Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjuimpje schreef:Beste Bokt_man, Bonfire en Salinero zijn ruin en geen van drieën heeft ooit zo goed gelopen als Totilas nu doet.
Heb je ooit wel eens overwogen dat de meeste mensen rijk worden omdat ze een briljant zakelijk inzicht hebben? Dat komt echt niet aanwaaien en dat komt zeker niet door gierigheid want om geld te verdienen moet er eerst geinvesteerd worden. Wat denk je dat Totilas tot op heden Dhr. Visser gekost heeft? Op de rest van je post ga ik maar niet eens in.
Ik snap echt niet waar je je druk om maakt Jan, die man verplicht je toch niet om ermee te dekken? Als het je niet aanstaat doe je het toch niet? Ik snap alleen niet waarom je nu zo reageert, het was amper bekend dat Totilas ter dekking zou komen toen je al adverteerde dat met jouw merrie er embryootjes van gespoeld konden worden. Is er geen animo voor of is het nu niet meer zo financieel aantrekkelijk om dat te doen dat je zo heftig reageert? Ik heb er toevallig het één en ander van gehoord en deze voorwaarden en dekgeld zijn mede zo bepaald om de handel in Totilas sperma tegen te gaan, jij bent dus medeveroorzaker
Kaja schreef:Wanneer er een constructie opgezet word welke 'gunstiger' zal zijn dan de huidige, wie heeft er dan een geschikte merrie voor Totilas?
En ik vind members only zo flauw klinken, maar dan graag reacties van mensen MET verstand.... van zaken welteverstaan
Kaja schreef:En dus kun je je afvragen... "Is Totilas wel bedoeld voor de doorsnee hobbyfokker?"
Worden er hier mensen voorbij gelopen omdat Totilas kennelijk alleen voor de elite bedoeld is?
Zowel mens als paard....
Of stelt men hier paal en perk, want grof geld betekend automatisch goed merriemateriaal?
En waarom heeft Totilas goed merriemateriaal nodig? Omwille van het niet teveel belasten van zijn sportcarriere of om de critici de mond te snoeren?
janderegelaa schreef:Kaja schreef:Wanneer er een constructie opgezet word welke 'gunstiger' zal zijn dan de huidige, wie heeft er dan een geschikte merrie voor Totilas?
En ik vind members only zo flauw klinken, maar dan graag reacties van mensen MET verstand.... van zaken welteverstaan
Ik heb er een merrie voor.
Ik denk dat je als fokker goed moet opletten dat je merrie een sterke verbinding in de rug heeft. Dat vind ik namelijk een minder punt bij Totilas. En ik denk dat je niet te klassieke merrie's moet gebruiken.
Kaja schreef:janderegelaa schreef:Dat heb ik toch al gedaan? Je hebt een merrie nodig met sterke verbindingen in de rug en die voldoende bloed voert.
Nee, jij zegt dat je er een merrie voor hebt, ik vraag je dus om de volgens jou geschikte merrie te omschrijven...
janderegelaa schreef:In het buitenland krijg je gewoon 3 doses. En dat is feitelijk wel zo eerlijk want je betaald er tenslotte voor.