Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:57

Nou nou Netje, pak ff wat zout ofzo....

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:57

IKbenEllen schreef:
Nou nou Netje, pak ff wat zout ofzo....
'''

Leg uit???

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:00

Dat je die post wel met een korrel zout mag nemen.

Adrian komt hier met een complete conspiracy theory (misschien heeft ie wel gelijk hoor, ik kies geen kant), die dan vervolgens ineens "verdwijnt"
Ik moet eerlijk zeggen dat dat ook het eerste was wat ik dacht, puur als grapje.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:14

IKbenEllen schreef:
Dat je die post wel met een korrel zout mag nemen.

Adrian komt hier met een complete conspiracy theory (misschien heeft ie wel gelijk hoor, ik kies geen kant), die dan vervolgens ineens "verdwijnt"
Ik moet eerlijk zeggen dat dat ook het eerste was wat ik dacht, puur als grapje.

Dat was het zeker niet en ook ik heb die foto's nog wel (alleen niet het gephotoshopte gedeelte). Jammer dat het weg is, maar neemt niks weg van zijn verhaal :-)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:15

Mwa, zijn verhaal is natuurlijk gebaseerd op foto's... Dus het is wel handig wanneer die foto's dan ook daadwerkelijk te zien zijn :D. Ik ben er wel heel erg benieuwd naar, namelijk.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:44

Mag ook in PB, ben benieuwd naar de foto's.
Eigen conclusies trekken kan beter na een rechtzaak denk ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:19

Ik heb de foto's, direct na de aanklacht van LE op haar FB gezien, stonden gewoon openbaar. Nu zijn die foto's allemaal verdwenen van haar FB, dat bevreemd mij dan weer. ;)
Heeft zij de foto's verwijderd omdat de foto's afbreuk doen aan haar aanklacht?
Ik denk dat die foto's gewoon binnenkort weer opduiken. Er zijn altijd mensen die dit soort foto's/topics/berichtgevingen opslaan........ ik denk daar nooit aan....... maar ik heb dan ook geen belang in deze zaak. :D
Ik ben wel benieuwd waarom Adrian deze foto's verwijderd heeft, waarschijnlijk is er flink op getemd en heeft hij misschien een dringend verzoek van dhr. Wensing gehad :D ;) , maar ook dat zullen wij wel niet te weten komen. Publiciteit doet deze zaken vaak geen goed.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:46

Heeft hij gemeld hiervoor hoor ! Gewoon foutje bij verplaatsen. Heb ik ook wel eens gehad. Uit topic zijn ze weg: wellicht kan hij ze nog eens plaatsen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:57

Netje schreef:
Heeft hij gemeld hiervoor hoor ! Gewoon foutje bij verplaatsen. Heb ik ook wel eens gehad. Uit topic zijn ze weg: wellicht kan hij ze nog eens plaatsen?

Alles is mogelijk :D. Ook Adrian hoeft niet DE waarheid te spreken ;)

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:37

Electra63 schreef:
Netje schreef:

Ik was al druk bezig met het opnieuw uploaden van de foto's naar Photobucket, maar door deze laatste opmerking, ontgaat mij de zin om hiermee verder te gaan. Bedankt !!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:51

>;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:09

@Adrian, een beetje overdreven reactie. Ik val jou nergens af, ik ken jou niet, dus of jij foto's manipuleert, dat weet ik niet. Ik ben geen foto-expert, ik kan dus de echtheid van jouw foto's niet beoordelen. Wel heb ik sommige foto's op FB van LE gezien en daar zijn ze nu weg.
Of jij je foto's opnieuw plaatst, moet jij zelf weten, ik heb ze al gezien. :D Anderen hebben wel interesse, lijkt mij. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 06:39

Adrian nou ga jij uit van de waarheid...maar jij hebt toch ook gefotoshopt om je statement te maken?

De waarheid ligt in het midden en ik denk dat we die nooit echt helemaal weten..dat weten de betrokkenen en zo gaat dat altijd in het leven...ergens in het midden, met daarom heen een stille getuige in de vorm van een echt toetsbaar bewijs....

Hier zal de kaak als bewijs dienen, maar spoorwonden geven altijd littekenweefsel op de huid en een blijvende verkleuring als de huis stuk is geweest...ook dat is toetsbaar....

Kijk eens op wedstrijd, er lopen echt heus waar paarden met gaatjes in de huid van de wielsporen....heb nl een kennis gehad die dat tot overigens haar eigen afgrijzen constateerde bij haar paard...was een zwart paard, dus verkleuringen ed zie je niet zo snel...paard trapte regelmatig naar haar spoor, dan moet er een :)* gaan branden...maar ook dar gebeurd zo vaak en mensen zien dat als verzet ipv in de spiegel kijken...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 06:56

Adrian schreef:
Electra63 schreef:

Ik was al druk bezig met het opnieuw uploaden van de foto's naar Photobucket, maar door deze laatste opmerking, ontgaat mij de zin om hiermee verder te gaan. Bedankt !!

Beetje jammer :').

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:14

russel schreef:
Adrian nou ga jij uit van de waarheid...maar jij hebt toch ook gefotoshopt om je statement te maken?

Ik zou niet weten, waar en wanneer. Ik constateerde, dat dit waarschijnlijk was gedaan in een foto uit het rapport van Thiel. Wel bij de les blijven !! :-)

Geplakte Verwonding op foto.
Afbeelding

Foto gedraaid.
Afbeelding

Verwonding lijkt mij, veroorzaakt door dit soort sporen. Middelste diep met aan weerszijden een ondiepe wond.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Adrian op 16-05-14 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:21

Kom nou Adrian, in jouw eigen overzichtje was er flink gephotoshopt (om maar aan te tonen dat er was gephotoshopt). In ieder geval heb je voor mij niks aantoonbaar gemaakt, alleen dat je zelf hebt gephotoshopt. Bovendien - en dat is al eerder gezegd - is de schade als gevolg van overmatig spoorgebruik ook door een DA gewoon geconstateerd op basis van littekenweefsel, volgens het rapport van Thiel. Daarvoor zal ze een DA onderbouwing hebben, e.e.a. ook genoemd in het rapport. Ik denk dat dat meer gewicht in de schaal legt dan jouw photoshop verhaaltje.

Ik vond het gewoon opvallend dat je jouw gephotoshopte foto's er weer snel afgehaald hebt. Kijk, als je iets beweert, moet je ook gewoon goed kunnen aantonen en onderbouwen dat dat waar is. Anders valt dat onder smaad; ik denk dat je dat goed hebt begrepen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:24

Wat een gedoe over foto's .. echte straatadvocaten!

Is het trouwens opgevallen dat de röntgenfoto van de beschadigde kaak zoals die hier gepubliceerd is, geen enkele van de normale kenmerken heeft die r-f's altijd wel hebben? Geen klinieknaam, geen datum, geen paardennaam/eigenaar?
Het is te hopen dat Mw E die kenmerken wel op het origineel heeft anders kan het een willekeurige foto zijn
Voer voor paranoia!

.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:50

Babootje schreef:
Kom nou Adrian, in jouw eigen overzichtje was er flink gephotoshopt (om maar aan te tonen dat er was gephotoshopt). In ieder geval heb je voor mij niks aantoonbaar gemaakt, alleen dat je zelf hebt gephotoshopt. Bovendien - en dat is al eerder gezegd - is de schade als gevolg van overmatig spoorgebruik ook door een DA gewoon geconstateerd op basis van littekenweefsel, volgens het rapport van Thiel. Daarvoor zal ze een DA onderbouwing hebben, e.e.a. ook genoemd in het rapport. Ik denk dat dat meer gewicht in de schaal legt dan jouw photoshop verhaaltje.

Ik vond het gewoon opvallend dat je jouw gephotoshopte foto's er weer snel afgehaald hebt. Kijk, als je iets beweert, moet je ook gewoon goed kunnen aantonen en onderbouwen dat dat waar is. Anders valt dat onder smaad; ik denk dat je dat goed hebt begrepen.

Mag ik dan wel even toevoegen dat op de foto met de wond, een spoor met een geheel rond wieltje staat. Bij het gebruik van dit soort sporen "rolt" het wieltje over de huid van je paard.

Ik weet niet of jij kennis hebt van het gebruik van een pizzames? Ongeveer hetzelfde principe.
Je zou bij verwondingen dus niet 3 gaatjes krijgen zoals op de foto maar meer een snee, en daar lijkt de verwonding op de foto totaal niet op

Dus of de verwonding klopt niet, of de afgebeelde spoor klopt niet.

Edit: moet trouwens ook zeggen dat voor bij de westernspoor, de wonden niet gelijkmatig genoeg zitten. De middelste zit dichter bij de linker dan bij de rechter plek. Tenzij je spoor een tandje mist is dit dus uitgesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:24

Het gespeculeer wordt steeds spannender.....inclusief collage...bokt-csi. :P

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:38

Tuurlijk, je moet een beetje voer hebben, anders valt er niets te speculeren ;)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:16

Babootje schreef:

Jeetje Babootje: wat een conclusies hier !

Het enige wat Adrian gedaan had was omcirkeld wat andere kennelijk nog steeds niet zagen als het gephotoshopte deel (een lijntje erop gezet). En vervolgens de afbeelding gedraaid naar wat het (imo) wél is.

Daarnaast had hij foto's geplaatst van enkele dagen voor het vertrek bij Bartels waarop je zag dat er een perfect gladde huid was ter hoogte van de sporen. En ook van de wedstrijd van (ik meen) 15 januari, waarop ook totaal niks te zien was. Kan gebeuren dat je foto's kwijtraakt, heb ik ook wel gehad dat ik een foto plaatste in een topic en dat ik ineens kon bladeren door mijn hele fotobestand in dat topic. Toen ik het goed wilde zetten, kon ik dat niet meer aanpassen en was de foto uit het topic.

Niet meteen zo aanvallend en meteen spreken over smaad (komop zeg...). Hij had het onderbouwd en het viel gewoon onder legaal te plaatsen foto's. Dat jij het vervolgens niet wenst te zien is je goed recht, maar wil niet zeggen dat wat er getoond werd niet klopte. Nl. foto's van een zeer gezond uitziende U2 op een dag voor vertrek bij Bartels zonder enig spoor van verwondingen in zijn flanken.

@Jannepauli: dat van die kaakfoto's viel mij ook op. Van mijn vorige paard heb ik massa's foto's liggen (spat) en overal staat datum, naam, kliniek, naam paard etc. op. Daarom heb ik hier al eens eerder gezegd: wie zegt dat dit van U2 is? Kan natuurlijk, maar kan net zo goed niet !

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:23

Citaat:
Kom nou Adrian, in jouw eigen overzichtje was er flink gephotoshopt (om maar aan te tonen dat er was gephotoshopt)

Een detail uit een foto knippen om iets aan te tonen of duidelijker te maken, heeft niks met Photoshop te maken. Een vals stukje er in plakken wel !!
Doel jij misschien op deze snapshotvergroting van de uitzending van RTL Boulevard van 20 maart ?

Afbeelding

Afbeelding

Weet je überhaupt wel wat Photoshop is ?

Niks Photoshop en hou op met je leugens.
Kijk een citaat van het promofilmpje van LE op RTL nog eens goed terug. Ik laat het vertraagd afdraaien met de snapshots er aan geplakt.

http://s108.photobucket.com/user/Adri_1 ... 4.mp4.html

Hoe naief kan je zijn om aan te nemen, dat deze verwonding op 20 maart, ontstaan moet zijn vóór 30 januari(toen U2 vertrok bij Bartels) Foto's van U2 op zijn facebookpagina een paar dagen voor vertrek, tonen een zeer gave huid.

Afbeelding

of bedoel je deze foto met een lijntje om het gephotoshopte gedeelte ?

Afbeelding

Weet je überhaupt wel,wat Photoshop is ?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:57

joh Adrian, je kan l@llen wat je wil, die foto's zeggen helemaal niks, zonder ondersyeunend bewijsmateriaal. Bijvoorbeeld van 2 DA's. dat photoshop jij echt niet weg hoor :D :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 06:45

@Babootje, jij reageert wel erg aanvallend in dit topic op iedereen die twijfelt aan LE haar verhaal. Is dat omdat je LE kent of omdat je gewoon sowieso tegen Bartels bent?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 07:07

Electra63 schreef:
@Babootje, jij reageert wel erg aanvallend in dit topic op iedereen die twijfelt aan LE haar verhaal. Is dat omdat je LE kent of omdat je gewoon sowieso tegen Bartels bent?

Geen van beide. En ik reageer niet aanvallend, althans, dat is niet mijn bedoeling.
Er wordt bijzonder kritisch gereageerd naar Lonneke EngeIs, het rapport van Ulrike Thiel en de veterinaire onderleggers waarbij er hard op aan wordt getwijfeld of ze er liggen en of de constateringen zoals die in het rapport van Ulrike Thiel geciteerd ook wel werkelijk zo zijn. Dat mag als je zo kritisch wil zijn.
Maar sta dan ook net zo kritisch t.o.v. de beweringen van Adrian, die alleen maar laat zien dat hij prachtig kan photoshoppen en filmpjes kan bewerken maar geen enkele onderbouwing kan geven van zijn beschuldigingen van fraude richting Lonneke Engels.

Ik heb niks tegen Bartels, maar ook niks tegen Lonneke Engels. Ik breng alleen wat evenwicht in de discussie hier. :D