Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:01

Kan iemand mij uitleggen waarom iedereen het zo erg vind dat de PvdD de dieren wilt opkopen?
In Amerika gaat het niet anders, dan gaan zulke dieren naar ASPCA waar ze alle benodigde zorg krijgen en gekeken word of ze nog herplaatsbaar zijn, mocht dit het geval zijn dan hebben ze een hele lijst met potentiële pleeggezinnen voor deze dieren die van te voren gecontroleerd zijn.
Ik begrijp dat de PvdD dit ook wil doen toch?
Dat is toch alleen maar goed?
Zo word misschien voorkomen dat een paard in verkeerde handen valt bij bijvoorbeeld een handelaar of een penny die met al haar goede bedoelingen een paard nog verder de put in helpt.
En ze kunnen er voor zorgen dat de paarden die met chronische pijnen leven uit hun lijden worden verlost.
Of begrijp ik het verkeerd?

Ik zie mensen ook steeds zeggen dat er word vermeld dat een paard 400 euro bij de slacht op zou brengen, dat is natuurlijk niet zo en dat staat er trouwens ook niet.
Citaat:
Omdat Kenzo de oudste van allemaal is, bedraagt zijn vraagprijs slechts 250 euro. Volgens kenners een prikkie voor handelaars, die het paardenvlees doorverkopen aan slagers die hen er rond de 400 euro voor betalen.

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:02

Dit is toch niet te geloven.....

Wat een idioten die PVDD en de SPIN.......aandacht aandacht aandacht.

De SPIN wil de paarden hebben, dan kunnen ze op de site: KIJK eens welke paarden wij allemaal gered hebben....en nou snel allemaal centjes doneren graag.

Kim, stap na PAW news. Of hoe het ook heet.

PVDD en SPIN smerige spelletjes spelen, dan kan jij het ook![/quote]
juist dit dus ik ben een stille meelezer van het eerste uur en ik walg van die media..... mensen die over de rug van deze dieren hun beter willen voelen en andere kun kans ontnemen.
vreselijke wereld zo!
sorry erg onhandig met quoteś :o

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:04

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:05

Arrabel, de ASPCA koopt de paarden niet. Die vordert ze.

KimD. Stap naar buiten met dit verhaal! Ik vind het verhaal steeds belachelijker worden en wat ik zo zie is dat Veel mensen je hierbij willen helpen!!

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:05

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 16:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:06

Arrabel schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom iedereen het zo erg vind dat de PvdD de dieren wilt opkopen?
In Amerika gaat het niet anders, dan gaan zulke dieren naar ASPCA waar ze alle benodigde zorg krijgen en gekeken word of ze nog herplaatsbaar zijn, mocht dit het geval zijn dan hebben ze een hele lijst met potentiële pleeggezinnen voor deze dieren die van te voren gecontroleerd zijn.
Ik begrijp dat de PvdD dit ook wil doen toch?
Dat is toch alleen maar goed?
Zo word misschien voorkomen dat een paard in verkeerde handen valt bij bijvoorbeeld een handelaar of een penny die met al haar goede bedoelingen een paard nog verder de put in helpt.
En ze kunnen er voor zorgen dat de paarden die met chronische pijnen leven uit hun lijden worden verlost.
Of begrijp ik het verkeerd?

Ik zie mensen ook steeds zeggen dat er word vermeld dat een paard 400 euro bij de slacht op zou brengen, dat is natuurlijk niet zo en dat staat er trouwens ook niet.
Citaat:
Omdat Kenzo de oudste van allemaal is, bedraagt zijn vraagprijs slechts 250 euro. Volgens kenners een prikkie voor handelaars, die het paardenvlees doorverkopen aan slagers die hen er rond de 400 euro voor betalen.

Omdat zij serieus geïnteresseerden die de beste bedoelingen hebben dwarsbomen. Ze willen koste wat het kost paarden "redden" die al van een goede plek verzekerd zijn. Ze schieten dus totaal aan het doel voorbij en handelen niet meer in belang van de paarden. Daarbij kloppen hun argumenten niet, er is vooralsnog nergens sprake van dat er paarden naar de slacht zouden gaan. Waarschijnlijk is dat zelfs tegen het laagste openingsbod voor handelaren niet eens aantrekkelijk.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:10

Ongelofelijk wat een akelig gedoe allemaal zeg! 'redden', 'wij helpen'. voor een deel van deze dieren zou naar de slager gaan en tot een.rustig eind komen meer helpen en redden.zijn, dan ze verhandelen en.ze straks weer op wat voor markt ook terecht laten komen.
bah zieltjes winnen voor hun eigen 'clubje'. Van oog voor de dieren is allang geen.sprake meer!

onpaard

Kan KimD's verhaal dat ze Doortje wil kopen niet naar Hart van Nedreland, daar zijn ze dol op zulke verhalen. Misschien kan je er een mailtje aan wagen KimD

hart@sbs.nl

Sunrise19

Pieteritus1 schreef:
En de volgende schooier is gesignaleerd: Jeja....
MENSEN TRAP DAAR NIET IN! DADELIJK STORT JE GELD EN GAAT HET PAARD GEWOON NAAR IEMAND ANDERS!
Ben je mooi opgelicht en hebben hun volle zakken.....

Ik ga helemaal met jou mee, iedereen zamelt geld in. Ook piep. Daar staat de teller op 500, maar aangezien pvdd onze belasting centen opvreet snap ik niet dat ze die euro's niet even uit hun goed gevulde zakken toveren.

en dan worden die paarden herplaatst, hoeveel controle is daar? En de bijkomende da kosten, wie betaalt dat?

Ik lees her en der dat er niet eens plaats is voor 9 paarden. En bijv. Guus, die is beter af bij iemand die ervaring heeft met zijn aandoening. Zo niet is ook die beter af bij de slager.

Overigens denk ik dat al die paarden voor de hoofdprijs weggaan. Ze staan veelste erg in the picture.

Daarbij komt dat je bij bva tegenwoordig overal meer dan de winkelprijs betaald.
Ik bied zelf veel via bva en zie soms prijzen waar je u tegen zegt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:12

goh... ik ben lid van de PvvD, maar ik ga dat lidmaatschap maar eens even heel snel opzeggen.

KimD, eigenlijk zou je een mooi stuk voor op FB moeten schrijven. Een soort 'tegen'bericht. Als alle facebookende bokkers dat al eens zouden gaan delen....

EDIT: kan iemand me de facebookpagina van doortje eens doorgeven? Als ik op 'Doortje' zoek kan ik niets vinden...
Laatst bijgewerkt door Amaris op 24-01-14 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:13

Ik betwijfel of HvNL zich negatief zal uitspreken over de PvdD of SPIN. Daar maak je jezelf nl. niet echt populair mee. Ik zou eerder gaan voor GeenStijl of POWNews. Die zijn niet bang om tegen schenen te trappen.

upendo

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:15

Helemaal mee eens! En inderdaad Amaris, een facebookbericht vind ik ook een goed idee. Ik wil 'm wel delen en ik ga er vanuit een aantal mensen uit mijn vriendenlijst ook wel!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:15

Ik denk ook dat een goed opgesteld facebook bericht wel eens wat impact kan hebben. Iets met dat zij het paard kent en een goed tehuis kan bieden. Er diverse oplichters nu geld proberen te vangen over de ruggen van de paarden en dat er belastinggeld wordt gespendeerd aan het 'redden'van paarden die niet eens gered hoeven te worden. Dit omdat er al genoeg belangstelling is.

Mocht er een bericht zijn, laat het maar weten dan doe ik die ook delen :D

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:18

Ik heb iig het topic doorgestuurt naar editienl, die zijn ook niet bang voor een schandaaltje hier en daar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:19

Amaris schreef:
goh... ik ben lid van de PvvD, maar ik ga dat lidmaatschap maar eens even heel snel opzeggen.

KimD, eigenlijk zou je een mooi stuk voor op FB moeten schrijven. Een soort 'tegen'bericht. Als alle facebookende bokkers dat al eens zouden gaan delen....

EDIT: kan iemand me de facebookpagina van doortje eens doorgeven? Als ik op 'Doortje' zoek kan ik niets vinden...

Die zou ik inderdaad maar opzeggen als je al niet eens de naam van de partij weet :D.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:20

jaaaaaaaaaaaa hahahaha! die 'V' he!

daar hebben meer mensen last van.... het is nog vroeg... hahahahaha!!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:21

Ik lees dat er een hoop gaande is, maar zonder 30 pagina's door te hoeven lezen, is er iemand die een korte samenvatting wil maken? :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:23

Aantal bokkers en een dierenarts willen bieden op een paard, PvdD en SPIN houden dat tegen omdat ze alles willen opkopen met gedoneerd geld en dan zelf baasjes zoeken onder beginnende paardenhouders o.a..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:23

SPIN en PvdD willen de paarden opkopen om ze te 'redden' van de slacht.

Van slacht is geen sprake want de betaalde prijs ligt altijd hoger dan de slachtprijs. Kopen voor de slacht is dus niet lucratief. Voor niemand.

Er zijn particulieren die graag paarden willen kopen maar deze worden nu tegengehouden door SPIN en PvdD. Zij drijven de prijzen nodeloos omhoog.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:27

Moet nog zien of ze echt gaan bieden pvdd etc.. kan ook allemaal grootspraak zijn. De curatoren laten echt niet alleen die 2 partijen bieden. Hoe meer er geboden wordt hoe beter voor hun en schuldeisers etc. Die gaan echt door deze media hype hun eigen glazen niet in gooien! Verder ben je verplicht de goederen en dieren af te halen bij het hoogste bod. Denk dat er veel geboden gaat worden. Dat kunnen ze uiteindelijk vast niet opbrengen. ..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:30

Nouja, er is inmiddels door onwetende niet paardenmensen al genoeg geld gestort volgens mij hoor..m

Nymbous

.

faramunda

Ik weet niet hoe het werkt als die paarden bij bv stichting paard in nood terecht komen? Dan wordt er bemiddeld voor een goed tehuis? En de kosten? Is er nog nacontrole?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:31

ja dat zou wat zijn... als iedereen blijft overbieden... maarja, ik wil het risico niet nemen dat ik straks met een kapot paard zit als ik toevallig de laatste ben die biedt....

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:33

.