Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
trekpaardluf schreef:Haha ik ben begonnen aan dat landleven spel @ hyveswat een kutspel eigenlijk
Claire schreef:verslag weekend Claire
Vrijdag:
's Ochtends moest ik om 8.20uur op school zijn om mijn herkansing KCV te maken dus ik had al de trein van 7.45uur. Ik die herkansing gemaakt met het idee dat het nu vast wel hoger zou zijn dan een 2,6 *schaam*. Daarna weer naar huis, tasje verder ingepakt, waarna mama mij vervolgens halverwege mijn route heeft gedropt. Ik gezellig met vriend + vriendin meegefietst naar school en vanuit daar weer naar het Engelermeer. Krentebolleke gegeten en daarna met een stel vrienden het water in gerend (nadat we ons omgekleed hadden dan) waarbij ik mijn voet (zoals gewoonlijk) weer eens open had liggen. Na het zwemmen omgekleed en opgehaald en op naar Robin. Daar nog wat tukjes gegeten en daarna naar de Boschhoeve
. We kwamen daar aan om kwart voor zes. Gauw tent beginnen op te zetten en toen kwamen Barbara, Scarlett en Belinda vol ongeloof bekijken of we nou echt in een TENT
gingen slapen
. Maarja we moesten dus om half zeven rijden en we waren pas om kwart over zes zo'n beetje klaar met tent opzetten en inrichten xd. Dus wij als een gek die paarden gaan halen en zadelen. En toen hadden we les van Guido, wat een ongelooflijke droogkloot is, maar wel een leuke + gezellige
. ik heb echt dubbel om hem gelegen! En omdat Guido Guido is, kregen we springles
. Na de les paarden nog lekker verzorgd en vertroeteld en daarna maar bij hun voer achtergelaten
en zijn we zelf op zoek gegaan naar voedsel. Dusss babs lief aangekeken en die heeft eventjes geregeld dat we frietjes kregen (waaraan ik vervolgens mijn mond verbrande) na de frietjes nog lekker lang bijgekletst met alle mensen daar en daarna was 't bedtijd
.
Zaterdag:
Na lekker geslapen te hebben, 's ochtends wakker worden van gehinnik naast je tent is toch wel heel mooi! Wij snel aankleden en daarna ontbijtspul verzamelen en gezellig met al ons voedsel door de stallen naar het terras gelopen, waar we ons tegoed hebben gedaan aan een uitgebreid ontbijt. Tijdens ons ontbijt kwam eerst babs ons het heugelijke nieuws (zoals ze zelf zei) brengen dat we op Sterre en Shapo mochten en daarna kwam ML aan
. (zij zou ons begeleiden op de dagtocht die dag). Na het ontbijt hebben we wat door de stallen gedwarrelt en uiteindelijk om elf uur beginnen te poetsen waarna we om 12 uur compleet waren in de bak, aangesingeld en wel! En toen op weg naar de grote en kleine hei. We hebben echt heerlijk gereden en lekker een aantal galopjes meegepakt. Waarbij er één ongelooflijk hard ging voor de kleine beentjes van Shapo
. Dat was zooooo gaaaaaf
. Op een gegeven moment kregen we honger waarna we bij een picnicktafel de paarden afgezadelt hebben en met halster aan de boom geknoopt. Alleen dacht Pasoa (ML's paard) dat hij een struik ofzoiets was en Sterre vond het nodig om de boom bijna te ontwortelen, de enige normale was Shapo
. Zo baas zo paard toch ?
Maar na een kwartier vond Sterre dat we wel genoeg gegeten hadden en werd ongeduldig, dus toen zijn we maar weer verder gegaan
. Passoa vond een stilstaande auto wel heel erg eng en sterre deelde zijn mening natuurlijk, dus die deden een beetje maf ergens op de terugweg. en shapo (bangeschijterd eerste klas afentoe) loopt er zo langs?
Uiteindelijk waren we ongeveer om kwart voor vijf terug ofzo ! na de verzorging van de paarden bij de opa en oma van Robin wat gaan eten en daarna nog even het bos in geweest. Ik moet namelijk na de vakantie PTA hardlopen doen en in deze toestand kan ik dat echt niet
. dus robin op de fiets en ik op me nikes
het bos in gegaan. Uiteindelijk heb ik een rondje gemaakt van 21min en aardig wat km's. dus ik was best trots op mezelf, lekker nagekletst en naar bed gegaan. Althans, dat was het plan
. onze engelse buren hadden namelijk bedacht dat een disco nie zo mistaan
. wij gevraagd of ie zachter mocht, ja dat mocht. alleen deden ze niks?
wij aan babs gevraagd of die iets kon die, zij erheen en gevraagd of het uit kon. Kon ook. Ze is het veld nog niet af of de muziek gaat weer aan, zij weer terug, nog een x gevraagd. Okeee jaaa hij gaat écht uit.
. Nog geen kwartier later (denk ik) begin ik ineens te hyperventileren
. Robin heeft toen Babs gebeld of zij ML kon sturen, die is gekomen en gebleven totdat het over was. We zaten dus met z'n 3en in een minitentje
. uiteindelijk heeft het tot 1.10uur geduurd... was niet zo best dus en ik baal er (nog steeds) best wel van..
.
Zondag:
Eerst verslapenen daarna weer het ontbijtritueel. Na het ontbijt gaan vragen of we foto's mochten maken van de pony's bij de tent en dat mocht
. alleen had sterre daar geen zin in, dus het is uiteindelijk alleen shapo geworden
. na de foto';s gaan poetsen voor de pannenkoeken tocht en gaan zadelen. Waren best veel mensen en de groep is uiteindelijk in twee gesplitst, jammer genoeg hadden we één persoon die niet kon rijden mee (vraag me niet hoe ) maar t was alsnog hartstikke gezellig! Ook nog twee meisjes ontmoet die in dezelfde week op kamp gaan als ik. Shapo is alleen één x op zijn achterbenen omgedraaid, toen we een steegje inmoesten omdat er ineens een hele grote traktor in het bos op ons af kwam. en shapo houdt niet zo van omdraaien
. na pannenkoeken gegeten te hebben meosten we inpakken en afscheid nemen en laat ik daar neit zo goed in zijn
![]()
...
haha dat was mijn verslag, succes met lezen als je het al leest