Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 8*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:12

Jammer dat ik nu pas weet van de dekkingen (even niet on line geweest). Ik had anders graag gekeken of er geen geschikte hengst tussen zat voor mijn halfbloed merrie. Helaas is de veiling al afgelopen ;( Er zaten namelijk wel een paar leuke kandidaten tussen.

Hopelijk herstellen de paarden voorspoedig! Dat is toch wel het allerbelangrijkste hier!!!

Lieveranders

Re: Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 8*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:16

Hoe gaat het met ze? Ben erg benieuwd..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:16

Geen bericht, goed bericht?

GinnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:10

Ja, laten we het maar hopen. Jammer dat we niks meer horen. Want op de site van www.tibet-pokupka.be is het laatste nieuws van 31-05-2011. Ben toch wel benieuwd hoe het nu gaat met deze paarden.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:27

Ik ook inderdaad, hoop dat het goed met ze gaat..

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:14

dit heb ik van de facebook pagina gehaald:

Citaat:
Bonjour à toutes et tous, les nouvelles des chevaux sont bonnes, leurs plaies évoluent doucement mais sûrement, tout est en bonne voie ! Quel bonheur !! Je vis actuellement des difficultés familiales qui ne me permettent pas de consacrer mon esprit ni du temps au net pour l'instant. Je vous prie de m'en excuser ... parfois, l'orage éclate de toute part et il faut se recentrer pour tenir le cap. Merci de votre bonne compréhension, sachez que j'en suis navrée. Belle journée à tous !

en ff m'n kennis van het frans opdiepen -:)

Hallo iedereen, met de paarden gaat het goed, de wonden evolueren langzaam maar zeker, alles gaat de goede kant op! Wat een geluk!! Ik heb momenteel familiale moeilijkheden die me niet toestaan om op dit moment aandacht en tijd te besteden aan het internet. Mijn excuses ... soms breekt de storm los aan alle kanten en moet je je heroriënteren om in de juiste richting te blijven gaan. Bedankt voor jullie begrip, weet dat het me spijt. Ik wens iedereen een mooie dag!

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:03

Oké wat fijn! Ben blij dat het goed gaat..

GinnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 08:54

Ja, daar ben ik ook blij om. Want het zag er allemaal vreselijk uit. Wat vervelend voor de eigenaresse dat er nu ook nog problemen bijkomen in de familie. Soms komt alle ellende tegelijk.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:41

Karin is al een tijdje niet meer op bokt geweest, dus ik zal de nieuwe update van facebook hier maar plaatsen:

Citaat:
Deux mois depuis l'agression de Tibet et Pokupka et c'est comme si c'était hier ! Pour ce qui est des nouvelles, Pokupka est bien, la plaie se rétracte correctement, elle mesure environ 3 cm maintenant et tout est en très bonne voie. Pour ce qui est de Tibet, l'état général est excellent. Sa plaie produit toujours beaucoup malgré les ...soins. La cicatrisation avance sur la partie supérieure mais l'infection est toujours bien présente. Après le curetage, une nouvel écouvillon a été réalisé, toujours avec le résultat d'un germe non résistant et sensible à l'antibiotique administré. Aucune lésion dentaire n'est visible à la radio, les vétérinaires ne voient pas non plus de fragment qui nécrose sur les clichés ... vraiment ennuyant de ne pas trouver la cause de cette production purulente persistante ! Tant que ça purule, la cicatrisation est ralentie ! Il y a aussi un fragment osseux qui a un peu bougé sous l'oeil, sans doute s'est-il cogné dit la chirurgienne ... pfff ! Je pense qu'il faudra très certainement réopérer d'ici quelques mois pour poser une plaque pour compenser la perte osseuse et protéger les sinus, dès que tous les fragments seront solidarisés. Chose navrant : j'ai oublié l'appareil photo quand les enfants et moi sommes parties à Liège ... pas de vidéo donc, veuillez m'en excuser. Je vous souhaite un excellent dimanche et beaucoup de joie sous ce grand soleil d'été ! Toute mon amitié vous accompagne. Je vous embrasse.

Twee maanden sinds de aanval op Tibet en Pokupka en het is of het gisteren was! Wat betreft het nieuws, met Pokupka gaat het goed, de wond wordt goed kleiner, ze meet nu ongeveer 3 cm en alles gaat de goede kant op. Wat betreft Tibet, zijn algemene toestand is prima. Zijn wonde produceert nog steeds veel etter ondanks de zorgen. Aan de bovenkant gaat de genezing goed vooruit maar de infectie is nog steeds aanwezig. Na de curettage is er een nieuw staal genomen, met als resultaat weer een niet resistente bacterie, gevoelig voor de toegediende antibiotica. Geen laesie (beschadiging) van de tanden is zichtbaar op de rx-foto's, de dierenartsen zien ook geen afstervende delen meer ... echt vervelend dat de oorzaak van deze blijvende etterproductie niet gevonden wordt. Door de etter wordt de genezing vertraagd! Er is ook een botfragment onder het oog dat wat bewogen heeft, volgens de chirurge heeft hij zich gestoten ... pfff! Ik denk dat hij hoogstwaarschijnlijk binnen enkele maanden opnieuw geopereerd zal moeten worden om een plaat aan te brengen om het botverlies te compenseren en de sinus te beschermen, zodra alle fragmenten vastzitten. Heel erg jammer: ik ben het fototoestel vergeten toen de kinderen en ik naar Luik vertrokken zijn ... geen beelden dus, sorry. Ik wens jullie een fijne zondag en veel plezier onder deze grote zomerzon! Vriendelijke groeten en kussen.

niet de meest fantastische en vloeiende vertaling ooit gemaakt, maar tot meer ben ik op dit late uur niet meer in staat :')
en het gaat tenslotte om de inhoud ;)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:17

Fijn dat er nu weer wat wordt geupdate én dat het langzamerhand weer beter met de paarden gaat! :)

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:38

Thanks voor de update :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:43

Bedankt voor de update! Hopelijk komt het goed met hen!

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:48

Waar is toch het respect voor andere organismen? :n

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:10

Fijn dat er weer een update is!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:37

Hopelijk wordt het steeds beter voor arme Tibet, wat een ellende zeg. fijn dat het zo goed gaat met de merrie.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:06

Er zijn filmpjes geplaatst op de facebookpagina:

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:38

er is ook een update geplaatst:

Citaat:
Bonjour à tous, comme vous avez pu les découvrir hier soir ou ce matin, des nouvelles et des vidéos des chevaux ont été postées. Nous voudrions nous excuser pour les nouvelles tardives de Poku et Tibet mais comme on dit "Mieux vaux tard que jamais" :) Bérengère ayant des problèmes familiaux, elle a très peu de temps à accorder au net, de plus, E. et moi nous nous connectons de moins en moins sur Facebook puisque c'est les vacances... Beaucoup de questions reviennent dans les commentaires comme dans les publications notamment sur le foetus de Pokupka et aussi si les chevaux peuvent sortir de leur box alors je vais y répondre pour tout le monde : Le foetus de Poku va bien, il est hors de danger à présent, il est prévu pour les environs du 18 février 2012. En ce qui concerne les box, bien sur qu'ils ont le droit de sortir mais peu souvent, ils ne sont pas totalement guéris. Voilà pourquoi sur la majorité des photos on voit les chevaux dans leur box :) Comme les bonnes nouvelles ne peuvent pas venir sans une mauvaise, je vais vous annoncer avec regrets que les coupables n'ont pas encore été retrouvés. La police mène l'enquête mais il est difficile d'avancer si il n'y a pas de témoins et de traces. :\

J'espère bien avoir répondu aux questions. Si vous en avez d'autres n'hesitez pas ! :)

Bonne journée à tous et bonnes vacances à ceux qui le sont !
M. :)

en de vertaling:

Hallo allemaal, zoals je gisteravond of deze morgen kon ontdekken, zijn er nieuwtjes en filmpjes over de paarden geplaatst. Wij willen ons verontschuldigen voor de late updates over Poku en Tibet, maar zoals men zegt "beter laat dan nooit" :) Omdat Bérengère familiale problemen had, bleef er weinig tijd over voor het internet, en bovendien zitten E. en ik minder op Facebook omdat het vakantie is ... In de commentaren blijven veel vragen komen over de foetus van Pokupka en of de paarden uit hun stal komen, dus ga ik ze voor iedereen beantwoorden: met de foetus van Poku gaat het goed, die is momenteel buiten gevaar en is uitgerekend rond 18 februari 2012. Wat betreft de stal, natuurlijk komen ze er uit maar niet vaak, ze zijn nog niet helemaal genezen. Daarom zijn de meeste foto's die je ziet van de paarden in hun stal :) Omdat er niet zoveel goed nieuws kan zijn zonder slecht nieuws, moet ik jullie jammer genoeg laten weten dat de verantwoordelijken nog steeds niet gevonden zijn. De politie is bezig met het onderzoek maar het is moeilijk om vooruitgang te boeken als er geen getuigenissen of sporen zijn. :/

Ik hoop dat ik alle vragen beantwoord heb. Als je er nog andere hebt, aarzel dan niet! :)

Een fijne dag voor iedereen en prettige vakantie voor wie vakantie heeft!
M. :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:06

Ik moet zeggen.... ik vind het wel kleine stallen hoor :\ Helemaal voor paarden die gewend waren buiten te komen.
Ik snap best dat ze op stalrust moeten, maar heb dan gewoon een stal die 2x zo groot is, zou zelf ook een beetje para worden in
zo'n vierkant blok. Er zit ook geen raampje in of wat...

maaiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:20

Het zijn inderdaad kleine stalletjes. Ik kan me inbeelden dat er goed voor ze gezorgd wordt maar als ze herstellende zijn en daar bijna de hele tijd binnen moeten blijven, dat moet voor deze twee die het zo goed gewend waren in de ardennen ook al een straf op zich zijn. Hopelijk kunnen ze zo spoedig mogelijk terug naar huis.

GinnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:13

Blij om te horen dat het weer wat beter gaat met de paarden. Het is te hopen dat de bacterie bij Tibet bestreden wordt en dat ze snel weer naar huis kunnen. Ze zouden de daders eens de kop in moeten slaan en ze aan hun lot over moeten laten en dan voor levenslang in een klein hokje moeten opsluiten. Jammer dat ze nog steeds niet gevonden zijn.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:14

Wat vervelend dat de dader(s) zo ongrijpbaar zijn! ^)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:19

Als ik het goed begrijp vanuit de berichten en de foto's is Pokupka sinds vandaag terug thuis!

Hier een paar foto's die op facebook stonden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:20

Wat super zeg :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:21

Wat fijn en wat ziet ze er ondanks alles goed uit zeg.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:22

Mooi om te zien dat ze weer zo vrolijk lijkt!

Ik ben benieuwd of ze nu ook iets verandert hebben aan toezicht of camera's ?