Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mytens schreef:janderegelaa schreef:In het buitenland krijg je gewoon 3 doses. En dat is feitelijk wel zo eerlijk want je betaald er tenslotte voor.
Ja maar daar heb je geen selecties voor de merrie's en hier wel bij Totilas.
Anders hebben ze dat niet meer in de hand lijkt mij als je met je overige rietjes maar lukraak merrie's mag insemineren omdat je het over hebt.
Mytens schreef:Ze zijn niet gek Liezel.
Dan zouden ze ook niet Bodyquard als achterwacht hebben.
Op die manier lossen ze het dit jaar dan op of 25% terug.
Overhevelen van het sperma naar volgend jaar staat niet in de voorwaarden.
janderegelaa schreef:Mytens schreef:Ze zijn niet gek Liezel.
Dan zouden ze ook niet Bodyquard als achterwacht hebben.
Op die manier lossen ze het dit jaar dan op of 25% terug.
Overhevelen van het sperma naar volgend jaar staat niet in de voorwaarden.
Nou, dan wordt Bodyguard wel een héél erg dure hengst dek je ook niet? Sterker nog, ik vind het een zwaktebod om een gratis dekking van hem te geven als het niet lukt met Totilas. Dat zou betekenen dat Bodyguard dik 4000 euro kost.
Kaja schreef:Sommige onderschatten nog altijd de zakenman in Kees Visser![]()
Jan, jij zegt ons dat JIJ een geschikte merrie hebt voor Totilas, maar wanneer ik vraag de merrie te omschrijven en ons te vertellen waarom jou merrie geschikt zou zijn, krijg ik een vaag antwoord!
I can't help to wonder.... Ben je nu echt wel zo 'boos' om de dekvoorwaarden en de contructie die daarmee gemoeid gaat, of is je merrie gewoon afgewezen?
Vudress schreef:De betere merries zijn toch bekend? Die hebben op de merriekeuring, IBOP, VSN, PAVO-cup en misschien ook nog wel in de sport gelopen.
sarabande schreef:Lijkt me ook en dan kan ik me ook nog wel passender bloedlijnen voorstellen dan het nichtje van Mythens of een Burggraaf.
Al met al is mijn conclusie dat er niet echt veel te selecteren was, wat onder deze omstandigheden niet verbazingwekkend is.
Suzanne F. schreef:Doe nou eens alsjeblieft niet zo zielig.
Suzanne F. schreef:Jan heeft aangegeven wat hij vind dat de merrie moet hebben (sterke verbindingen, voldoende bloed en lengte) en geeft aan er zelf een merrie voor te hebben. Deze merrie heeft dit dus anders zou hij dat niet zeggen.
Kaja schreef:(...)
Wat Jan denkt, hoeft niet te stroken met hetgeen waar Semira op sorteert.
(...)
Sjuimpje schreef:Kaja schreef:(...)
Wat Jan denkt, hoeft niet te stroken met hetgeen waar Semira op sorteert.
(...)
Volgens mij is Semira helemaal niet de persoon die selecteert maar just the messenger. Ik weet wel dat Jörgen vd Holst in de 'commissie' zit.
Kaja schreef:Geen verdere toelichting, Jan?
Suzanne F. schreef:Kaja schreef:Geen verdere toelichting, Jan?
Hij is jou toch geen verantwoording schuldig.