Rinske schreef:Ja precies, echte Amerikaan, meteen sue-en.
"Ik ga je sue-en dat je gefilmd hebt dat IK een paard mishandelde."

Volgens mij moet hij gesued worden omdat hij iets onaardigs tegen paarden heeft gedaan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
johnnyrider schreef:chevax schreef:@johnnyrider: maar feit is en blijft dat er toch flink in de mond wordt gerukt. En dan kan je me nog zoveel uitleggen over de anatomie van een paard of over de training, maar ook dan wordt het filmpje er niet beter op.[/quot
Natuurlijk is dat zo. In mijn ogen is deze man geen held of voorbeeld hoe je reining moet rijden. Echte sporthelden zijnn voor mij Johan Cruijff en Eddy Merkcx..
Maar kan.mij er ook niet echt over opwinden.
Werkelijk, wat is er nou zo byzonder aan dat filmpje, zijn dingen die je dagelijks tegenkomt.
Doe effe normaal en doe niet roomser dan de paus, nee niemand heeft hier ooit een paard in zijn bek gezaagd of wat dan ook.
Ik breek geen lans voor mr Graig, want ik heb niks met deze man, behalve dat hij reining rijdt. n.
Wranglerbutt schreef:Het rijtechnische doel van raggen op dit niveau, is het paard zgn 'broke' oftewel volkomen gehoorzaam maken.
'Broke' is een trainingsniveau dat bereikt kan worden door veel geduld en nette trainingsmethoden of door minder geduld (tijd is geld tenslotte) en intimidatie.
In het geval van CS en vele 'toptrainers' met hem, is mijn opinie dat het dmv intimidatie gebeurt.
macke schreef:zo Eponatv is weer eens lekker bezig eerst was het een dressuurruiter nu reining. Tja andere mogelijkheden heeft deze club niet. MAAR wat heeft deze camaraman/vrouw nu zelf gedaan behalve wat misstanden filmen....... HELEMAAL niets zo kan iedereen k*t filmpjes maken, maar wees een vent en was recht op de man/vrouw afgestapt en je ongenoegen geuit. Dan pas kan ik je waarderen sorry Epona tv zo echt niet.( dit wil dus niet zeggen dat ik van het betere ruk en plukwerk hou integendeel)
Inky_devil schreef:JJane schreef:Vreselijk dat deze manier van rijden zo geaccepteerd is in de sport.
Tijdens de proef is het echt not done. Aan het einde moeten de ruiters van hun paard af stappen en hun bit uit de mond van het paard halen zodat de jury de mond en de flanken van het paard kan inspecteren.
Wat je in de inrijd ring doet maakt niet uit.
macke schreef:zo Eponatv is weer eens lekker bezig eerst was het een dressuurruiter nu reining. Tja andere mogelijkheden heeft deze club niet. MAAR wat heeft deze camaraman/vrouw nu zelf gedaan behalve wat misstanden filmen....... HELEMAAL niets zo kan iedereen k*t filmpjes maken, maar wees een vent en was recht op de man/vrouw afgestapt en je ongenoegen geuit. Dan pas kan ik je waarderen sorry Epona tv zo echt niet.( dit wil dus niet zeggen dat ik van het betere ruk en plukwerk hou integendeel)
Dutchstar schreef:Nou Niels, haha ik wil niet als een standaard bokker klinken hoor maar, het kan zin hebben maar in dit geval zeg ik nee (ik bedoel, kijk nou eens goed naar dat paard)! Misschien had Craig wel een slechte dag en verloor ie z'n geduld...zou dat niet kunnen? Dat verklaard ook zijn reacties naar Epona tv toe.
Dutchstar schreef:Nou Niels, haha ik wil niet als een standaard bokker klinken hoor maar, het kan zin hebben maar in dit geval zeg ik nee (ik bedoel, kijk nou eens goed naar dat paard)! Misschien had Craig wel een slechte dag en verloor ie z'n geduld...zou dat niet kunnen? Dat verklaard ook zijn reacties naar Epona tv toe.
Arabesk schreef:Dutchstar schreef:Nou Niels, haha ik wil niet als een standaard bokker klinken hoor maar, het kan zin hebben maar in dit geval zeg ik nee (ik bedoel, kijk nou eens goed naar dat paard)! Misschien had Craig wel een slechte dag en verloor ie z'n geduld...zou dat niet kunnen? Dat verklaard ook zijn reacties naar Epona tv toe.
Ik heb ook weleens mijn dag niet en dan reageer ik dat ook natuurlijk af op mijn paarden, volkomen normaal toch? Dan pak ik de carrot stick en als ie dan niet snel genoeg achteruit gaat op het slingeren met het touwtje dan ram ik hem even lekker op z'n neus.
stef schreef:Dutchstar schreef:Nou Niels, haha ik wil niet als een standaard bokker klinken hoor maar, het kan zin hebben maar in dit geval zeg ik nee (ik bedoel, kijk nou eens goed naar dat paard)! Misschien had Craig wel een slechte dag en verloor ie z'n geduld...zou dat niet kunnen? Dat verklaard ook zijn reacties naar Epona tv toe.
Zou kunnen (naja, eigenlijk vind ik niet dat dat kan) maar wat heeft dat paard eraan?
Daarbij denk ik als je een dergelijk niveau rijdt, je ook prima om kunt gaan met "je dag niet hebben".
Zowiezo verlies je, zéker als prof, niet je geduld in de ring, ook niet in de losrijring, is niet handig
quarterH schreef:dat knie ding is gewoon een beschermer. om de knie te beschermen tegen aantikken bij het spinnen. heeft niks met blessure te maken.
niks anders dan gewone peesbeschermers of skidboots of springschoenen.
zack: heeft geen reet met verkeerde been spinnen te maken hoor.
Elliebelle schreef:Zack schreef:Sommige paarden spinnen om het (verkeerde)been en tikken daardoor 1 knie aan.
Is dus voor de bescherming
?verkeerde been aan de voorkant?dit is dus echt bullshit
Citaat:Werkelijk, wat is er nou zo byzonder aan dat filmpje, zijn dingen die je dagelijks tegenkomt.
Doe effe normaal en doe niet roomser dan de paus, nee niemand heeft hier ooit een paard in zijn bek gezaagd of wat dan ook.