Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:verschrikkelijk
Kijk eens hoeveel kracht er op die armen van Gal staat, echt daar zit wel 25 kilo op per teugel.
Bijna alles achter de loodlijn
Piaffe, totaal niet op de achterhand, laten we het ritme maar helemaal niet bekijken.
uit gestrekte draf, nou ja uitstrekken, de voorbeen omhoog zwaai draf....
Totaal uit takt want regelmatig 1 voorbeen aan de grond
Uitgestrekte stap
Wat strekt daar uit?
Zie alleen een paard naar de borst zakken.
Ff flink zagen bij het van de borst naar het front raggen
midden galop ruk ruk nog dieper achter de LL dan hij al was.
Toen gestopt met kijken
Echt hoe kan dit meer dan 45% opleveren?
Ayasha schreef:Electra: Omdat veel bokkers geleerd hebben dat je niets mag zeggen over de glock heren.
DuoPenotti schreef:Ja op de video zie je beter hoe hij zijn hele armen gebruikt om kracht te zetten, dat lukt op de foto niet....
Dit kan en mag geen hoge score hebben, gewoon niet, schandalig voor de dressuursport.
en dan kun je zeggen moment opname, zeker, maar kon er zo nog wel 100 bijzetten.
Dat zou kunnen gebeuren bij een ruiter in het L, niet meer bij de top.
DuoPenotti schreef:Ontspannen?
Je zag hem bijvoorbeeld echt gedwongen worden de appuyementen in te zetten, zoveel dwang.
Dat past toch niet bij een ontspannen paard?
Kijk ook die staart de hele tijd.
Nee dit mag geen topscore hebben.
Kijk dat hij mee zou doen als, jong paard ervaring opdoen, blij als hij 60% haalt, oke dan hebben we het misschien ergens over.
DuoPenotti schreef:Kijk eens hoe mooi, zo doet de beste van Nederland voor aan ons gepeupel hoe het moet
piaffe
[ Afbeelding ]
galop piroutte
[ Afbeelding ]
halthouden en uitgestrekte stap
[ Afbeelding ]
manubres schreef:DuoPenotti schreef:Ontspannen?
Je zag hem bijvoorbeeld echt gedwongen worden de appuyementen in te zetten, zoveel dwang.
Dat past toch niet bij een ontspannen paard?
Kijk ook die staart de hele tijd.
Nee dit mag geen topscore hebben.
Kijk dat hij mee zou doen als, jong paard ervaring opdoen, blij als hij 60% haalt, oke dan hebben we het misschien ergens over.
Ik zeg in vergelijking met de vorige keer. Zag ik echt een stuk verbetering.
Lau07 schreef:Wat vonden jullie van het achterbeengebruik van Total in het hierboven gelinkte filmpje? Ik schrok er toch wel van. Vooral in de wissels leek het net alsof hij elke keer bijna omviel.
996981 schreef:Er zijn in Nederland, vooral op Bokt, heel veel mensen die in theorie weten hoe ze een grand prix proef moeten rijden. Ook weten velen hoe deze eruit hoort te zien en hoe deze beoordeelt moet worden. Toch is er maar een handvol dat Grand Prix, of sub-top rijdt en/of jureert. Hoe kan dat?
Volgens mij mag er best meer respect zijn voor hen die het wel gelukt is Grand Prix te rijden. De reden dat de meeste ruiters het niet rijden is immers omdat het verrekte moeilijk is…