Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:24

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:
Ik heb niet geadverteerd, kijk maar bij de advertentie. Daar staat mijn naam echt niet bij. De nieuwe eigenaar van de merrie heeft dat gedaan.

Kijk Susanne die merrie is het niet, staat gewoon op de vorige pagina

Van die merrie mag hij nog wel spoelen. Ik vermoed wel dat het deze merrie is maar goed, dat is de hele discussie niet.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:31

Suzanne F. schreef:
Misschien heeft hij wel helemaal geen zin om op jou onzinnige vragen antwoord te geven.

Jij beantwoord graag de vragen die aan anderen worden gesteld hè... :+

Suzanne F. schreef:
Worden de mensen in jouw omgeving niet vreselijk moe van jou?

Geen zinnige antwoorden meer?

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:
Ik heb niet geadverteerd, kijk maar bij de advertentie. Daar staat mijn naam echt niet bij. De nieuwe eigenaar van de merrie heeft dat gedaan.

Kijk Susanne die merrie is het niet, staat gewoon op de vorige pagina

Dat krijg je er nu van Suzanne, daar heb ik je al eens vaker voor gewaarschuwd, is het niet?
Zo help je onwaarheden de wereld in en dat is nergens voor nodig.
Jan is een volwassen man, die zelf wel kan antwoorden en als hij dit niet wilt, dan is dat zijn goed recht, maar daar heeft hij jou toch niet voor nodig... ;)

Lante

Re: Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:50

Gezellig hier. Ik vind die merrie van Jan Offtopic eigenlijk, ik ben veel nieuwsgieriger naar de merries die wèl door Totilas worden gedekt dit jaar. :) Foto's, zijn ook zeer welkom wat mij betreft en dan graag volgens jaar ook een foto van het veulen natuurlijk. :P

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:51

sarabande schreef:
Dat krijg je er nu van Suzanne, daar heb ik je al eens vaker voor gewaarschuwd, is het niet?
Zo help je onwaarheden de wereld in en dat is nergens voor nodig.
Jan is een volwassen man, die zelf wel kan antwoorden en als hij dit niet wilt, dan is dat zijn goed recht, maar daar heeft hij jou toch niet voor nodig... ;)

Suzanne wordt, net zoals ik een beetje moe van jullie. Ze had overigens wel gelijk met de merrie. Zo tevreden? En uit haar dochter ( die niet meer van mij is ) kan ook gespoeld worden. En dat is de merrie die op MP staat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:56

Wel goed quoten he dat heb ik niet gezegd

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:53

Jan krijgt jou maar niet uit zijn gedachte Sarabande, waar het hart van vol is.... :P

@ Lante... ik wilde wat meer inzicht creëren in het hele goed- en afkeuren verhaal, en daarbij merries betrekken die fokkers graag bij Totilas aan zouden bieden, mits de dekvoorwaarden gewijzigd zouden worden. Het leek mij een leuke manier om deze discussie voort te zetten, die eigenlijk aan het doodbloeden was, daar de dekvoorwaarden inmiddels wel uitvoerig besproken zijn.

Als mensen halve waarheden, waardoor er een welles-nietes verhaal ontstaat en dus eigenlijk leugens gaan vertellen, dan blijft er wat mij betreft ook weinig te discussiëren over :n

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:30

is ie nog niet uitverkocht?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:57

Kaja schreef:
Jan krijgt jou maar niet uit zijn gedachte Sarabande, waar het hart van vol is.... :P

@ Lante... ik wilde wat meer inzicht creëren in het hele goed- en afkeuren verhaal, en daarbij merries betrekken die fokkers graag bij Totilas aan zouden bieden, mits de dekvoorwaarden gewijzigd zouden worden. Het leek mij een leuke manier om deze discussie voort te zetten, die eigenlijk aan het doodbloeden was, daar de dekvoorwaarden inmiddels wel uitvoerig besproken zijn.

Als mensen halve waarheden, waardoor er een welles-nietes verhaal ontstaat en dus eigenlijk leugens gaan vertellen, dan blijft er wat mij betreft ook weinig te discussiëren over :n

Zie ik het nut totaal niet van in, omdat de dekvoorwaarden toch niet veranderd worden. Ik ben meer iemand van 'stap erover heen en loop verder' i.p.v. steeds tegen een drempel aan te schoppen en vervolgens een 'wat als' discussie te starten.
Feiten vind ik veel interessanter op dit punt dan fantaseren wat voor paarden je aan zou bieden als ... 'de wereld plat was en het gras paars met gele stippen was' zeg maar.

Daarnaast; jij hebt het over halve waarheden, ik mis eigenlijk meer het respect in een discussie, die in mijn ogen deels ook nog eens nergens over gaat, omdat het over een paard gaat (die van Jan) dat niet gedekt wordt door Totilas. Totaal niet relevant en behoorlijk offtopic dus en jij blijft er maar over doorgaan. Even goeie vrienden en niet om je aan te vallen, maar soms moet je gewoon weten wanneer genoeg 'genoeg' is. ;)

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:29

Ik weet niet of je persee bloed, lengte en goede verbindingen nodig hebt bij een merrie voor Totitas. Lengte komt bij Totilas niet tot uiting, maar zit bij zowel Grib als bij de Freiminka's vaak wel goed. Dus daar zou ik niet zo'n punt van maken, zeker als je de volle broers en zus van Totilas bekijkt. Die hebben lengte zat.

Persoonlijk denk ik dat als je een merrie hebt met Viola B op de achtergrond je in combi met Totilas wellicht een zeer goed paard kunt krijgen die waarschijnlijk ook nog bijzonder leuk kan springen. De geschiedenis heeft bewezen dat twee keer Viola B in de stamboom voor zeer goede prestaties zorgt.

Goede verbindingen vind ik zelf wel belangrijk bij een paard, maar behalve een achter de schoft weggevallen rug (typisch Minka en gebleken geen belemmering te vormen voor prestaties) zie ik bij Totilas weinig problemen met de verbindingen en bij Grib ook al niet.

Ik denk dat hij zowel op wat klassieker bloed als op bloedmerries goed kan passen. Ik zie dat niet zo zwartwit.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:35

Moderatoropmerking:
Mensen, graag ontopic blijven, dit is de laatste waarschuwing, anders moet ik het topic helaas op slot zetten. Ik ga wederom de offtopic reacties verwijderen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:14

Als ik een dekking van Totilas zou overwegen, zou ik als aandachtspunt zeker hebben de lengte en de bovenlijn.

Sport is 1 ding maar fokkerij een heel ander verhaal.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:25

krackertje schreef:
Als ik een dekking van Totilas zou overwegen, zou ik als aandachtspunt zeker hebben de lengte en de bovenlijn.

Dat was met Lingh ook al zo.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:30

janderegelaa schreef:
krackertje schreef:

Dat was met Lingh ook al zo.

Klopt en wat is daar van gekomen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:34

krackertje schreef:

Klopt helemaal niet
Het enige dat de 2 hengsten gemeen hebben is de ruiter. Verder staan ze als fenomeen mijlen uit elkaar.
Wat Totilas zo aantrekkelijk maakt is niet zijn afstamming, alhoewel men net doet of dat zo is, maar zijn totaal ongekende prestaties en de emoties die daardoor loskomen.
Daarom willen mensen koste wat kost er een veulen van, en daar is zijn eigenaar op ingesprongen.
Ik vind dus ook best interessant wat voor merries erbij zouden passen en hoe zijn veulens er uit zullen zien.
Daar krijgen we volgend jaar vast antwoord op.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:40

sarabande schreef:
krackertje schreef:

Klopt helemaal niet
Het enige dat de 2 hengsten gemeen hebben is de ruiter. Verder staan ze als fenomeen mijlen uit elkaar.
Wat Totilas zo aantrekkelijk maakt is niet zijn afstamming, alhoewel men net doet of dat zo is, maar zijn totaal ongekende prestaties en de emoties die daardoor loskomen.
Daarom willen mensen koste wat kost er een veulen van, en daar is zijn eigenaar op ingesprongen.
Ik vind dus ook best interessant wat voor merries erbij zouden passen en hoe zijn veulens er uit zullen zien.

-Was de afstamming van Lingh dan meer belovender/minder belovender dan die van Totilas?
-Wat er van Lingh gekomen is, is terug te vinden in alle lijsten, die van Totilas natuurlijk nog niet, zo begon het dek/fokverhaal van Lingh toch ook toendertijd?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:42

Lingh is nooit de wereld topper geweest die Totilas is

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:45

sarabande schreef:
Lingh is nooit de wereld topper geweest die Totilas is

Toendertijd, ja al weer enkele jaren geleden, was dit wel een paard wat gepresenteerd werd als een topper in de dressuur en veelbelovend voor de dressuurfokkerij toch?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:47

krackertje schreef:
Toendertijd, ja al weer enkele jaren geleden, was dit wel een paard wat gepresenteerd werd als een topper in de dressuur en veelbelovend voor de dressuurfokkerij toch?

Veelbelovend is nogal een sneue vergelijking met wat Totilas presteert en losmaakt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:48

sarabande schreef:
krackertje schreef:

Klopt helemaal niet

Roem is vergankelijk zo zie je maar. Lingh kreeg ook staande ovaties en bewonderaars met tranen in de ogen.

Dus...de vergelijking is dat het allebei super sportpaarden zijn en dat ze eerst allebei in de sport gepresteerd hebben + ze allebei nog geen bewezen vererver waren toen ze tegen hoge prijzen ter dekking aangeboden werden.

Nu maar hopen dat het voor Totilas geen afscheid via de achterdeur wordt. Anders is de vergelijking wel heel treffend.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 19-02-10 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:52

janderegelaa, je haalt me de woorden uit de mond.

Sport en fokkerij staan los van elkaar, of dat dat veroorzaakt/te maken heeft met de keuzes van de fokkerij of met de erfelijke aspecten van een hengst laat ik bij deze in het midden!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:56

Nou als je het verschil in prestaties, uitstraling en emoties bij de toeschouwers van Lingh en Totilas niet ziet (ik zou zeggen bekijk de percentages even) dan zou ik zeggen, spoel je merries met het sperma van Lingh :+

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 01:00

sarabande schreef:
Nou als je het verschil in prestaties, uitstraling en emoties bij de toeschouwers van Lingh en Totilas niet ziet (ik zou zeggen bekijk de percentages even) dan zou ik zeggen, spoel je merries met het sperma van Lingh :+

Op emoties en uitstraling wens ik niet te fokken, prestaties worden goed beoordeeld maar werden toendertijd wat betreft Lingh toch ook goed beoordeeld?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 01:01

Er was toen geen Totilas dus dat is niet relevant. De emoties waren er wel. En heel veel dekkingen ook van Lingh. Helaas alleen wat minder goede nakomelingen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 01:03

De discussie gaat over de dekvoorwaarden van Totilas.
Dan wordt Lingh erbij gehaald
Volgens mij zijn de dekvoorwaarden van Lingh aanmerkelijk toegankelijker, dus als je beide hengsten vergelijkbaar vindt, neem Lingh, en mok niet zo over datgene dat je niet kan of wil betalen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 01:08

Vooral afkijken die veulens, natuurlijk wel in combinatie met de bloedvoering van de bewuste merries, net als bij Lingh!