Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 14:09

Kuggur schreef:
Mara2000 schreef:
En ik zou nog steeds graag de voorwaarden van PZB willen zien waarin staat dat een dier nooit ingeslapen mag worden door bruiklener.

"Bruiklener" is een onzinnige term voor iemand die een aanzienlijk bedrag heeft betaald om het betreffende paard te mogen "lenen".
En PZB zich þaar op de borst slaan als nobele paardenredder.
Niemand zou moeten deelnemen aan dit soort praktijken imo.

Dit is precies mijn gedachte. Dat ze zielige paarden redden vind ik heel erg goed, maar die paarden zouden voor een klein bedragje geadopteerd moeten worden. Paarden die gewoon voor de handel zijn die horen niet in zo'n stichting thuis.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 14:51

Art_Ificious schreef:
Oud en stijf ik nodig die persoon graag uit om het dier van dichtbij te bekijken.
Als een arts van het msdc in heersh mij bevestigd dat er dsld in het spel zit is er veel meer aan de hand.

Zet er nou eens vaart achter. Dan wil die dierenarts hem vast wel laten inslapen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 15:03

Als je echt wilt kan dat paard vandaag of morgen nog ingeslapen worden.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 15:08

Maar wacht even, als ik het goed begrijp gaat het dus als volgt…
Je betaald +- 4000 euro voor een paard met medische problemen, met dit paard krijg je alle bijkomende kosten als smid, stalling en alle medische kosten en evt. Medicijnen? Maar je hebt geen zeggenschap? En als de klik er toch niet is of om wat voor reden dan ook dan ben je je geld gewoon kwijt en moet hij terug waar pzb vervolgens nog een keer 4000 euro voor hetzelfde paard vangt?

Anoniem

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 15:10

Helemaal correct! :j

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 15:13

Waarom doen mensen dit überhaupt? Sorry art, niet persoonlijk opvatten hoor.

Maar spaar wat langer door tot je een paard kunt kopen waar je vervolgens evenveel kosten aan hebt en zeggenschap. Plus je kunt dat paard altijd weer verkopen…

Of betaal geen godsvermogen voor 0.0 zeggenschap, ik snap dat niet hoor. Ze slaan volledig de plank mis. Even op de echt schrijnende gevallen daargelaten…. Daarvoor ben ik blij dat ze opgevangen worden maar volgens mij is dat 5% van alle paarden? Correct me if I’m wrong.
Laatst bijgewerkt door Gwenvd op 31-07-22 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 15:14

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 15:15

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 15:21

Art, houd op met posten en werk er mee af, rekening van inslapen naar pzb en klaar.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 15:44

Gwenvd schreef:
Maar wacht even, als ik het goed begrijp gaat het dus als volgt…
Je betaald +- 4000 euro voor een paard met medische problemen, met dit paard krijg je alle bijkomende kosten als smid, stalling en alle medische kosten en evt. Medicijnen? Maar je hebt geen zeggenschap? En als de klik er toch niet is of om wat voor reden dan ook dan ben je je geld gewoon kwijt en moet hij terug waar pzb vervolgens nog een keer 4000 euro voor hetzelfde paard vangt?

Heb ook een paard die zelf aangekocht is hoor :)
Adoptie doe ik echt nooit meer. Heb er buiten dit ene nog een maar daar zijn wel fijne afspraken mee gemaakt en opgenomen in het contract betreffende medische kosten.
En die eigenaar is gisteren nog geweest

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 15:47

Gwenvd schreef:
Moderatoropmerking:
Oorspronkelijke bericht verwijderd

Niets is wat het lijkt, dat blijkt maar weer.

Art: ik snap ook niet waarop je wacht (ik dacht dat dit paard allang hemelen was).
PZB mag dan een schimmig bedrijf zijn (chapeau Babootje voor de duidelijke posts in dit topic), maar jij hebt toch hun goedkeuring om hem te laten onderzoeken en de rekening te sturen, waar wacht je nu dan nog op?
€416,- euro betalen verslag laten opstellen rekening naar PZB en beestje laten inslapen, ik begrijp werkelijk waar niet wat hier zo moeilijk aan is, dat dit al zo lange tijd voortsleept ten koste van dit paard?!
en echt oprecht benieuwd in welke regio jij zit want hier had men dit paard allang in laten slapen op verzoek van eigenaar, arm beest niet normaal dit ;(
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 11-02-25 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 16:20

Wat ik begreep moest ze voor het onderzoek een offerte op laten stellen door de kliniek in opdracht van pzb. Maar nu krabbelen ze terug en willen ze het onderzoek niet betalen, maar wel de inslaap kosten.

Ik had het dan maar voor lief genomen en het later uitgevochten. Eerst je prioriteiten stellen mbt je paard.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 16:35

Nee ze had een printscreen van Henk waarin hij aangaf dat ze de onderzoeken mag laten uitvoeren, hij akkoord gaat met betaling hiervan (en haar voorstel) en dat hij dan overlegt met zijn DA.
Ik begrijp dus ook niet wat waarom dit niet gewoon uitgevoerd word en dit jaren moeten duren.

*toevoeging* ik zie nu dat er een crowdfunding is gestart dus ik gok dat de kosten niet haalbaar zijn.

Neemt niet weg om maar even ontopic te blijven dat het Paard Zoekt Baas Opvang zou sieren om wel een duidelijke uitleg te geven over hun geldstromen.
Want ik vraag mij oprecht af of als de posts van Babootje kloppen van welk geld deze nieuwe locatie dan bekostigd word en hoe het mogelijk is maar er in de stukken vanuit PZB stichting er niet genoeg gelden zijn/deze locatie danwel hun eerdere locatie niet zijn opgenomen in de stukken.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 16:50

NoGo schreef:
*toevoeging* ik zie nu dat er een crowdfunding is gestart dus ik gok dat de kosten niet haalbaar zijn.

Als ik PZB was zou ik er echt niet trots op zijn dat een crowdfunding nodig is om een door mij herplaatst paard uit zijn lijden te verlossen.

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:08

Ik lees dit topic in stilte mee vanaf het begin, eigenlijk vorige topics ook wel.

Belachelijk hoe er met moeilijke vragen omgegaan word vanuit pzb.

Nou zocht ik net op fb het bericht op wat geplaatst zou zijn en kwam ik op dit bericht uit met een filmpje van een schimmel die flink hard geslagen word.
En ik ben echt geen heilige maar dit zou je van een stichting die als doel heeft het redden van paarden echt niet mogen verwachten.

https://fb.watch/eCkUm6dY0B/

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:11

[***] schreef:
NoGo schreef:

Als ik PZB was zou ik er echt niet trots op zijn dat een crowdfunding nodig is om een door mij herplaatst paard uit zijn lijden te verlossen.

Maar we weten nog steeds niet of het dier inderdaad uit zijn lijden verlost moet worden.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:18

NoGo schreef:

Als ik PZB was zou ik er echt niet trots op zijn dat een crowdfunding nodig is om een door mij herplaatst paard uit zijn lijden te verlossen.[/quote]

Maar we weten nog steeds niet of het dier inderdaad uit zijn lijden verlost moet worden.[/quote]

Mara,Heb jij de filmpjes wel bekeken en het hele verhaal van art gelezen?
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 31-07-22 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:20

Pumpkinbroes schreef:
Ik lees dit topic in stilte mee vanaf het begin, eigenlijk vorige topics ook wel.

Belachelijk hoe er met moeilijke vragen omgegaan word vanuit pzb.

Nou zocht ik net op fb het bericht op wat geplaatst zou zijn en kwam ik op dit bericht uit met een filmpje van een schimmel die flink hard geslagen word.
En ik ben echt geen heilige maar dit zou je van een stichting die als doel heeft het redden van paarden echt niet mogen verwachten.

https://fb.watch/eCkUm6dY0B/

Wauw dat is wel heel triest… vooral als er al word aangegeven dat dit paard niet te rijden is. Paard zal wellicht heel veel pijn hebben ;(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:21

Ik zit het instagram account pzb_waarheid even te lezen/bekijken... daar zijn toch ook wel weer zaken te zien en lezen waar je wenkbrauwen van omhoog gaan staan.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:38

Moderatoropmerking:

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:43

Citaat:
___
Maar we weten nog steeds niet of het dier inderdaad uit zijn lijden verlost moet worden.
___
Mara,Heb jij de filmpjes wel bekeken en het hele verhaal van art gelezen?

Ja, maar dat is haar verhaal. Ik heb geen officiële diagnose of verslag gezien. Er word gevraagd om verslag, foto's en scan en dan blijkt er alleen een offerte te zijn. Dat geeft mij het gevoel dat die nog niet gemaakt zijn. Ik kan het natuurlijk volledig mis hebben, maar ik heb het gevoel dat ik iets mis.

Op de filmpjes zie ik een paard met pijn. Maar wat is daar tot nog toe aan gedaan?

Edit: quotes gingen fout
Laatst bijgewerkt door Mara2000 op 31-07-22 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:43

Moderatoropmerking:

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:46

Als het paard terug gaat naar pzb ben ik bang dat ze die gewoon weer opnieuw ter adoptie aanbieden.
Dus snap heel goed dat terug brengen geen optie is voor art.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:47

Nu ben ik het een beetje kwijt... In het whatsapp screenshot geven ze toch toestemming voor onderzoek en zullen zij die kosten op zich nemen?

Dan moeten ze alleen weer met de eigen da gaan overleggen over de volgende stap...

Maar goed, dat akkoord staat zo te zien zwart op wit, tenzij ze dat erna weer hebben ingetrokken. Hebben ze dat niet ingetrokken dan hoeft er ook geen akkoord gegeven te worden op een offerte, enkel nog op inslapen straks.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:50

Bielsje schreef:
Nu ben ik het een beetje kwijt... In het whatsapp screenshot geven ze toch toestemming voor onderzoek en zullen zij die kosten op zich nemen?

Dan moeten ze alleen weer met de eigen da gaan overleggen over de volgende stap...

Maar goed, dat akkoord staat zo te zien zwart op wit, tenzij ze dat erna weer hebben ingetrokken. Is dat niet zo dan hoeft er ook geen akkoord gegeven te worden op een offerte, enkel nog op inslapen straks.

En dat hebben de dus ingetrokken (screens gezien van deze situatie en nog andere berichten en info rond deze situatie. En laten we erophouden dat ik nu een paard zou willen adopteren om gewoon als eerste partij en gedupeerde het gevecht aan te kunnen gaan)