[HK] Jumping Amsterdam live te volgen via internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:53

Ik heb het van heel dichtbij zien gebeuren, en voor zover ik weet ging het zo: Na de sprong gaf Opium zo'n harde/hoge bok naar de zijkant dat alle kracht op de achterhand kwam en hij dus was "vergeten dat hij ook nog zn voorbenen had" en zakte daar gewoon doorheen, toen rolde die 1x om en probeerde heel voorzichtig zonder de ruiter pijn te doen op te staan. Toen die eenmaal was opgestaan was hij erg geschrokken en rende hij dus naar de uitgang, op 't eerste ogenblik leek hij niet echt katskreupel maar toen het zadel afging en ze met hem verder stapte de ring uit liep die toch echt wel goed kreupel... ;(

Loiz

Sammie schreef:
Ik vind sommige reacties op de laatste paar pagina's echt té banaal voor woorden... Het was heel gezellig hier.. maar sommige mensen weten weer precies hoe je dat compleet de grond in kan boren.. tjonge jonge jonge..

Mag je hier niet een beetje discusieren dan? Vond het zeker niet te ver gaan, maargoed, da's mijn mening.

En ik zei alleen dat 't ontwikkelen niet lang duurt, en ik weet echt wel wat van röntgen.
Ik dacht trouwens dat 't op JA zelf zou gebeuren.

MSDH

Re: [HK] Jumping Amsterdam live te volgen via internet

Mensen, het gaat hier om een ongeluk dat gebeurd is. Niet om de nukken van Opium! Die hebben hier niets mee te maken. Elk paard kan verkeerd terecht komen na een sprong.. Dat heeft niets met het karakter te maken..

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:54

Weet iemand nog ergens waar je vanavond naar het Gala kan kijke op tv of het net?

Anoniem

Sabin_e schreef:
Ja precies ;) Foto's staan in de meeste klinieken direct op scherm nadat ze genomen zijn, maar dan is er nog geen diagnose..

Zeker met het mobiele rontgen systeem heb je de foto's snel bij de hand. Maar met de diagnose, is zo'n situatie gaat niet over 1nacht ijs en word met meerdere artsen besproken voor ze ermee naar buiten komen. En het zou ook wel fijn zijn als de mensen die direct met het paard (eigenaar, sponsor etc) het eerder weten dan dat het op internet staat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-01-10 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Loiz

Volgens mij nergens 21deees, of je moet gaan betalen op feitv.org

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:55

21deees schreef:
Weet iemand nog ergens waar je vanavond naar het Gala kan kijke op tv of het net?

niet

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:55

ik hoor vanuit die richtingen niet zulke leuke berichten :o hopelijk is het niet waar :o

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:56

Opium is toch dat paard dat vrijwel áltijd bokt? Uhm, ik houd 't er gewoon op dat het een ongeluk is, een fikte bok na de sprong kan gewoon leiden tot BATS een val... shit happens..

MSDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:57

NHevaVD schreef:
Opium is toch dat paard dat vrijwel áltijd bokt? Uhm, ik houd 't er gewoon op dat het een ongeluk is, een fikte bok na de sprong kan gewoon leiden tot BATS een val... shit happens..

Ben ik het helemaal mee eens.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:57

Loiz het kan best zo zijn dat t op het terrein zelf gebeurd. Als dat mogelijk is (wat ik niet weet) zou er wel voor gekozen zijn.
Röntgen-foto's hoeven niet meer ontwikkeld te worden in de meeste paardenklinieken (gezeldschapsdieren-klinieken werken meestal nog wel met ontwikkelings apparatuur). Het gaat bijna allemaal digitaal. Die foto's staan dus direct op een beeldscherm nadat ze genomen zijn.
Een diagnose stellen daarentegen kan wel wat langer duren.

Ook ik wacht -net als jij denk ik ;) - nu op het officiele bericht over Opium's blessure..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:03

Hannah_Menno schreef:
Kirsten_S schreef:
Als je daarmee 25 000 euro wint, nou sorry dan maar een 'keer' wat minder vriendelijk, zoals jij dat zegt..

En ja hoor, het gaat wéér om het geld! :D
Maargoed, laat ik me hier maar weer buiten houden voordat ik nog meer boze PB's krijg.. :=

Opium enthousiast?? nou dat zie ik iig ook niet :n
Ik zie angst en frustratie en pijn
Oren plat in de nek en bokken uit protest
Gewoon een heel braaf paard die keurig doet wat de ruiter vraagt maar het lichamelijk erg moeilijk heeft
En zelfs ook nog voorzichtig over de ruiter heen stapt na de val
Triest paard

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:06

Hoop dat hij niks gebroken heeft...

Biertabje

:Z

we wachten het gewoon af! dit topic is niet bedoeld om te melden dat het paard doodongelukkig oid :roll:

CoriienRN

Nee hij heeft het denk beter als menig ander paard :+

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:07

unamie.. sorry.. maar hoe kan je daar nou over oordelen... je hebt het paarden (denk ik :P ) nooit in het echt gezien en gevoeld enz... en in zijn eigen stal enz...

sorry.. maar dit vind ik echt weer een manier van conclusies trekken die nergens overgaan.. zonder enige informatie die daar toe lijdt.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:07

magictwist schreef:
unamie.. sorry.. maar hoe kan je daar nou over oordelen... je hebt het paarden (denk ik :P ) nooit in het echt gezien en gevoeld enz... en in zijn eigen stal enz...

sorry.. maar dit vind ik echt weer een manier van conclusies trekken die nergens overgaan.. zonder enige informatie die daar toe lijdt.

Mee eens.

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:08

hahaha inderdaad... die paarden zijn ongeveer heilig verklaard hoor.. denk dat er heeeeel erg veel andere paarden zijn die het toch echt "slechter of ongelukkiger zijn" paarden hebben top verzorging hoor!! :)

saskiaojan

Biertabje schreef:
:Z

we wachten het gewoon af! dit topic is niet bedoeld om te melden dat het paard doodongelukkig oid :roll:

Idd, laten we het gezellig houden....

Lithya

Het is gewoon heel jammer dat zo iets gebeurd. Het overstemt toch een beetje het mooie gevoel voor de ereronde

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:14

http://www.horses.nl/springen/nieuws/13 ... um-ten-val

Update: Opium ten val
24/01/2010 19:28
Opium verliet na zijn val in de Grote Prijs van Amsterdam kreupel de ring. Dierenartsen van dierenkliniek Amstelstreek hebben met mobile röntgenapparatuur foto's gemaakt van het rechtervoorbeen.

Pas nadat deze zijn ontwikkeld kan de zuivere diagnose worden gesteld, die in de loop van de avond wordt verwacht.

Mocht er nader nieuws zijn, dan houden wij u hiervan op de hoogte.

Bron: KNHS

Kan dus nog even duren :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:14

zeker aangezien dit nieuws al bijna 3 kwartier oud is

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:15

unamie schreef:
Hannah_Menno schreef:

En ja hoor, het gaat wéér om het geld! :D
Maargoed, laat ik me hier maar weer buiten houden voordat ik nog meer boze PB's krijg.. :=

Opium enthousiast?? nou dat zie ik iig ook niet :n
Ik zie angst en frustratie en pijn
Oren plat in de nek en bokken uit protest
Gewoon een heel braaf paard die keurig doet wat de ruiter vraagt maar het lichamelijk erg moeilijk heeft
En zelfs ook nog voorzichtig over de ruiter heen stapt na de val
Triest paard

:D Die opmerking ga ik in mijn Grote boek van Pennycitaten noteren: "Ik zie angst, frustratie en pijn. Opium is gewoon een heel braaf paard die het lichamelijk erg moeilijk heeft. " OMG! Ik zie jou al op opium stappen ;)

Ik vind het superknap dat marc houtzager zo rustig door blijft rijden op zo'n fel bokkend paard. Hij doet gewoon alsof het er bij hoort ;) Maar ja, dan moet opium er natuurlijk niet bij vallen :+ Hopelijk is het niks ernstigs met opium. Wanneer wordt hier meer bekend over gemaakt?

GaitMonster

Biertabje schreef:
ik hoor vanuit die richtingen niet zulke leuke berichten :o hopelijk is het niet waar :o

dit klinkt niet erg hoopvol. hoop echt dat het meevalt..

meelen

Als we Sjoert mogen geloven, zou er nu toch zo'n beetje nieuws moeten komen.