Paarden schrikken van overvliegende Apache-helicopter

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Paarden schrikken van overvliegende Apache-helicopter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:59

En wat zal defensie doen als er iemand sterft aan een hartaanval doordat hij zo schrikt doordat die stomme gevechtshelikopter zo uit het niets, naast hem, voor hem etc verschijnt. Je kiest toch geen onschuldige burgers en hun eigendommen uit als doelwit? Lips are sealed

We zitten niet in Hollywood hoor. Weet niet hoe het zit in België maar dan denk ik dat ik een zeer boze telefoon, mail etc naar de minister stuur en of hij mijn rekeningen zal betalen. Boos! Mag er niet aan denken dat je met een drachtige merrie zou zitten die drachtig is van een tophengst (meestal ook de dure) en zo zou verwerpen.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:10

Jeetje, das wel heel laag!
Levensgevaarlijk gewoon en dat kan zomaar in NL??????

monroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:14

Hallo,
Ik woon in dit gebied.
Het is verschrikkelijk met die helicopters.Ik snap dat mensen moeten trainen om in andere gebieden overweg te kunnen met een heli maar.Wij hebben ook al eens daaaaaaagen!!!!! zonder stroom gezeten toen een of andere mafkees!!! te laag overvloog en een stroom kabel bij herwijnen heeft geraakt.Heel de bommelewaard en omstreken zat zonder stroom ( ook de bejaarden dus geen warm water,verwarming,koken enz..dit dus 3dgn)De luchtmacht weet dat ze aan het dollen waren ( 2 heli's erg laag over de waal waar ze dus niet mochten vliegen) excuses ho maar! ze houden die piloten een flinke hand boven het hoofd.Elke dinsdag ( avond) vliegen ze over en mensen hier went een paard echt niet gauw aan als een ' krijsend' gevaarte zo dicht bij je komt ( ik kan het weten).Ik houd er in iedergeval rekening mee ( en mijn paardje is niet schrikachtig).
Er is al veel en vaak door meerdere partijen geklaagd maar dit word door defensie in de doofpot gestopt.
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen maar stel je eens voor als er wel een geflipt was........ moet er echt niet aan denken

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:18

[quote="petraaken"]En wat zal defensie doen als er iemand sterft aan een hartaanval doordat hij zo schrikt/quote]Lijkt mij niet dat iemand hier zo van gaat schrikken dat ie een hartaanval krijgt. Overdrijven is ook een vak.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:54

Bij ons vliegen ze ook op de meest idiote manieren langs. Met auto's en tanks e.d. er onder, maar gelukkig niet zo laag. Maar welke idioot bedenkt dan ook goh laten we dat eens naat een manege doen.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:07

ManonR_ schreef:
petraaken schreef:
En wat zal defensie doen als er iemand sterft aan een hartaanval doordat hij zo schrikt/quote]Lijkt mij niet dat iemand hier zo van gaat schrikken dat ie een hartaanval krijgt. Overdrijven is ook een vak.

Mwa je weet maar nooit. Weet je niet hoeveel (oude) mannen een hartaanval krijgen van seks??

on-topic. Bij ons in de buurt is ooit een luchtballon geland in een weiland en daar kon ook een paard worden afgemaakt. Ik vind dit alles dus ook maar niks.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:15

Juventus schreef:
had het idee om lekker op de ermelose hei te gaan rijden in het weekend van de hippiade omdat ik misschien een weekend daar blijf maar zo te lezen lijkt me dat "gevaarlijk" met een paard dat niet helicopterproof is,.. Haha!

Op zondag ben je veilig, dan vliegen ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:05

Voor zover ik weet mogen helicpoters niet eens naast paarden landen, en als hij zo laag vliegt vind ik het toch wel verdacht veel op landen lijken hoor.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:38

Wij wonen ook vlakbij zo'n militair gebied en soms vliegen hier gerust nog helikopters om 11 uur 's nachts nog rond. Gelukkig is dit geen dagelijks werk, maar je schrikt je toch wel kapot als je ineens een raar geluid + lichtjes door de lucht ziet vliegen.
Iedereen zegt wel; ja ze moeten maar ergens anders gaan vliegen, maar nu wil ik niet echt belachelijk doen, maar waar willen ze vliegen? Hebben jullie nederland als eens bekeken? 1 grote volgebouwd gedoe daar Clown
Maar ik kan me wel voorstellen dat je je kapot schrikt als zoiets ineens naast je piste vliegt, en ik zou ook een klacht indienen. Maar of ze er wat mee doen
Ik denk dat als die dingen nog een paar keer zo rond vliegen die paarden er vanzelf aan wennen..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:06

LauEef schreef:
Wij wonen ook vlakbij zo'n militair gebied en soms vliegen hier gerust nog helikopters om 11 uur 's nachts nog rond. Gelukkig is dit geen dagelijks werk, maar je schrikt je toch wel kapot als je ineens een raar geluid + lichtjes door de lucht ziet vliegen.
Iedereen zegt wel; ja ze moeten maar ergens anders gaan vliegen, maar nu wil ik niet echt belachelijk doen, maar waar willen ze vliegen? Hebben jullie nederland als eens bekeken? 1 grote volgebouwd gedoe daar Clown
Maar ik kan me wel voorstellen dat je je kapot schrikt als zoiets ineens naast je piste vliegt, en ik zou ook een klacht indienen. Maar of ze er wat mee doen
Ik denk dat als die dingen nog een paar keer zo rond vliegen die paarden er vanzelf aan wennen..

Denk niet dat een koe kan wennen aan die dingen hoor. En geen enkele boer is gelukkig als hij een paar koeien moet laten noodslachten.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:18

Het is niet alleen de herrie en het gevaarte aan zich waar een paard van schrikt. Mijn pony was een tijd geleden toen de trauma heli op 20 meter afstand van haar landde, vooral enorm bang van de wind en het stof die het ding veroorzaakte.
De gelande luchtballon van vorig jaar stond ze heel verbaasd naar te kijken ... he was dat nou in mijn wei? Wel eng, maar niet om in paniek te raken. Maar die heli was wat anders ... nogmaals vooral bij het landen en het opstijgen veroorzaakt het echt enorm veel wind, zelfs op 20 meter afstand.

Die apache hing zo te zien ook dermate laag dat hij echt wel enorm veel wind heeft veroorzaakt in een behoorlijke omtrek rondom hem ... ga dat soort dingen ergens oefenen waar je echt de ruimte hebt; er zijn heus nog wel plekken in Nederland.

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:24

Afgelopen vrijag kwam er ook een over het terrein van Ermelo, tijdens NMK. Gastruiters waren net op de pavo-finalisten (dressuurpaarden!) aan het rijden, wonder boven wonder bleven de paarden erg kalm.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:43

Oeh dat is niet alleen schrikken voor de paarden volgens mij!

Op de manege waar ik voorheen reed hebben ze het een keer gehad met een luchtballon. Deze kreeg problemen en landde toen bijna bij ons in de buitenbak (terwijl er een les gaande was). Je zou denken dat dit in de categorie 'sterke verhalen' thuis zou horen maar het is waargebeurd!

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:48

Klopt inderdaad, ik was gister aan het werk een dorp verder, en stond op de boulevard, toen kwam d'r ook één over vliegen... het maakt ontiegelijke herrie, hij ging veel te laag... later bleek dat hij kwam voor een oefening met een boot die in zee lag...

Maar hij ging ook erg laag ja... het was tussen half 12 en 12 uur...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:01

Judith_ schreef:
Voor zover ik weet mogen helicpoters niet eens naast paarden landen, en als hij zo laag vliegt vind ik het toch wel verdacht veel op landen lijken hoor.

dit is echt onzin heb dit nagevraagt en iedereen schoot in de lach voor nood mogen ze overlanden en overal staat tegen woordig paarden dus dat zou betekenen dat ze dus nergens meer mogen landen. ze mogen ook gewoon naast paarden landen als die bij militair gebied staan defensie zegt daar ook over is eigen risico van de eigenaar

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:12

Heb je mijn foto's gezien? Dit is dus écht véél te dicht naast een buitenbak/paardenstal naar mijn mening! Ze hebben weiland zat, maar vinden het gewoon spannend om tussen de dieren/huizen te vliegen denk ik?
En even aanhalen wat je eerder heb gezegt: 'Je hoort er niet vaak van' oid. Nee, dat vind ik niet gek, aangezien onze klachten allemaal op de grote stapel 'Niet belangrijke' gegooit worden!

Edit: Eigen risico van de eigenaar? Nou wordt ie helemaal mooi! Alsof je er zelf voor kiest om in een vlieggebied een manege te beginnen. Als hun te laag vliegen en de paarden hebben verschrikkelijke wonden omdat ze met z'n allen letterlijk door het lint gaan, wordt bij defensie de schouders opgehaald en gezegd: Eigen schuld? Belachelijk zeg!
Sorry, ik ben nu hel fel, maar als je kijkt hoe laag ze bij ons overvliegen..

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:36

Olympus_ schreef:
Heb je mijn foto's gezien? Dit is dus écht véél te dicht naast een buitenbak/paardenstal naar mijn mening! Ze hebben weiland zat, maar vinden het gewoon spannend om tussen de dieren/huizen te vliegen denk ik?
En even aanhalen wat je eerder heb gezegt: 'Je hoort er niet vaak van' oid. Nee, dat vind ik niet gek, aangezien onze klachten allemaal op de grote stapel 'Niet belangrijke' gegooit worden!

Edit: Eigen risico van de eigenaar? Nou wordt ie helemaal mooi! Alsof je er zelf voor kiest om in een vlieggebied een manege te beginnen. Als hun te laag vliegen en de paarden hebben verschrikkelijke wonden omdat ze met z'n allen letterlijk door het lint gaan, wordt bij defensie de schouders opgehaald en gezegd: Eigen schuld? Belachelijk zeg!
Sorry, ik ben nu hel fel, maar als je kijkt hoe laag ze bij ons overvliegen..

hoho ff over dat laatste stuk dat zeg ik niet aar defensie die denkt er gewoon heel gemakklijk over. ik vind het zelf overantwoord want een paard kan zich goed verwonden en als ze aan het rijden zijn kan het wel erger worden. maar daar kijken ze niet naar.en dat je fel bent is terecht ik zou hier ook kwaad om worden maar defensie is heel simpel en behandeld de klachten niet eens hoor dus een klacht in dienen heeft geen in maar hoop dat ze nu wel inzien dat dit niet kan ben ik wel met alle bokker eens

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:42

Oké, dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry voor mijn uitval Bloos Defensie denkt er zeker te makkelijk over vind ik, die denken dat het allemaal wel meevalt. Nu is het bij ons nooit misgegaan gelukkig, maar ik zit er niet op te wachten Haha!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:50

Olympus_ schreef:
Oké, dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry voor mijn uitval Bloos Defensie denkt er zeker te makkelijk over vind ik, die denken dat het allemaal wel meevalt. Nu is het bij ons nooit misgegaan gelukkig, maar ik zit er niet op te wachten Haha!

haha dat je zo reageerd snap ik wel. heb het er mischien net wat verkeerd neergezet.maar klachten indienen help echt niet geloof me haha maar vond dit wel aso ja ik zag later pas de foto en had toen zoiets van oei dat had echt fout kunnen gaan. vandaag vlogen ze bij ons ook over maar niet echt heel laag ofzo maar die van ons zijn het wel gewent

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:51

Ja, vandaag vlogen ze inderdaad weer. Er kwam er één keer een heel laag langs, helaas was ik op stal bezig dus ik zag hem niet. Maar daarna waren ze wel weer verdwenen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:53

Olympus_ schreef:
Ja, vandaag vlogen ze inderdaad weer. Er kwam er één keer een heel laag langs, helaas was ik op stal bezig dus ik zag hem niet. Maar daarna waren ze wel weer verdwenen.

ze komen en ze gaan haha dat is defensie word er zelf ook een onderdeel van. maar ik kan wel navragen aan iemand diwe er vloog dan kan ik ze dit allemaal even laten lezen haha

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:39

lique schreef:
en jij denkt echt dat defensie daar iets aan doet??

Nee ROFL ROFL Huilen van het lachen

Dit is echt geen oefening die lui zijn gewoon een beetje aan het spelen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:49

Midasje schreef:
lique schreef:
en jij denkt echt dat defensie daar iets aan doet??

Nee ROFL ROFL Huilen van het lachen

Dit is echt geen oefening die lui zijn gewoon een beetje aan het spelen.

zoals de meeste mensen bij defensie de meetse spelen alleen maar ook tijdens oefening

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:55

Boys with toys Ja

Maar als je echt klaagt, wordt er wel geluisterd. Is mijn ervaring tenminste wel. Heb hier de militaire politie braaf aan de deur gehad, en de overlast is weg.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:02

en zo hoort het Haha!