Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:Dit is zo in de roos, het gaat Project X niet om dierenwelzijn of om daar iets aan te verbeteren.Ik denk dat in den beginsel de opzet is geweest om deze meneer idd zwart te maken en vooral om een klapper te maken kwa kijkcijfers. Want die lui van project x daar is het echt niet bij om de paarden te doen hoor ;)
BeFunny schreef:makkelijk scoren.
BeFunny schreef:Ik ben er ook van overtuigd dat er belastende beelden zijn trouwens. Maar ook dat die beelden zo in elkaar gezet worden dat ze heftiger zijn. En ik ben er ook van overtuigd dat Helgstrand dat zelf ook wel weet en daarom zet hij nu alles op alles om te voorkomen dat het uitgezonden wordt.
Ayasha schreef:Volledig mee eens. En weet je, dacht ik tot recent dat het niet ging gebeuren en onnodig was, ik kijk er nu toch anders naar.Ik denk dat de vraag die hier gesteld mag worden is: hoeveel leed wil je accepteren om prestaties te krijgen? Met hoeveel leed wil je als paardenliefhebber in verband gebracht worden want de leken kijken naar de professionals. In dit geval Helgstrand maar het had ongetwijfeld ook één van vele andere stallen kunnen zijn.
Hoeveel willen we wegwuiven in het kader van de sport? En welke reputatie en welk resultaat geeft ons dat op lange termijn?
Want vergis je niet…. Het afschaffen van de sport wordt een top-down proces. Dat gaat niet beginnen bij de recreatie-ruiter los van of dat terecht is of niet. Dat gaat beginnen met de grote namen. Is al begonnen.
Dus hoeveel wil je naar de buitenwereld goed keuren?
Rollkur? Striemen van de zweep? Kapotte monden? Spoorplekken? Slof er strak aan voor het geval dat……
BeFunny schreef:Of het echt zielig is hangt van veel factoren af. Maar dat de gehele wereld en haar inwoners moet wijken naar de mens, dat is toch wel een feit. Zo ook paarden.Nouja straks wordt gewoon van alles verboden.
Omdat veeeeel onder de noemer mishandeling of misstand kan vallen.
Het "op een paard gaan zitten" alleen al. Er zijn al mensen die vinden dat dat zielig is.
Waar is de grens en wie bepaald dat?
BeFunny schreef:Nouja straks wordt gewoon van alles verboden.
Omdat veeeeel onder de noemer mishandeling of misstand kan vallen.
Het "op een paard gaan zitten" alleen al. Er zijn al mensen die vinden dat dat zielig is.
Waar is de grens en wie bepaald dat?
princequillo schreef:Bielsje schreef:Alleen de eerste regel heeft met Helgstrand, de rest is algemeen imo.
Nouja, prima dat jij meer weet dan ik als het komt op wat ik schrijf.
princequillo schreef:Nja, het ligt eraan natuurlijk. Stel hè, de beelden zijn dus wel heftig en er is wel degelijk spraak van misstanden. Maakt het dan uit of ze het beste met de paarden voor hebben voor jullie?
Net zoals er mensen zijn die in dit topic misschien wel aannames maken over wat er wel of niet op de beelden te zien is (behalve wat er is aangegeven) of wat er achter de schermen gebeurd, vind ik het ook een aanname om, maar te zeggen dat het programma enkel gaat om makkelijk scoren. Ik heb de makers van het programma niet gesproken. Misschien één van jullie wel?
princequillo schreef:Net zoals er mensen zijn die in dit topic misschien wel aannames maken over wat er wel of niet op de beelden te zien is (behalve wat er is aangegeven) of wat er achter de schermen gebeurd, vind ik het ook een aanname om, maar te zeggen dat het programma enkel gaat om makkelijk scoren. Ik heb de makers van het programma niet gesproken. Misschien één van jullie wel?
Veronica2 schreef:Die rechtszaak met Helgstrand komt de tv makers alleen maar goed uit, want meer publiciteit en dus potentieel meer inkomsten. De tv zender of de makers zijn niet gebaat bij iets met die paarden. Want als bijvoorbeeld de investeerders van Helgstrand minder zouden investeren en de paarden geen eten meer zouden krijgen, dan gaan die tv makers daar echt niks aan doen.
BeFunny schreef:Er zitten overal goede en slechte tussen en ook veel ertussen in. Zeker als iets om onwetendheid gaat.
Ik vind zelf wel als het om topsport gaat en stallen en ruiters grof geld verdienen met de paarden maar wel slecht zijn voor die paarden, dit wel de ergste groep zeg maar. Als je op dat NIVO rijd of al jarenlang werkzaam bent met top paaardennof juist in de handel en al veel paarden gezien en verkocht of getraind, praten we niet over onkunde. Maar Willens en wetens je paard/en slecht behandelen en daar kan voor mij geen straf hoog genoeg zijn.
Veronica2 schreef:princequillo schreef:Net zoals er mensen zijn die in dit topic misschien wel aannames maken over wat er wel of niet op de beelden te zien is (behalve wat er is aangegeven) of wat er achter de schermen gebeurd, vind ik het ook een aanname om, maar te zeggen dat het programma enkel gaat om makkelijk scoren. Ik heb de makers van het programma niet gesproken. Misschien één van jullie wel?
Het is nogal simpel, het gaat namelijk om een televisieprogramma en die verdienen meer centjes als er meer kijkers zijn. Daarom wordt er van tevoren zo'n fuzz over gemaakt, dat is om kijkers te trekken zodat de televisiebazen tevreden zijn.
Denk bijvoorbeeld terug aan toen wijlen Peter R. aankondigde dat hij baanbrekend nieuws had over Joran van der Sloot. Al die spotjes hadden de verwachtingen behoorlijk opgedrukt, maar toen de docu eenmaal uitgezonden was, bleek er niet echt baanbrekend nieuws te zijn. Wel heel veel kijkers en heel veel bekendheid en dat was dan ook het doel.
Die rechtszaak met Helgstrand komt de tv makers alleen maar goed uit, want meer publiciteit en dus potentieel meer inkomsten. De tv zender of de makers zijn niet gebaat bij iets met die paarden. Want als bijvoorbeeld de investeerders van Helgstrand minder zouden investeren en de paarden geen eten meer zouden krijgen, dan gaan die tv makers daar echt niks aan doen.
Nikass schreef:Dit is inderdaad waarom ik vroeg wat het doel van de actie precies was. Als het doel is om de mishandeling tegen te gaan, ga je dan nog maanden zitten wachten op de uitzending, of doe je allereerst aangifte in de hoop en verwachting dat het dan per direct stopt?
Nikass schreef:Dus al met al, we weten zo ongeveer niets.
Nikass schreef:Niet over de situatie bij Helgstrand (die ook erger kan zijn dan mogelijk straks uit de beelden blijkt) en ook niet over de beweegredenen van de filmer.
Nikass schreef:BeFunny schreef:Er zitten overal goede en slechte tussen en ook veel ertussen in. Zeker als iets om onwetendheid gaat.
Ik vind zelf wel als het om topsport gaat en stallen en ruiters grof geld verdienen met de paarden maar wel slecht zijn voor die paarden, dit wel de ergste groep zeg maar. Als je op dat NIVO rijd of al jarenlang werkzaam bent met top paaardennof juist in de handel en al veel paarden gezien en verkocht of getraind, praten we niet over onkunde. Maar Willens en wetens je paard/en slecht behandelen en daar kan voor mij geen straf hoog genoeg zijn.
Mijn ervaring is dat het "grof geld verdienen" vooral bij de handelaren speelt?
Nikass schreef:Mijn ervaring is dat het "grof geld verdienen" vooral bij de handelaren speelt?
Babootje schreef:Nikass schreef:Mijn ervaring is dat het "grof geld verdienen" vooral bij de handelaren speelt?
En zijn die dan allemaal slecht dan? En zou je als handelaar met je vermogen - je paarden - die van 5 ton tot meerdere miljoenen waard zijn slecht omgaan?. Opzettelijk en structureel beschadigen?
Nikass schreef:Mijn ervaring is dat het "grof geld verdienen" vooral bij de handelaren speelt?
Ayasha schreef:De opnames zouden het ons kunnen vertellen.