Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wilma12 schreef:Moet nog zien of ze echt gaan bieden pvdd etc.. kan ook allemaal grootspraak zijn. De curatoren laten echt niet alleen die 2 partijen bieden. Hoe meer er geboden wordt hoe beter voor hun en schuldeisers etc. Die gaan echt door deze media hype hun eigen glazen niet in gooien! Verder ben je verplicht de goederen en dieren af te halen bij het hoogste bod. Denk dat er veel geboden gaat worden. Dat kunnen ze uiteindelijk vast niet opbrengen. ..
[***] schreef:Amaris schreef:ja dat zou wat zijn... als iedereen blijft overbieden... maarja, ik wil het risico niet nemen dat ik straks met een kapot paard zit als ik toevallig de laatste ben die biedt....
Klopt... Ook mijn angst... Maar ik zou dat wel heel graag willen. Al is het alleen voor het principe
SandraBeer schreef:Hoi, ik ben ook al een stille lezer vanaf het begin. Ik ben ook 1 van de "redders". Ik wilde dinsdag ook gaan bieden op Kenzo, Guus en Wedford. Idd puur omdat ik ze het niet gun naar de slacht te gaan en omdat ik ze een goed tehuis en pensioen wil geven. Door alle verhalen op dit forum begin ik me ontzettend slecht te voelen omdat ik het idee krijg dat het helemaal niet goed is wat wij "redders" willen. Is het zo slecht dat PVdD deze actie gestart is? Ik denk echt dat zij ook alleen aan het welzijn van deze dieren denken. Echt. Misschien naïef van me. En KimD, ik zou deze partij en SPIN niet al teveel tegen je in het harnas jagen. Mocht SPIN Doortje wel krijgen, dan heb je zeker kans haar te krijgen. Dat is toch niet zo erg op die manier? En eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet erg dat er zoveel aandacht aan word besteed. En vooral niet als ze dan ook bij SPIN terecht komen want dan komen ze toch ook altijd bij een goed iemand terecht? Eerst wilde ik ook op Doortje bieden maar toen ik KimD hier zag ben ik daar ook meteen vanaf gestapt. Dat geldt nu ook voor de andere paarden omdat zij door deze aandacht sowieso een fijn thuis krijgen, denk ik. Ik wil dinsdag de biedingen in de gaten gaan houden op alle paarden en gaan bieden op de paarden die niet in trek zijn. Is dat nou zo erg? Ik snap alle ophef niet, echt iedereen heeft toch het beste met die paarden voor. Behalve dan degene die zo makkelijk over de slacht praten. Dat verdienen deze paarden toch niet, niet 1!!!! Ik doneer aan niemand wil ik even benadrukken. En tuurlijk hebben jullie gelijk over ander paarden op MP en die naar de slacht gaan. Maar je kunt ze nou eenmaal niet allemaal redden....anders had ik dat zeker gedaan!
Dustinlover schreef:Mijn maag draait echt om.. wat een walgelijke dingen worden hier gezegd.. Als ik kim was ging ik nu al naar buiten met dit verhaal..
Ga eens naar een paardenmarkt, daar staan ook genoeg oude paarden die nergens meer terrecht komen of hier en daar een mankement.. En daar is vaak niemand voor...
SandraBeer schreef:SPIN zegt dat niet Shadow0 maar PvdD. En als je alles een beetje hebt bijgehouden en de keuringsrapporten leest (en ook nog gezond verstand hebt) weet je heus wel dat deze paarden, zeker voor deze prijzen, niet helemaal 100% zijn. Dat laatste ben ik zeer zeker met je eens. Maar dat doen ze denk ik alleen om de paarden te beschermen. Zodat ze niet alsnog in verkeerd handen vallen. Dat is niet zo verkeerd toch?
elizexbeau schreef:Stille meelezer hier! Walgelijk hoe die partijen doen... Mocht er een FB bericht komen: ik deel heel zeker weten.
Maar mijn vraag: mag dat wat ze doen? Geld vragen voor paarden die niet van hen zijn? Dan kan ik nu toch ook zeggen dat ik bijvoorbeeld de eerste, wico, ga kopen en redden van de slacht? Wat gebeurt dr met het geld als ze ze niet kunnen kopen?
SandraBeer schreef:SPIN zegt dat niet Shadow0 maar PvdD. En als je alles een beetje hebt bijgehouden en de keuringsrapporten leest (en ook nog gezond verstand hebt) weet je heus wel dat deze paarden, zeker voor deze prijzen, niet helemaal 100% zijn.
Citaat:Maar dat doen ze denk ik alleen om de paarden te beschermen. Zodat ze niet alsnog in verkeerd handen vallen. Dat is niet zo verkeerd toch?
testebeest schreef:Dustin idd, ik vind de ophef hierover walgelijk. 1 en al commercie.
Hoeveel oude manege paarden die te oud zijn voor de lessen gaan op transport? Daar hoor ik de pvdd en al die andere instanties niet over.
Dat er mensen zijn die de paarden kennen zoals Kimd en aangeeft te willen kopen.Worden de kop ingedrukt.
Ik vind dat dit ook naar buiten moet komen.ZE richten zich nu alleen op de paarden van de veiling. Ik ga niet zeggen ze zijn beter af bij de slacht.Misschien wel misschien niet.
Maar de kromme info hoeveel de slachtprijs nu daadwerkelijk is wat naar het ontwetende publiek word gedaan vind ik ronduit schandalig