Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marjolein88 schreef:iedereen doet het echt alsof het een wonderpony is ofzo.
In zijn hele carieere (is nu 17) heeft hij nog geen enkele gouden medaille behaald op het EK dressuur.
Als ik kijk naar vaders van onze hengsten, die hebben voor hun 10e al 4 gouden medailles gehaald op het EK !!!
Dornik B heeft er zelf individueel al 4 behaald !
xMarianne schreef:Cayenne schreef:De veiling is afgeblazen.
Power komt ter dekking bij Stal Korenbloem voor 450 euro dekgeld.
Meer nieuws volgt heel snel.
Oh, nou dan ga ik bij m'n vader eens even slijmen
marjolein88 schreef:iedereen doet het echt alsof het een wonderpony is ofzo.
In zijn hele carieere (is nu 17) heeft hij nog geen enkele gouden medaille behaald op het EK dressuur.
Als ik kijk naar vaders van onze hengsten, die hebben voor hun 10e al 4 gouden medailles gehaald op het EK !!!
DDW1190 schreef:dat is waar, maar ik heb nog niet gehoord dat hij zulke goede nakomelingen brengt.
als ik zou fokken kijk ik liever naar de minpunten en de pluspunten van een bewezen hengst!
en dan zeg ik nog maar ALS he..
Melanievs schreef:xMarianne schreef:
Oh, nou dan ga ik bij m'n vader eens even slijmen
En daar walg ik van... O het is een bekende hengst dus dan kan mij pony er wel bijHeb je hier wel serieus over na gedacht? Matchen de hengst en merrie ook echt zo dat het de moeite waard is? Dat is net zoals Totilas.. Maakt niet uit wat voor merrie (van mij part een shetlander) maar de hengst is mooi en bekend dus iedereen wil zijn paard erbij hebben.
Sorry maar daar snap ik echt niks van...
Ayasha schreef:marjolein88 schreef:iedereen doet het echt alsof het een wonderpony is ofzo.
Die heeft ook al 4 verschillende ruiters gehad of die heeft het met 1 ruiter kunnen doen?
P&P moest steeds weer een combinatie vormen met een nieuwe ruiter. Vergeet dat niet.
sarabande schreef:DDW1190 schreef:dat is waar, maar ik heb nog niet gehoord dat hij zulke goede nakomelingen brengt.
als ik zou fokken kijk ik liever naar de minpunten en de pluspunten van een bewezen hengst!
en dan zeg ik nog maar ALS he..
Het lijkt me toe dat hij zich bewezen heeft
Als je bij een 17 jarige hengst met zon staat van dienst wilt wachten tot de kinderen wellicht ook wat kunnen ben je te laat.
Gelukkig bestaan er fokkers die keuzes maken en proberen aan te sluiten, gelukkig maar anders zouden er nooit goede sportpaarden en ponnies geboren worden.
sarabande schreef:marjolein88 schreef:Dus sjonge jonge de boel opblazen is ook een vak hoor
Ik heb er helemaal niets mee te maken maar dit riekt toch wel naar een beetje boel afgunst.
marjolein88 schreef:Daarnaast weet ik nu al dat er geheel verkeerd gefokt gaat worden nu. Ze zouden eigenlijk net zo als met Totilas een soort keuring moeten invoeren. Want nu dekt iedereen er maar mee omdat het P&P is. Niemand heeft uberhaupt ooit gekeken naar wat er achter P&P zit en hoe hij fokt. Daarnaast wordt er nu helemaal neit gekeken of de hengst uberhaupt wel past bij de merrie. Zonde zonde, wat dit is niet echt waar fokken voor bedoeld is.