal vinden, en niet om het eten.
I

Perfect toch... Verplicht een aantal uren de kans geven om de benen te strekken, hoeft niet te betekenen dat op de plek waar ze rondstruinen geen stal of beschutting aanwezig mag zijn waar ze naar binnen wandelen.
Alhoewel... dan zit je natuurlijk wel weer met die nederlandse verordeningen dat je in een wei geen schuilstal mag bouwen }:0

Ik zie zelf ook al ideale situatie dat paarden zelf in en uit kunnen lopen naar behoeven. Dan hoef je niet te piekeren wat het beste is voor je paard. Hij beslist het dan zelf wel.

Ik zie ze hier ook duidelijk hun keuzes maken. Er zijn dagen dat ze een groot deel van de dag in de schuilstal doorbrengen, met de neuzen naar buiten, want ze willen alles wel in de gaten kunnen houden. Smiddags maken ze dan steevast een gezamelijk wandelingetje door de wei.
Op mooie dagen (droog vriesweer) zie je ze veel meer in de wei staan, lekker in het zonnetje , beetje soezen, beetje graven, misschien elkaar beetje klieren.
Typisch genoeg zie ik ze bij stormachtig weer dan ook weer meer buiten staan. Dan merk ik dus dat ze in de stal erg onrustig zijn. Het buitenstaan op dat moment is voor hun dan een veiligheidsmaatregel, denk ik. Ze staan dan ook niet bij de bomen (die zijn er genoeg) maar echt op een groot open stuk. Daar hebben ze natuurlijk het beste overzicht.
In de zomer stonden ze met hetedagen overdag altijd in de stal.

Daarom vind ik dit ook een ideale situatie. Vanwege de mogelijkheid tot het maken van een keuze.

Moet eerlijkheidshalve wel erbij opmerken dat ik de hooinetten aan de hoekpalen van de stal ophang, zodat ze met eten heel makkelijk droog kunnen staan. Ook de ring met stro is zowel van buiten als van binnen bereikbaar
Maar dat is dus echt voor mijn eigen gevoel; de wetenschap dat ze iig droog (kunnen) staan als ze eten

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:34

Als de paarden s'winters nooodgedwongen in de stal moeten kunnen ze die van mij maar beter meteen laten inslapen. Die schiet compleet door lint zodra hij in een stal wordt gezet. Daarbij mag hij niet op een weiland met gras staan (ivm hoefbevangenheid. Krijgt hij gras binnen dan houden we hem niet meer levend. Hij heeft tot 4x toe al hoefbevangenheid gehad.) en zo kan ik nog veel meer dingen verzinnen die ik volgens de DB 'fout' doe. :')

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:39

Je reinste onzin !!
Dat vind ik het.
Iedereen weet dat je een paard niet moet opsluiten in een klein donker stalletje. Iedereen weet dat je een paard fatsoenlijk eten en afdoende water moet geven enz. Alle dingen die ze nu bij wet vast willen gaan leggen zijn overal bekent.
Ik zie het als een manier om nu eindelijk de paardenhouder eens financieel te kunnen pakken.

Als iemand niet goed voor zijn dieren zorgt, gaat hij dat ook na een cursus niet doen.
Goed de enkeling die er tussen zit die een paard verkeerd behandeld omdat hij/zij niet beter weet, schiet met deze cursus/wet iets op, maar dat is een grote minderheid.

Het grootste deel van de manege's in Nederland kunnen opdoeken als er een minimaal grond bezit per paard komt.
En waar gaan al die paarden naar toe die dan weg moeten omdat de ruimte thuis misschien iets te krap is ?

Mijn paarden hebben een inloopstal, en 24/7 een paddock tot hun beschikking. Er is nog een weiland, maar daar kunnen ze niet elke dag op.
Alles opruimen dan maar ?

Verder willen ze registreren waar paarden zitten, voor als er iets engs uitbreekt ? Zo brengen ze het wel, maar logisch gevolg zal dan de paardenbelasting zijn.
En die nieuwe wet, wie gaat die controleren ?
Bij de burger wordt op het moment de broeksriem al zo strak aangetrokken, dat het langzaamaan moeilijk ademhalen wordt. Maar het kan natuurlijk altijd nog wat gaatjes strakker.

Wij paarden eigenaren worden gezien als rijk volk. Mensen met heel veel centen. Nou, ik weet niet hoe het er bij jullie voor staat, maar ik ben zo rijk niet.( niet dat ik geen hoefsmid of dierenarts kan betalen hoor)
Niet paardeneigenaren/liefhebbers realiseren zich vaak niet, dat een paardeneigenaar andere dingen niet doet, omdat hij/zij het geld uitgeeft aan het paard. Ze zien alleen maar dat dier, jij kan het betalen, dus jij hebt veel geld. Dat zij drie keer per jaar op vakantie gaan, en ik nooit, dat wordt voor het gemak even over de kop gezien.

Daarnaast komt er dus nu misschien een cursus paardenhouden. Een soort diploma om een paard te mogen houden. Mijn vraag, wanneer komt er een diploma om kinderen te mogen krijgen ? Wanneer krijgen we een chip ingezet, zodat geregistreerd kan worden hoe vaak wij bij de friettent eten( zodat onze ziektekosten niet vergoed hoeven te worden als we ongezond leven) ? En wordt alles wat we kopen, waar we komen enz vastgelegd ? Waar moet dit heen ?

Natuurlijk ben ik het eens dat je goed voor je dieren moet zijn, en dat degene die dat niet doet daarvoor aangepakt moet kunnen worden. Mijn voorstel is, verander eerst daar de wet maar eens in. Grijp daar eerst maar eens in, en bij voorkeur voordat het al te laat is.
Maar goed, ik zal de rest van mijn frustratie's inslikken

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:52

git schreef:
Maar goed, ik zal de rest van mijn frustratie's inslikken

Niet doen. Slecht voor de gezondheid.
Lekker eruit gooien die hap.
Lucht op. :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:59

git schreef:
Je reinste onzin !!
Dat vind ik het.
Iedereen weet dat je een paard niet moet opsluiten in een klein donker stalletje. Iedereen weet dat je een paard fatsoenlijk eten en afdoende water moet geven enz. Alle dingen die ze nu bij wet vast willen gaan leggen zijn overal bekent.
Ik zie het als een manier om nu eindelijk de paardenhouder eens financieel te kunnen pakken.

Euh, ben bang dat dat vies tegenvalt.... Zelfs op dit forum is het nog een groot misverstand dat paarden 23/7 tussen 4 muren heeeeeerrrrrrrlijk vinden! Dus zelfs op ene paardenforum is die kennis.. euh beperkt!