RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:54

anneliesdj schreef:
Ik zag in het programma foto's van een écht magere Fjord, later begreep ik dat dat bij aankoop was?
Hoe kan het dat hij is goedgekeurd door een dierenarts? En waarom heeft zij zelf niet bedacht dat een Fjord er niet zo uit hoort te zien?

En dat stomme oeverloze gelul van die advocaten onderling, dat sloeg echt nergens op, aan het begin van het programma al niet, aan het einde al helemaal niet.

Die foto's waren niet juist! Bij verkoop zag jij er helemaal niet zo uit!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:54

Miepie77 schreef:
VivaLaVida schreef:
Uhhhh de zaak zal nog misschien lopende zijn, dat gaat niet zo snel, en dan mag ze van haar advocaat niks zeggen op bokt over de zaak etc.
Logisch toch??

precies en die van de Berg kan ookwel op bokt zitten, zou dom zijn om dan iets te zeggen

Hij leest vast wel mee, hij had ook allemaal Bokt berichten over Rubis voor zich op tafel liggen. :D

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:55

Precies. Jammer zeg! Vond het eerder wel een goed programma, maar dit advocaten-onderling-geneuzel-wijwetenwelbeter...

anneliesdj schreef:
..
En dat stomme oeverloze gelul van die advocaten onderling, dat sloeg echt nergens op, aan het begin van het programma al niet, aan het einde al helemaal niet.

astridastrid

Het gaat niet om het geld, maar om de eer zegt ze dan nog. Yeah right, leugen nr. zoveel. Triest verhaal, vond dat stuk dat ze samen de fokker aan gingen spreken (vallen) ook echt niet chique. Ik zou me rot schamen als ik de koper was, get over it.

Anoniem

Wat ik niet snap is dat er niks is gezegd in het programma over de rhino en 3 vormen leptospirose? Maarja misschien er uit geknipt ofzo.
En reageer aub niet op ariebren, die kraamt 90 procent van de tijd onzin uit :+

nientje78

Maar wat ik dan weer niet van Jytte snap is waarom ze Bart niks heeft verteld dat Rubis ziek was? (dus in het begin na aankoop)
Dat hoeft dan niet op internet gezet te worden maar via de mail.
Ineens na 3 maanden een koopcontract ondertekenen en na 3 dagen weer ontbinden is wat vreemd natuurlijk.

Volgens mij moet ze niet Bart aansprakelijk stellen ,maar haar dierenarts die haar verkeerd aankoopadvies heeft gegeven.

TJoliekeJarig

_tarja_ schreef:
TJolieke schreef:
Ben je trouwens wel een echte dierenvriend als je na drie maanden je doodzieke paard terug wilt brengen naar een handelaar die je niet vertrouwd en er glashard het geld voor terugvraagt.......

Dat vind ik wel een rare opmerking :? Hoe zielig het ook is voor het paard, maar snap dat je je geld terug wil vragen als dat kan volgens de regels. Vind dit niets met dierenvriend te maken hebben.

Nee kan in mijn ogen en voor mijn gevoel echt niet, zou ik voor mezelf niet kunnen verantwoorden

kristie14

anneliesdj schreef:
Ik zag in het programma foto's van een écht magere Fjord, later begreep ik dat dat bij aankoop was?
Hoe kan het dat hij is goedgekeurd door een dierenarts? En waarom heeft zij zelf niet bedacht dat een Fjord er niet zo uit hoort te zien?

Ik denk niet dat die foto van de aankoop was, kan ik me gewoon niet voorstellen. Niemand keurt zo'n paard goed, koopt zo'n paard als zijnde ''gezond'' of verkoopt zo'n paard als ''gezond''. Denk dus dat die foto's van later waren maar het verhaal klinkt aannemelijker als wordt gezegd dat dit wel zo was.

Dat advocaten gedoe was inderdaad vreselijk! Totaal niet meegaand voor beide partijen, behoorlijk laconiek allemaal.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:56

en de DA kun je natuurlijk niet pakken, terwijl hij degene is achter wie ze aan zouden moeten gaan denk ik zo?

cass1991

NeverGiveUp schreef:
Inderdaad ze is ons helemaal NIKS verschuldigt :))

Ik geloof dat de fjord niet zo mager was bij aankoop maar na aftakeling. Martijn liet het alleen een beetje zo lijken.

nee ze heeft ook een topic over 2011, daarin staan foto's vanaf het begin en ik zie alles behalve een mager paard!

Ing__

lovelady1 schreef:
irisje2 schreef:
Raar einde.

Dat vind ik ook zend aan de rest volgende week uit of zo

Maar ik begrijp heel goed dat ze niet op internet zet dat haar paard ziek is

Maar zet dan ook niet op internet dat alles goed gaat.. Ze stuurt hem zelfs nog foto's als ze na drie maanden vraagt om het koopcontract..

Miepie77

lovelady1 schreef:
irisje2 schreef:
Raar einde.

Dat vind ik ook zend aan de rest volgende week uit of zo

Maar ik begrijp heel goed dat ze niet op internet zet dat haar paard ziek is

precies voor hetzelfde geld had ie dan het contract niet opgestuurd en haar voor laster aangeklaagd, vind ookwel dat ie heel dom aan de eerste mails van de eerste paar dagen vasthoud, iedereen is blij met een paard die die net gekocht heeft, pas later ontdek je andere kanten

Electra63

Ariebren schreef:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat hier het gevoel en dus de haat van een soort echtscheiding uitgespeeld wordt.
Heeft niets te maken met die grijze postduif.
Maar madam, enigs kindje zeker ?, is op haar zieltje getrapt.
Bij paps en mams krijg je je zin.
In het werkelijke leven is het wel wat anders.

Koopster heeft pech gehad, moet je de hengst ook als hengst behandelen en niet lekker gaan knuffen.

Dier is ziek geworden, kan beuren, mijn paarden zijn ook wel eens ziek.

Vroeger kocht je een parkietje in de dieren winkel met garantie tot aan de buiten deur van de winkel.

Jij hebt gelukkig geen last van vooroordelen? :D

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:57

Maar... Er wordt hier gepraat over een verborgen gebrek...maar wie zegt dat hij de teken beet niet bij de nieuwe eigenaar heeft opgelopen (kans is zeker aanwezig gezien het natuurgebied waar in gereden wordt)! Er wordt nu vanuit gegaan dat hij al ziek was maar dat is niet bewezen, dus je kan niet spreken v een verborgen gebrek.

Daarnaast kan een hengst altijd bijt gedrag vertonen en kan hoefbevangenheid ontstaan door te veel voer en te weinig beweging (dus bijv. in de periode dat hij bij de nieuwe eigenaar op rust stond).

Ik vind dus niet dat de fokker hiervoor aansprakelijk gesteld kan worden

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

anneliesdj schreef:
Ilja000 schreef:
Volgens mij kent dit verhaal alleen maar verliezers...

Dat denk ik ook, trieste zaak.
Degene die écht wat aan te rekenen is blijft volledig buiten schot. (de veearts)

Nou ja, wat kan de dierenarts eraan doen wanneer het paard lyme blijkt te hebben? Bij enkel een klinische keuring komt dat gewoon niet aan het licht.

Pure pech, trieste zaak voor zowel verkoper als koopster... Ik denk eigenlijk dat niemand hier schuld heeft.

Anoniem

Ik snap wel dat de man niet schikt;
Juridisch zit het namelijk zo in elkaar:
Zij koopt een paard van een handelaar, en laat hem klinisch keuren. Beide partijen zijn er mede door de keuring vanuit gegaan dat het paard gezond was en niets mankeerde.
Na een tijdje wordt het paard ziek, en dan pas gaat de koper met een koopcontract zwaaien met daarin de consumentenbepaling. Deze bepaling houdt in dat als het paard niet voldoet aan de verwachtingen die zij daarvan mocht hebben, zij een schadevergoeding kan eisen van verkoper.
Hij wil natuurlijk niet na 3 maanden, wanneer het paard blijkbaar al 100en gebreken heeft alsnog opdraaien voor een eventuele schadevergoeding van consumentenkoop.
Hij is ook van mening dat er geen consumentenkoop is en dat koper daar geen rechten meer aan kan ontlenen. Daarom wil hij niet schikken; heel begrijpelijk wat mij betreft.

KM_Ris

Ariebren schreef:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat hier het gevoel en dus de haat van een soort echtscheiding uitgespeeld wordt.
Heeft niets te maken met die grijze postduif.
Maar madam, enigs kindje zeker ?, is op haar zieltje getrapt.
Bij paps en mams krijg je je zin.
In het werkelijke leven is het wel wat anders.

Koopster heeft pech gehad, moet je de hengst ook als hengst behandelen en niet lekker gaan knuffen.

Dier is ziek geworden, kan beuren, mijn paarden zijn ook wel eens ziek.

Vroeger kocht je een parkietje in de dieren winkel met garantie tot aan de buiten deur van de winkel.

Waar slaat dit op dan? >;)

Miepie77

Ing__ schreef:
anneliesdj schreef:

Die foto's waren niet juist! Bij verkoop zag jij er helemaal niet zo uit!

Familie????

DeniseM

Marjoow schreef:
Ben ik de enige die zich enorm ergert aan Jytte? :=

Nee hoor.. Die houding van haar alleen al..

Ik sta achter die man iig!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:58

opisop_shop schreef:
en de DA kun je natuurlijk niet pakken, terwijl hij degene is achter wie ze aan zouden moeten gaan denk ik zo?

Ze heeft zelf voor een klinische keuring gekozen, toen zag het paard er prima uit!

Rennie89

Nyckle schreef:
Zo, wat een oordelen hier zeg, om te kotsen gewoon. En dat de betreffende bokker niet reageert, groot gelijk. Ze hoeft jullie geen verantwoording af te leggen.

_/-\o_ meer kan ik niet zeggen

Marus

Te zot voor woorden hoe die meid hier word neergehaald!
Je moet jezelf voorstellen dat je in die situatie zit, een fjord voor 3000 euro hebt gekocht, je eerste eigen paard. Word ziek en weet NIET wat er aan de hand is, natuurlijk geniet je van hem en als het goed gaat dan ben je toch trots?Maar ze wist toen nog niet wat er werkelijk aan de hand was! Kom op zoveel paarden die hoesten en na een kuurtje er weer zijn(voorbeeld).! Pas toen ze een bloedtest had laten doen kwam ze erachter wat er daadwerkelijk aan de hand was....EN ja het is een gevoels kwestie, maar het is toch ook vreselijk dat je hard hebt gespaard en dat het je uitendelijk heeeel veel geld heeft gekost en je het paardje ook nog moet laten gaan?

En op dat moment dat je emotie zo heen en weer word geslingerd dan wil je er natuurlijk alles aan doen om sterk te staan en een overeenkomst te bemachtigen.

Ik heb respect voor die meid dat ze er is geweest voor haar paard! En dat ze er alles aan heeft gedaan hem er weer boven op te helpen!

Ladybird
Moderator Algemeen

Het enige wat ik nu oprecht hoop is dat de naam van de verkoper niet door het slijk word gehaald..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:59

nientje78 schreef:
Maar wat ik dan weer niet van Jytte snap is waarom ze Bart niks heeft verteld dat Rubis ziek was? (dus in het begin na aankoop)
Dat hoeft dan niet op internet gezet te worden maar via de mail.
Ineens na 3 maanden een koopcontract ondertekenen en na 3 dagen weer ontbinden is wat vreemd natuurlijk.

Volgens mij moet ze niet Bart aansprakelijk stellen ,maar haar dierenarts die haar verkeerd aankoopadvies heeft gegeven.

Jij koopt een paard, die wordt ziek en de fokker heeft het koopcontract nog niet getekend.... denk jij dat die fokker dat nog gaat doen op het moment dat je eerst zegt dat het paard ziek is? :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:59

Lotus83 schreef:
Wat leuk dat Yitteke (Esmir) zelf ook mee leest maar nog geen reactie heeft geplaatst...

Vind je dat heel gek?? :=
Is nogal een emotionele kwestie en ze heeft veel ellende mee gemaakt en dan die bokkers die hier keihard reageren, ze zou gek zijn als ze zou reageren. Begrijp het volkomen. Beetje inlevingsvermogen is ook niet verkeerd voor sommige mensen hier.