PVV wil aparte dierenpolitie naar voorbeeld Amerika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: PVV wil aparte dierenpolitie naar voorbeeld Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:19

ik vraag me af wie van jullie echt de wetgeving kent? ik las ook al iemand die zegt dat dieren "bezit" zijn en dat het dus onder vernieling valt. Ooit gehoord van de GWWD? De gezondheid en welzijnswet voor dieren? Hierin is verwaarlozing en mishandeling van dieren verboden gesteld. (indien er interesse in is kan ik het zo opzoeken) De wetgeving an sich is niks mis mee, het is de uitvoering die moeilijk is en waar het aan schort. Op zich liggen de wetten er maar deze mogen wel strenger, maar is dit niet overal mee in NL? Daar is de dierenwetgeving geen uitzondering in. Neemt natuurlijk niet weg dat de straffen zwaarder mogen/moeten.
Maar eerst de naleving van de GWWD maar eens controleren, dan zijn we al een hele stap verder!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:47

Of een dier onder bezit gerekend wordt ligt eraan wat er met dat dier gebeurd is en wat jij wilt met een evt aanklacht.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:58

Super idee!
En ben nog op zoek naar een fulltime baan dus ik kom wel solliciteren *LOL*

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:17

semenamy schreef:
Super idee! Volg regelmatig de Animal Police op Animal Planet..

En daar zie je alleen maar de 'leuke' kant van o.a. AP. Heb een kennis in Amerika zitten en als je haar soms hoort over hetgeen bijv. medewerkers van animal control en de daaraan verbonden asiels achter de schermen uitvreten, wordt je daar niet vrolijk van. Hoop toch echt niet dat het in NL ook die kant uit gaat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:18

Wat gebeurd daar dan zoal?

Valt me weleens op dat ze soms uitspraken hebben die van niet heel veel kennis getuigen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:32

Hmm, ik heb dat stuk gezien op Ned 1 waarin Wilders dat verklaarde. Ik vind het niet écht overtuigend, het was vooral een "wat ik nog meer anders wil zien." Of het daadwerkelijk gaat gebeuren weet ik niet, maar iig een goede opmerking van Wilders!

//edit:

Als je naar AP kijkt (dat doe ik zeeerr vaak, ik kijk nu Jungle; maar dat terzijde), dan is dat erg leuk om te zien en geeft het je een goed gevoel. Maar je hebt vooral te maken met nare mensen en veel gevallen lopen niet zo "amuserend" af als dat ze in zo'n samenvatting van een uurtje laten zien. Werkelijk is het een minder leuk beroep dan je denkt. Je hoopt een hond/kat/paard uit vreselijke omstandigheden te halen, maar in veel gevallen is het ook vals alarm en je hebt constant te maken met rechtzaken en écht nare mensen. Het zijn ook niet zomaar normale mensen die dieren verwaarlozen of mishandelen.
Ik zou in eerste instantie daar ook wel willen werken, maar als je er nog eens overnadenkt, dan heb je meer met mensen dan met dieren te maken. Jij haalt alleen het dier weg en brengt het ergens anders naartoe. Verder heb je er niks meer mee te maken; met revalidatie, opvang etc. Neh, als je er even objectief naar kijkt, vind ik het maar een naar beroep. Maargoed, Amerika is wel erg extreem in hun mishandelingenaantal!
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 18-09-08 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:34

hopelijk komt dit er echt! en volgt belgie ook

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:52

C_arola schreef:
danneke80 schreef:
als dat toch een zou lukken.....
had dit idee trouwens eerder van de PVDD verwacht

Dat had ik ook eerder van de pvdd verwacht.

Voor zulke goede ideeen komen er bij de PVDD hersencellen tekort...Heel veel hersencellen...! Knipoog

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:59

O.a. worden er jaarlijks miljoenen honden in asiels af gemaakt.
De asiels zetten jaarlijk 60.000 tot 150.000,00 dollar om, na aftrek salarissen etc. Kopen nestjes op van broodfokkers waar ze goed aan kunnen verdienen. Terwijl de serieuze fokkers hele dure vergunningen nodig hebben of max maar 4 honden mogen houden. Tis of betalen of het teveel aan honden worden in beslag genomen.
In het algemeen is het 48 uur voor de binnengebrachte honden ter adoptie gesteld worden en een minimum van 72 of 96 uur voor ze mogen worden afgemaakt. De praktijk wijst echter anders uit, omdat er vaak plaatsgebrek is. Oudere honden die opgepikt worden, worden meestal veel eerder geeuthaniseerd (lees vergast, want das goedkoop), omdat die alleen maar plaats innemen voor de jongere honden die mogelijkerwijze (snel)geadopteerd kunnen worden. Daarnaast schijnt het voor te zijn gekomen dat niet plaatsbare honden los gelaten werden op een vuilnisbelt en dan afgeschoten werden door schietgrage jagers die ff niets te doen hebben. Is als ik me goed herinner zelfs een proces over geweest. Dit zijn allemaal zaken die je op AP niet te zien krijgt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:02

aslo schreef:
De asiels zetten jaarlijk 60.000 tot 150.000,00 dollar om, na aftrek salarissen etc. Kopen nestjes op van broodfokkers waar ze goed aan kunnen verdienen. Terwijl de serieuze fokkers hele dure vergunningen nodig hebben of max maar 4 honden mogen houden. Tis of betalen of het teveel aan honden worden in beslag genomen.
In het algemeen is het 48 uur voor de binnengebrachte honden ter adoptie gesteld worden en een minimum van 72 of 96 uur voor ze mogen worden afgemaakt. De praktijk wijst echter anders uit, omdat er vaak plaatsgebrek is. Oudere honden die opgepikt worden, worden meestal veel eerder geeuthaniseerd (lees vergast, want das goedkoop), omdat die alleen maar plaats innemen voor de jongere honden die mogelijkerwijze (snel)geadopteerd kunnen worden. Daarnaast schijnt het voor te zijn gekomen dat niet plaatsbare honden los gelaten werden op een vuilnisbelt en dan afgeschoten werden door schietgrage jagers die ff niets te doen hebben. Is als ik me goed herinner zelfs een proces over geweest. Dit zijn allemaal zaken die je op AP niet te zien krijgt.

Dat laatste lijkt me nog al sterk (en noem zulke mensen (die honden op een vuilisbelt afknallen) alstjeblieft niet jagers, want zo krijgen alle jagers een slechte naam, ook de ECHTE jagers...! Mensen die dat doen zijn de titel ' jager' niet waardig Knipoog )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:09

hier ging wat mis, maar DB, leuk en aardig, die mogen vrij weinig en weten niet genoeg

AID, het hek moet wel belachelijk ver van de dam zijn willen die optreden
dat het systeem hier in nl op de schop moet is wel duidelijk
of dit voorstel haalbaar is, is een ander verhaal
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 18-09-08 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:11

Eerste echt goede plan van de pvv dat ik hoor. Nu nog een goede uitwerking en ze hebben hun negatief een klein stukje weggewerkt.

Met de boetes flink omhoog kunnen ze het dan alvast een heel stuk bekostigen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:30

Adil18 schreef:
Dat laatste lijkt me nog al sterk (en noem zulke mensen (die honden op een vuilisbelt afknallen) alstjeblieft niet jagers, want zo krijgen alle jagers een slechte naam, ook de ECHTE jagers...! Mensen die dat doen zijn de titel ' jager' niet waardig Knipoog )

Tis toch echt waar. En het waren mensen met een jachtvergunning en nee die zijn de 'titel' jager mi ook niet waardig, maar daar kan ik ook niets aan veranderen. En wees nu eerlijk, als er 1 land is wat zich graag naar buiten toe mooier voordoet dan 'ze' is, dan is het de USA wel.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:48

aslo schreef:
Tis toch echt waar. En het waren mensen met een jachtvergunning en nee die zijn de 'titel' jager mi ook niet waardig, maar daar kan ik ook niets aan veranderen. En wees nu eerlijk, als er 1 land is wat zich graag naar buiten toe mooier voordoet dan 'ze' is, dan is het de USA wel.

toch lijkt het mij geen slecht plan om de goeie dingen over te nemen ...
Je kunt wel alles afkraken, maar daar kom je geen steek verder mee.
Juist van hun fouten kun je ook leren,dan kun je dat voorkomen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:51

superwoman schreef:
aslo schreef:

toch lijkt het mij geen slecht plan om de goeie dingen over te nemen ...
Je kunt wel alles afkraken, maar daar kom je geen steek verder mee.
Juist van hun fouten kun je ook leren,dan kun je dat voorkomen.

Helemaal mee eens Lachen Kijk ik geloof best dat het er achter de schermen daar zo toegaat, ben totaal geen amerika-fan om het zo maar te noemen. Maar het hoeft hier natuurlijk niet precies hetzelfde te gaan, geef er een eigen draai aan en probeer het op de goede manier, of het ook lukt is een tweede, want hier zal wrs ook genoeg fout gaan lopen mocht het zover komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:07

Zwerte schreef:
Hierin is verwaarlozing en mishandeling van dieren verboden gesteld. (indien er interesse in is kan ik het zo opzoeken) !

Buenas Zwerte.

Het is interessant hoe ´verwaarlozing´ en ´mishandeling´ gedefinieerd zijn.

Daar staat of valt toetsing en handhaving mee.

hc

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:21

Huertecilla schreef:
Zwerte schreef:
Hierin is verwaarlozing en mishandeling van dieren verboden gesteld. (indien er interesse in is kan ik het zo opzoeken) !

Buenas Zwerte.

Het is interessant hoe ´verwaarlozing´ en ´mishandeling´ gedefinieerd zijn.

Daar staat of valt toetsing en handhaving mee.

hc

Nederlands aub... buenas?
Je hebt wel gelijk, ik wilde alleen wel aangeven dat er dus wel degelijk wetten zijn die van toepassing zijn op dieren wat betreft verwaarlozing en mishandeling. Hierin moeten regels zeker aangescherpt worden en de definiering kan duizend maal beter. Maar het is dus niet waar dat voor de wet een dier enkel een bezit is en het onder vernieling valt.
De huidige toetsing en handhaving is een stuk beroerder dan de wetgeving. Eerst die naleving wat beter en dan kan pas beter gekeken worden naar wat er in de wet veranderd moet worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:56

Zwerte schreef:
De huidige toetsing en handhaving is een stuk beroerder dan de wetgeving. Eerst die naleving wat beter en dan kan pas beter gekeken worden naar wat er in de wet veranderd moet worden.

Je kan bij evaluatie ook constateren dat de wetgeving en handhaving winnen aan kwaliteit bij een herformulering naar de huidige maatschappelijke opvattingen.

In Schotland is de regering via de zachte weg de vijf dierenvrijheden van Carlo Faillace aan het invoeren.
Dat is een heel zinvolle weg omdat het doél van normen dan gelijk al in de wet helder ligt en de invoering conflictmijdend is; geen dierenliefhebber kan inhoudelijk tegen de vijf vrijheden zijn namelijk.
Afhankelijk van de voortschrijdende kennis, veranderende maatschappelijke opvattingen en de revaring bij de handhaving worden de inhoud en uitvoering aangepast.

Ik zie weinig heil in de actie van de dierenpartij inderdaad op dezelfde grond als jouw argumenten: dat is incidentenbeleid.
Laat de huidge organisaties nu eerst eens hun werk doen en kom parallel met een aan de huidige maatschappelijk opvattingen aangepast vervangend plan.

hc

TKTG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:58

Haha, Wilders is zoo grappig Vork . 'Oh help ik heb geen onzin meer te vertellen over moslims, laat ik nou maar iets heel gevoeligs zeggen waardoor ik misschien toch weer stemmers heb.'
Zucht.
Het is inderdaad geen gek idee. Maar geen van de leden van de PVV heeft de capaciteiten om het plan goed uit te denken.
Vind het eerder een idee voor de PvdD.

Toen ik het hoorde had ik eerst ff zoiets van zou Wilders wat met dat mens van de PvdD hebben(Uuuuh..Ohja Marianne Thieme Tong uitsteken ), een affaire! Lovers Vingers aflikken
En dat ze ging dreigen zovan: Ik maak het uit hoor! Als je niet zegt dat je vind dat er een 'dierenpolitie' moet komen.
Wilders: Ja maar liefje, waarom moet ik dat zeggen? Mijn taak is om te zeiken en onzin te vertellen over de Islam. Jou taak is toch om te zeiken over dieren?
Thieme: Ja eigenlijk wel, maar het lijtk net alsof mijn partij geen inhoud heeft als ik alleen maar over koetjes en kalfjes loop te praten.
Wilders: Maar lieverd? Aaaasjeeblieft, moet het echt?
Thieme: Ik maak het uit hoor! Blond

Of draaf ik nou een beetje door?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:02

hahaha je draait een beetje door, haha

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:03

aslo schreef:
Adil18 schreef:

Ohhhh, bij dat laatste sluit ik me heel graag aan Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:07

aslo schreef:

Het is hard ja maar het is natuurlijk wel de realiteit, dat die dieren vergast worden is minder fijn maar ik kan me wel voorstellen dat ze de kansloze honde euthanaseren om plek te maken voor de jongere honden. Het is hard maar je moet wat als je een overschot hebt.
Dat verhaal over honden loslaten en laten afschieten door jagers neem ik maar met een korrel zout, voor je zoiets zegt mag daar eerst wel bewijs voor zijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:08

Huertecilla schreef:
Zwerte schreef:

Je kan bij evaluatie ook constateren dat de wetgeving en handhaving winnen aan kwaliteit bij een herformulering naar de huidige maatschappelijke opvattingen.

In Schotland is de regering via de zachte weg de vijf dierenvrijheden van Carlo Faillace aan het invoeren.
Dat is een heel zinvolle weg omdat het doél van normen dan gelijk al in de wet helder ligt en de invoering conflictmijdend is; geen dierenliefhebber kan inhoudelijk tegen de vijf vrijheden zijn namelijk.
Afhankelijk van de voortschrijdende kennis, veranderende maatschappelijke opvattingen en de revaring bij de handhaving worden de inhoud en uitvoering aangepast.

Ik zie weinig heil in de actie van de dierenpartij inderdaad op dezelfde grond als jouw argumenten: dat is incidentenbeleid.
Laat de huidge organisaties nu eerst eens hun werk doen en kom parallel met een aan de huidige maatschappelijk opvattingen aangepast vervangend plan.

hc

De huidige instanties zijn met name de AID en LID en die hebben meer op hun takenlijstje dan dierenwelzijn. Daarom ben ik er helemaal voor om een nieuwe "dierenpolitie" op te richten, mits deze goed opgeleid word en dus gaat voor strenge naleving van de huidige wetgeving. Je kent de GWWD zo te horen? Die is anders best recent en aangepast naar huidige maatschappelijke opvattingen. De details van deze wet laten nog te wensen over en daar zit zeker nog werk. Maar nogmaals, momenteel word er echt geen z*k gedaan om de naleving van deze wet te controleren. Daar hebben de AID/LID gewoon geen tijd en middelen voor.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:12

Njen schreef:
Helemaal mee eens Lachen Kijk ik geloof best dat het er achter de schermen daar zo toegaat, ben totaal geen amerika-fan om het zo maar te noemen. Maar het hoeft hier natuurlijk niet precies hetzelfde te gaan, geef er een eigen draai aan en probeer het op de goede manier, of het ook lukt is een tweede, want hier zal wrs ook genoeg fout gaan lopen mocht het zover komen.

Het hoeft idd niet hetzelfde te gaan, maar als ik dan al die berichtjes lees van: oh ik meld me meteen aan., dan krijg ik het toch wel ff benauwd om eerlijk te zijn. Dit omdat het beeld wat wij hier doorkrijgen via Animal Planet mbt Animal Cops etc gewoon onrealistisch is. Het is televisie, gaat om miljoenen bedragen, veel is opgezet, geacteerd dus, etc.

Hieronder een 2tal quotes van een Amerikaans forum:
Animal cruelty task forces and spcas should be about preventing and stopping cruelty. It shouldn't be about setting people up to get good video so they can look good and raise donations. Animals first.

I saw the animals cops real today. They were acting like they adopt out every animal on there too, and that they do their best effort to save any injured animal, as if it were their own or something. Thats what they were doing with the ones they rescued on TV. Its too bad its not actually true!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:18

anneliesdj schreef:
Het is hard ja maar het is natuurlijk wel de realiteit, dat die dieren vergast worden is minder fijn maar ik kan me wel voorstellen dat ze de kansloze honde euthanaseren om plek te maken voor de jongere honden. Het is hard maar je moet wat als je een overschot hebt.

Punt is dat ze zelf dat overschot binnen halen (en dus stimuleren) door nestjes op te kopen van broodfokkers, want die nestjes leveren geld op.