Enquête over kennis in de paardenhouderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Re: Enquête over kennis in de paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:46

ik heb hem ook ingevuld.
volgens mij is die enquete gemaakt door iemand die niet zo veel van paarden afweet Knipoog

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:50

Ik heb em ook ingevuld. Ik hoop dat ze er iets mee doen.
Ik vond t een vrij knullige enquete verder.. hele logische vragen,.. niet echt diepgaand. Maar goed dat zal vast verderop in het onderzoek wel komen..

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:53

Mistic schreef:
Ik vond het een slechte enquete, helemaal als deze gemaakt is door studenten van de Wageningen Universiteit. Daar verwacht je toch wel meer van.

Dan ben je misschien niet goed op de hoogte van de kwaliteit van de huidige 'paardenopleidingen': die is namelijk slecht, echt heel erg slecht, inclusief dat van 'Deurne'. Iets verwachten van dergelijke studenten doe ik al jaren niet meer; wanneer zij bij mij stage lopen moet ik al alle zeilen bijzetten om hen kennis bij te brengen...... De motivatie bij de huidige studenten is ook lager dan van een aantal jaren geleden...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:10

madamX schreef:
Mistic schreef:
Ik vond het een slechte enquete, helemaal als deze gemaakt is door studenten van de Wageningen Universiteit. Daar verwacht je toch wel meer van.

Dan ben je misschien niet goed op de hoogte van de kwaliteit van de huidige 'paardenopleidingen': die is namelijk slecht, echt heel erg slecht, inclusief dat van 'Deurne'. Iets verwachten van dergelijke studenten doe ik al jaren niet meer; wanneer zij bij mij stage lopen moet ik al alle zeilen bijzetten om hen kennis bij te brengen...... De motivatie bij de huidige studenten is ook lager dan van een aantal jaren geleden...

ja daar kan ik ook over meepraten,heb in al die jaren al veel stagaires zien komen en gaan.
en het is echt de laatste jaren diep triest,de meeste maken hun stage niet eens meer af,hebben het binnen een paar weken wel weer gezien.
ook hebben ze geen tot weinig motivatie om iets te willen leren,de meeste denken alles al te weten.
toch heb ik er wel een paar(3) hele goeden tussen gehad,en dan is het ook echt leuk voor allebij.
maar de laatste tijd is het echt diep triest,waar moet dat heen!!! No Cheer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:34

Ik heb hem ook ingevuld Ja

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:34

de enquete ook ingevuld. Vind het wel goed, dat er een keer zoiets gedaan wordt, hopelijk krijgen we dan een duidelijk beeld Lachen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:43

Dat Deurne flink achteruit is gegaan de laatste jaren, is geen nieuws. Ik doe echter de HBO-opleiding Hippische Bedrijfskunde aan de CAH te Dronten, en daarover heb ik nog geen slechte verhalen gehoord. Maar misschien komt dat ook omdat de opleiding nog niet zo lang bestaat. Bij mij op school zou deze enquete in ieder geval zeker worden afgekeurd, en als je hiermee aan komt als afstudeeropdracht dan kun je het wel helemaal schudden. Ik weet ook niet in welk jaar de enquetemakers zitten, qua niveau denk ik hoogstens eerstejaars. Vork

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:23

dorientjuh schreef:
Bij mij op school zou deze enquete in ieder geval zeker worden afgekeurd, en als je hiermee aan komt als afstudeeropdracht dan kun je het wel helemaal schudden. Ik weet ook niet in welk jaar de enquetemakers zitten, qua niveau denk ik hoogstens eerstejaars. Vork

Volgens mij is de enquete juist uiterst professioneel opgezet.
Lekker simpel, en duidelijk voor iedereen.
Het niveau van de vragen zegt niet zo veel over het niveau van de vragen-makers.
Ik vraag me af waarom je dit denkt?
Wel ben ik net als jij benieuwd wie dit uitvoert? Bsc, Msc of ?

Kan de TS ons dat vertellen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:42

Wel als er aperte fouten of onduidelijkheden in de vragen en antwoorden zitten (zie stang Knipoog ) en gezien de gekleurde afbeeldingen die gekozen zijn (foto bij hulpmiddelen even goed bekeken?)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:44

Lielle, bij die vraag over welke hulpmiddelen, heb ik maar anders ingevuld. Aangezien een ongebroken trens er niet tussen stond. En een mylerbitje wil ik nu niet direct een stang noemen Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:47

Sorry, slecht en onduidelijk..
Je kunt niet twee paarden invullen die allebei anders gehuisvest zijn.. De foto's van de hulpmiddelen zijn al door Liella aangehaald. Er staan geen westernbitten bij overigens..
Als ze zelf komen met onbeperkt hooi als mogelijk goede antwoord ergers, hoe kun je dan opbeperkt ruwvoer als mogelijkheid om te voeren weglaten.
En is ieder paard wel gebaat bij 2 kilo brok en acht kilo hooi. Als je dat aan een (evenhard evenlang galopperende halflinger geeft) dan stuiteren ze behoorlijk. Een schraal paard heeft er te weinig aan.. etc....

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:37

Ik hoop niet dat ze hier iets mee doen: de enquete is slecht opgesteld, zeer onvolledig, meerdere vragen hebben geen één antwoord waar ik het mee eens ben, maar je moet wel iets kiezen om verder te kunnen, En sommige vragen zijn gewoon erg slecht gesteld. de vragen over voer zijn onzinnig omdat ieder paard andere behoeften heeft.

Leuk als lagere school-project, Stuitend slecht als dit gebruikt wordt om beleid mee te bepalen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:45

Odyne schreef:
dorientjuh schreef:
Bij mij op school zou deze enquete in ieder geval zeker worden afgekeurd, en als je hiermee aan komt als afstudeeropdracht dan kun je het wel helemaal schudden. Ik weet ook niet in welk jaar de enquetemakers zitten, qua niveau denk ik hoogstens eerstejaars. Vork

Volgens mij is de enquete juist uiterst professioneel opgezet.
Lekker simpel, en duidelijk voor iedereen.
Het niveau van de vragen zegt niet zo veel over het niveau van de vragen-makers.
Ik vraag me af waarom je dit denkt?
Wel ben ik net als jij benieuwd wie dit uitvoert? Bsc, Msc of ?

Kan de TS ons dat vertellen?

Hij is te simpel opgezet Knipoog. Wanneer dezelfde vragen allemaal open vragen zouden zijn, zou de enquete al heel wat beter zijn. Verder vind ik toch wel duidelijk dat de makers niet zoveel weten van paarden. Dit lijkt me, als opdracht door de overheid, toch wel een vereiste. Omdat ik hippische bedrijfkunde studeer, word er van ons uiteraard verwacht dat op alle vragen een goed antwoord kan worden aangeklikt, en dit was niet overal het geval. Verder moet een enquete objectief zijn; dit was deze enquete niet, gezien de illustraties. Dus daarom vind ik deze enquete niet professioneel genoeg. Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:06

Als iemand nu even de link van dit topic doorgeeft aan de bedenkers van de enquete, kunnen ze er misschien nog wat mee. Haha!

Bart, jij weet vast van wie het afkomstig is omdat jij de link ook geplaatst hebt Knipoog
Het zou zonde zijn als er beslissingen worden genomen op basis van de uitkomsten van deze slecht opgestelde enquete.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:25

Dit zijn geen studenten van de paardenopleidingen die stage komen lopen, dit zijn toch studenten van de universiteit van Wageningen? Ik ben afgestudeerd HBO (in principe bachelor) en volg nu een WO master, waar het niveau betreffende methodologie en onderzoek toch al meteen een stuk hoger ligt dan op het HBO.
In jaar twee van mijn HBO studie hadden we toch al wel geleerd hoe je goede enquetevragen formuleert en dat dit dus duidelijk geen goede zijn. Daarom verbaast dit me ook zo.
Iemand die deze enquete invult kan niet uit te voeten met de gegeven kant-en-klare antwoorden. Sommige opties zijn erg onlogisch en onvolledig. Bovendien zijn een aantal vragen zeker door de bijbehorende afbeeldingen erg suggestief. Daarnaast kan dit geen volledig resultaat geven voor een onderzoek, het is allemaal erg beperkt. Bovendien zeggen veel van de uitkomsten niks. Je hebt er niks aan om te weten welke hulpmiddelen ruiters gebruiken als je niet weet hoe en waarom ze gebruikt worden. Op deze manier is het erg lastig conclusies te trekken en dingen te verklaren. Duidelijk is de enquete ook niet, net als bij de vraag over de hoeveelheid voer, waarschijnlijk doelen ze op de hoeveelheid krachtvoer in combinatie met ruwvoer, maar daar moet je dan wel goed voor lezen en die link leggen.
Ik vul regelmatig enquete's in voor marktonderzoeksbureaus en daarbij kom ik dergelijke dingen ook nooit tegen. Ben inderdaad ook wel benieuwd van wie dit afkomstig is.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:56

Fitzroy schreef:
Als iemand nu even de link van dit topic doorgeeft aan de bedenkers van de enquete, kunnen ze er misschien nog wat mee. Haha!

Lijkt me geen gek plan Ja

Vraag over water en transport maar 'weet niet' ingevuld. En dat is niet omdat ik het 'niet weet' Knipoog
Bij hulpmiddelen, (dressuur)stang, zweep, sporen, martingaal ingevuld, maar voel mezelf zowat misdadig.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:59

Ik heb in die 2 1/2 regel ruimte die je op het laatst krijgt gezegd dat ik het een slechte enquete vind en heb vervolgens nog getracht achter een emailadres te komen. Helaas ik heb hem niet gevonden, maar misschien dat Bart wel andere wegen weet.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:07

Ik had idd ook niet genoeg ruimte aan het eind van de enquette Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:26

Kreeg het gevoel dat de enquete niet bepaald onafhankelijk is, kon bij de oorzaak van het weven ook geen juist antwoord kwijt.
Krijg er ook erg het gevoel bij: Een stalpaard is standaart zielig, net of de makers van een bepaalde natuurlijke website erachter zitten zeg maar....

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:17

heb hem ingevuld:)

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:58

madamX schreef:

En deze vooroordelen maken het de studenten die wél willen leren alleen maar moeilijk!
Ik doe naast paardenhouderij, ook paraveterinaire (gericht op paard) en een deel van mijn stages doe ik zelfs in mijn vrije tijd.
Tot jaar 3 zit er een hoop rotzooi tussen, daar ben ik het mee eens. Maar door al deze 'vooroordelen' is het voor ons veel moeilijk geworden om wel op een leuke stage bedrijf te komen (die in je wil investeren)

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:51

wat een pennietutjes enquete!!
daar zijn we klaar mee, als ze er in den Haag mee aan de slag gaan!
alleen de mogelijkheid om als antwoord meer krachtvoer aan te kruisen bij het weven verhaal..... dat brengt mensen op stomme ideeen!! Huilen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 00:27

Arabesk schreef:
Lielle schreef:
ik ben gelukkig niet de enige die dit methodologisch om te huilen vind. Vroeg me al af of ik gek werd.

HOeveel kracht en ruwvoer heeft een sportpaard nodig dat op stal staat.

ja wat moet ik daar nou invullen???

de optie 'niet op stal' zat er niet bij Clown

geen? gewoon op die manier uit zijn lijden verlossen Knipoog

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 07:52

Sven002 schreef:
En deze vooroordelen maken het de studenten die wél willen leren alleen maar moeilijk!
Ik doe naast paardenhouderij, ook paraveterinaire (gericht op paard) en een deel van mijn stages doe ik zelfs in mijn vrije tijd.
Tot jaar 3 zit er een hoop rotzooi tussen, daar ben ik het mee eens. Maar door al deze 'vooroordelen' is het voor ons veel moeilijk geworden om wel op een leuke stage bedrijf te komen (die in je wil investeren)

Nee, dit zijn echt geen vooroordelen, het is de realiteit: wat je vervolgens verteld klopt wel, de gemotiveerde studenten lijden onder de niet-gemotiveerde. Helaas zijn er teveel ongemotiveerde studenten, jij bent echt een uitzondering. Zelf hanteer ik een duidelijke regel; stagaires zijn hier een week 'op proef', als ze niet gemotiveerd zijn stuur ik ze terug... Zo maak ik voor mezelf een selectie waardoor ik de zeldzame goede studenten wél tegenkom, maar dat zijn er zoals gezegd erg weinig...
Ik vind de toelatingseisen van de genoemde opleidingen ook te laag, dat is één van de oorzaken dat er ook niet-gemotiveerden op dergelijke opleidingen te vinden zijn.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:11

Heb de enquete net ook maar ingevuld, het idee erachter is denk ik wel goed.
De vraagstelling iets minder en behoorlijk incompleet, vooral wbt huisvesting waren de keuzes beperkt en niet altijd op mij van toepassing maar goed je moet wat kiezen.