Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:“Evidence presented at the workshop indicated that in experienced hands there was apparent abuse, improper welfare or clinical side effects associated from use of hyperflexion
Citaat:“Evidence presented at the workshop indicated that in experienced hands there was NO apparent abuse, improper welfare or clinical side effects associated from use of hyperflexion
katiavl schreef:Maar er zijn al wetenschappelijke onderzoeken geweest naar hyperflexie, en daar is niks uit gekomen. Hoeveel keer moet men het blijven onderzoeken...
Lante schreef:Juliette86 schreef:Aan de plaatsing van de benen op bovenstaande foto is te zien dat hij inderdaad versnelt qc wegspringt. Hij maakt zijn binnen achterbeen klaar voor de eerste galopsprong. Gewoon een foto op een ongelukkig moment dus.
Nou, op mijn meest ongelukkige moment hoop ik niet dat mijn paard zo met het kin op de borst getrokken wordt, omdat ik als ruiter zo uit ballans ben tijdens het aanspringen in galop... En dat op zo'n nivo. Daar wordt ik niet vrolijk van, en het paard al helemaal niet lijkt mij. Volgens mij is dit een bewuste actie omdat het paard blijkbaar niet op het achterbeen aanspringt, tenminste; zo vind ik het eruit zien. Tussen Rollkür (opgericht met kin op de borst) en Laag, diep en erond vind ik nog wel behoorlijk verschil zitten btw. LDR bieden paarden soms makkelijk aan en ze lopen er dan vaak wel ontspannen bij, over de rug en in ballans, hoewel niet met een dragend achterbeen. Als strech oefening kan dit best werken volgens mij. Die rollkür heb ik niks mee, daar trek je volgens mij alleen de bovenste halswervels maar mee uitelkaar en zo'n uitstulpende, klemzittende oorspeekselkier lijkt me ook geen pretje voor het paard (en dan hebben we het nog niet eens over wat het bit/stang doet met de lagen en de tong).
Volgens mij is het niet Kirsten Beckers; het is iemand met hele korte beentjes (ik heb wel een idee, maar weet het niet zeker, dus doe geen uitspraak).
Hoe dan ook; laat ze de rollkúr maar verbieden, heb ik geen moeite mee.
sanne83 schreef:katiavl schreef:Maar er zijn al wetenschappelijke onderzoeken geweest naar hyperflexie, en daar is niks uit gekomen. Hoeveel keer moet men het blijven onderzoeken...
heb je het betreffende onderzoek gelezen? Ik neem het persoonlijk niet bepaald serieus.
Het lijkt me eerlijk gezged ook niet makkelijk te onderzoeken, omdat er zoveel factoren veranderen als het paard diep gereden wordt.
Nimmy schreef:nee mss ook om een vliegje weg te happen ofzo... Maar niet alleen bij LDR ruiters zie je soms een open mond..
vaak worden er ook tig foto's gemaakt en de slechtse geplaatst...
Arabesk schreef:Foto's?
Tik maar eens rollkur in bij youtube...
Momentopnames? Nee hoor filmpjes van meerdere minuten waarbij een paard zo gereden wordt.
JoviBan schreef:Arabesk schreef:Foto's?
Tik maar eens rollkur in bij youtube...
Momentopnames? Nee hoor filmpjes van meerdere minuten waarbij een paard zo gereden wordt.
Het zijn idd geen "ongelukkige momenten".
http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 8118F2B2E0
Bolieke schreef:Maar die ene foto is wel degelijk een momentopname. Daar zie je wel duidelijk dat het paard wegspringt. Een slecht voorbeeldfoto dus!
pharagirlke schreef:Aaaaah maar zo'n foto's kan ik je zat geven van mijn hengst bij het groeten/halthouden hoorEn die reed ik toch echt niet LDR in mijn proeven
Toekie schreef:pharagirlke schreef:Aaaaah maar zo'n foto's kan ik je zat geven van mijn hengst bij het groeten/halthouden hoorEn die reed ik toch echt niet LDR in mijn proeven
Leer jij je paard zo als hierboven halthouden dan? En toevallig ook met stang en trens?
Toekie schreef:Paarden die zo doen?????
pharagirlke schreef:neen, maar ik ken wel zat paarden die hetzelfde doen bij het halthoudenOok met Stang en trens.
Heb ook liever eentje die een paar seconden "in knikt" bij het halthouden dan die zijn neus in de lucht steekt