Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:32

Jannepauli schreef:
Dat ligt er maar heel erg aan waarom die paarden het niet hebben volgehouden, Vur. Het is toch zo langzamerhand wel duidelijk dat niet ieder paard geschikt is voor de topsport (behalve natuurlijk in de sprookjeswereld van Nombrado). Je zou dus net zo goed kunnen concluderen dat er dan juist wél zorgvuldig gehandeld wordt en dat men besluit een paard niet over grenzen ( fysiek of mentaal) heen te slepen.

Ja juist, de reden weten we meestal niet. Dus, blijft het speculeren. Maar daarom vind ik het argument dat zij er een aantal naar de absolute top heeft weten te rijden en dat zij gezond zijn gebleven tot op hoge leetijd ook geen steekhoudend argument.

liljebo

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:15

Is het niet met als bij dravers, dat maar een heel klein percentage van de voor die sport gefokt dieren de top kunnen halen ? Nu weet ik bij dragers dat ze voor een habbekrats de deur gaan ska ze niet geschikt blikken of richting slacht gaan. Bij dressuur paarden ligt dat anders. Die zijn immers nog geschikt voor lagere niveaus. Lijkt mij vanuit financieel oogpunt dat ze daar dan ook heen gaan als ze niet geschikt blijken ? Als al die paarden kapot werden gereden lijkt mij dat een stal financieel en probleem kreeg ? Zomaar en gedachte. Weet dus niet hoe het echt is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:23

Volgens mij is de draverwereld een heel andere wereld...niet altijd even netjes...

Maat wat ik wel zie is dat er een heleboel dingen die op losrijterreinen gebeuren als volkomen normaal gezien worden, maar het niet zijn...

De enkeling die wel zijn paard heel goed voor elkaar heeft en met veel gevoel rijdt, zit er gelukkig ook altijd weer tussen, maar die heeft geen garantie tot winnen...men kijkt niet altijd met die ogen die ze zouden moeten opzetten...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:35

vur schreef:
Jannepauli schreef:
Dat ligt er maar heel erg aan waarom die paarden het niet hebben volgehouden, Vur. Het is toch zo langzamerhand wel duidelijk dat niet ieder paard geschikt is voor de topsport (behalve natuurlijk in de sprookjeswereld van Nombrado). Je zou dus net zo goed kunnen concluderen dat er dan juist wél zorgvuldig gehandeld wordt en dat men besluit een paard niet over grenzen ( fysiek of mentaal) heen te slepen.

Ja juist, de reden weten we meestal niet. Dus, blijft het speculeren. Maar daarom vind ik het argument dat zij er een aantal naar de absolute top heeft weten te rijden en dat zij gezond zijn gebleven tot op hoge leetijd ook geen steekhoudend argument.

Wel als ze zeggen van LDR dat elk paard eraan kapot gaat.....
Dan lijkt me dat juist een heel steekhoudend argument.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:40

Jannepauli schreef:

Dat lijkt mij ook ja, maar blijkbaar moet ze ALLE paarden naar de Grand Prix rijden en op topniveau uitbrengen? Is dat paardvriendelijker?
En alhoewel zelfs de recreatiepaarden blessures krijgen, mag dat een paard van Anky niet overkomen? Want dan ligt het opeens aan de training?
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 03-06-14 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:42

nombrado schreef:
horseyfries schreef:
Voice is naar Edward gegaan om sneller Grand Prix te starten. Dat had ook jouw keuze geweest?
Je spreekt jezelf weer eens tegen.

Niet volgens de eigenaren
wel dat ie bij Gal beter tot zijn recht komt. En die is al veel meer de klassieke kant weer op aan het gaan met rijden. Die beslissing kan ik me dus voorstellen

Grappig, volgens de Duitsers is Totilas compleet LDR opgeleid door Edward en zijn daar alle problemen ontstaan. Maar jij weet dat weer beter?

Wat niet volgens de eigenaren? Die hebben Voice wel degelijk naar Edward gebracht om Grand Prix te starten, en dat is dan ook gebeurd. Die feiten liggen er gewoon.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:49

nombrado schreef:
horseyfries schreef:
Iedereen die professioneel rijdt probeert een paard op te leiden tot Grand Prix niveau. Lang niet alle paarden hebben echter het laatste wat nodig is om een volledige Grand Prix tot een goed einde te brengen (en dan heb ik het niet over in je eigen achtertuin iets doen wat op passage en piaffe lijkt, want een hele Grand Prix houdt iets meer in dan dat) en dus kan ik me zo voorstellen dat er in oktober toen het paard richting 13 jaar ging is besloten dat hij aan zijn plafond zat en in alle eerlijkheid en goed overleg niet verder richting Grand Prix te trainen. Uit het feit dat hij daar nog gewoon bleef en weer op lager niveau is gestart mag je concluderen dat hij nog gezond was en dat LE achter deze beslissing stond.

Dat is ook niet zo gek, met zo een kaak! Ik zou letterlijk tegen het plafond zitten als iemand me zo met een bit had bewerkt .
Wat moet dat dier een pijn gehad hebben en de "professionelen" hebben het niet in de gaten gehad (of wel geweten en het verzwegen) Verschrikkelijk! ;(

Mag ik je er even aan herinneren dat de eigenaresse zelf nog vrolijk met het paard heeft gereden in de periode NA MK? Dus als het zo duidelijk was dat het dier zo'n vreselijke pijn had, waarom heeft zij dan niet eerder iets gemerkt?
Verder weet je nog altijd niet of U2 zo'n kaak heeft, want het is nog altijd niet duidelijk dat de foto's van hem zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:02

horseyfries schreef:
en dus kan ik me zo voorstellen dat er in oktober toen het paard richting 13 jaar ging is besloten dat hij aan zijn plafond zat en in alle eerlijkheid en goed overleg niet verder richting Grand Prix te trainen. Uit het feit dat hij daar nog gewoon bleef en weer op lager niveau is gestart mag je concluderen dat hij nog gezond was en dat LE achter deze beslissing stond.

Dat is dan toch ook maar gewoon een aanname en niet meer dan dat.
Dat hij op een lager niveau is gestart, daaruit kun je helemaal niet de conclusie trekken dat hij nog gezond was. (Dat LE achter deze beslissing stond misschien wel, maar ja wat had ze te kiezen dan?).

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:03

russel schreef:
Volgens mij is de draverwereld een heel andere wereld...niet altijd even netjes...

...

De ene draverstal is de andere niet, maar er is zeker een groot verschil (naast het feit dat slechts enkeling geschikt is voor top )en dat noem ik ook...dat verschil bestaat eruit dat een draver per definitie weinig waard is als hij tot het gros hoort dat niet de top haalt, terwijl een dressuur paard wel nog aardig wat kan opbrengen. En dat het mij daarom onlogisch lijkt dat de paarden die de top niet aankunnen kapot worden gereden. Als een stal dat niet op tijd inziet en het paard weg doet, kost dat namelijk een flinke duit. Maar zoals gezegd...ik weet het niet.probeert alleen logisch te redeneren

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:07

Babootje schreef:
horseyfries schreef:
en dus kan ik me zo voorstellen dat er in oktober toen het paard richting 13 jaar ging is besloten dat hij aan zijn plafond zat en in alle eerlijkheid en goed overleg niet verder richting Grand Prix te trainen. Uit het feit dat hij daar nog gewoon bleef en weer op lager niveau is gestart mag je concluderen dat hij nog gezond was en dat LE achter deze beslissing stond.

Dat is dan toch ook maar gewoon een aanname en niet meer dan dat.
Dat hij op een lager niveau is gestart, daaruit kun je helemaal niet de conclusie trekken dat hij nog gezond was. (Dat LE achter deze beslissing stond misschien wel, maar ja wat had ze te kiezen dan?).

Als eigenaresse heb je meer dan te kiezen, je hebt volledige zeggenschap. Het paard stond toen al niet meer in training bij Mischa dus alles wat ermee gebeurde was haar eigen keuze. Dat heeft iedereen op Facebook kunnen lezen maar dat heeft ze snel verwijderd nadat ze die aanklacht indiende.....
Klopt, het is een aanname, daarom staat er "kan ik me zo voorstellen". Maar die aanname is gebaseerd op jaren en jaren ervaring op die stal en met die mensen, terwijl andere mensen aannames doen terwijl ze er nog nooit één keer geweest zijn. Mag jij zeggen wie je denkt dat de juiste aanname doet.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:10

nombrado schreef:
horseyfries schreef:
Voice is naar Edward gegaan om sneller Grand Prix te starten. Dat had ook jouw keuze geweest?
Je spreekt jezelf weer eens tegen.

Niet volgens de eigenaren
wel dat ie bij Gal beter tot zijn recht komt. En die is al veel meer de klassieke kant weer op aan het gaan met rijden. Die beslissing kan ik me dus voorstellen

Ehhh, dream on zullen we maar zeggen... Ga eens zoeken op Bokt naar commentaar op het rijden van Edward en je krijgt pagina's vol met kritiek. Ik heb me daar niet in verdiept, dus kan er niks zinnigs over zeggen. Maar weer gevalletje: de beste stuurlui.... Jij hebt kennelijk de gave om op basis van zeer summiere informatie de hele Nederlandse dressuurtop te beoordelen. Dat je nog niet toegevoegd bent aan het FEI bestuur, want die kunnen niet zonder jou lijkt me...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:12

horseyfries schreef:
Mag ik je er even aan herinneren dat de eigenaresse zelf nog vrolijk met het paard heeft gereden in de periode NA MK? Dus als het zo duidelijk was dat het dier zo'n vreselijke pijn had, waarom heeft zij dan niet eerder iets gemerkt?
Verder weet je nog altijd niet of U2 zo'n kaak heeft, want het is nog altijd niet duidelijk dat de foto's van hem zijn.

Heb jij daar een foto van?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:14

Als jullie nu zoveel van je paard houden
en zo veel vertrouwen hebben in stal Bartels.
Brengen jullie ze dan naar deze stal om te trainen?...en we spreken elkaar na 3 jaar wel weer.
Heel veel succes

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:15

Ja de FEI regels moeten dringend veranderd worden. Voor elke wedstrijd dient men aan te geven op welke manier men traint, waarop de jurering vervolgens wordt gebaseerd. Traint men klassiek, dan is de tong uit de mond het summum van paardvriendelijk rijden en wordt dat aanschouwt als lachen naar de jury, als men aan de teugels moet hangen tijdens de proef dan is dit het paard "licht ondersteunen" en als de piaffe er niet goed uitkomt mag de trainer een beetje helpen met het rieten stokje zoals ze dat thuis ook heel lief doen.
Rijd je echter LDR, dan dient het paard geen moment achter de loodlijn te komen ook al hangen de teugels door want dat is je reinste mishandeling, het paard mag niet zweten want dat is duidelijk een teken van angst en als het zijn voorbenen wat hoger optrekt zonder dat er ooit een rieten stokje aan te pas is gekomen dan wordt je uitgesloten.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:17

nombrado schreef:
Brengen jullie ze dan naar deze stal om te trainen?...en we spreken elkaar na 3 jaar wel weer.
Heel veel succes

Ik kom er al meer dan vijftien jaar en mijn paard is nog altijd heel én loopt geen achtertuin Grand Prix, maar echt Grand Prix.
Dus wat is precies je punt??

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:17

nombrado schreef:
horseyfries schreef:

Heb jij daar een foto van?

Dat stond op haar eigen Facebookpagina.....

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:21

nombrado schreef:
Heel veel succes

In vol vertrouwen en zonder enige twijfel zou ik hem daar neerzetten. Je weet helemaal niet waar je het over hebt, maar wilt maar blijven zieken...
Laatst bijgewerkt door Netje op 03-06-14 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:21

nombrado schreef:
horseyfries schreef:
Dat stond op haar eigen Facebookpagina.....

Niet gezien...en daar kijk ik toch al heul lang op.

Wel oude foto's
maar dat veranderd niets aan het feit dat de kaak stuk was/is

Ik vrees dat je pas bent gaan kijken NADAT de aanklacht bekend werd.
Heb je voor die tijd ooit de Facebookpagina van U2 gezien?
Nee, want dan wist je wel beter.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:43

O, elk paard dat LDR wordt gereden gaat stuk? Daar heb ik even over heen gelezen. En trouwens, LDR, daar is toch niet zo veel mee mis? Ik dacht dat rollkur het probleem was?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:01

Sorry ,mensen maar dit topic verzand nu wel heel erg in een welles nietes verhaal. En ik vindt de toon alles behalve netjes naar elkaar toe.
Er is geen nieuws vanuit de beide partijen en zolang er geen nieuws is kan dit topic beter stoppen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:48

Dacht dat er nieuws was. Valt tegen.
Gouden tip voor ieder die zich hier het bloed onder de nagels vandaan laat trekken; er bestaat een 'foei'-knop op Bokt. Uit persoonlijke ervaring kan ik vertellen dat dit hoop rust geeft!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:53

Een vraag die eigenlijk of topic is, maar wel raakvlakken heeft met hetgeen gediscussieerd wordt ... En dan zeker niet in de laatste plaats aan de dressuurmensen op hoger niveau.

Wat is jullie indruk over de manier van rijden in het algemeen in lagere klassen en hogere klassen en zijn er ook topruiters van wie jullie niet gecharmeerd zijn qua paardvriendelijk rijden, ondanks prestaties? Jullie hoeven beslist geen namen te noemen, want daar gaat het mij helemaal niet om.
We hoeven niemand door de molen te halen.
Het is puur algemene interesse,

En voor de klassiekers ... vinden jullie alle ruiters met klassieke achtergrond paardvriendelijke ruiters? (wederom hoeven geen namen genoemd te worden)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:46

liljebo schreef:
Een vraag die eigenlijk of topic is, maar wel raakvlakken heeft met hetgeen gediscussieerd wordt ... En dan zeker niet in de laatste plaats aan de dressuurmensen op hoger niveau.

Wat is jullie indruk over de manier van rijden in het algemeen in lagere klassen en hogere klassen en zijn er ook topruiters van wie jullie niet gecharmeerd zijn qua paardvriendelijk rijden, ondanks prestaties? Jullie hoeven beslist geen namen te noemen, want daar gaat het mij helemaal niet om.
We hoeven niemand door de molen te halen.
Het is puur algemene interesse,

En voor de klassiekers ... vinden jullie alle ruiters met klassieke achtergrond paardvriendelijke ruiters? (wederom hoeven geen namen genoemd te worden)

Ik zie het merendeel mensen die stinkend hard hun best doen in de lagere klassen en af en toe iemand die beter een brommer had kunnen kopen.
In de hogere klassen zijn er mensen die me aanspreken en mensen die me niet aanspreken, maar dat is niet gerelateerd aan trainingsmethode maar meer aan de manier waarop ze met hun paard omgaan.
Ik vind sommige LDR ruiters heel vriendelijk rijden en sommige helemaal niet, en vind sommige klassieke ruiters heel vriendelijk rijden en sommigen ook absoluut niet.

Voor alle klassen geldt dat niemand perfect is, iedereen fouten maakt, en hopelijk van die fouten wil leren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:36

Wat een mooie vergelijking ! Zo moet je het volgens mij ook zien: de ene klassiek geschoold, de ander niet, maar allebei goed. Welke het meest blessuregevoelig is laat zich in dit geval overigens makkelijk raden. Wel eens de voeten gezien van klassiek geschoolde (top) ballerina's :D :D[/quote]

Blessuregevoeligheid heeft niet alleen met de trainingsmethode te maken. Aanleg, erfelijkheid, opfok, voeding, stalmanagement heeft allemaal invloed op de gezondheid van een paard. En soms heb je gewoon domme pech. Mijn paard is eens behoorlijk kreupel geweest omdat hij tijdens een wedstrijd op gras tijdens de middendraf in een diepe kuil stapte. Dikke pech.... maar gelukkig volledig hersteld.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-06-14 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:17

Ja, Adelinde heb ik ook niet gezien HF, maar verder vind ik de plaatjes van de rollkur toch niet fijn om te zien.