Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AfricanLady schreef:Vind het aan de ene kant sneu voor devan als ze niet wint
wittepit schreef:AfricanLady schreef:Vind het aan de ene kant sneu voor devan als ze niet wint
voor mij heeft ze iets te veel vetpenalties gescoord om het heel sneu te vinden. Als de twee koplopers morgen finishen met frequenties van de paarden van net in de 50 hebben die dik en dik verdiend gewonnen!
FCSA schreef:Edit: onderzoek gevonden https://www.j-evs.com/article/S0737-0806(12)00281-X/abstract
poes schreef:Paarden hebben uiteraard geen hoefsmid nodig als ze zo natuurlijk leven. Bij ons worden ze op te zachte grond gehouden.
Citaat:AC & AN arriving into 26- AC has been carrying all of AN’s kit (besides water) to let her knees have a break - such a class act these two are! #mongolderby2018
M_D_H schreef:Citaat:AC & AN arriving into 26- AC has been carrying all of AN’s kit (besides water) to let her knees have a break - such a class act these two are! #mongolderby2018
Ik vind dit toch wel zo lief. Ondanks alles is het toch een beetje een wedstrijd en toch zorgt AC voor AN zodat ze morgen nog goed verder kan rijden
AC lijkt mij een hele sympathieke man
fenix_sion schreef:Even over die hoeven... hoefijzers zijn er voor zover ik gezien heb inderdaad niet!... maar ze doen ook niet aan een paard die wat gevoelig loopt (daar rijden ze gewoon op verder)... en kreupel betekend dat een paard echt niet meer kan staan (maar ook dan zullen ze meelopen met de kudde)...of dat nou een toonbeeld is... (de organisatie voor de race is daarin natuurlijk iets gevoeliger... maar de mongolen zelf niet). Trouwens hoeven krabben lukt ook nietdus laat staan hoefsmid
pien_2010 schreef:Als je leest in de teams dan schelen Hinke en Devan 20 km. Dat vind ik echt niet veel. Ik ga er dan vanuit dat ze alleen die km tellen die tot de 1000km gaan. Of zie ik dat fout? Of anders gezegd kan eht zijn dat je als deelnemer 1200 km hebt gereden (bij wijze van spreke) voordat je finisht. Dat weet ik eigenlijk niet.
Maflinger_S schreef:@Novalues: jouw stukje over het finishen en je overdenkingen over de bubbel tijdens de derby zette mij aan het denken: het klinkt bijna alsof het meedoen aan de derby en je daarbij alleen focussen op het hier en nu, een bijna-dood-ervaring benadert. Een heftige ervaring die je terugbrengt tot de essentie en de vraag naar de zin van het leven. Ik begrijp best dat je het daarna moeilijk kunt hebben om je weer te voegen naar wat "normaal" is.