Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
garny95 schreef:gaat er iemand met prut gooien daar en vertelt dan dat er bij meerdere stallen dit of soortgelijke trainingsmethoden voorkomen
Lovely1 schreef:@ Joki, jij legt wel de relatie tussen goed met je opgaan en de klassieke trainingsmethode en daar ben ik het niet mee eens. Klassiek is niet goed of wel goed, het ligt eraan hoe je ermee omgaat en dit geldt ook voor LDR e.d. De Duitse amazone wist bijvoorbeeld goed te bewijzen dat het niet uitmaakt hoe je traint want je kan het toch behoorlijk verpesten maakt niet uit welk label je eraan hangt.
WesseLady schreef:En nee, ik geloof niet dat je tijdens een EK iets gaat doen wat je prestaties in gevaar gaat brengen.
jackgirl schreef:Op zo'n manier krijg ik mijn paard ook wel richting de top ( nog niet aan de top)
Joki schreef:Lovely1 schreef:@ Joki, jij legt wel de relatie tussen goed met je opgaan en de klassieke trainingsmethode en daar ben ik het niet mee eens. Klassiek is niet goed of wel goed, het ligt eraan hoe je ermee omgaat en dit geldt ook voor LDR e.d. De Duitse amazone wist bijvoorbeeld goed te bewijzen dat het niet uitmaakt hoe je traint want je kan het toch behoorlijk verpesten maakt niet uit welk label je eraan hangt.
Ik bedoel ook niet de houding bij klassiek, ldr of welke methode dan ook, maar de normen en waarden die de ruiter aangeleerd kreeg bij het klassieke systeem: de eerlijkheid naar het paard was een vereiste om op een paard te mogen zitten. Je moest leren samen werken met je paard en je paard 'zomaar' verkopen was een schande want dan verkocht je je beste vriend. En natuurlijk de onvoorwaardelijke liefde voor het wezen van het paard. Zo ben ik opgeleid en die normen en waarden mis ik bij zeer veel ruiters tegenwoordig. Maar als ik het over klassiek heb in deze discussie moet je niet kijken naar de houding maar naar hoe de ruiter het paard benadert. En ja helaas ben ik het met je eens in welke methode dan ook er zijn weinig nog maar weinig ruiters waarin normen en waarden naar het paard (die hier op grove wijze geschonden zijn) er ingedrillt zijn.
Citaat:LAUSANNE (ANP) - Secretaris-generaal Michael Stone van 's werelds overkoepelende paardensportfederatie FEI heeft vrijdag ontslag genomen. Het vertrek van de algemeen directeur uit Ierland kwam onverwacht.
Stone had pas sinds een jaar de leiding van de FEI. Hij werd vorig jaar bij de Wereldruiterspelen in Aken benoemd. Wel werkte de voormalige ruiter er al ruim tien jaar. Als reden gaf Stone een verschil van inzicht op over de te volgen koers voor de komende jaren.
Bron: KNHS
Citaat:ik hoop dat ik je zo voldoende heb geinformeerd en duidelijk is dat we het maar een rondje hadden gedaan en coby me gelijk bijgeschoold heeft dat het zo echt niet moet
sigrid1182 schreef:Ik heb inmiddels email van angela krooswijk ontvangen over betreffende fotos....
emailtje samengevat....
ponie werd verkeerd bijgezet, heeft 1 rondje zo gelopen en longeerster werd door mevr van baalen geattendeerd dat dit veel te diep was, daarna is ponie mooi bovenin gelongeerd. fotograaf was toen helaas al weg...Citaat:ik hoop dat ik je zo voldoende heb geinformeerd en duidelijk is dat we het maar een rondje hadden gedaan en coby me gelijk bijgeschoold heeft dat het zo echt niet moet
dus Coby kan weer op haar voetstuk terug gezet worden....
![]()
![]()
![]()
knabbelgirl schreef:ik kan maar 1 ding zeggen: dit is niet wat ik in al die weken van baalen heb gezien! Dit zal ook zeker een momentopname zijn. Ik zeg absoluut niet dat het goed is, maar ik heb van bijv Anky ook schandalige foto's gezien en die is nog steeds o zo geweldig