Hoofdredactrice St.Georg kan het weer eens niet laten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoofdredactrice St.Georg kan het weer eens niet laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:49

Insider schreef:
Als Isabell zoiets had gedaan dan had Anky haar compleet de grond ingeboord. Wat Duitsers doen is ineens heel kinderachtig maar wat Anky allemaal zegt wat ze Isabell "gunt" dat kan wel?
Hou toch op Nederlanders zijn zelf echt geen haar beter hoor. Bewijst maar weer hoeveel controle ze over haar paard heeft, Olympische Kampioen of niet! En goh wat vreemd dat Salinero niet eens de enige is uit haar stal die geen ererondje kan doen. Hoe groot moeten de vraagtekens worden!

heb jij verschillende paarden die op de Olympische spelen lopen? nee? dan zegt dat dan ook genoeg over jou paarden? lage reactie weer..

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:51

Nou ga zelf maar is op zo'n bom vol met spanning zitten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:54

Ik hoor eigenlijk nooit iets over dan anky en isabell niet overeen komen. Volgens mij zijn de spanningen nederland vs duitsland alleen ontstaan door mensen die elkaar opjutten.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:00

Sjonge. Vind dat Anky gecomplimenteerd moet worden met het feit dat ze geen onnodige risico's neemt. Ze is al een keer vreselijk met Salinero aan de scheur geweest, weet dus dat ze hem dan niet kan houden en heeft daar haar les uit getrokken. Bovendien durft ze die zwakheid te tonen. En neem aan dat het voor de Duitsers ook niet prettig is als er een paard remloos aan de kletter gaat tijdens een ererondje. Super reactie dan ook van Heike.

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:01

Hahaha, geweldig haar opmerking tegen haar zoontje...jaren trainen en goud winnen en dan gaan "overleven" in de ereronde...humor!!! Tong uitsteken

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:05

Wat zijn we weer sportief, die Duitse kan het echt niet laten!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:12

alja schreef:
idd zou ook geen risicos nemen als ik haar was want ze heeft toch al eens ronduit toegegeven dat ze hardstikke bang is voor ererondes naar der val...
en slechte verliezers die duitsers hoor Boos!

Jouw laatste zin snap ik niet helemaal.
De Duitse concurrenten oftewel Isabell Werth en Heike Kemmer vonden het toch juist geen probleem.
En dat terwijl Heike Kemmer zegt: ‘Daar maak ik me nu niet direct druk om. We willen niet dat Anky van haar paard duikt en daarom was het voor ons geen probleem de ereronde in draf te doen.’

Dus de Duitsers zijn geen slechte verliezers alleen de Duitse hoofdredactrice van St. Georg Gabriele Pochhammer.

Ik vind het trouwens eigenlijk wel net zo verstandig om met kampioenspaarden geen flitsende ereronde te rijden. Stel dat er toch iets gebeurd met die prachtpaarden.

Maar goed iedereen moet altijd wat te klagen hebben toch? Wij NLers net zo goed.

Silvesters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:15

idd zou ook geen risicos nemen als ik haar was want ze heeft toch al eens ronduit toegegeven dat ze hardstikke bang is voor ererondes naar der val...
en slechte verliezers die duitsers hoor
Het gaat hier over een verslaggever

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:20

Wat een muts is die hoofredactrice Hamer

Anky heeft gelijk dat ze geen risico's neemt. Ze heeft een kostbaar paard onder dr kont en bovendien (veeeeeel belangrijker) twee kindertjes. Aan hen is ze zelfs verplicht om geen onnodige risico's te nemen. En dat deed ze gelukkig ook niet.
Ik vond de duitsers erg sportieve verliezers.
Grappig dat 'buitenstaanders' meer rivaliteit tonen dan de sporters zelf!

En wie nu nog zegt dat Anky niet goed rijdt.... Slapen drie keer olympisch goud halen als je niet kunt rijden? Bekijk het even zeg!

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:22

lekker flauw zijn ze weer.. Hamer

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:29

Wat kinderachtig altijd maar weer blijven zoeken naar een stok om mee te slaan

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:34

Haha geweldig Haha! .

Paarden op dat niveau zijn pure bodybuilders met wel een beetje erg veel meer pit dan het gemiddelde paard dat in de achtertuin staat. Als zo'n paard aan de kletter gaat heb je niets te zeggen. En dat je een paard perfect onder controle hebt alleen in de ring, wil niet zeggen dat je dat ook kan wanneer er een horde achter zit te galoperen. Is helemaal geen ruiterfout, is gewoon paardeigen. Waarom stampt het ene paard wel als er een ander te kort achter zit en de andere niet? Is net hetzelfde met waarom kan de ene wel in groep galoperen terwijl de andere zich opnaait en er vandoor gaat?

Salinero heeft enorm veel pit-logisch, anders wordt je niet 2x op rij kampioen-, en Anky kent Salinero beter dan wie dan ook. Daarnaast ook nog eens een gezin, en eens je kleine kinderen hebt zijn de meeste al minder geneigd risico's te nemen. Ik begrijp haar dus volkomen dat ze op zeker speelde en een nette draf heeft laten zien. En al degene die denken dat Anky Salinero maar onder controle moet houden in galop mogen het zelf eens proberen Haha! .

Maar kom, waar maak je je druk over, over de slechte verliezersreactie van 1 journalistje..had Anky de ronde wel in galop gemaakt dan had ze wel de aftekingen van Salinero of het kapsel van Anky gevonden om af te breken Huilen van het lachen .

O ja, ik liep mijn ererondjes op de regionale ook altijd in draf. Ik had ook zo'n paard dat aan de kletter ging in galop met grote groep en toeters en bellen. Nochtans had ik mijn paard in de ring perfect onder controle.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:34

Toch kan ik me wel voorstellen dat er mensen zijn die het raar vinden dat een Olympisch Kampioene haar paard niet aankan tijdens een ereronde.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:40

Geloof dat het bij de dressuur toch wel gebruikelijk is om in draf de ereronde te doen, is mooier om te zien dan in galop, vooral als ze strekken.
Snap heel het gez**k niet.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:42

Een ereronde rijden is toch iets heel anders dan een proef. Jij wel eens geprobeerd al zwaaiend een rondje te galopperen terwijl er een paar duizend man staat te klappen? Nee. Bovendien weten die dieren waarschijnlijk al wat er te gebeuren staat en willen niets liever dan uit hun panty schieten.

Kan me van het CHIO in Rotterdam meerdere paarden (toppers) herinneren waarbij werd gevraagd na afloop van de kur te zwaaien ipv te klappen ivm de angst van de paarden. Zo raar is dat toch niet?

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:43

"ga maar even naar papa [als je die kunt vinden!] Mama moet ff overleven! Geweldige uitspraak!
En juf Pochhammer loopt zo met d'r ziel onder haar arm dat ze haar frustratie maar op zo'n rotte manier gaat uiten. Ze had zeker d'r artikel al klaar en moet het nu helemaal omgooien!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:45

Ach beste stuurlui staan nog altijd aan wal...
Volgens mij is het reglement nog altijd dat je paard tussen de hekjes onder controle moet zijn. Al zou je paard niets anders doen dan rennen, bokken en springen op het inrijterrein of de ereronde, als hij tussen de hekjes een wereldproef aflegd ben je nog altijd kampioen volgens de reglementen van het spel.
Anky heeft dan gewoon de pech zo'n paard te hebben dat zich wel gedraagd binnen de hekjes en waarmee ze dus veel mee kan laten zien, maar die wel wild wordt bij galop in een groep met veel kabaal en tralala. Daarnaast ook niet vergeten dat een zo'n ongelukkige val van haar toch vanbinnen wat angst nestelt. Wie weet heeft ze Salinero nu perfect onder controle, maar durft ze het risico niet meer nemen onder het moto 'je weet maar nooit en ik heb ook nog een gezin'.
Heeft Anky ooit eigenlijk met een ander paard een probleem gemaakt van haar ereronde?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:47

Snap het gezeik ook niet.
Dit gaat helemaal nergens over!!!
Het heeft ook niks met goed of mooi paardrijden te maken.
Trouwens als er niemand over was begonnen had er geen haan naar gekraaid dat ze die ere ronde in draf had gedaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:53

ik was bij CHIO in rotterdam en daar stond ze ook bij de prijsuitrijking, nou Salinero stond me daar toch een partij te stuiteren en te doen door het lawaai van de muziek, en iemand hield salinero toen nog vast ook.
het is en blijft een dier, en ik vind het goed dat ze dan rekening houd met het feit dat Salinero daar dus niet tegen kan.
gewoon pure afgunst..

trouwens Sunrise is ook niet gek op prijsuitrijkingen, die gooit dan haar tong over het bit, die vind het ook niks.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:58

shera schreef:
Ze heeft een kostbaar paard onder dr kont

wat zou die moeten opleveren als okidoki zonder goud al 5 miljoen waard is? Geld, geld!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:02

postbodesiem schreef:
shera schreef:
Ze heeft een kostbaar paard onder dr kont

wat zou die moeten opleveren als okidoki zonder goud al 5 miljoen waard is? Geld, geld!

uhm... meer dan ik kan betalen... Clown

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:11

Vanessa schreef:
Persoonlijk zou ik het heerlijk vinden om mijn paard even in zijn 5e versnelling te zetten.
Ook vind ik het leuker om te zien als ze de paarden even laten gaan.

Maar als er niets over in het reglement staat in welke gang je je ererondje moet rijden, wie is dan deze vrouw om daar commentaar op te hebben?

Sportief commentaar van Heike!!!!

denk dat je mederuiters daar niet zo blij van worden als hun paard aan de kletter gaat omdat jij even vol gas geeft. Persoonlijk rij ik ook liever een rustig rondje. Veileiger voor je paard, jezelf en de mederuiters in de ereronde.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:17

Ik vind zo'n topdressuurpaard er ook beter uitzien in draf dan in stap Ja

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:49

petraaken schreef:
Vanessa schreef:
Persoonlijk zou ik het heerlijk vinden om mijn paard even in zijn 5e versnelling te zetten.
Ook vind ik het leuker om te zien als ze de paarden even laten gaan.

Maar als er niets over in het reglement staat in welke gang je je ererondje moet rijden, wie is dan deze vrouw om daar commentaar op te hebben?

Sportief commentaar van Heike!!!!

denk dat je mederuiters daar niet zo blij van worden als hun paard aan de kletter gaat omdat jij even vol gas geeft. Persoonlijk rij ik ook liever een rustig rondje. Veileiger voor je paard, jezelf en de mederuiters in de ereronde.

Zo denkt Anky er ook over, vandaar haar verzoek om het in draf te doen. Keurig onderling opgelost. Niets aan het handje!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:55

Insider schreef:
raylaatje schreef:
tjonge zeg! wat kinderachtig.
hoezo een slechte verliezer!
het is anky's ererondje dus beslist zij hoe hard ze gaat, van mij part was ze in stap gegaan!

Als Isabell zoiets had gedaan dan had Anky haar compleet de grond ingeboord. Wat Duitsers doen is ineens heel kinderachtig maar wat Anky allemaal zegt wat ze Isabell "gunt" dat kan wel?
Hou toch op Nederlanders zijn zelf echt geen haar beter hoor. Bewijst maar weer hoeveel controle ze over haar paard heeft, Olympische Kampioen of niet! En goh wat vreemd dat Salinero niet eens de enige is uit haar stal die geen ererondje kan doen. Hoe groot moeten de vraagtekens worden!

Tssssshh!!

Kom nou op zeg! Wat een domme speculaties.

Bovendien... hoe goed Isabelle haar paard onder controle heeft hebben we de afgelopen week heerlijk van kunnen genieten. Eerst gaat hij bijna op zijn rug liggen omdat er een groot scherm staat en daarna gaat hij staken in de proef.... Nee das een heel braaf paard hoor.

Ik vindt Isabelle een fantastische amazone hoor.. maar ook zij heeft een paar aparte broeders op stal.

Warum Nicht is ook een heel aparte.

En Anky geeft toe dat ze bang is... geloof me zodra je moeder wordt veranderd de wereld. Ik ben ook niet meer zo'n held als vroeger. Toen stapte ik op iedere idiote knol die er te vinden was... Sinds ik moeder ben geworden niet meer hoor...