Dag 2 EK Herning gestart, live op NOS.nl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Re: Dag 2 EK Herning gestart, live op NOS.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:53

Ik zou ervoor tekenen, 67% in mijn eerste EK-GP rijden eigenlijk, 'k zou er al voor tekenen dat in die stomme L te doen tegenwoordig dus inderdaad, go go Belgen! :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:56

DRESSAGEFAN schreef:
30 beste gaan door.

Bedankt :) En max 3 per land of bestaat die regel niet meer?

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:56

Ze mogen alle vier starten dacht ik.
Edit: even opgezocht en dit klopt, de beperking van 3 per land geldt wel voor de beste 15 in de kur.
Laatst bijgewerkt door DRESSAGEFAN op 22-08-13 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:57

Stral schreef:
Ik zou ervoor tekenen, 67% in mijn eerste EK-GP rijden eigenlijk, 'k zou er al voor tekenen dat in die stomme L te doen tegenwoordig dus inderdaad, go go Belgen! :)

Haha, in de L moet dat nog wel lukken. Maar inderdaad, 67% in je eerste EK GP, ik teken hoor! Daar zou ik hééééééél blij mee zijn.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:12

Het zal ooit wel lukken hoor, maar nu nog niet (die L dus, dat EK daar vrees ik voor :P ), haha :D

Neen, Belgen doen het goed, er is wel iets veranderd qua trainen en opbouw en begeleiding in ons landje denk ik. Daarvoor gaan we de Hollanders gaan wegstelen enzo :+

Met de 3-regel had Simon ook mogen starten, maar 't zal enkel Claudia zijn dus, in de kur :)

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:22

Ik heb gehoord van een internationaal nederlands jurylid waarom Charlotte (naar idee van veel anderen) overgewaardeerd wordt in punten.....De manier waarop zij Valegro rijdt is de manier waar ze naartoe willen en als voorbeeld willen stellen voor iedereen. A.k.a. meer lossigheid en meer door het lichaam gereden paarden, meer over de rug, en niet de Adelinde manier (hoewel die zich nu aan het omscholen is met Parzival naar de meer Charlotte manier), van voor trekken en been geven, zodat de voorbenen spectaculair doen en achter niks gebeurd (wat je terugziet in de uitgestrekte draf met hoge voorbenen maar weinig ondertredend achterbeen en in de piaffe, waarbij Parzival zelfs omhoog komt met zn achterhand (wat echt neit de bedoeling van de oefening is) en van voor te laag bij de grond blijf, hij gaat niet echt 'zitten'. Dat beeld van Adelinde is nu een voorbeeld nog voor veel mensen in de sport, maar daar krijg je geen goed gereden paarden van. En als sportbond bij de FEI en KNHS nu ook willen ze toch meer dat beeld van Charlotte gaan promoten als voorbeeld van hoe ze het graag willen zien. Ben ik persoonlijk gezien erg blij mee!!!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:24

orion456 schreef:
Ik heb gehoord van een internationaal nederlands jurylid waarom Charlotte (naar idee van veel anderen) overgewaardeerd wordt in punten.....De manier waarop zij Valegro rijdt is de manier waar ze naartoe willen en als voorbeeld willen stellen voor iedereen. A.k.a. meer lossigheid en meer door het lichaam gereden paarden, meer over de rug, en niet de Adelinde manier (hoewel die zich nu aan het omscholen is met Parzival naar de meer Charlotte manier), van voor trekken en been geven, zodat de voorbenen spectaculair doen en achter niks gebeurd (wat je terugziet in de uitgestrekte draf met hoge voorbenen maar weinig ondertredend achterbeen en in de piaffe, waarbij Parzival zelfs omhoog komt met zn achterhand (wat echt neit de bedoeling van de oefening is) en van voor te laag bij de grond blijf, hij gaat niet echt 'zitten'. Dat beeld van Adelinde is nu een voorbeeld nog voor veel mensen in de sport, maar daar krijg je geen goed gereden paarden van. En als sportbond bij de FEI en KNHS nu ook willen ze toch meer dat beeld van Charlotte gaan promoten als voorbeeld van hoe ze het graag willen zien. Ben ik persoonlijk gezien erg blij mee!!!!

True, maar dan moet daar wel expliciet door de FEI beleid en communicatie over verstrekt gaan worden!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:26

Klopt, zo werd het op het Global Dressage Forum ook gezegd toen het over de uitslag van Londen ging, dat momenteel ontspanning als belangrijkste punt werd gezien.
Ik denk dat de algehele regelgeving van het FEI wel ruimte biedt voor die interpretatie zonder dat daar nog specifiek over gecommuniceerd moet worden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:46

horseyfries schreef:
Zeg maar.... :+

_/-\o_ Das de reden dat ik het afgezet heb, ik vind Laurens véél beter commentaar geven. Hij l*lt tenminste niet de hele tijd en wat hij zegt, is leuk/handig om te weten en gewoon goed (rijtechnisch) commentaar. Beter dan Sander zeg maar :Y)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:44

Ja viel me ook echt zwaar tegen hoor, hij wist gewoon bijzonder weinig inside informatie, kende bepaalde combinaties niet eens. Om over het gedoe met de score en wie er nu gewonnen had nog maar te zwijgen! Je hoort te weten dat Helen een PR moest rijden, wat dat PR was en of dat nu gelukt is of niet.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:19

Trouwens voor diegene die het wel hebben gezien via de livestream, reed Isabell Werth nu weer met een hoedje? Zag met de prijsuitreiking dat alle Duitse dames hoedjes op hadden, ik dacht dat Isabell verklaard had nooit meer zonder cap te rijden??
Vind het rijden met hoedje niet erg maar het klonk toen al als een mening die betaald werd door haar sponsor, misschien is die nu afgehaakt en hoeft het nu niet meer?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:21

weet iemand trouwens wat voor muziek er onder de proef van edward werd gedraaid! (galoptour) Vond het zo'n mooie muziek. Erg mooie proef trouwens, van hen allemaal!

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:48

Sandstorm - David Garret

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:48

Isabell reed inderdaad met een hoedje.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:58

orion456 schreef:

AMEN !!!! Go FEI *\%/* *\%/*

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:13

Toch vond ik de proef van Edward ook erg goed! Dat paard ging echt duidelijk helemaal zitten in de piaffe, super!

Dat er een statement gemaakt wordt, daar ben ik blij mee. Dat strakke, daar moeten we vanaf.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:24

Prima hoor dat de FEI een voorbeeld wil stellen aan wat zij graag willen zien maar toch kan ik er niet omheen dat ik vind dat Valegro in de piaffe te weinig expressie laat zien van achter, te weinig van de grond komend. Is overigens ook het enige puntje dat ik minder vind want verder heb ik genoten van haar rit.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:26

Dan hebben ze zich er nu niet aan gehouden. Want Charlotte reed niet echt ontspannen. Leek soms eerder alsof ze haar landgenote achterna gaat. Ze zat zo nu en dan flink te trekken om hem bij haar te houden. Terwijl Adelinde nu wel heel rustig en ontspannen rond reed. Parcival had zelfs gedurende de proef zijn mond dicht.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:28

Misschien dat Charlotte niet echt ontspannen oogde maar dan kan Valegro nog wel relaxed door de baan gaan.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:57

Ik heb net de proeven van Adelinde, Edward en Charlotte gekeken. Eerlijk gezegd kan ik het grote verschil tussen Charlotte en Edward en Adelinde niet zien. Ik kan zeker niet ontkennen dat Charlotte een hele goeie proef heeft gereden, maar om dit nu als voorbeeld te stellen en haar zo over te waarderen snap ik niet. De expressie en de activiteit in de piaffe bleef echt achter bij bijv. Undercover.

Adelinde en Parzival vond ik eigenlijk best heel goed gaan. Adelinde lijkt nogal te duwen, maar ze had volgens mij heel weinig gewicht in haar handen. Vond dat echt een verbetering.

En Edward en Undercover gaan elke keer beter als ik ze zie. Echt een hele mooie combinatie.

Langhaneberg en Damon Hill heb ik dan niet gezien, maar die vind ik op veel onderdelen altijd heel sterk, maar het doet altijd zo onrustig aan.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:57

Is er ook een filmpje van Edward terug te kijken?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:59

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:06

Dank u :D

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:31

mbkaatje schreef:
Ik heb net de proeven van Adelinde, Edward en Charlotte gekeken. Eerlijk gezegd kan ik het grote verschil tussen Charlotte en Edward en Adelinde niet zien. Ik kan zeker niet ontkennen dat Charlotte een hele goeie proef heeft gereden, maar om dit nu als voorbeeld te stellen en haar zo over te waarderen snap ik niet. De expressie en de activiteit in de piaffe bleef echt achter bij bijv. Undercover.

Adelinde en Parzival vond ik eigenlijk best heel goed gaan. Adelinde lijkt nogal te duwen, maar ze had volgens mij heel weinig gewicht in haar handen. Vond dat echt een verbetering.

En Edward en Undercover gaan elke keer beter als ik ze zie. Echt een hele mooie combinatie.

Langhaneberg en Damon Hill heb ik dan niet gezien, maar die vind ik op veel onderdelen altijd heel sterk, maar het doet altijd zo onrustig aan.

Ben ik absoluut niet met je eens. Lees de FEI reglementen er maar op na; een piaffe hoort niet eens zo actief te zijn. Paard hoort het gewicht echt op de achterhand te nemen, hoef van het opgetilde voorbeen hoort tot halverwege het pijnbeen van het andere voorbeen te komen en hoef van het opgetilde achterbeen gelijk met de kogel van het voorbeen. Ik zocht even naar een afbeelding van Valegro in piaffe, maar ik kwam deze foto van Valegro en Undercover tegen die het verschil prachtig weergeeft. Undercover lijkt inderdaad actiever in de piaffe, maar zijn piaffe voldoet minder aan het beeld van de ultieme piaffe dan die van Valegro. Dressuur gaat niet altijd om spectaculair, dat is nou juist wat een voorganger van mij in dit topic uitlegde.
https://sphotos-b-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 1517_n.jpg

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:46

Bomba bedankt voor deze vergelijking, ik vind m oprecht nuttig en inzichtelijk! :-)