Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 17:53

manzano schreef:
Oh wat een gemeen filmpje ook met die tik op zn neus. Bah

Heb ik niet gezien, welk filmpje is dat?

Utixo

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 17:56

Ik zie het filmpje. Weet iemand waarom hij onder narcose gebracht is, met alle risico's vandien? Ik snap er steeds minder van.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 17:56

Echt gemeen.

Furion komt lief naar zijn hand toe die hij door de tralies steekt. En dan zo'n gemene pets of hoe je dat ook noemt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 17:57

Ibbel schreef:
Ik vermoed dat 9 dagen na de breuk opereren, inclusief 3 dagen transport, de kans op succes ook niet echt vergroot heeft. De schade kan door het transport best groter zijn geworden (botdelen verder uit elkaar gedrukt, ik noem maar wat) en complicaties als botnecrose of botoedeem zouden mij ook niet verbazen.

... ik heb ooit van de chirurg gehoord (toen na drie weken 'gedoe' de diagnose 'breuk' werd gesteld)
"Mevrouw, er is goed nieuws en er is slecht nieuws.
U bent gezond, uw lichaam heeft nieuw bot op de breukvlakken aangemaakt. Dat moeten we wegslijpen tijdens de operatie."
(Operatie verder goed gelukt.)

En bot is actief weefsel, negen dagen na de breuk zijn de breukvlakken ook niet meer 'vlak', maar voorzien van aangroeisel.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:01

Utixo schreef:
Ik zie het filmpje. Weet iemand waarom hij onder narcose gebracht is, met alle risico's vandien? Ik snap er steeds minder van.

Hij krijgt nieuw gipsverband, in aanloop naar de operatie morgen. Dat oude gips heeft 2000 kilometer in de vrachtwagen in het stro en wat er uit het paard komt meegemaakt.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:13

Ik zie alleen het filmpje van de narcose, zou het andere verwijderd zijn?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:17

Zoolgangster schreef:
Hij krijgt nieuw gipsverband, in aanloop naar de operatie morgen. Dat oude gips heeft 2000 kilometer in de vrachtwagen in het stro en wat er uit het paard komt meegemaakt.

Ze zullen ook nieuwe foto's hebben willen maken in voorbereiding op de operatie, want nu nieuw gips dat morgen als eerste er weer af gezaagd wordt is tamelijk onzinnig. Vooral ook vanwege de narcose.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:22

Ibbel schreef:
Zoolgangster schreef:

Ze zullen ook nieuwe foto's hebben willen maken in voorbereiding op de operatie, want nu nieuw gips dat morgen als eerste er weer af gezaagd wordt is tamelijk onzinnig. Vooral ook vanwege de narcose.

Ja, dat natuurlijk ook, ze zullen willen weten hoe het bot is. :D

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:25

Kon het niet laten om te reageren. :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:35

Anna79 schreef:

Het filmpje waarin hij op de neus tikt staat er nog op.
Het is door de tralies heen gefilmd, op dit moment het 4e filmpje in zijn story's.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:38

Heb hem gevraagd waarom hij dat in vredesnaam doet. Zijn antwoord; ík plaag hem zodat hij niet teveel nadenkt' Eh ja, right... hij snapt echt wat van paarden :(

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:44

Als Furion goed door de operatie heen komt, hoop ik oprecht dat hij mag revalideren/ de rest van zijn leven mag blijven bij iemand met meer gevoel voor dieren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:50

Koekie73 schreef:
Heb hem gevraagd waarom hij dat in vredesnaam doet. Zijn antwoord; ík plaag hem zodat hij niet teveel nadenkt' Eh ja, right... hij snapt echt wat van paarden :(

Wat is dat nou voor een kul reden?
Alsof hij een klein kind probeert af te leiden tijdens het spannende doktersbezoek ofzo.
Dan ga je desnoods lekker met hem staan kroelen voor zover dat mogelijk is, maar een tik op de neus geven is echt absurd.
Ook niet echt bevorderlijk voor de vertrouwensband.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:59

Ik snap niet zo goed dat jullie hem zo serieus nemen?

Ik bekijk zijn account weleens op instagram, maar het lijkt erop dat hij vooral dingen roept voor clicks/engagement, en dat levert geld op als je genoeg volgers hebt.

Ik heb de indruk dat hij de helft van de tijd maar gewoon wat roept.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 19:01

Avalanche schreef:
Ik snap niet zo goed dat jullie hem zo serieus nemen?

Ik bekijk zijn account weleens op instagram, maar het lijkt erop dat hij vooral dingen roept voor clicks/engagement, en dat levert geld op als je genoeg volgers hebt.

Ik heb de indruk dat hij de helft van de tijd maar gewoon wat roept.

Daar zal zeker een kern van waarheid in zitten maar sommige beelden liegen er echt niet om en ik kan me niet voorstellen dat je daar je schouders voor kunt ophalen.
Sommige dingen kun je gewoon niet met een korreltje zout nemen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 19:01

Heb je het filmpje gezien? Je ziet gewoon dat hij het paard een gemene tik geeft op de neus. Dat heeft niets met iets roepen om te shockeren te maken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 19:09

Een paard wat een tikje op zn neus krijgt en wat wankel van de narcose naar zn stal begeleid word...
Wat een drama zeg

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 19:14

Jolien87 schreef:
Koekie73 schreef:

Wat is dat nou voor een kul reden?
Alsof hij een klein kind probeert af te leiden tijdens het spannende doktersbezoek ofzo.
Dan ga je desnoods lekker met hem staan kroelen voor zover dat mogelijk is, maar een tik op de neus geven is echt absurd.
Ook niet echt bevorderlijk voor de vertrouwensband.

Ik reageerde hierop. Blijkbaar was dat niet helemaal duidelijk.

Ik haal er niet mijn schouders over op, maar aan het eind van de dag is deze situatie zo hij is, en kan ik hem ook niet veranderen. Ik vind echt dat mensen hier vreselijk overdrijven. Hoezo heeft het paard nóóit meer een kans op een paardwaardig leven, moet hij maar overlijden tijdens de operatie...... echt bizar.

Deze persoon is geen ervaren paardenmens, maar om iemand nu zo hard te veroordelen, terwijl ik soms op pensionstallen ook met kromme tenen sta te kijken, vind ik heel vreemd. Iedereen maakt fouten, en heeft fouten gemaakt. Ik ken iemand die zei: je verpest altijd je eerste paard.
Ik denk dat dat ook wel wat overdreven is, maar het geeft aan dat er heel veel mensen zijn die niet weten wat ze doen, en meestal komen ze er nog mee weg ook.

Concreet klinkt het alsof het plan dat er nu ligt, niet heel verkeerd is. En sommige mensen zouden niet aan een operatie beginnen. En anderzijds zijn er mensen die het wel doen, met nog heel veel gelukkige jaren erna, en die hebben daar geen spijt van.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 19:24

Ik heb mijn paard altijd aan huis gehad, maar als ik dit gedrag op een pensionstal zou zien, zou ik ook mijn mening daarover geven. Natuurlijk kun je niet alles veranderen (zou ik ook niet willen) maar wegkijken of het niet te serieus nemen wat we nu zien gebeuren, is ook niet mijn ding.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 19:26

Ja als ik zo iemand zoiets zou zien doen zou er automatisch ook uit floepen; wat doe je nou!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 19:27

Ann schreef:
Ik heb mijn paard altijd aan huis gehad, maar als ik dit gedrag op een pensionstal zou zien, zou ik ook mijn mening daarover geven. Natuurlijk kun je niet alles veranderen (zou ik ook niet willen) maar wegkijken of het niet te serieus nemen wat we nu zien gebeuren, is ook niet mijn ding.

Er zit nog wel wat tussen wegkijken en hopen dat het paard tijdens de operatie overlijdt :+

Dat je hier wat van zegt, vind ik niet raar, maar sommige mensen slaan wel heel erg door.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 19:28

Jolien87 schreef:
Anna79 schreef:

Het filmpje waarin hij op de neus tikt staat er nog op.
Het is door de tralies heen gefilmd, op dit moment het 4e filmpje in zijn story's.

En staat dat filmpje op facebook of op Instagram?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 19:29

Op Instagram Stories.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 19:46

Popstra schreef:
Een paard wat een tikje op zn neus krijgt en wat wankel van de narcose naar zn stal begeleid word...
Wat een drama zeg

Inderdaad, wat een drama, stel je voor dat je een beetje emotie toont. Moeten we niet hebben in de paardenwereld. Beest krijgt eten en drinken en baasje heeft een crowdfunding opgericht, niks te klagen heeft die.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 20:00

Ja want je moet er alleen maar koesjiekoesjie bij gaan staan sneu wezen natuurlijk. Dat zet vast zoden aan de dijk.

Ik verwachte een hele tik naar aanleiding van de op zn zachts gezegd overdreven reacties hier