Even vanwege de privacy de naam weg gehaald. Ze zijn wel hooi aan het weghalen. Mis omdat ze ander hooi gaan neerleggen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amy schreef:[ [url=m/eKT458.png]Afbeelding[/url] ]
Janneke2 schreef:...dat vraag ik mij dus af:'uitgehongerde dieren hebben weer te eten'.
Er ligt niet of nauwelijks sneeuw, er is veel laagcalorisch voer - de magerdere dierenzijn beter af met het genadeschot (of een roofdier).
Hopelijk heeft SBB voldoende laagcalorisch hooi.
...en dan is er de regel in de natuur dat eten is, voor wie het kan veroveren. Je kunt als uitdeler vermijden om op 1 hoop te voeren, maar zo uitdelen dat ook de zwakkeren tien uur per dag hooi kunnen eten zonder verjaagd te worden...?
I doubt it.
Dus "hooi uitdelen zonder leed" - ik weet het niet.
Jaime_ schreef:Wijslander schreef:Er is niks bereikt. Van die paar dagen hooi komen ze echt geen kilo's aan.
Nee precies, het is enkel een zoethoudertje. Overmorgen is het kwik overdag weer boven 0 dus weer een reden om de stoppen met bijvoeren. Er staan vervolgens nog steeds teveel grazers in een te klein gebied die verhongeren. Dit is puur eigen belang om het volk ff een beetje te temperen. Er moet nog steeds gedemonstreerd worden voor een lange termijn oplossing, zodat niet elke winter hetzelfde prutsmuts en onnodig lijden is.
Gwenvd schreef:Er is in ieder geval beweging! Ik ben heel benieuwd naar foto’s.
Maar het starre NEE is er nu af. Nu hopen dat we met zijn alle een langer termijn oplossing eruit weten te krijgen.
Ze gooien ook het bos open voor beschutting.
https://www.flevoland.nl/actueel/provin ... aarderspla
Jennyj01 schreef:Gwenvd schreef:Er is in ieder geval beweging! Ik ben heel benieuwd naar foto’s.
Maar het starre NEE is er nu af. Nu hopen dat we met zijn alle een langer termijn oplossing eruit weten te krijgen.
Dat vind ik dan weer zo bijzonder aan deze organisatie. Gisteren was het onverantwoord en zinloos om te doen. Vandaag kan het wel. Dat neemt toch elke geloofwaardigheid weg?
Citaat:De oplossing is dat alle natuurgebieden, zoals voorheen de bedoeling was, met elkaar verbonden worden om migratie mogelijk te maken.
Dit idee is wegbezuinigd.
Voor nu zul je deze dieren deels moeten schieten, en deels moeten voeren. Dat geeft wat tijd om naar de tekentafel te gaan.
Het is voor de mensheid tijd om in te zien dat natuur de toekomst is. Men is druk met 'oppervlakkige zaken' en we stevenen op grote problemen af.
Dus meer ruimte voor natuur, meer focus op duurzaamheid ipv bezit, milieu en natuur hoofdzaak maken voor toekomstige generaties.
Citaat:Citaat:Er is in ieder geval beweging! Ik ben heel benieuwd naar foto’s.
Dat vind ik dan weer zo bijzonder aan deze organisatie. Gisteren was het onverantwoord en zinloos om te doen. Vandaag kan het wel. Dat neemt toch elke geloofwaardigheid weg?
Jaime_ schreef:Ze hadden het gewoon nooit zo ver moeten laten komen, dan ging er ook niemand "pennyhooi" brengen.