FEI Europese Kampioenschappen Aken 2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:47

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:23

Relaxed schreef:
M3lisss schreef:

Aan het paard leek je echt niets te zien, zou hij er zelf niet door afgeleid zijn geweest?

Je kon duidelijk zien dat hij wel uit zijn ritme was en geen fijne lijn naar die hindernis kreeg. En dan nog, al zou hij er zelf door afgeleid geweest zijn, dan nog kan zoiets toch niet?

Ik begrijp dat hij had moeten stoppen? en dan opnieuw, maar dan ben je toch ook helemaal uit je concentratie lijkt me? Wie verwacht nou dat er in een EK even een parcourshulp in de weg loopt.

Heel terecht dat ze boos zijn.

MelissaV

Re: FEI Europese Kampioenschappen Aken 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:23

Is de huldiging ergens terug te zien?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:27

Vorige week examen gedaan voor de jurycursus springen en het antwoord op een vraag was: Als een parcoursbouwer dermate in de weg loopt, dat het de ruiter uit zijn lijn brengt of de parcoursbouwer in de weg of in/ voor een hindernis staat, dan mag de ruiter stoppen met de hand omhoog om protest in te dienen.
Zodra dit geaccepteerd wordt door de jury, mag de ruiter opnieuw aanrijden. Tijd moet aangepast worden. Maar dan ben je ook uit je ritme.
Overigens kan ook dan een jury zeggen, dat het onterecht is en een weigering rekenen.

Beter platrijden dus die parcoursbouwers
Laatst bijgewerkt door Tendance op 21-08-15 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:29

Tendance schreef:
Vorige week examen gedaan voor de jurycursus springen en het antwoord op een vraag was: Als een parcoursbouwer dermate in de weg loopt, dat het de ruiter uit zijn lijn brengt of de parcoursbouwer in de weg of in/ voor een hindernis staat, dan mag de ruiter stoppen met de hand omhoog om protest in te dienen.
Zodra dit geaccepteerd wordt door de jury, mag de ruiter opnieuw aanrijden. Maar dan ben je ook uit je ritme.

En als het niet wordt geaccepteerd? Dan heb je een weigering en moet je dan gewoon verder?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:29

Jep. Heb mijn bericht nog even aangepast.
Je krijgt dan een weigering en de tijd wordt niet aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:31

Oke, dan moet je dus in een fractie van een seconde beslissen of je kans maakt dat je protest wordt geaccepteerd of niet.. Lijkt me best lastig.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:32

En toch vind ik het krom dat je als hulp op zo'n enorm evenement in de weg gaat lopen. Maar dat terzijde :))

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:42

Ik word nu ook wel nieuwsgierig naar de prijsuitreiking. Ik hoop dat het ergens terug te vinden is op youtube oid.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:43

Dieuwke_ schreef:
En toch vind ik het krom dat je als hulp op zo'n enorm evenement in de weg gaat lopen. Maar dat terzijde :))

Dat is niet krom maar 'dom' .. niet opletten, niet handig, suf.... ik denk dat de hulp zich wel voor de kop kan slaan..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:49

Ik heb het stukje van die ier en parcoursbouwer gemist, dat wil ik nog wel s zien ;-)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:50

ik snap best dat ze die kans aangrepen. ik bedoel dit is toch wel een serieus iets. of het paard in de war was ja of nee heb ik niet gezien, maar snap dat jezelf ook even schrikt als dat gebeurt.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:52

friendly schreef:
Ik heb het stukje van die ier en parcoursbouwer gemist, dat wil ik nog wel s zien ;-)

Die wil ik ook heel graag zien!
Heb trouwens wel erg medelijden met die parcourshulp, die kon wel door de grond zakken denk ik.. Die zal er nog wel even wakker van liggen :=

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:55

Hier vanavond niet kunnen kijken ivm zelf wedstrijd, maar wat gaaaaf! *\o/* :)F

Wbt die parcourshulp: zowat 99% van de parcourshulpen zijn "maar" vrijwilligers van verenigingen in de buurt van evenementen. Ook bij grote prijzen zoals dit. En met alle goede bedoelingen, een foutje gebeurt toch echt zo maar... Als ex-parcourshulp hier (jarenlang bij CHE e.d. ) kan ik me indenken hoe vreselijk die arme man zich moet voelen nu.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:00

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:07

Ik snap dat het team ervan baalt, maar ik vind dit niet erg professioneel. Het paard lijkt er niet van onder de indruk te zijn en het gebeurde best een stukje voor de sprong. Ik vind eigenlijk dat je op dit niveau niet de fout aan een dergelijk toeval kan toewijzen. Als het paard duidelijk van slag was had ik het heel anders gevonden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:10

Je bent zelf wel je focus kwijt... Al is het maar 1 honderdste seconde. Je prent je van te voren precies in hoe je wilt rijden. Je kent je paard zo goed dat je weet welke scenario's mogelijk zijn. Daar maak je plannen voor... Afstanden tot hindernissen komen door je lijn, ritme en noem maar op....
Ik kan me goed voor stellen dat de Ieren boos hier over zijn. Het is mensenwerk dus zoiets kan altijd gebeuren, maar op dit moment...

Maar idd hij had ook kunnen reageren op hetgeen wat gebeurd is... Soms struikelde of gleed een paard ook uit en dan is het ook snel reageren en die kwamen wel foutloos over de sprong.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 21-08-15 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:10

Free2 schreef:
friendly schreef:

Die wil ik ook heel graag zien!
Heb trouwens wel erg medelijden met die parcourshulp, die kon wel door de grond zakken denk ik.. Die zal er nog wel even wakker van liggen :=

Haha, dat denk ik ook inderdaad :P

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:11

Ik kan mij ook voorstellen dat de Ieren boos zijn, maarja, kan gebeuren. Erg jammer maar helaas.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:11

friendly schreef:
Gevonden! Slechte kwaliteit maar ok. Cian O'Connor en de parcourshulp: http://www.irishexaminer.com/breakingne ... 92222.html

Gebeurde nog best op tijd voor de sprong. Zou dat nou echt zo veel invloed gehad hebben vraag ik mij af?

Denk het wel. Zo te zien moest hij uitwijken in de bocht + ritme kwijt en even afgeleid, dan snap ik wel dat je dan een fout kan krijgen. Wel knap lullig voor Ierland...

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:13

Dat filmpje is wel erg onduidelijk. Op dat slomo stukje zie in elk geval de ruiter er wel door afgeleid is. Je ziet hem naar de parcourshulp kijken, dus hij is uit zijn concentratie. Want onder normale omstandigheden zou hij zijn blik richting sprong hebben en niet opzij.

Ik heb echt met de Ieren te doen, maar geef het protest verder weinig kans. Want je weet niet wat er gebeurd was als de parcourshulp daar niet had gelopen. Hoewel de kans op een fout zeker kleiner was geweest.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:14

Ja, dat denk ik ook inderdaad.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:18

Euh, ik was hier als jury ook niet in meegegaan. Hij moet nog zeker 7 galop sprongen voor die hindernis komt.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:20

Tja,
Ik denk dat ik er wel in zou meegaan...

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:09

Welke zender en hoe laat is morgen individueel?