joostvangestel schreef:mirgino schreef:dan heeft zij toch helemaal niets met diefstal te maken?
en hoe kunnen ze dan een schade claim bij haar neerleggen?
zij heeft dat paard niet gestolen!
Op dit moment niet, en ze kunnen dat ook niet met terugwerkende kracht doen. Maar: omdat in de toekomst ieder paard in Europa van identificatiepapieren begeleid moet worden, zal er misschien ook een overschijvingsplicht komen.
In dat geval zal ieder verkoper aan moeten kunnen tonen dat hij/zij op legitieme wijze aan het paard of de pony is gekomen. In dat geval was Kelly er al jaren geleden achtergekomen dat Queen een gestolen paard was en was de koop niet eens doorgegaan en hadden we deze discussie helemaal niet.
Mogelijkerwijs, als je in de toekomst een paard koopt zonder enig identificatiebewijs, ben je wat dat betreft al een wet aan het overtreden.
Maar zover zijn we dus nog lang niet, dus daar hoeft Kelly zich geen zorgen over te maken
Dit zou een goede zaak zijn! Hopelijk worden paardendieven daardoor afgeschrikt. Maar volgens mij blijft er dan nog een achterpoortje... Als er dan een paard gestolen is, dan wordt het toch gewoon aan het slachthuis verkocht, dan krijgen ze er toch nog de slachtprijs voor...
In ieder geval, volgens mij staat kelly wel sterk. Het nadeel is dat de Duitse en de Belgische wet hier meetelt, en volgens mij eerder de Belgische omdat de koop hierin België overeen gekomen is...
Kelly veel sterkte!!!