Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Re: Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:28

Ik vond het inrijfilmpje ook geen wauw factor hebben. Bij Gal zag je een paard dat flitsend door het lijf was. Stuk soepeler voor dan achter zorgde nogal voor wat problemen bij Gal. Maar je zag echt een paard dat enorm de mooiheid van goeie training liet zien. Soepel in het lijf en daardoor heet in actie.

Bij Rath zie ik een dressuurmachine. Geroutineerd doet het paard het kunstje wat hij geleerd heeft. Niet meer en niet minder. De soepelheid is er af. Ik blijf er bij dat ik me afvraag of dit paard wel goed genoeg is hersteld van zijn blessure (en of ie dat ooit gaat redden).

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:05

Veulen84 schreef:
Ik vond het inrijfilmpje ook geen wauw factor hebben. Bij Gal zag je een paard dat flitsend door het lijf was. Stuk soepeler voor dan achter zorgde nogal voor wat problemen bij Gal. Maar je zag echt een paard dat enorm de mooiheid van goeie training liet zien. Soepel in het lijf en daardoor heet in actie.

Bij Rath zie ik een dressuurmachine. Geroutineerd doet het paard het kunstje wat hij geleerd heeft. Niet meer en niet minder. De soepelheid is er af. Ik blijf er bij dat ik me afvraag of dit paard wel goed genoeg is hersteld van zijn blessure (en of ie dat ooit gaat redden).

Heb jij edward weleens zien losrijden? Toen liep Totilas ook zo simpel kort en bijna onregelmatig ogend dat is hun manie rvan losrijden. Pas als hij hem echt oppakte was het ineens DE Totilas

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:19

Best grappig om te zien dat ook niet nederlanders en niet bokkers op facebook dezelfde discussie hebben als wij hier.

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:30

https://www.youtube.com/watch?v=L96LLnGkthk
Op deze video kan je heel goed zien, in de stapdiagonaal, dat ie rechtsachter draait in het been i.p.v. het naar voren op te tillen, dit geeft dan ook weer problemen in de galoppirouette naar links. Na de 2 galppirouettes zie je ook erg goed dat ie rechtsachter veel onregelmatiger is

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:35

Hedwig111, dat was mij ook opgevallen maar Ze zullen toch niet zo dom zijn om met een niet gezond paard te starten?? Of er zit nog steeds iets en is het nu maar weer wachten wanneer we hem weer zien want dit zag er niet goed uit.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:39

Nogmaals snap ik niet dat het bij de jury's schijnbaar niet opvalt. Zelfs ik als leek kan het zien.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:43

Laat ik ook maar even reageren hier, zal het eerste Totilas topic zijn waar ik niks over te zeggen had anders :')

Ik vind dat Totilas nu meer loopt als een 'gewoon' goed dressuur paard. Niet eens in de buurt van een Valegro, Damon Hill of Undercover. Ik zou hem niet herkennen als het er niet bij gestaan had. Jammer...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:14

Ik vind het er goed uitzien, op een paar foutjes na. Wel wat gewoontjes inderdaad zoals Aranel al zegt. Ik vind de score wat hoog.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:22

ceasario schreef:
Elisa2 schreef:
[ Ondanks al zijn kwaliteiten is er op het exterieur van Toot nog wel wat aan te merken..

Dus de stamboeken hebben het allemaal verkeerd gezien om zijn zonen goed te keuren.

Dat schrijf ik niet...maar ik ben wel kritisch..een gezond paard is immers erg belangrijk.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:27

Met die exterieur "bemerkingen" loopt hij wel top scores en is het een paard wat alle records verbroken heeft dus wat is een goed exterieur? Die ze op de keuring willen zien en daar kampioen worden?? Nee bedankt liever een paard wat in sommige ogen minder mooi is maar rete functioneel dan lang dun lekker kampioentje op de keuring en er daarna niks meer van horen in de sport

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:37

Wat ik hier zie is een ruiter die beslist heeft bijgeleerd. Maar je ziet ook nog steeds verbeterpunten.
Paard is er 2 jaar uit geweest, dus dan gaat het zeker niet slecht. Wel komt het af en toe nog gespannen over. Heb ook het idee dat de achterbenen niet helemaal meekomen in de uitgestrekte draf. Maar ja, wie rijdt er wel perfect?
En anders mogen ze Totilas altijd nog bij mij neerzetten, ga ik er lekker op rijden ;)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:01

Ik denk even hardop:

Taktfouten en geslinger nu hij ietsje losser wordt gereden en die minder zichtbaar zijn als er druk op staat en hij korter wordt gehouden van voor.
Kan hij wel op eigen benen lopen?
En hoe kan hij dat leren als de voorkant zo weinig lucht krijgt en de achterbenen er niet goed onder kunnen komen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:07

Is wel een monsterscore voor die proef... :(
Vind Tootje er ook niet meer zo krachtig uitzien...denk als je er naast staat, de achterhand maar iel geworden is...of kom ik nu vanonder een steen ? :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:20

Pandora2 schreef:
Is wel een monsterscore voor die proef... :(
Vind Tootje er ook niet meer zo krachtig uitzien...denk als je er naast staat, de achterhand maar iel geworden is...of kom ik nu vanonder een steen ? :D

Is toch niet vreemd na twee jaar blessures? Voordat een paard dan weer helemaal de oude is ben je soms wel een paar jaar/maanden verder.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:48

hedwig111 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=L96LLnGkthk
Op deze video kan je heel goed zien, in de stapdiagonaal, dat ie rechtsachter draait in het been i.p.v. het naar voren op te tillen, dit geeft dan ook weer problemen in de galoppirouette naar links. Na de 2 galppirouettes zie je ook erg goed dat ie rechtsachter veel onregelmatiger is

Ik zie er niets aan, tot hij uit de pirouette komt en linksachter ineens veel korter loopt, als hij de passage inzet is het niet goed meer te zien.
Zal wel aan mij liggen dan.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:28

Als ie daadwerkelijk onregelmatig zou zijn komt hij niet door de vetcheck etc. heen hoor. Denk dat als je naar alle paarden kijkt je wel wat kan ontdekken wat apart is. Vind het wel wat ver gaan om iedere pas precies te gaan bekijken hoe dit paard zijn voeten neer zet en noem maar op.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:42

Uit die Welt:
Citaat:
"Das war eine sehr schöne Prüfung. Es ist alles deutlich entspannter, relaxter, sehr viel harmonischer", lobte Bundestrainerin Monica Theodorescu den Grand-Prix-Ritt. "So soll ein Dressur-Pferd aussehen." Selbst zwei kleinere Fehler störten den positiven Gesamteindruck nicht sonderlich. "Da fehlt noch die Prüfungsroutine", stellte sie fest.

De Duitse bondscoach aan het woord. Zij lijkt er wel blij mee.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:47

Bij de score speelt het natuurlijk wel gewoon mee dat het Totilas is hè, laten we eerlijk zijn..

Maargoed, ik vind het nog steeds een prachtig paard, en hij heeft buiten eventuele taktfouten wel erg mooie gangen vind ik. Maar dat is niet nieuw :)

Edit: Even een rare fout aangepast :') taktgangen = taktfouten.
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 23-05-14 20:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:48

N0a schreef:
Nogmaals snap ik niet dat het bij de jury's schijnbaar niet opvalt. Zelfs ik als leek kan het zien.

Het is en blijft een jury sport... en ja, ik vind ook dat Toot niet zuiver loopt van achter...

..wel jammer voor een wereld klasse paard om nu zo te zien presteren op een niveau dat ver benenden zijn peil is -O-

Oh, en de duitsers moeten natuurlijk positief uiten over deze optreden.. :')

@fourseasons : dan hadden ze beter Toot verder kunnen doortrainen voor zijn achterhand voordat ze weer met hem ging starten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:56

Vond zn punten sowieso te hoog. Maar deelnemersveld was volgens mij sowieso niet sterk. Dan steekt die er al snel met kop en schouder bovenuit. Denk dat die straks met de echte toppers niet goed mee komt. Valegro komt die sowieso niet voorbij.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:01

Ik vraag me af of hij ooit eens tegen Valegro zal gaan 'strijden' eigenlijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:14

essiesilly schreef:
Met die exterieur "bemerkingen" loopt hij wel top scores en is het een paard wat alle records verbroken heeft dus wat is een goed exterieur? Die ze op de keuring willen zien en daar kampioen worden?? Nee bedankt liever een paard wat in sommige ogen minder mooi is maar rete functioneel dan lang dun lekker kampioentje op de keuring en er daarna niks meer van horen in de sport

Dat ben ik met je eens..maar mijn zorg gaat meer over het been werk.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:25

Vandaag start zijn proef om 17u17! Wie gaat er nog kijken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:29

Chrlooott schreef:
Vandaag start zijn proef om 17u17! Wie gaat er nog kijken?

Ik :).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:34

ik las op FB dat dat startuur niet klopt?