Prijzen voor hooi en stro nog steeds razendsnel omhoog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:59

joenohoe schreef:
Sorry hoor maar wat een onzin, het meeste wordt gewoon handje contantje verkocht, zwart, niks belasting dus.

En daar gaat deze discussie dus ook over. De boeren hier op bokt maken zich boos omdat wij ons genaaid voelen met die prijzen en bangmakerij....dan keert de discussie ineens in het oooo wat hebben wij het zwaar en wat zijn wij arm....maar het is en blijft gewoon een zwarte markt....en er wordt helemaal geen boekhouding bij gehouden van Miepje die haar trailertje vol komt laden en even 30 x 5 euro lapt....

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:59

russel schreef:
Ondertussen zit ik wel met een ziek paard omdat hij zich leegschijt van die zwaarbemeste weides koeienhooi dat als prima paardenhooi verkocht wordt, want waar vind je de akkers die ingezaaid zijn met fructaan arm en eiwitarm gras voor langstelig paardenhooi? Daar betaal ik graag 5 euro per pak voor want DAT is schaars en DAT kwaliteit, daar is niet aan te komen............

:(:) Maar het is ook wel zaak om je afnemers te kennen, het spul goed te bekijken en evt monsters te laten nemen ;) Leuk hoor MP handel, maar alle rotzooi beland ook op MP omdat de bekenden meestal wel weten waar je het spul wel en juist niet moet halen!

Ariebren schreef:
Ik zou graag miljoenen aan belasting willen betalen.
Dan heb ik ook miljoenen te besteden

:j Was het maar zo'n feest voor de belastingdienst! Maar van ons worden ze zeker niet rijk :(:)

Citaat:
Sorry hoor maar wat een onzin, het meeste wordt gewoon handje contantje verkocht, zwart, niks belasting dus.

Bij ons werkt het helaas anders :(:) Maar wij hebben dan ook niet echt maten pakken waar je als particuliertje met 1 of 2 dieren echt blij van word. Maar goed wij verkopen dan ook meer aan sportstallen en maneges en die willen ook graag een factuur voor hun boekhouding! Zwart kunnen wij ook heel weinig doen omdat alles bijgehouden word in de boekhouding...
Laatst bijgewerkt door Boktpony op 04-10-11 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:00

Rianneke schreef:
russel schreef:
Als ondernemer betaal je 52% belasting, maar daar zijn de verdiensten wat anders dan iemand die loonslaaf is.

Maar die baaltjes zijn geen pure winst ;) En over winst betaal je belasting... En aangezien de meeste boeren geen of weinig belasting betalen weet je meteen hoe geweldig veel winst die boeren maken :')

Geven zelf nu toe dat de belastingbetaler weer in een ander hoekje zit....... ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:01

ZOOOOOOO nu ga je daadwerkelijk een brug te ver Russel, en beschuldig je mensen van dingen die je absoluut niet hard kunt maken. Ik TEM, dit zijn serieuze beschuldigingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:01

Rianneke schreef:
russel schreef:
Ondertussen zit ik wel met een ziek paard omdat hij zich leegschijt van die zwaarbemeste weides koeienhooi dat als prima paardenhooi verkocht wordt, want waar vind je de akkers die ingezaaid zijn met fructaan arm en eiwitarm gras voor langstelig paardenhooi? Daar betaal ik graag 5 euro per pak voor want DAT is schaars en DAT kwaliteit, daar is niet aan te komen............

:(:) Maar het is ook wel zaak om je afnemers te kennen, het spul goed te bekijken en evt monsters te laten nemen ;) Leuk hoor MP handel, maar alle rotzooi beland ook op MP omdat de bekenden meestal wel weten waar je het spul wel en juist niet moet halen!

Ariebren schreef:
Ik zou graag miljoenen aan belasting willen betalen.
Dan heb ik ook miljoenen te besteden

:j Was het maar zo'n feest voor de belastingdienst! Maar van ons worden ze zeker niet rijk :(:)

Ariebren, dan ben je een dief van je portemonnee, maar kennelijk brengt het voldoende op om het te doen en maneges betalen gewoon hoor, ook als de prijs met 75% is gestegen...die zijn ook bedrijf en rekenen dat door...

Citaat:

Bij ons werkt het helaas anders :(:) Maar wij hebben dan ook niet echt maten pakken waar je als particuliertje met 1 of 2 dieren echt blij van word. Maar goed wij verkopen dan ook meer aan sportstallen en maneges en die willen ook graag een factuur voor hun boekhouding! Zwart kunnen wij ook heel weinig doen omdat alles bijgehouden word in de boekhouding...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:02

Zelfs degene die hooi en stro verkopen buiten de boekhouding om, rekenen wel de prijzen die beurs genoteerd zijn.

Maar wie is russel ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:03

Caira, ga jij even lekker temmen, spoel je wel eerst even je mondje voor al die eerdere posts die je hebt geplaatst? Want ik ben geen temmer, maar bokt heeft mij wel geleerd dat je dan de bal terug krijgt.

Want normaal posten kan jij absoluut niet en als je dan eens de bal terug krijgt, gil je de boel bij elkaar.

Grow up!!!! Je blert als een kind van de middelbare school...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:04

Ariebren schreef:
Zelfs degene die hooi en stro verkopen buiten de boekhouding om, rekenen wel de prijzen die beurs genoteerd zijn.

Maar wie is russel ??

Wil je meeten???

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:05

Het maakt niet uit hoe ik dingen schrijft Russel, maar iemand beschuldigen van zwarthandel is echt buiten alle proporties. Dat is geen fatsoenlijke discussie, dat is laster, en voor zover ik weet moet je dan daadwerkelijk met bewijzen komen, of je moet gewoon dat soort dingen niet roepen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:07

Helaas hebben 2 moderatoropmerkingen niet geholpen en blijft er hier op de man gespeeld worden in plaats van op de bal.
Topic gaat op slot.