Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:09

HF bedankt voor je antwoord. Ik was daar gewoon nieuwsgierig naar.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:35

vur schreef:
Ja, Adelinde heb ik ook niet gezien HF, maar verder vind ik de plaatjes van de rollkur toch niet fijn om te zien.

Ik denk ook niet dat er iemand is die zegt die foto's een fijn beeld geven?
Alleen vind ik het niet fair om te zeggen dat dit de manier is waarop getraind wordt. Je kunt net zo goed van iemand die klassiek rijdt foto's van foute momenten maken en dan gaan roepen dat klassiek verboden moet worden. Het gekke is alleen dat niemand zich daar mee bezig houdt. Als die hele zgn. dierenliefde brigade eens in wat stallen van klassieke trainers alle rieten stokken ging verzamelen die daar op een behoorlijk aantal plaatsen te vinden zijn (en niet om de open haard mee aan te maken) dan zouden ze misschien begrijpen dat niet alles en iedereen wat roept dat hij zo diervriendelijk bezig is, dat ook werkelijk is.

Liljebo, ik geloof niet dat je het alleen aan mij vroeg, jammer dat niet meer mensen reageren. Het geeft tenminste wat genuanceerder weer hoe iemand denkt, wat hier in het heetst van de strijd wel eens anders kan overkomen ;)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:54

Ik denk dat van iedere combinatie wel foto's te maken zijn met hoofd achter de LL en de mond open.

Alleen bij sommige is dat op 80% van de foto's (dit weekend op een clinic gezien incl. plekken van de sporen) en bij anderen is dat een stuk minder.

Dan is er een nog een percentage dat zo dichtgesnoerd is dat de mond niet open kan, maar je hoort dan wel tandengeknars.

Ik zie ook steeds meer paarden waar van voor enorm veel gebeurt en waar de achterbenen er niet bij lijken te horen.

Even los van welke manier van rijden ook, dit staat toch nergens als gewenst in de reglementen?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:04

horseyfries schreef:
Liljebo, ik geloof niet dat je het alleen aan mij vroeg, jammer dat niet meer mensen reageren. Het geeft tenminste wat genuanceerder weer hoe iemand denkt, wat hier in het heetst van de strijd wel eens anders kan overkomen ;)

Nee klopt... was een algemene vraag. Inderdaad om de nuancering te zien.
Ik vroeg mij dus af of wedstrijdruiters ervan overtuigd waren dat ieder in de top per definitie een eerlijk ruiter is en of klassiekers hetzelfde dachten over de klassiekers.

Zelf heb ik absoluut mijn meningen... nou ja, niet altijd. Soms zie ik een ruiter en vindt ik het heel prettig ogen, soms weet ik het gewoon niet en soms vind ik dat een ruiter beter een andere sport kan kiezen waarin hij/zij de agressie kwijt kan.
Maar dat vind ik in alle lagen en in alle sporttakken.
Ik ben zeker geen expert, maar heb mijn ogen niet in mijn zak.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:22

Moderatoropmerking:
Zojuist een fiks aantal berichten verwijderd waarin op de persoon gespeeld werd in plaats van op de bal.
Dit topic gaat weer open maar wel met het dringende verzoek om met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon. Ook off topic berichten zijn niet de bedoeling.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:04

Alweer eventjes :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:41

N.a.v. een filmpje die hier eerder is geplaatst van Imke Schellekens met Toots vroeg ik mij af wat er met Toots gebeurd is aangezien wij die nergens meer tegen komen.
2 Jaar geleden was Imke met hem nog in de race voor de O.S.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:51

Toots heeft een allergie die zijn luchtwegen aantasten. Reden waarom ze ooit ineens gestopt zijn. Toots is inmiddels langzamerhand weer in opbouw, maar is er nog niet (nog niet volledig genezen).

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:15

Anoniem schreef:
N.a.v. een filmpje die hier eerder is geplaatst van Imke Schellekens met Toots vroeg ik mij af wat er met Toots gebeurd is aangezien wij die nergens meer tegen komen.
2 Jaar geleden was Imke met hem nog in de race voor de O.S.

Vorig jaar januari heb ik hem nog in actie gezien tijdens Jumping Amsterdam.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 07:47

Maar een allergie geneest toch niet? (tenminste niet bij mijn weten?) Bedoel er verder niets mee, maar de opmerking verbaasde mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:18

Daarom verbaasde het mij dat er al zeer lange tijd niets van Toots naar buiten is gebracht en hij wel van de aardbodem verdwenen lijkt.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:17

liljebo schreef:
Maar een allergie geneest toch niet? (tenminste niet bij mijn weten?) Bedoel er verder niets mee, maar de opmerking verbaasde mij.

Allergieën genezen over het algemeen niet. Wel bestaan er enkele allergieën waar je de kans hebt dat je er 'overheen groeit', maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk inderdaad. Wel kan het zijn dat de allergie van Toots steeds meer onder controle komt m.b.v. medicatie. Of zou men bedoelen dat de aantasting van de luchtwegen aan het herstellen is? Anders is het inderdaad vreemd, liljebo :j

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:22

Ben geen DA hè: een allergische reactie op iets wat ze niet weten misschien. Hij is in ieder geval aan de beterende hand... Hij is niet van de aardbodem verdwenen hoor. Onlangs nog waren er foto's van hem op FB. Alleen moet je dan wel vrienden zijn met degene die ze erop heeft gezet :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 12:16

Alhoewel ik niet goed snap wat het met dit onderwerp te maken heeft, lijkt het mij logisch dat je als eigenaar van een toppaard wat een allergie heeft zoekt naar een methode om ermee om te gaan. Genezen is misschien niet het goede woord, net zoals iedereen bij een allergie volgens mij doet zoeken ze naar het beste management om problemen uit te sluiten.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:21

Netje; je schreef letterlijk : hij heeft een allergie die de luchtwegen aantast. Dat kon ik dus niet rijmen met hij is NOG niet genezen.

Ik kan mij voorstellen dat met het juiste mangement de klachten verminderen/luchtwegen mogelijk minder belast worden, maar of je dan van zo'n paard moet verwachten dat het weer in de top komt... ik weet het niet.
Een allergie geneest immers niet en je kunt niet alle factoren uitsluiten; hooguit zo goed mogelijk managen.

Maar goed... dat is verder off topic.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:25

Heeft iemand enig idee hoe het er nu mee staat? Vind het zo raar dat je er niets meer over hoort.