Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:28

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:30

Schandalig om zoo die paarden te behandelen toppaarden ofniet geen een dier dient zoo behandeld te worden!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:32

Het ergste aan het hele verhaal vind ik ook nog wel de reactie van Coby dat het in de eerste minuten van de longeersessie is. Blijkbaar wordt het voorwaarts neerwaarts dus geheel overgeslagen, en wordt de pony meteen op z'n allerkortst bijgezet.

ALS er al een reden geweest zou zijn om hem zo kort bij te zetten, dan zou dat aan het einde van de longeersessie moeten zijn, op het moment dat hij helemaal los was, en klaar was om meer in de wedstrijdhouding te gaan (al hebben ze hem zelfs daarvoor absoluut te kort bijgezet....)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:33

die foto stond ook in de paardenkrant, volhouden dat P&P alleen gestapt heeft in deze houding zetten in de positie van v Balen alleen nog maar meer vraagtekens.

en los of niet los, er is geen excuus voor deze optoming in mijn ogen Knipoog

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:33

Ik sluit me volledig aan bij Dees! Door zelf te lezen, na te denken, van gedachten te wisselen met een dierenarts enzovoort, ben ik volgens mijn eigen gevoel zeker en vast in staat om een eigen mening te vormen.
Trouwens in de vorige Bit stond nog een onderzoek over oa rollkur en er kwam uit dat ze wel groter gaan bewegen maar hun achterhand MINDER gaan gebruiken. Door deze manier van trainen wordt de achterhand net naar achteren geduwd. Het staat zeer duidelijk met tekeningen en foto's uitgelegd op sustainable dressage.

En zoals Dees ook zegt, er bestaat niet één waarheid. Het gemak waarmee jij (Mireille 1970) een andere waarheid wegwuift, baart me zorgen. Een degelijk onderbouwde uitleg over het onderbrengen van het achterbeen en de verende werking van bekken en spronggewricht, wordt in één adem naar het land der theorieruiters verwezen. Jammer. Ik probeer mijn leerlingen op school altijd een kritische houding bij te brengen, in de zin van kijk, denk na, zoek op, denk weer na, en vorm je eigen mening.

Ik lees hier echter: wie niet op internationaal hoog niveau rijdt, wie Coby niet persoonlijk kent, wie er niet bij stond mag geen mening hebben. Ik vind dat dit wel moet kunnen, zij het dan een genuanceerde mening. Gaan roepen dat de arme sukkel daarvoor moet gestraft worden, vind ik absoluut not done. Speculeren over hoe lang en hoe vaak, is ook not done, wat dat zijn zaken die je niet weet.
Maar durven zeggen dat je het niet eens bent met dergelijke praktijken, dat je rollkurruiters niet graag ziet rijden en dat je hoopt dat dat ooit zal veranderen, vind ik een perfect genuanceerde uitspraak. Durven zeggen dat je de verklaring maar magertjes vind, is ook perfect genuanceerd. Iets wat volgens mij een aantal mensen in dit topic al duidelijk hebben proberen te doen.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:35

Zulke mensen horen niet in de topsport thuis.. daarbij ''topruiters'' vind ik het zowiezo al niet ;vraag me wellis af ; zet ze is op een niet gefokt dressuurpaard en kijken of ze die tot zon niveau kunnen uitbrengen (dat noem ik dan topruiter) maar betwijfel of ze dat lukt , doen ze waarschijnlijk niet eens de moeite voor ..

Simeun

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint DAAR GAAN WE WEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:39

JurybijZ schreef:
Elke keer als er ergens in de Cyberwereld zulke RK-gerelateerde foto's opduiken roep ik naar mijn vrouw “lieverd breng me een paar zaken chips, kaasblokjes en een goede fles wijn want het wordt weer een paar dagen genieten en lachen”. Mensen vallen over elkaar heen om hun vloek uit te spreken over de veroorzakers van al dat dierenleed. De dikke dame uit LA, die met haar 120 kilo twee keer per dag op haar kleine Arabisch renpaardje zit te stuiteren om hem dressuur te leren, het gefrustreerde heksje uit Laren, dat met een heel duur paard nu al drie jaar in de B rond huppelt, de trutjes die verstopt achter hun pseudonaam en toetsenbord hun nonsens aan de wereld proberen op te dringen, de huppeltrutjes die één keer in de maand het paard van de buurvrouw mogen boenen en dit voldoende basis vinden om alle anderen te be- en veroordelen, de know it alls die ondanks het feit dat hun voorlezer het hart uit de longen staat te schreeuwen, nog elke proef de bel te horen krijgen, omdat ze de weg kwijt geraakt zijn, de wentelteefjes die een krukje nodig hebben om op hun paard te kruipen, en steevast ons willen doen geloven dat ze dat doen omdat het beter voor de rug van het paard is. Kortom het hele groepje waarvan Sjef eens zei “als ze net zoveel tijd besteden aan hun paarden als aan hun computer, zou Anky wat meer concurrentie hebben “. JA.... ze hebben zich allemaal verzameld voorzien van pek en veren (die ze terloops even uit de kont van de kip van de buurman hebben getrokken), de dames en heren hebben hun giftige pijlen al op de boog. De moderator stemt haar fluit en bij de eerste tonen zet de stoet ratten zich in beweging, deze keer niet naar Hamelen maar naar de brandstapel die inmiddels al is opgericht door diegene die toch tijd over hadden omdat hun toetsenbord de vele onzin die het te verwerken kreeg niet mee aankon, en zich ziek heeft gemeld. Verblind door hun woede en vermoeid van het lopen zien of horen ze al lang niet meer dat Coby inmiddels sorry heeft gezegd. Nee....., de BBQ moet doorgaan, al weten ze nog niet of ze nu Coby of Angela moeten offeren. Het geschreeuw heeft inmiddels dusdanige proporties aangenomen, dat de weinige die roepen “JA.maar Coby doet wel heel veel goed werk voor de gehandicapte medemens”, en “toen Pasternak zo ziek was reed ze wel elke dag 300 kilometer om hem zelf te verzorgen”, allang niet meer gehoord worden. Nee... de witte gewaden met puntmutsen moeten gebruikt worden en het offerfeest moet doorgaan. Ik zit al met angst en beven te wachten hoe deze meute volledig gederailleerde cyber-hooligans straks gaan bepalen wie de nieuwe berijder wordt van P&P.

OK dan! Afgod zo denk ik er precies over al die penny antwoorden hier gaat echt te ver, mensen die denken overal alles vanaf te weten ik was geeneens van plan om te reageren maar dit is zo brilliant geschreven en verwoordt precies zoals ik erover denk dank je wel daarvoor!!!

OdiEtAmo

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint DAAR GAAN WE WEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:50

Simeun schreef:
JurybijZ schreef:
Elke keer als er ergens in de Cyberwereld zulke RK-gerelateerde foto's opduiken roep ik naar mijn vrouw “lieverd breng me een paar zaken chips, kaasblokjes en een goede fles wijn want het wordt weer een paar dagen genieten en lachen”. Mensen vallen over elkaar heen om hun vloek uit te spreken over de veroorzakers van al dat dierenleed. De dikke dame uit LA, die met haar 120 kilo twee keer per dag op haar kleine Arabisch renpaardje zit te stuiteren om hem dressuur te leren, het gefrustreerde heksje uit Laren, dat met een heel duur paard nu al drie jaar in de B rond huppelt, de trutjes die verstopt achter hun pseudonaam en toetsenbord hun nonsens aan de wereld proberen op te dringen, de huppeltrutjes die één keer in de maand het paard van de buurvrouw mogen boenen en dit voldoende basis vinden om alle anderen te be- en veroordelen, de know it alls die ondanks het feit dat hun voorlezer het hart uit de longen staat te schreeuwen, nog elke proef de bel te horen krijgen, omdat ze de weg kwijt geraakt zijn, de wentelteefjes die een krukje nodig hebben om op hun paard te kruipen, en steevast ons willen doen geloven dat ze dat doen omdat het beter voor de rug van het paard is. Kortom het hele groepje waarvan Sjef eens zei “als ze net zoveel tijd besteden aan hun paarden als aan hun computer, zou Anky wat meer concurrentie hebben “. JA.... ze hebben zich allemaal verzameld voorzien van pek en veren (die ze terloops even uit de kont van de kip van de buurman hebben getrokken), de dames en heren hebben hun giftige pijlen al op de boog. De moderator stemt haar fluit en bij de eerste tonen zet de stoet ratten zich in beweging, deze keer niet naar Hamelen maar naar de brandstapel die inmiddels al is opgericht door diegene die toch tijd over hadden omdat hun toetsenbord de vele onzin die het te verwerken kreeg niet mee aankon, en zich ziek heeft gemeld. Verblind door hun woede en vermoeid van het lopen zien of horen ze al lang niet meer dat Coby inmiddels sorry heeft gezegd. Nee....., de BBQ moet doorgaan, al weten ze nog niet of ze nu Coby of Angela moeten offeren. Het geschreeuw heeft inmiddels dusdanige proporties aangenomen, dat de weinige die roepen “JA.maar Coby doet wel heel veel goed werk voor de gehandicapte medemens”, en “toen Pasternak zo ziek was reed ze wel elke dag 300 kilometer om hem zelf te verzorgen”, allang niet meer gehoord worden. Nee... de witte gewaden met puntmutsen moeten gebruikt worden en het offerfeest moet doorgaan. Ik zit al met angst en beven te wachten hoe deze meute volledig gederailleerde cyber-hooligans straks gaan bepalen wie de nieuwe berijder wordt van P&P.

OK dan! Afgod zo denk ik er precies over al die penny antwoorden hier gaat echt te ver, mensen die denken overal alles vanaf te weten ik was geeneens van plan om te reageren maar dit is zo brilliant geschreven en verwoordt precies zoals ik erover denk dank je wel daarvoor!!!

Zelfs als ik zo dom was als het achterend van een varken zou ik zien dat P&P niet normaal is bijgezet.
Daar hoef ik echt geen verstand van paarden voor te hebben.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:51

Sammie schreef:
Yrrah schreef:
Dit topic zal niet helemaal zonder schuld zijn daaraan. Dat vind ik bijzonder triest.

Ja doeg... Diegene die er voor kiezen om onvolwassen zulke dingen te gaan doen op haar hyves, die zijn er schuld aan! Hier wordt vooralsnog op een redelijk normale manier gediscusseerd, met af en toe een stomme opmerking van derde en gene. Maar niet dit topic noch bokt heeft schuld aan het feit dat Angela d'r hyves zelf(!) heeft verwijderd en dat er kinderachtige mensen rondlopen. Je moet de schuld bij hun zoeken.

Een deel van de mensen die reageren op haar Hyves komt zeker via Bokt daar terecht.
En wat dat uitroepteken moet betekenen snap ik niet. Ik kan me van haar levendig voorstellen dat ze de boel heeft weggehaald om van dat gezeur af te zijn.

Ik vind de voortgang van deze discussie trouwens zinloos. Waar het om ging, de minder diervriendelijke manier van trainen en de foto's daarvan, daar heeft onderhand iedereen zijn/haar mening over gegeven. Inmiddels is bekend dat er een nader onderzoek komt. Van de uitslag hiervan moeten we maar afwachten hoe die zal zijn en of die wel publiekelijk bekend gemaakt zal worden. Tegen die tijd verwacht ik daar ook wel weer een topic over, waarin de onafhankelijkheid/onpartijdigheid en weet ik wat al niet meer gedurende dik 30 pagina's in twijfel getrokken zullen worden.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:57

Kan me wel vinden in de mening van JurybijZ, (ondanks dat ik elke dag met krukje opstap Clown Feiten zijn Feiten)
Waar ik me niet in kan vinden is de oplossing, zouden we Bokt.nl gewoon maar moeten sluiten zodat de zgn. 'Penny's' hun mening niet meer kunnen geven?? Wanneer is iemand een Penny? Moet ik me aangesproken voelen?? Vork
Vind het heel erg zwart wit,verzacht door de ironie. Iedereen mag zijn mening geven, Manegeruiter of wereldtop, sta open voor elkaars mening, maar denk na voordat je iets ronduit onbedachtzaam in een forum plaats.

(en nu weer on-topic Knipoog )

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:59

Paula1990 schreef:
Zulke mensen horen niet in de topsport thuis.. daarbij ''topruiters'' vind ik het zowiezo al niet ;vraag me wellis af ; zet ze is op een niet gefokt dressuurpaard en kijken of ze die tot zon niveau kunnen uitbrengen (dat noem ik dan topruiter) maar betwijfel of ze dat lukt , doen ze waarschijnlijk niet eens de moeite voor ..

... Kigali ...

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:01

Als het werken met paarden zoals Coby en Anky het doen normaal gevonden word.... Is het hek bij wijze van spreken van de dam.
Zij geven dan het "goede" voorbeeld hoe je paarden mag (misschien wel moet) trainen en iedereen kent de gezegde: GOED VOORBEELD DOET GOED VOLGEN. De rollkur is zelfs al "goed" gepraat. Niemand mag meer schrikken met losrijden dat zowel de springruiters als dressuurruiters de kin van hun paard tot op de borst mogen trekken. Ik schrik hiervan..... waar is het einde???? Het grote publiek accepteerd het ook niet langer de KNHS krijgt het straks moeilijk. Wat de uitkomst ook mag zijn het roer moet echt om. Dit soort praktijken moeten straks op een wedstrijd niet meer voorkomen. En wel om die reden het publiek wil het niet zien! Wat achter de gesloten deuren gebeurt is een andere verhaal daar zullen we nooit achter komen. Ik vind dat Coby absoluut een foutje heeft gemaakt... en dat is, zo longeren op een internationale wedstrijd. Dat geldt ook voor Anky dat zij de Rollkur gebruikt bij haar trainingen (ik praat wat zij doet zeker niet goed) maar doe dat niet op een wedstrijd! Ik vind dat zo naief.. je weet toch dat er fotografen staan....

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:02

in mijn herinnering sprong Kigali op werelniveau.. zal dus wel een behoorlijke basis hebben. En daarbij een ggk hengst. Achja, Ferro was ook aangewezen voor het Springen en won ook een 4 jarigen rubriek, en wat is het geworden???

Erg off-topic, maar denk niet dat dit iets bijvoegd aan de discussie

pmarenaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:03

Dat klinkt als een afsluitende post Yrrah , zou misschien ook wel goed zijn. Maar 1 ding is volgens mij nog niet gezegd en dat wil ik nog even kwijt.

Ik zie aardig wat reacties langs komen van mensen die zeggen : er zijn verschillende waarheden , iedereen vergelijkt andermans manier van omgaan met paarden , met de manier die ze zelf aanhangen. Dus de standaard fanatieke wedstrijdhouder wil graag het plaatje van het paard dat puur voor de prestatie gehouden wordt. Die vinden dat normaal. De westernruiter heeft weer een andere manier van trainen , en de recreatieve ruiter ook , en "naturals" hebben ook zo hun eigen visie op het houden en de omgang met paarden.

De boodschap is dan vervolgens : niemand heeft de waarheid in pacht , en iedereen praat naar z'n eigen straatje , je moet alle visies repecteren want geen 1 is goed of fout.

Dat is heel mooi verwoord , en zo werkt het ook bij onderwerpen waar verschillende meningen over mogelijk zijn.

Alleen is er 1 verschil in deze : de mensen wiens mening is dat er meer naar de behoeftes van het PAARD gekeken moet worden , die praten naar het straatje van het PAARD en niet dat van zichzelf !

Welke verschillende manieren mensen willen dat valt idd. allemaal even zwaar , daar kun je niet direct een waardeoordeel over geven. Maar het PAARD zijn behoeftes die wegen VEEL zwaarder , en dus ook de "mening" van de groep die dat verdedigd. Want in tegenstelling tot alle ander visies is dat de enige instelling die NIET egoïstisch is.

Geen persoonlijke visie van hoe dingen "horen" , maar gewoon de waarheid van het paard.

Zorbadegriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:08

Coby is nog heiliger als de paus ,ze doet net of dat niet de gang van zaken is daar, ze doen niet anders daar.
Jaren geleden zijn er zelfs 1 paard overleden door dat longeren wat ze doen een schimmel hengst is toen achterover geklapt en heeft zijn nek gebroken .
de eigenaar heeft toen een rechtzaak aangespannen

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:10

Weet wel dat ik dus ook nooit bij Dvb stage wil gaan lopen ..!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:12

pmarena schreef:
Dat klinkt als een afsluitende post Yrrah , zou misschien ook wel goed zijn. Maar 1 ding is volgens mij nog niet gezegd en dat wil ik nog even kwijt.

Ik zie aardig wat reacties langs komen van mensen die zeggen : er zijn verschillende waarheden , iedereen vergelijkt andermans manier van omgaan met paarden , met de manier die ze zelf aanhangen. Dus de standaard fanatieke wedstrijdhouder wil graag het plaatje van het paard dat puur voor de prestatie gehouden wordt. Die vinden dat normaal. De westernruiter heeft weer een andere manier van trainen , en de recreatieve ruiter ook , en "naturals" hebben ook zo hun eigen visie op het houden en de omgang met paarden.

De boodschap is dan vervolgens : niemand heeft de waarheid in pacht , en iedereen praat naar z'n eigen straatje , je moet alle visies repecteren want geen 1 is goed of fout.

Dat is heel mooi verwoord , en zo werkt het ook bij onderwerpen waar verschillende meningen over mogelijk zijn.

Alleen is er 1 verschil in deze : de mensen wiens mening is dat er meer naar de behoeftes van het PAARD gekeken moet worden , die praten naar het straatje van het PAARD en niet dat van zichzelf !

Welke verschillende manieren mensen willen dat valt idd. allemaal even zwaar , daar kun je niet direct een waardeoordeel over geven. Maar het PAARD zijn behoeftes die wegen VEEL zwaarder , en dus ook de "mening" van de groep die dat verdedigd. Want in tegenstelling tot alle ander visies is dat de enige instelling die NIET egoïstisch is.

Geen persoonlijke visie van hoe dingen "horen" , maar gewoon de waarheid van het paard.

Alsof verschillende paarden geen verschillende behoefte hebben... Sommige paarden kwijnen weg als je ze in een natuurgebied gooit met alleen soortgenoten. Andere paarden krijgen het al spaans benauwd als ze vlechtjes in gedraaid krijgen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:16

Citaat:
JurybijZ schreef:

Zo te lezen brengt JurybijZ zelf ook de nodige uren achter zijn computertje door.

En ook hij, verstopt achter zijn pseudonaam verkondigt dingen die anderen misschien weer nonsens vinden.
Geen haar beter dan de rest dus. Haha!

Anyway, we hebben er weer een gezellige reller bij op Bokt. Dat is voor mij een reden om aan manlief te bevelen om de zakken chips en de kaasblokjes op te dienen en een fles wijn open te trekken. Haha!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:17

Pmarena, ik heb dat in mijn uitleg niet vermeld omdat ik dat eigenlijk vanzelfsprekend vind. Je verdiept je zo goed mogelijk in het wezen paard en alles wat er bij komt kijken en past je manier van houden en werken aan aan je nieuwe inzichten die slechts één doel hebben en dat is het paard zo goed mogelijk verzorgen en rijden.
Oorspronkelijk was de dressuur geeneens een aparte discipline maar een manier van trainen die ervoor moest zorgen dat het paard tot op hoge leeftijd zonder blessures kon functioneren.

Daarom dat ik ook schrijf dat mensen zouden moeten blijven openstaan en moeten willen blijven bijleren en hun visie aanpassen. Als vijftienjarig pubertje stond mijn pony op een manege en ging ik er vier keer per week naartoe. Die manege had geen weidegang en wij vonden dat toen perfect normaal...
Gelukkig heb ik die pony later in zijn hele oude dag (boven de 30) nog enkele mooie weidejaren kunnen geven nadat ik hem teruggekregen had van de mensen aan wie ik hem vele jaren tevoren verkocht had.

pmarenaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:43

Anne GTI : wie heeft het over in een natuurgebied gooien en weg laten kwijnen ? Niemand.

Een paard is al dolblij als die gewoon een halve dag op de wei lekker zichzelf bezig kan houden met wat gezelschap. En dat is heel veel paarden al niet eens gegund.

Heel veel paarden zijn zelfs mentaal zo verknipt dat ze bijkans bang zijn om de wei op te gaan. Dan kun je denken : hee ik heb zo'n paard , dat is mooi , dan hoef ik me niet schuldig te voelen dat ik hem 20 uur per dag op stal hou.
Terwijl als je er de moeite voor zou nemen om het dier te laten wennen aan wat vrijheid in het leven , het een half jaartje later nog nooit zo gelukkig is geweest.

Teigetje : zo is het ook Ja

En dat is deel van het probleem. Als beginner neem je gewoon je kennis over van de heersende orde. Als die heersende order aangeeft dat je paard behandelt dient te worden als een sportmachientje dat op stal ingepakt staat te wachten totdat je ermee gaan sporten , en dan moet luisteren en geen stap verkeerd mag zetten , zelf niks te willen heeft , dan neem je dat over.

Kom je ergens terecht waar men meer vanuit het paard denkt en het meer een kwestie van wederzijds teamwork en geven en krijgen is , dan leer je het zo aan. Daarom is het ook zo belangrijk dat de gevestigde orde zich eens wat meer op de behoeftes van het paard gaat richten ipv. op het houden van sportmachientjes.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:06

Mireille1970 schreef:
Dat eerste vind ik heel erg. Dat dat niet slim is. Dus ze moet het thuis doen? Juist omdat ze niets anders doet, en dus dacht niets te verbergen te hebben heeft ze het in de openheid gedaan op een voorterrein waar de hele wereld meekijkt. Diezelfde hele wereld die haar na de proef komt feliciteren omdat het zo top was...

Dat tweede ben ik helemaal met je eens. Maar dat wordt gevoed door uitspraken die indruisen tegen deze vertoning. Tja, dan moet je altijd maar eerlijk zijn!

Je weet net zo goed als ik dat er op professionele stallen dingen plaatsvinden waar de "gewone paardenbezitter" geen weet van heeft en dan kan ik aan jouw rijtje ook nog de truckjes toevoegen die men overgenomen heeft uit de tuigpaardenwereld Scheve mond.

Het schijnt niet mogelijk te zijn om op dat niveau te kunnen presteren zonder al deze zaken, nog afgezien van de hoeveelheid aan gespecialiseerde verzorgers.

Dus wat willen we nu, willen we internationaal mee kunnen blijven doen en staande ovaties geven aan de paarden die o.a. met deze hulpen getraind worden, of willen we het (internationaal???) laten verbieden?????

pmarenaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:12

Verbieden is de enige juiste keuze als je met een schoon geweten in slaap wilt vallen 's avonds.... maar het vraagt wel veel doorzettingsvermogen om dan met de top mee te kunnen blijven draaien. Er moet het 1 en ander veranderen.

Is de "proef" eigenlijk ergens online te bekijken van P&P op het EK ?

Ik vind het overigens best logisch klinken dat je het dier in een rothouding vastzet zodat hij even later dolblij is dat hij ontspannen kan lopen.

Net zoiets als de western-praktijken van een paard lange tijd met het hoofd heel hoog vastzetten , zodat ze tijdens de proef maar wat graag het koppie laag houden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:20

pmarena schreef:
Daarom is het ook zo belangrijk dat de gevestigde orde zich eens wat meer op de behoeftes van het paard gaat richten ipv. op het houden van sportmachientjes.

Met de diervriendelijkheid ben ik het volledig eens. Maar aan de andere kant presteerd P&P via deze stal al met de derde amazone in de top van het internationale veld, dat betekent dat hij en gezond is en nog steeds wil presteren.

pmarenaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:13

Het betekend dat hij het KAN , maar wil niet zeggen dat hij gezond is. Kijk naar Leontien van Moorsel , in welke staat zij haar prestaties neerzette Knipoog

Maar het gaat niet alleen om lichamelijke gezondheid , het gaat ook om geestelijke gezondheid en met respect behandelen.

Als een paard graag z'n best wil doen voor z'n baasje (willen presteren) dan kan dat zowel uit liefde als uit "angst" zijn , dus dat zegt ook niks , helaas.

Het gaat mij ook niet om deze pony hoor , die ziet er heerlijk uit , maar daarom zijn er nog wel zaken die echt niet kunnen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:55

Yrrah schreef:
Een deel van de mensen die reageren op haar Hyves komt zeker via Bokt daar terecht.
En wat dat uitroepteken moet betekenen snap ik niet. Ik kan me van haar levendig voorstellen dat ze de boel heeft weggehaald om van dat gezeur af te zijn.

Ja Komen vast van bokt vandaan, maar dat maakt bokt niet schuldig aan dat kinderachtige gedoe. Dat doen die mensen zelf.
Tweede snap ik ook heel goed dat ze d'r hyves heeft verwijderd, maar zíj blijft dus wel diegene die 'm heeft verwijderd. Iets wat ik heel goed begrijp.