Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:35

Bedankt voor de samenvatting.

Wat absurd, als er al mensen zijn die een van de paarden een plekje wil geven moeten ze toch gewoon al blij zijn.

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:36

wilma12 schreef:
Moet nog zien of ze echt gaan bieden pvdd etc.. kan ook allemaal grootspraak zijn. De curatoren laten echt niet alleen die 2 partijen bieden. Hoe meer er geboden wordt hoe beter voor hun en schuldeisers etc. Die gaan echt door deze media hype hun eigen glazen niet in gooien! Verder ben je verplicht de goederen en dieren af te halen bij het hoogste bod. Denk dat er veel geboden gaat worden. Dat kunnen ze uiteindelijk vast niet opbrengen. ..

Dat laatste denk ik ook. Doordat het nu zo'n media hype geworden is, vermoed ik dat er mensen zijn die ook de Pvdd en de Spin zullen gaan overbieden..

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:38

als er een facebook bericht komt kim deel ik hem sowieso. ik vind het echt achterlijk. die PvdD en SPIN kloppen zichzelf op de borst terwijl zij op dit moment zelf de veroorzaker van het probleem zijn en duidelijk niet de oplossing

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:42

Ik vind die bedelactie op tv van gisteravond ook schandalig. We zetten een klein jongetje op internet en een zielig paard en het geld stroomt binnen. Paard is NIET van hun en NERGENS staat dat de dieren naar de slager gaan. Waarom zou een slager zoveel geld betalen als hij ze zelfs gratis aangeboden krijgt ! Als ze zo nodig paarden willen redden heb ik nog wel wat adresjes voor ze waar de dieren er veel slechter bij staan. Op de facebook pagina van deze stichting staat dat ze uit hun voegen barsten en ook eigenlijk wel geld nodig hebben, zeg dat dan gewoon en ga niet meeliften op deze media hype.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:11

[***] schreef:
Amaris schreef:
ja dat zou wat zijn... als iedereen blijft overbieden... maarja, ik wil het risico niet nemen dat ik straks met een kapot paard zit als ik toevallig de laatste ben die biedt....

Klopt... Ook mijn angst... Maar ik zou dat wel heel graag willen. Al is het alleen voor het principe

Is de wet niet dat je bij verborgen gebreken binnen een bepaalde tijd alsnog terug kunt brengen? Hoe zit dat eigenlijk met veilingen?

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:12

Ik vind het zoiezo ook belachelijk dat die moeder van dat ventje letterlijk zegt; arme Kenzo is zo oud en daarom kost hij maar 250 euro, verder mankeert hij niets...

Hij mankeerde weldegelijk van alles toch??

Ik vind het ook echt BELACHELIJK dat de pvdd zo handeld. Het is in mijn ogen niets meer dan een wit voetje willen halen bij de mensen in nl. Bah.

Ik hoop echt voor de mensen hier die een paard kennen en het dier willen kopen hier ook de kans voor krijgen. Evenals die DA die een paard wil opkopen en helemaal oplappen en in zijn kudde wil houden.

Ben alleen bang dat de prijzen van de dieren de spuigaten uit gaan lopen.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:23

Stille meelezer hier! Walgelijk hoe die partijen doen... Mocht er een FB bericht komen: ik deel heel zeker weten.

Maar mijn vraag: mag dat wat ze doen? Geld vragen voor paarden die niet van hen zijn? Dan kan ik nu toch ook zeggen dat ik bijvoorbeeld de eerste, wico, ga kopen en redden van de slacht? Wat gebeurt dr met het geld als ze ze niet kunnen kopen?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:26

Die vraag heb ik ook gestelt op facebook maar geen antwoordt....

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:32

Hoi, ik ben ook al een stille lezer vanaf het begin. Ik ben ook 1 van de "redders". Ik wilde dinsdag ook gaan bieden op Kenzo, Guus en Wedford. Idd puur omdat ik ze het niet gun naar de slacht te gaan en omdat ik ze een goed tehuis en pensioen wil geven. Door alle verhalen op dit forum begin ik me ontzettend slecht te voelen omdat ik het idee krijg dat het helemaal niet goed is wat wij "redders" willen. Is het zo slecht dat PVdD deze actie gestart is? Ik denk echt dat zij ook alleen aan het welzijn van deze dieren denken. Echt. Misschien naïef van me. En KimD, ik zou deze partij en SPIN niet al teveel tegen je in het harnas jagen. Mocht SPIN Doortje wel krijgen, dan heb je zeker kans haar te krijgen. Dat is toch niet zo erg op die manier? En eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet erg dat er zoveel aandacht aan word besteed. En vooral niet als ze dan ook bij SPIN terecht komen want dan komen ze toch ook altijd bij een goed iemand terecht? Eerst wilde ik ook op Doortje bieden maar toen ik KimD hier zag ben ik daar ook meteen vanaf gestapt. Dat geldt nu ook voor de andere paarden omdat zij door deze aandacht sowieso een fijn thuis krijgen, denk ik. Ik wil dinsdag de biedingen in de gaten gaan houden op alle paarden en gaan bieden op de paarden die niet in trek zijn. Is dat nou zo erg? Ik snap alle ophef niet, echt iedereen heeft toch het beste met die paarden voor. Behalve dan degene die zo makkelijk over de slacht praten }:) . Dat verdienen deze paarden toch niet, niet 1!!!! Ik doneer aan niemand wil ik even benadrukken. En tuurlijk hebben jullie gelijk over ander paarden op MP en die naar de slacht gaan. Maar je kunt ze nou eenmaal niet allemaal redden....anders had ik dat zeker gedaan! En KimD, laat die partij maar hoog bieden! Dat paard komt dan toch waarschijnlijk bij SPIN terecht en dan heb je hem alsnog. Misschien wel gratis als ik hun site zo bekijk :)
Laatst bijgewerkt door SandraBeer op 24-01-14 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:36

Ik ben nog druk bezig met het bijlezen van dit topic, maar vond deze youtube pagina met meer filmpjes van (in iedergeval 1 van) deze paarden. Waaronder Wedfort (zwarte ZZ dressuur ruin met kissing spines). Misschien interessant:
https://www.youtube.com/user/TimmermansMarcel/videos

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:39

Mijn maag draait echt om.. wat een walgelijke dingen worden hier gezegd.. Als ik kim was ging ik nu al naar buiten met dit verhaal..

Ga eens naar een paardenmarkt, daar staan ook genoeg oude paarden die nergens meer terrecht komen of hier en daar een mankement.. En daar is vaak niemand voor...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:40

SandraBeer: de SPIN is in elk geval niet helemaal eerlijk in de berichtgeving:
- ze zeggen dat de slachtprijs 400 euro is en het paard maar 150 kost, terwijl de slachtprijs naar alle waarschijnlijkheid lager is, en bij het startbod (niet eens de richtprijs!) nog minimaal 40% aan kosten opkomen
- ze beginnen een actie terwijl het al duidelijk is dat er mensen zijn die deze paarden wel een plekje willen geven
- ze wekken de indruk dat het paarden voor beginners zijn terwijl je dat niet zomaar kunt zeggen alleen omdat ze op een zorgboerderij stonden
- de gezondheidsproblemen worden niet erkend
- ze hebben geen langeretermijnstrategie

En daarnaast:
- het is absurd om te eisen dat de opvang via hun moet lopen en dat zij eigenaar moeten blijven, ipv dat iemand anders gewoon de zorg voor het paard op zich neemt (inclusief eigenaarschap), dat is alleen maar de zaken nodeloos ingewikkeld maken en je eigen organisatie vergroten zonder doel

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:41

Joh, het gaat er toch ook niet om dat die paarden niet gered mogen worden? Het gaat om de manier waar op en de valse informatie die in Nederland verspreid wordt!
Waarom 'mag' KimD Doortje niet kopen? PvdD en SPIN maken dit dus (bewust) onmogelijk omdat ze de prijzen op gaan jagen.
Nee, er moete maffe bedragen geboden worden. Want, zo lees ik hier, moeten de paarden minimaal 600 euro op gaan brengen, want dan pas zit je boven de slachtprijs (bullshit dus).
Met al die aandacht gaan de prijzen waarschijnlijk vér op lopen.
En wat mij tegenstaat is dat er nu al geld ingezameld wordt voor paarden die niet eens in eigendom van PvdD of SPIN zijn en misschien niet eens kopen.
Die paarden hebben ook kans om een goed tehuis bij anderen te krijgen, dan hoeven ze niet gesponsord te worden, of geadopteerd, of steeds verplaatst.

Laat de PvdD dan bieden op de paarden die aan het eind van de veiling nog geen biedingen hebben...

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:41

En ook ik had voor dit helemaal ontplofte al een lijstje van kavels klaarliggen, incl een bod op een vd jongere paarden wiens afstamming en foto's me erg bevallen.
Helaas valt ook dit dier onder die 9, puur owv een te laag startbedrag vd veiling :? Dus ook ik trek me terug, niet alleen voor het paard maar voor de hele veiling....

Dus zelfs serieuze kopers worden zo dwars gezeten door die instanties.... Zou niet verkeerd zijn om dit openbaar te maken.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:44

Dustin idd, ik vind de ophef hierover walgelijk. 1 en al commercie.
Hoeveel oude manege paarden die te oud zijn voor de lessen gaan op transport? Daar hoor ik de pvdd en al die andere instanties niet over.
Dat er mensen zijn die de paarden kennen zoals Kimd en aangeeft te willen kopen.Worden de kop ingedrukt.

Ik vind dat dit ook naar buiten moet komen.ZE richten zich nu alleen op de paarden van de veiling. Ik ga niet zeggen ze zijn beter af bij de slacht.Misschien wel misschien niet.
Maar de kromme info hoeveel de slachtprijs nu daadwerkelijk is wat naar het ontwetende publiek word gedaan vind ik ronduit schandalig

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:44

SandraBeer schreef:
Hoi, ik ben ook al een stille lezer vanaf het begin. Ik ben ook 1 van de "redders". Ik wilde dinsdag ook gaan bieden op Kenzo, Guus en Wedford. Idd puur omdat ik ze het niet gun naar de slacht te gaan en omdat ik ze een goed tehuis en pensioen wil geven. Door alle verhalen op dit forum begin ik me ontzettend slecht te voelen omdat ik het idee krijg dat het helemaal niet goed is wat wij "redders" willen. Is het zo slecht dat PVdD deze actie gestart is? Ik denk echt dat zij ook alleen aan het welzijn van deze dieren denken. Echt. Misschien naïef van me. En KimD, ik zou deze partij en SPIN niet al teveel tegen je in het harnas jagen. Mocht SPIN Doortje wel krijgen, dan heb je zeker kans haar te krijgen. Dat is toch niet zo erg op die manier? En eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet erg dat er zoveel aandacht aan word besteed. En vooral niet als ze dan ook bij SPIN terecht komen want dan komen ze toch ook altijd bij een goed iemand terecht? Eerst wilde ik ook op Doortje bieden maar toen ik KimD hier zag ben ik daar ook meteen vanaf gestapt. Dat geldt nu ook voor de andere paarden omdat zij door deze aandacht sowieso een fijn thuis krijgen, denk ik. Ik wil dinsdag de biedingen in de gaten gaan houden op alle paarden en gaan bieden op de paarden die niet in trek zijn. Is dat nou zo erg? Ik snap alle ophef niet, echt iedereen heeft toch het beste met die paarden voor. Behalve dan degene die zo makkelijk over de slacht praten }:) . Dat verdienen deze paarden toch niet, niet 1!!!! Ik doneer aan niemand wil ik even benadrukken. En tuurlijk hebben jullie gelijk over ander paarden op MP en die naar de slacht gaan. Maar je kunt ze nou eenmaal niet allemaal redden....anders had ik dat zeker gedaan!

Als PvdD en SPIN anderen dwars zitten, omdat ze zo nodig zelf de paarden willen redden die geen redding nodig hebben, alleen maar om er zelf mooi bij te staan, dan scoor je bij mij geen punten nee. Ze drijven alleen de prijs maar op om zelf punten te scoren. Dat ze blij zijn dat zich mensen melden die de paarden graag willen hebben en waar ze het goed zullen krijgen. Kunnen ze zich verder bezig houden met dieren die echt in de kou blijven staan. Maar nee, het lijkt wel of ze denken dat alleen zij goede adressen kunnen vinden en voor de rest niemand goed genoeg is.

Ze beseffen niet dat ze bezig zijn om ook andere serieuze, eerlijke bieders af te schrikken. De paarden worden er dus echt de dupe van.
Laatst bijgewerkt door Speedster op 24-01-14 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:46

SPIN zegt dat niet Shadow0 maar PvdD. En als je alles een beetje hebt bijgehouden en de keuringsrapporten leest (en ook nog gezond verstand hebt) weet je heus wel dat deze paarden, zeker voor deze prijzen, niet helemaal 100% zijn. Dat laatste ben ik zeer zeker met je eens. Maar dat doen ze denk ik alleen om de paarden te beschermen. Zodat ze niet alsnog in verkeerd handen vallen. Dat is niet zo verkeerd toch?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:46

De veearts heeft gebeld met hart van Nederland!
Misschien is hart van Nederland ook aanwezig morgen bij de kijkdag!!!!!!
Laatst bijgewerkt door haflingertje op 24-01-14 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:47

Dustinlover schreef:
Mijn maag draait echt om.. wat een walgelijke dingen worden hier gezegd.. Als ik kim was ging ik nu al naar buiten met dit verhaal..

Ga eens naar een paardenmarkt, daar staan ook genoeg oude paarden die nergens meer terrecht komen of hier en daar een mankement.. En daar is vaak niemand voor...

Dat is ook zo, helemaal waar... daar wordt ook niks opgekocht door de Pvdd of Spin. Dat is handel. Maar alle paarden redden uit de handel of van de slacht is een onmogelijke opgave. Vandaar dat ik voor deze paarden iig wel blij ben

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:48

SandraBeer schreef:
SPIN zegt dat niet Shadow0 maar PvdD. En als je alles een beetje hebt bijgehouden en de keuringsrapporten leest (en ook nog gezond verstand hebt) weet je heus wel dat deze paarden, zeker voor deze prijzen, niet helemaal 100% zijn. Dat laatste ben ik zeer zeker met je eens. Maar dat doen ze denk ik alleen om de paarden te beschermen. Zodat ze niet alsnog in verkeerd handen vallen. Dat is niet zo verkeerd toch?

Maar er zijn juist al plekken gevonden voor een aantal paarden. Waarom die paarden dat plekje niet gunnen en ze zo nodig zelf willen redden, zodat er nog meer mee gesleept gaat worden?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:48

janneke_S schreef:
Ik denk dat ze voornamelijk die 9 op willen kopen.

Vind het erg jammer voor KimD. Ik had haar Doortje graag gegund.
Het paard waar ik wel een bod voor over had staat ook tussen de 9 paarden...

Ja bij mij ook, maar ik trek me dan bij deze terug, hier heb ik geen zin in.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:49

Zo erg dit...

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:50

elizexbeau schreef:
Stille meelezer hier! Walgelijk hoe die partijen doen... Mocht er een FB bericht komen: ik deel heel zeker weten.

Maar mijn vraag: mag dat wat ze doen? Geld vragen voor paarden die niet van hen zijn? Dan kan ik nu toch ook zeggen dat ik bijvoorbeeld de eerste, wico, ga kopen en redden van de slacht? Wat gebeurt dr met het geld als ze ze niet kunnen kopen?

Ik meen gisteren ergens gelezen te hebben, want dat vroeg ik me dus ook af...... dat dit geld dan naar de andere paarden gaat

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:51

SandraBeer schreef:
SPIN zegt dat niet Shadow0 maar PvdD. En als je alles een beetje hebt bijgehouden en de keuringsrapporten leest (en ook nog gezond verstand hebt) weet je heus wel dat deze paarden, zeker voor deze prijzen, niet helemaal 100% zijn.

Nee, maar het algemene publiek wordt zo wel misleid. Want de mensen die om donaties gevraagd worden, die hebben niet voldoende kennis (of zin) om die keuringsrapporten in te gaan zien om zo een betere mening te vormen.

Citaat:
Maar dat doen ze denk ik alleen om de paarden te beschermen. Zodat ze niet alsnog in verkeerd handen vallen. Dat is niet zo verkeerd toch?

Ik heb niet de indruk dat ze dat om die redenen doen - dan hadden ze toch wel anders gereageerd op KimD? Ik heb het idee dat het verhaal hierbij iets meer op de voorgrond staat dan de paarden zelf.

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:53

testebeest schreef:
Dustin idd, ik vind de ophef hierover walgelijk. 1 en al commercie.
Hoeveel oude manege paarden die te oud zijn voor de lessen gaan op transport? Daar hoor ik de pvdd en al die andere instanties niet over.
Dat er mensen zijn die de paarden kennen zoals Kimd en aangeeft te willen kopen.Worden de kop ingedrukt.

Ik vind dat dit ook naar buiten moet komen.ZE richten zich nu alleen op de paarden van de veiling. Ik ga niet zeggen ze zijn beter af bij de slacht.Misschien wel misschien niet.
Maar de kromme info hoeveel de slachtprijs nu daadwerkelijk is wat naar het ontwetende publiek word gedaan vind ik ronduit schandalig

Dat klopt, ik hoor dus bij dat onwetende publiek waardoor ik me door de media zo ontzettend veel zorgen om die paarden ging maken. Vreselijk. Heb ruzie met m'n man omdat ik 3 paarden wil kopen. Vind het gewoon niet eerlijk dat die paarden na hun werk zo op deze manier afgedankt worden, via een veiling! En ook ik vind dat de partij eerst de biedingen moet afwachten en moet bieden op de paarden waar geen of weinig animo voor is! Dat wilde ik zelf ook zo doen. Het is van mij uit in ieder geval alleen maar goed bedoeld. Echt niets anders.