Billy schreef:Dat vragen wij ons ook nog steeds af. Het was een aanfluiting, wat mij betreft grenzend aan dierenmishandeling.
De neckrope zat in de overgang hals/kaak, en ze zat er nogal stevig aan de rukken op een gegeven moment.....
Hoi luitjes,
Ik begrijp dat mijn aanwezigheid bij sommigen tot de nodige vraagtekens is gebombardeerd. Ik wil graag wat antwoorden geven, zonder in discussie te treden, want ik heb er geen belang bij...
Om te beginnen bovenstaande quoot: Deze neckrope is speciaal ontwikkelend om met meer druk te rijden, het is geen neckrope maar meer een halsbesturing. De riem is plat en breed en snijd op geen enkele wijze. Ik rijd er al lang zo mee en hij heeft nog nooit ergens last van gekregen, iets wat ik bij de bit én bitloze combinaties niet kan zeggen... Dus qua dierenmishandeling hoeft niemand zich zorgen te maken hoor.
Mijn paard loopt niet graag met iets aan zijn hoofd en dit is voor mij de oplossing. Hij was vroeger een staker en een weigeraar. Door hem regelmatig met halsriem te rijden, is ie enorm bereidwillig geworden en blij. Had ik de hele tijd gereden met mijn optoming, was ie waarschijnlijk halverwege de dressuurproef opgehouden met lopen, want hij vind dat allemaal niks.
Tot nu toe ging het elke gelegenheid erg goed, zie topic [EV-ITP] TREC Aalten 2009. Verder hebben we meer wedstrijden zo gedaan en een boel shows op de Equitana. Ook dit was een experiment en ik moet zeggen geen geslaagde. Mijn militarydressuurhoed werd voor een circushoed aangezien en mijn rijjas paste idd niet meer. Ik had niet het idee dat ik voor schut zat, maar op de foto's vond ik dat eigenlijk ook wel... Ik heb vroeger erg veel dressuur gereden maar nu viel het me toch wel tegen. Met mijn postuur is dressuur geen mooi plaatje, daar kan ik helaas niks aan doen.
Verder was mijn paard heftiger als anders helaas. Het beeld wat hij normaal geeft, was nu niet het geval. Je weet het niet als je het niet probeert.
Als ik een negatief beeld heb gegeven voor de bitloze ruiters, dan spijt me dat. Ik heb serieus willen meewerken aan het tot standkoming van het bitloze dressuurrijden. Als ik daar niet in geslaagd ben is dat jammer. Maar als er iedereen zo over denkt als jullie, dan zal dat wel meevallen en wordt ik als eenling gewoon belachelijk gevonden. De KNHS kent mij al heel veel langer en neemt mij al 20 jaar niet meer serieus, dus ook dat wordt geen probleem. Mijn grote bek is namelijk alom bekend en wordt regelmatig gebruikt voor goede dingen, waar jullie waarschijnlijk niks van afweten, anders zou je het in ieder geval iets netter gebracht hebben... Ik neem jullie niks kwalijk, ik zou waarschijnlijk hetzelfde van anderen zeggen als ik zo'n constatering zou maken. Zoals ik al zei, ik ga hier verder niet over in discussie. Die me kent, die weet wat ik doe en vergeeft me deze mogelijke misstap en aan de rest heb ik weinig te melden.
Ik ben gelukkig heel waardevol voor de paardensport in Nederland en heb al veel positieve bagage voor anderen achter gelaten, iets wat weinig anderen me na doen. Helaas heb ik voor de bitloze dressuur geen goede indruk achtergelaten, het zij zo. Wie niks doet, maakt geen fouten. Wie veel doet, maakt soms blunders. Laat mij maar lekker blunderen en ik laat jullie lekker over de negatieve dingen praten. Geen probleem.
Mijn paard is happy want hij mag weer lekker los door het bos, ik heb een leerzame dag gehad, en ik ga toch verder waar ik mee bezig ben. Het NK TREC is het volgende project, waar ik geheel hoofdstelloos aan mee zal doen. Of ik win?? Zeer zeker niet, want ik kan helemaal geen kaart lezen... En ook dat is nooit een probleem geweest om op het hoogste niveau overal TREC gereden te hebben. Bord voor mijn kop?? Jazeker. En daar mag ie blijven, want het is een supergoed bord!!
Voor wie twijfelt aan mijn goede dingen? Je mag me mailen en het vragen, ik geef graag antwoord en doe er 20 referenties bij, want als ik het op Bokt zet, krijg ik meteen weer dat ik erg loop op te scheppen, haha, dus je doet het nooit goed.
info@flyinghorse.nl
en de groeten van Lotje Moerdijk en Marylot el Guapo