Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:56

Dreamboy schreef:
Mara,Heb jij de filmpjes wel bekeken en het hele verhaal van art gelezen?

Even alle reakties van Art teruggezocht

Die van mij heeft zeer waarschijnlijk dsld en zware artrose

Laatste keer was in mei of juni ivm testen op cushing. Ik heb haar toen ook gewezen op de kreupelheid en verdikkingen op het been.

Zelfs met verslag mag het paard van hun niet ingeslapen worden

Als een arts van het msdc in heersh mij bevestigd dat er dsld in het spel zit is er veel meer aan de hand.

In de 1e reaktie is er waarschijnlijk dsld in het spel.
In de laatste reaktie is dit door Heesch bevestigd.
In dat laatste geval moet er een verslag en beelden zijn.
In het 1e geval is er mogelijk alleen een telefonisch consult geweest waarbij Heesch mogelijk heeft gezegd dat dat zou kunnen.
En wat heeft de arts in mei/juni gedaan toen Art haar wees op de kreupelheid.

Op basis van wat hier in het topic is geschreven mis ik informatie.

Edit
Interessante link over DSLD

https://virtualmich.com/nl/comparative- ... aboratory/

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:12

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:21

NoGo schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Dat zou wel heel erg zijn, als het paard van beide kanten geen hulp krijgt |(
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Anoniem

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:22

Als je een paard hebt dan moet je daar voor zorgen anders moet je geen paard nemen....

Ik ben ook €2000 euro verder na een kuchje die niet over ging... Vind ik dat leuk? Nee maar dan moet je geen dier nemen.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:24

Koekie73 schreef:
NoGo schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Er is nu zelfs een crowdfunding opgezet.
En ergens wil ik met alle liefde doneren.. Maar dan wil ik wel de zekerheid dat het paard snel uit zijn lijden verlost wordt en niet nog dagen/weken zo moet door lopen.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:27

@spenk dat ben ik dus helemaal met je eens. Ik heb een 2e pony sinds 1,5 jaar die ook al ruim 2500 euro gekost heeft met MRI's en ongein. Dan lever je snel in op je spaarpotje maar ik ga er wel vanuit dat iedereen met dieren een potje heeft. Ik hoop dan ook niet dat dat nu de reden is dat het paard geen enkele hulp krijgt; of dat nou onderzoek/behandeling is of inslapen :-(

@biebz; dat heb ik ook aangeboden. Ik wil best iets bijdragen maar niet om onderzoeken te doen waar verder niets mee gedaan wordt oid. Als het dier ingeslapen moet worden nu, dan draag ik met liefde iets bij.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:28

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:31

Is er een crowdfunding? Hoe triest is dat, dat kan toch niet nodig en de bedoeling zijn? Zorg in godsnaam voor je dieren. Ik kan hier met de beste wil van de wereld niet bij. Dit duurt al TWEE JAAR. :roll:

Verantwoordelijkheidszin is zo'n groot goed...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:31

Ik vind er ook wat van dat Art nog altijd geen stappen heeft ondernomen en het paard nu dus al weken (of maanden zelfs) ligt te creperen in de wei. Of misschien is het toch niet zo dramatisch zoals ze het vertelt.

Het is wel cynisch dat er kritiek komt op dat mensen 'hersenloos' doneren aan PZB maar dat er nu vanuit dit topic ook weer een crowdfundactie is naar ook iemand zonder referenties om een sielugh paard te helpen.

Het hele PZB is een zwaar schimmig gebeuren maar wat er nu aan het gebeuren is met Art en het paard begint voor mij net zo schimmig te worden. Waarom pakt ze niet door? Je hebt een verantwoordelijkheid voor de dieren die onder je zorg vallen. Als je geen 400 euro kan missen voor een uitsluitend onderzoek en daar een crowdfunding voor moet opzetten, waarom heb je dan in de eerste plaats 3 paarden staan? Waarom verwacht je dat andere mensen moeten betalen voor jouw dieren?

Betaal gewoon en ga dan PZB flink in de haren zitten om je geld terug te krijgen. Dat is de juiste volgorde in belang van het welzijn van dit paard. Want die staat tussen alle pbs, facebookposts, whatsappjes en emails nog altijd zwaar kreupel in de wei. Of liggen want rechtkomen doet die amper.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:35

Gwenvd schreef:
Maar wacht even, als ik het goed begrijp gaat het dus als volgt…
Je betaald +- 4000 euro voor een paard met medische problemen, met dit paard krijg je alle bijkomende kosten als smid, stalling en alle medische kosten en evt. Medicijnen? Maar je hebt geen zeggenschap? En als de klik er toch niet is of om wat voor reden dan ook dan ben je je geld gewoon kwijt en moet hij terug waar pzb vervolgens nog een keer 4000 euro voor hetzelfde paard vangt?

Ik vraag mij af of dit bij een rechter stand houdt. Er is namelijk gewoon betaald voor een goed ( een paard valt onder goederen).

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:36

Ik had de crowd funding ook gezien en even overwogen om te doneren, maar als PZB de eigenaren zijn en er door hun ook de belofte is gedaan om die kosten te dragen dan lijkt geld mij niet het probleem, dan is het een kwestie van voorschieten om het inslapen gedaan te krijgen.

Helemaal eens met Schuur dus :)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:41

En wie zegt dat het geld dat wordt gedoneerd gebruikt gaat worden om dit paard eindelijk uit z’n lijden te verlossen? Als ik de berichten moet geloven kampt dit paard al sinds 2020 met deze klachten en is er dus tot op heden geen actie ondernomen om dit dier te helpen. Ik vind dat echt zeer kwalijk. Er is dus getouwtrek om €400 en daardoor moet dit paard maar blijven lijden? Ik lees hier echt met steeds meer verbazing mee en dat niet alleen door de praktijken van PZB.
Laatst bijgewerkt door Lugea op 31-07-22 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:41

Paard in laten slapen en de rekening naar Pzb sturen. En inderdaad net zo lang blijven stalken tot je je geld terug hebt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:44

Waar zien jullie die doneer actie

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:45

StalNollie schreef:
Waar zien jullie die doneer actie

Onderschrift van art zelf

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:52

Ik verwacht zoiets van een twaalfjarige, maar niet van een volwassen vrouw die zelfbewust en geheel vrijwillig de verantwoordelijkheid over meerdere paarden genomen heeft. Anderzijds verbaast het mij allerminst.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:56

Tieneke schreef:
Ik verwacht zoiets van een twaalfjarige, maar niet van een volwassen vrouw die zelfbewust en geheel vrijwillig de verantwoordelijkheid over meerdere paarden genomen heeft. Anderzijds verbaast het mij allerminst.

En wat kost nu heel het in laten slapen / slachten van een paard.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 19:00

Nou lees ik op facebook dat pzb wel geantwoord heeft naar art, ben nou wel benieuwd of dit ook klopt.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 19:03

Koekie73 schreef:
NoGo schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Quote verkloot koekie73, dit is niet mijn tekst ;)

Ik ben wel heel benieuwd hoe het contract van art eruit ziet.
Want als die nou niet valt onder PZB dan zou ze dus eigenlijk bij hulplot moeten aankloppen, maar vanuit wie krijgt ze dan de toezegging en het intrekken van de kosten?
Ik vind het oprecht bijzonder dat dit zowel vanuit de stichting danwel vanuit de huidige eigenaar maar blijft voortduren.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyhobbelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 19:11

Op dit moment is reageren op facebook van PZB helemaal niet meer mogelijk. Ze hebben het te druk om reacties te beantwoorden. Voor vragen kun je later naar een open dag…

Vind het bijzonder te noemen allemaal…

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 19:12

Moderatoropmerking:
Na overleg in het moderatorteam is er besloten dat dit topic weer geopend word. Echter niet meer om de situatie rondom Art_Ifficious haar paard/situatie te bespreken. Ook bij haar hebben we het verzoek neergelegd geen updates meer in dit topic te geven.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 06-08-22 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Modopmerking bij heropenen topic

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 13:56

Fijn dat het topic weer open is! +:)+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 15:39

Babootje schreef:
Fijn dat het topic weer open is! +:)+

Eens.

Ik schrijf niet veel maar ben wel actieve meelezer in dit topic.

YPT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 15:43

Dovahkiin schreef:
YPT schreef:
Hier eigen en negatieve ervaring met PZB.

Paard geadopteerd en eerst maanden bezig geweest om het gezond te maken. Kosten nog moeite bespaard. Contact gezocht (beetje speurwerk op internet) met vorige eigenaar en kreeg ik hele andere informatie over het paard dan PZB mij voorhield.

Bruikleen overeenkomst staat op Hulplot BV. en onder de heer H. ten Napel.

Dankzij de transformatie van goed management en hooi/voer kwam het ware paard tevoorschijn. En voor mij uiteindelijk en helaas geen match. Overeenkomst vermeldt dat het paard dan terug MOET naar PZB maar waren ze 'niet thuis'. Diverse excuses werden aangewend om het paard niet terug te hoeven nemen.

Communicatie is sowieso niet hun sterkste kant! Ze proberen je van het kastje naar de muur en weer terug te sturen. Hadden ze aan mij een slechte en dan blijft het stil aan hun kant. Zoek het maar uit dus.

In de overeenkomst staat inderdaad dat ze controles kunnen uitvoeren maar is een wassen neus. In al die maanden geen medewerker van Stichting Zinloos Geweld tegen Dieren, die de controle dient uit te voeren, gezien. Maar hee, ook die stichting is van de heer H. ten Napel.

Het 'management' PZB geeft af op een Spaanse stichting die bedelen om hooi en donaties. Even later zie ik ze dezelfde koers volgen. Beter goed gepikt dan slecht verzonnen?!

Conclusie is dat ze met valse informatie jou als (toekomstig) adoptant gewoon een paard 'verhandelen'. De inhoud van de bruikleenovereenkomst is te simpel voor woorden. Ze zijn hun doel volledig voorbij geschoten en commercieel geworden. Niks mis mee zolang je eerlijk bent en blijft en openheid van zaken geeft.

De stichting wordt gerund door een stel 'jong volwassen' en dan druk ik mij nog netjes uit. De reacties op de bewust om goodwill te kweken, zielige verhalen en foto's zijn veelal van Penny meisjes met het hart op de goede plek.

Wat zou er gebeuren wanneer een wakkere FIOD medewerker een x zijn licht laat schijnen op deze stichting(en)?! :wave:

Wow! Ik ben gewoon verbaasd.
Hoe is dit opgelost? Heb je het paard op eigen initiatief weer ergens een plek kunnen geven of hebben ze het uiteindelijk weer aangenomen?

Eerder kon ik niet reageren op de vraag hoe verder omdat een kennis na mij dit paard wilde adopteren. Het paard had ik echter, op eigen initiatief en PZB in kennis gesteld, toen al terug gebracht naar PZB.

Toen mijn kennis ging kijken naar het paard werd er door Calijn diverse onwaarheden over het paard én over mij verteld. Calijn had natuurlijk niet kunnen vermoeden dat mijn kennis door mij al volledig was geïnformeerd. En werd opnieuw duidelijk dat de stichting en werkwijze niet deugt.

Het paard ging 100% gezond terug naar PZB om een maand later compleet overspannen en slecht in haar vel bij mijn kennis aan te komen. Na twee dagen moest de DA al langs komen omdat ze hoestte, het erg benauwd had en flink stond te pompen. Ze had dunne mest, was 'niet bereikbaar', was schrikachtig bij plotse bewegingen, heeft de huidige eigenaar omver getrokken en ging aan de kletter op het terrein. Zo vreselijk sneu! Ik hoop met heel mijn hart dat mijn kennis het paard het vertrouwen en de tijd geeft.

Je kan alleen maar gissen wat er in die vier weken met het paard is gebeurt. Maar dat het niet goed is dat lijkt mij wel zo klaar als een klontje! :-(

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 20:11

Ook ik heb een rare ervaring met pzb.
Een x met mijn stalgenootje mee geweest een haflinger bij hun kijken.
En die werd behoorlijk de hoek van de stal in getrapt door carlijn omdat ze zich niet gedroeg met als opmerking ga je nu is gedragen kut beest anders krijg je nooit een huisje.
Mijn stalgenootje was behoorlijk bang geworden en het toch niet gedaan