Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lovely1

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:09

@ Joki, jij legt wel de relatie tussen goed met je opgaan en de klassieke trainingsmethode en daar ben ik het niet mee eens. Klassiek is niet goed of wel goed, het ligt eraan hoe je ermee omgaat en dit geldt ook voor LDR e.d. De Duitse amazone wist bijvoorbeeld goed te bewijzen dat het niet uitmaakt hoe je traint want je kan het toch behoorlijk verpesten maakt niet uit welk label je eraan hangt.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:10

als ze haar kop buiten de deur steekt zal er wel genoeg volk lopen die haar op deze foto's aanspreken, evenals bij de stal van van Balen die hebben dan ook weer wat uit te leggen.
Met een beetje mazzel, gaat er iemand met prut gooien daar en vertelt dan dat er bij meerdere stallen dit of soortgelijke trainingsmethoden voorkomen, dat krijgen wij dan weer te lezen op bokt en kunnen we weer pagina's vol ons ongenoegen melden.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:12

garny95 schreef:
gaat er iemand met prut gooien daar en vertelt dan dat er bij meerdere stallen dit of soortgelijke trainingsmethoden voorkomen

Dat vind ik zo slap. Kom op, verdedig jezelf!
Ze zijn immers ook zo slim geweest om op het EK notabene zoiets te doen?
Laatst bijgewerkt door Keukenkast op 21-09-07 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:12

Arme pony. Benieuwd naar reactie uit het Van Baalen kamp.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:17

Lovely1 schreef:
@ Joki, jij legt wel de relatie tussen goed met je opgaan en de klassieke trainingsmethode en daar ben ik het niet mee eens. Klassiek is niet goed of wel goed, het ligt eraan hoe je ermee omgaat en dit geldt ook voor LDR e.d. De Duitse amazone wist bijvoorbeeld goed te bewijzen dat het niet uitmaakt hoe je traint want je kan het toch behoorlijk verpesten maakt niet uit welk label je eraan hangt.

Ik bedoel ook niet de houding bij klassiek, ldr of welke methode dan ook, maar de normen en waarden die de ruiter aangeleerd kreeg bij het klassieke systeem: de eerlijkheid naar het paard was een vereiste om op een paard te mogen zitten. Je moest leren samen werken met je paard en je paard 'zomaar' verkopen was een schande want dan verkocht je je beste vriend. En natuurlijk de onvoorwaardelijke liefde voor het wezen van het paard. Zo ben ik opgeleid en die normen en waarden mis ik bij zeer veel ruiters tegenwoordig. Maar als ik het over klassiek heb in deze discussie moet je niet kijken naar de houding maar naar hoe de ruiter het paard benadert. En ja helaas ben ik het met je eens in welke methode dan ook er zijn weinig nog maar weinig ruiters waarin normen en waarden naar het paard (die hier op grove wijze geschonden zijn) er ingedrillt zijn.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:24

Op zo'n manier krijg ik mijn paard ook wel richting de top ( nog niet aan de top Knipoog )
Ziet er idd niet erg vriendelijk uit.

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:27

Ziek Misselijk Hamer

Bah, wat is dit vreselijk zeg Misselijk! Als je op zo'n manier aan de top moet komen, dan hoop ik dat weinig mensen hier naar streven! Wat zonde voor deze geweldige pony! Ach gut! Als ze heir lang mee bezig blijven kan die pony binnen een jaar nog op pensioen...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:29

ik krijg het er ook benauwd van

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:32

WesseLady schreef:
En nee, ik geloof niet dat je tijdens een EK iets gaat doen wat je prestaties in gevaar gaat brengen.

Welk nut zou dit dan hebben??

Anoniem

Nou van Baalen is in de achting gedaald (of bestaat niet meer in de mijne), als zij zo werken is bij mij het respect de deur uit. En wat ze bij andere stallen doen weet ik niet, maar de foto's zeggen me genoeg. En dat wordt dan in Nederland op handen gedragen, das geen paardenmens, maar een mens met een paard dat geld in het laatje moet brengen, het is dus puur werk en alles zal wel uit dat oogpunt worden bekeken. Als ze ook nog met prut gaan gooien daar, vind ik het ronduit een zielig hoopje mensen dat dieren door kwelling laat luisteren.

Soph12

jackgirl schreef:
Op zo'n manier krijg ik mijn paard ook wel richting de top ( nog niet aan de top Knipoog )

moet zeggen dat ik dat juist erg knap vind, want ik weet niet wat deze manier van trainen toevoegd aan de prestaties van Power & paint.. Kan me nou niet voorstellen dat hij hier daadwerkelijk beter van wordt...........

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:35

Joki schreef:
Lovely1 schreef:

Ik bedoel ook niet de houding bij klassiek, ldr of welke methode dan ook, maar de normen en waarden die de ruiter aangeleerd kreeg bij het klassieke systeem: de eerlijkheid naar het paard was een vereiste om op een paard te mogen zitten. Je moest leren samen werken met je paard en je paard 'zomaar' verkopen was een schande want dan verkocht je je beste vriend. En natuurlijk de onvoorwaardelijke liefde voor het wezen van het paard. Zo ben ik opgeleid en die normen en waarden mis ik bij zeer veel ruiters tegenwoordig. Maar als ik het over klassiek heb in deze discussie moet je niet kijken naar de houding maar naar hoe de ruiter het paard benadert. En ja helaas ben ik het met je eens in welke methode dan ook er zijn weinig nog maar weinig ruiters waarin normen en waarden naar het paard (die hier op grove wijze geschonden zijn) er ingedrillt zijn.

Ben ik absoluut met jou eens, maar ik ben wel van mening dat dit over de hele wereld aan de top gebeurd en niet alleen in Nederland. De sport is veel te wedstrijdgericht geworden zowel aan de top als op maneges, en dat is erg zonde vooral voor het dier.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:36

ik kan maar 1 ding zeggen: dit is niet wat ik in al die weken van baalen heb gezien! Dit zal ook zeker een momentopname zijn. Ik zeg absoluut niet dat het goed is, maar ik heb van bijv Anky ook schandalige foto's gezien en die is nog steeds o zo geweldig

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:37

zou het voor balletdanseressen ook goed zijn als ze ééns in de zoveel tijd even een oefening doen waarbij ze een hele tijd hun kin op hun borst houden?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:37

Pfff, ik had dit echt niet bij DVB gedacht!!!!!

Ik heb wel eens een interview gelezen van Angela Krooswijk over P&P. In dit interview was deze pony niet echt te benijden.

Ik vraag mij af waarom de Stewards niet ingegrepen hebben?? Dit is toch hun taak!!!!
Ze staan daar niet voor Jan met de korte achternaam. Eigenlijk treft de FEI hier blaam!!!!
Zij zijn toch verantwoordelijk voor het welzijn van een paard/pony, zodra zij zich op het terrein van een officiele wedstrijd begeven.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:42

Ik vrees dat Power and Paint het enige paardwezen is wat op deze manier getraind wordt en dat stal Van Baalen niet de enige stal is waar zo getraind wordt... dat is denk ik ook de reden dat de FEI niet ingrijpt... betekent waarschijnlijk het einde van de paardensport... hoe triest het ook is.
Zelfde als wanneer ze alle wielrenners gaan schorsen voor doping... kunnen ze het wielrennen wel afschaffen want al die profs gebruiken doping.
Ik denk dat heeeel veel topruiters hun toppaarden op zo'n brute wijze trainen...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:42

..als dat zo is, zijn we op het punt van discussie gekomen over het bestaansrecht van topsport met dieren.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:45

ach ach ach Verdrietig Door dit soort beelden heb ik als fan de dressuur (top) sport de rug toegekeerd.
Vreselijk wat sommige mensen paarden aandoen. Ben het wel met je eens Pearlie, overal gaat het zo. Ik hoop dat stal Baalen flink door het slijk gaat nu.
En Arabesk; topsport is voor niemand goed, voor de mens niet en zeker niet voor het dier die er zelf niet eens voor gekozen heeft.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:45

Dat die pony zo nog fatsoenlijk kan ademhalen zeg! Je zou haast denken dat hij erbij zal stikken, zo diep als hij ingesteld is.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:46

Citaat:
LAUSANNE (ANP) - Secretaris-generaal Michael Stone van 's werelds overkoepelende paardensportfederatie FEI heeft vrijdag ontslag genomen. Het vertrek van de algemeen directeur uit Ierland kwam onverwacht.

Stone had pas sinds een jaar de leiding van de FEI. Hij werd vorig jaar bij de Wereldruiterspelen in Aken benoemd. Wel werkte de voormalige ruiter er al ruim tien jaar. Als reden gaf Stone een verschil van inzicht op over de te volgen koers voor de komende jaren.

Bron: KNHS

Wat was de reden van zijn ontslag. Ben ik nog altijd benieuwd naar.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:48

Pfff wat een idioten die daar staan te longeren...Boos!
En die pony heeft al zon ' fijn' leven las ik in PaardenSport :S
Blijkt maar weer dat dit idd een pony is met een topkarakter, dat die dit allemaal toelaat!
Die ruiter en mensen erom heen mogen van mij weer helemaal onderaan beginnen met lessen!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:48

Ik heb inmiddels email van angela krooswijk ontvangen over betreffende fotos....

emailtje samengevat....

ponie werd verkeerd bijgezet, heeft 1 rondje zo gelopen en longeerster werd door mevr van baalen geattendeerd dat dit veel te diep was, daarna is ponie mooi bovenin gelongeerd. fotograaf was toen helaas al weg...

Citaat:
ik hoop dat ik je zo voldoende heb geinformeerd en duidelijk is dat we het maar een rondje hadden gedaan en coby me gelijk bijgeschoold heeft dat het zo echt niet moet

dus Coby kan weer op haar voetstuk terug gezet worden....

Go jij! Go jij! Afgod Go jij! Go jij! Afgod

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:50

sigrid1182 schreef:
Ik heb inmiddels email van angela krooswijk ontvangen over betreffende fotos....

emailtje samengevat....

ponie werd verkeerd bijgezet, heeft 1 rondje zo gelopen en longeerster werd door mevr van baalen geattendeerd dat dit veel te diep was, daarna is ponie mooi bovenin gelongeerd. fotograaf was toen helaas al weg...

Citaat:
ik hoop dat ik je zo voldoende heb geinformeerd en duidelijk is dat we het maar een rondje hadden gedaan en coby me gelijk bijgeschoold heeft dat het zo echt niet moet

dus Coby kan weer op haar voetstuk terug gezet worden....

Go jij! Go jij! Afgod Go jij! Go jij! Afgod

ik weet het niet...
ze staat er niet bij alsof ze acuut gaat ingrijpen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:51

knabbelgirl schreef:
ik kan maar 1 ding zeggen: dit is niet wat ik in al die weken van baalen heb gezien! Dit zal ook zeker een momentopname zijn. Ik zeg absoluut niet dat het goed is, maar ik heb van bijv Anky ook schandalige foto's gezien en die is nog steeds o zo geweldig

Nee, natuurlijk krijg jij dat niet te zien.

@Ulissa; Heb je die lui ooit zien ingrijpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:51

Dus eerst zet mw. van Baalen de pony veelste strak bij, om zo te kunnen uitleggen dat dit niet zo moet? Daarvoor hoef je die pony GEEN SECONDE LANG ook daadwerkelijk in die houding te plaatsen naar mijn idee hoor