Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PieterBel

Re: Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:16

De voorwaarden zijn belachelijk maar blijkbaar kunnen ze het maken want mensen bieden toch hun merrie aan.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:19

Ik vind de gustregeling ook niet fair.
Maar kan ook wel begrijpen dat het niet de bedoeling is dat er 2 of 3 merries drachtig worden voor die €5500,=

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:20

Mytens schreef:
janderegelaa schreef:
In het buitenland krijg je gewoon 3 doses. En dat is feitelijk wel zo eerlijk want je betaald er tenslotte voor.

Ja maar daar heb je geen selecties voor de merrie's en hier wel bij Totilas.
Anders hebben ze dat niet meer in de hand lijkt mij als je met je overige rietjes maar lukraak merrie's mag insemineren omdat je het over hebt.

Tenzij je ze natuurlijk voor volgend jaar zou kunnen gebruiken....

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:25

Ze zijn niet gek Liezel.
Dan zouden ze ook niet Bodyquard als achterwacht hebben.
Op die manier lossen ze het dit jaar dan op of 25% terug.
Overhevelen van het sperma naar volgend jaar staat niet in de voorwaarden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:42

Mytens schreef:
Ze zijn niet gek Liezel.

Nou, dan wordt Bodyguard wel een héél erg dure hengst dek je ook niet? Sterker nog, ik vind het een zwaktebod om een gratis dekking van hem te geven als het niet lukt met Totilas. Dat zou betekenen dat Bodyguard dik 4000 euro kost.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:43

Sommige onderschatten nog altijd de zakenman in Kees Visser :+

Jan, jij zegt ons dat JIJ een geschikte merrie hebt voor Totilas, maar wanneer ik vraag de merrie te omschrijven en ons te vertellen waarom jou merrie geschikt zou zijn, krijg ik een vaag antwoord!

I can't help to wonder.... Ben je nu echt wel zo 'boos' om de dekvoorwaarden en de contructie die daarmee gemoeid gaat, of is je merrie gewoon afgewezen?

Mytens... alvast gefeliciteerd met je nieuwe neefje of nichtje :D

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:47

janderegelaa schreef:
Mytens schreef:
Ze zijn niet gek Liezel.

Nou, dan wordt Bodyguard wel een héél erg dure hengst dek je ook niet? Sterker nog, ik vind het een zwaktebod om een gratis dekking van hem te geven als het niet lukt met Totilas. Dat zou betekenen dat Bodyguard dik 4000 euro kost.

Zou dat niet eerder betekenen dat je een merrie hebt die slecht drachtig wordt?
Denk ook eerder dat er dan gekozen wordt voor een deel van het geld terug.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:54

Kaja schreef:
I can't help to wonder.... Ben je nu echt wel zo 'boos' om de dekvoorwaarden en de contructie die daarmee gemoeid gaat, of is je merrie gewoon afgewezen?

Mijn merrie is niet afgewezen. Maar noem jij eens een merrie die wél afgewezen is ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:20

Kaja schreef:
Sommige onderschatten nog altijd de zakenman in Kees Visser :+

Jan, jij zegt ons dat JIJ een geschikte merrie hebt voor Totilas, maar wanneer ik vraag de merrie te omschrijven en ons te vertellen waarom jou merrie geschikt zou zijn, krijg ik een vaag antwoord!

Doe nou eens alsjeblieft niet zo zielig. Jan heeft aangegeven wat hij vind dat de merrie moet hebben (sterke verbindingen, voldoende bloed en lengte) en geeft aan er zelf een merrie voor te hebben. Deze merrie heeft dit dus anders zou hij dat niet zeggen.

En ik ben het eens met het feit dat de dekvoorwaarden en de gustregeling belachelijk zijn.
Als ik mijn merrie nog in bezit had gehad, had ik dit nooit gedaan. Regeling is onredelijk. (buiten het feit dat het een onbewezen vererver is)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:40

Moest je dan ook foto's insturen? Volgens mij alleen papier en sportprestaties...
Dus selecteren op lengte en sterke verbindingen van de merrie kan dan niet. Je kan alleen naar de stam kijken maar dat zegt niet altijd alles over de lengte en verbindingen van de merrie.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:51

De betere merries zijn toch bekend? Die hebben op de merriekeuring, IBOP, VSN, PAVO-cup en misschien ook nog wel in de sport gelopen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:59

Vudress schreef:
De betere merries zijn toch bekend? Die hebben op de merriekeuring, IBOP, VSN, PAVO-cup en misschien ook nog wel in de sport gelopen.

Lijkt me ook en dan kan ik me ook nog wel passender bloedlijnen voorstellen dan het nichtje van Mythens of een Burggraaf.

Al met al is mijn conclusie dat er niet echt veel te selecteren was, wat onder deze omstandigheden niet verbazingwekkend is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:01

sarabande schreef:
Lijkt me ook en dan kan ik me ook nog wel passender bloedlijnen voorstellen dan het nichtje van Mythens of een Burggraaf.

Al met al is mijn conclusie dat er niet echt veel te selecteren was, wat onder deze omstandigheden niet verbazingwekkend is.

Dat dacht ik dus ook al.
Ik kan me passendere combinaties en interessantere bloedlijnen voorstellen.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:04

Ach als die Totilas uit die Welt Hit te klein blijft of een springer blijkt te zijn (kan heel goed met deze 2 stammen) dan schuift hij gewoon door naar mij.
Ik heb al met een Junior stv m/z gesprongen, een Totilas draai ik mijn hand ook niet voor om hahaha

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:21

Hoeveel mensen hebben zich aangemeld, of is dat nergens bekend. Ik heb het in ieder geval niet gelezen (kan ook slecht gelezen hebben).

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:23

Suzanne F. schreef:
Doe nou eens alsjeblieft niet zo zielig.

Pardon?

Suzanne F. schreef:
Jan heeft aangegeven wat hij vind dat de merrie moet hebben (sterke verbindingen, voldoende bloed en lengte) en geeft aan er zelf een merrie voor te hebben. Deze merrie heeft dit dus anders zou hij dat niet zeggen.

En meer is er dus niet te zeggen over de desbetreffende merrie?
Maat, afstamming, (bewezen) vererving, predikaten, niveau etc.?
Wat Jan denkt, hoeft niet te stroken met hetgeen waar Semira op sorteert.
Er zijn wel meer mensen die denken er de merrie voor te hebben...

Naar mijn mening zegt een afstamming niet altijd alles en zoals Mytens al zegt, foto's zijn geen verplichting bij aanvraag en van bezichtiging is geen sprake.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 16:52

Kaja schreef:
(...)
(...)

Volgens mij is Semira helemaal niet de persoon die selecteert maar just the messenger. Ik weet wel dat Jörgen vd Holst in de 'commissie' zit.

Overigens hoeft wat Jan denkt ook geen waarheid te zijn, dat zullen we volgend jaar moeten afwachten, ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar de nakomelingen! :j

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:05

Wie er ook mailt, het is in ieder geval een officiële goed- of afkeuring.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:56

Sjuimpje schreef:
Kaja schreef:
(...)
(...)

Volgens mij is Semira helemaal niet de persoon die selecteert maar just the messenger. Ik weet wel dat Jörgen vd Holst in de 'commissie' zit.

Excuus, het was niet mijn bedoeling de suggestie te wekken dat Semira hier selecteert en besluit.
Ik had Semira tussen aanhalingstekens moeten plaatsen.
Semira is voor de 'buitenwereld' spokeswoman voor het hele gebeuren, maar voor 'insiders' geen vreemde met Triple V...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 18:02

Misschien zit ze wel in het team dat selecteert hoor, dat durf ik niet te zeggen, maar ze is daar in ieder geval niet als enige voor verantwoordelijk.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:51

Geen verdere toelichting, Jan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:01

Kaja schreef:

Hij is jou toch geen verantwoording schuldig.
De merrie waar hij het over heeft is in een ander topic al te sprake gekomen. Het is trouwens niet meer zijn merrie maar hij mag er nog wel embryo's van spoelen. (als het degene is die ik denk)
Deze merrie is trouwens Fatinels (Rosenkavalier x Angelo XX). Een volle zus van Rubinstein I en ingeschreven bij het KWPN met de predikaten Elite, prestatie en Sport dressuur.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:11

Suzanne F. schreef:
Kaja schreef:

Hij is jou toch geen verantwoording schuldig.

Weet je Suzanne, ik weet niet wat jou dwars zit, maar volgens mij vroeg ik iets aan Jan.
Een vraag stellen is nog altijd iets anders dan verantwoordig schuldig zijn en ik denk dat Jan prima in staat is zijn eigen boontjes te doppen!

Ik verkrijg mijn informatie graag uit eerste hand, in plaats van het internet af te struinen naar eventuele (on) waarheden, bedankt ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:23

Misschien heeft hij wel helemaal geen zin om op jou onzinnige vragen antwoord te geven. Hij vind dat de merrie geschikt is op meerdere punten, dit is ook bevestigd door het team wat over de dekkingen gaat. Hij gaat zelf alleen niet akkoord met de belachelijke voorwaarden. Hij hoeft jou toch niet alle uitleg te geven waar je zo duidelijk om vraagt?
Jij hebt echt een probleem met interpreteren en lezen zeg, niet alleen in dit topic. Worden de mensen in jouw omgeving niet vreselijk moe van jou?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:24

janderegelaa schreef:
Ik heb niet geadverteerd, kijk maar bij de advertentie. Daar staat mijn naam echt niet bij. De nieuwe eigenaar van de merrie heeft dat gedaan.

Kijk Susanne die merrie is het niet, staat gewoon op de vorige pagina