Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Veulen84 schreef:Ik vond het inrijfilmpje ook geen wauw factor hebben. Bij Gal zag je een paard dat flitsend door het lijf was. Stuk soepeler voor dan achter zorgde nogal voor wat problemen bij Gal. Maar je zag echt een paard dat enorm de mooiheid van goeie training liet zien. Soepel in het lijf en daardoor heet in actie.
Bij Rath zie ik een dressuurmachine. Geroutineerd doet het paard het kunstje wat hij geleerd heeft. Niet meer en niet minder. De soepelheid is er af. Ik blijf er bij dat ik me afvraag of dit paard wel goed genoeg is hersteld van zijn blessure (en of ie dat ooit gaat redden).

Pandora2 schreef:Is wel een monsterscore voor die proef...![]()
Vind Tootje er ook niet meer zo krachtig uitzien...denk als je er naast staat, de achterhand maar iel geworden is...of kom ik nu vanonder een steen ?
hedwig111 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=L96LLnGkthk
Op deze video kan je heel goed zien, in de stapdiagonaal, dat ie rechtsachter draait in het been i.p.v. het naar voren op te tillen, dit geeft dan ook weer problemen in de galoppirouette naar links. Na de 2 galppirouettes zie je ook erg goed dat ie rechtsachter veel onregelmatiger is
Citaat:"Das war eine sehr schöne Prüfung. Es ist alles deutlich entspannter, relaxter, sehr viel harmonischer", lobte Bundestrainerin Monica Theodorescu den Grand-Prix-Ritt. "So soll ein Dressur-Pferd aussehen." Selbst zwei kleinere Fehler störten den positiven Gesamteindruck nicht sonderlich. "Da fehlt noch die Prüfungsroutine", stellte sie fest.

taktgangen = taktfouten. N0a schreef:Nogmaals snap ik niet dat het bij de jury's schijnbaar niet opvalt. Zelfs ik als leek kan het zien.
essiesilly schreef:Met die exterieur "bemerkingen" loopt hij wel top scores en is het een paard wat alle records verbroken heeft dus wat is een goed exterieur? Die ze op de keuring willen zien en daar kampioen worden?? Nee bedankt liever een paard wat in sommige ogen minder mooi is maar rete functioneel dan lang dun lekker kampioentje op de keuring en er daarna niks meer van horen in de sport