Anky niet naar sluitingsceremonie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Anky niet naar sluitingsceremonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:17

Wat men hier niet weet is dat de ruiters een eigen opening hebben gehad bij het paardencomplex op Sha-Tin. Ze zullen nu ook waarschijnlijk wel weer een eigen sluitingsceremonie krijgen.
Daar waren de meeste ruiters toen ook bij aanwezig Lachen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:18

Kijk, dan vind ik het eigenlijk niet meer dan logisch dat men niet ook nog eens naar Peking wil.

Kwam Peking wel naar hén toe om naar de sportprestaties in Hongkong te kijken? Neen, dat deden ze ook via televisie beelden.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:19

CharleyT ga helemaal met me mee.

Daarbij komt nog eens, als de sluitingsceremonie net zo lang duurt als de opening dan is het nogal een belasting. Enig idee hoe lang die sporters moeten staan en wachten totdat ze eindelijk een rondje mogen lopen en zwaaien en dan weer wachten tot je weer weg mag. Zeker als je het verhaaltje wel kent kan ik me voorstellen dat je met je man, kinderen en paard naar huis wilt.
Laatst bijgewerkt door Essie op 20-08-08 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:19

Marije_jiplover schreef:
Kijk, dan vind ik het eigenlijk niet meer dan logisch dat men niet ook nog eens naar Peking wil.

Kwam Peking wel naar hén toe om naar de sportprestaties in Hongkong te kijken? Neen, dat deden ze ook via televisie beelden.

Idd.
Vandaar dat ze dus ook een eigen Olympische vlam hebben staan Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:20

CharleyT schreef:
Wat me wel opvalt, blijkbaar is Anky onze enige ruiter die naar Peking zou moeten. Ik hoor niks over Imke, HP, Adelinde(die is uitgerust en wel) en de springruiters.
Maarja, nu het Goud binnen is, en we niet meer over duitse juryleden enzo kunnen zeuren, gaan we over tot de orde van de dag, nl onze eigen kampioen weer bekritiseren. Nederlandser kan het niet.

Hmmm, volgens mij heb ik het in mijn post toch echt niet alleen over Anky gehad. Ik heb gezegd dat ik het erg jammer vind dat maar 1 Nederlander de moeite neemt, en de enige naam die ik in mijn post heb genoemd is Tim Lips.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:22

Ik kan het best begrijpen dat ze niet naar Peking gaan alleen voor een sluitingsceremonie, terwijl ze niets van de Spelen verder hebben meegekregen.

Wel jammer, ik denk dat 'men' wel in gedachten had om Anky de vlag te laten dragen met haar unieke prestatie.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:24

Fitzroy schreef:
Ik kan het best begrijpen dat ze niet naar Peking gaan alleen voor een sluitingsceremonie, terwijl ze niets van de Spelen verder hebben meegekregen.

Wel jammer, ik denk dat 'men' wel in gedachten had om Anky de vlag te laten dragen met haar unieke prestatie.

Anky heeft toch al eens eerder bij de opening de vlag gedragen??

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:27

Ik zou het niet weten, Essie. Zou zo maar kunnen. Neemt niet weg dat ik toch het idee heb dat ze dit Anky zou willen laten doen.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:30

Geef haar groot gelijk, na alle stress en inspanningen wil ze gewoon lekker naar huis en met haar kinderen zijn. Om dan nog eens 3 uur heen en 3 uur terug naar een eind ceremonie te gaan terwijl er nauwelijks interesse werd getoond door het publiek in de dressuur en het publiek bij de eind ceremonie dat waarschijnlijk niet eens gezien heeft... daarnaast nog de ceremonie zelf die ook wel een tijd zal duren.

Al die mensen die zo hard roepen, het is "maar" 3 uurtjes vliegen, hoeveel van die mensen wachten op wedstrijd op de prijs uitreiking? Gebeurt vaak genoeg dat mensen na wedstrijd naar huis gaan en soms indien kort genoege afstand weer terug keren maar anders ook niet.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:30

eigen keus en dat heeft een ieder te respecteren .

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:33

paardje2005 schreef:
Er zijn zat andere mensen in andere diciplines die het minstens al dan niet veel zwaarder hebben en die ook gewoon meedoen aan de ceremonie!

Denk eerder dat onze anky een beetje last van sterralures heeft.
Nou dan zit je even 3 uur in vliegtuig...nou woei..
dom mens

Die zat andere mensen zullen wel niet met paard en al in Hongkong zitten Knipoog Ik geef haar groot gelijk dat ze lekker met paard en kids terug naar huis vliegt! Als de dressuur ook gewoon in Peking was geweest dan denk ik dat ze zeker bij de eindceremonie was geweest. Lekker makkelijk oordelen weer over een ander Knipoog

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:35

orri schreef:
Al die mensen die zo hard roepen, het is "maar" 3 uurtjes vliegen, hoeveel van die mensen wachten op wedstrijd op de prijs uitreiking? Gebeurt vaak genoeg dat mensen na wedstrijd naar huis gaan en soms indien kort genoege afstand weer terug keren maar anders ook niet.

hahaha ja idd, goed punt!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:37

Mensen, ga lekker zelf een medialle scoren, en ga dan meelpen bij de sluitingsceremonie. Echt waar, altijd maar kritiek. Ja Anky, je MOET mee, want dat vind IK ja, daarom moet en zal je naar de sluitingscermonie. Anky intereseert ut echt geen ene ruk wat een stel nobody's, ( want er zitten er hier een paar tussen ) er van vindt dat zij nou wel of niet naar de ceremonie WIL gaan. Ze mag dat toch lekker zelf weten?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:41

Anky staat in ieder geval nog niet op de 1ste plaats als vlaggendraagster, wel op de 2de plek met 2% achterstand op Deborah Gravenstein.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:43

Jemig man, laat haar haar eigen leven leiden dan kunnen er hier een paard zelf een leven opbouwen. Ik geef haar groot gelijk dat ze niet nog eens 3 uur extra in een vliegtuig wil zitten. Zij heeft toch maar weer een gouden medaille voor ons binnen gehaald. Ze waren ook niet bij de openings ceremonie en daar heb ik ook niemand over gehoord, toen waren de Nederlandse dressuurruiters toch ook al 1 van de favorieten. Ze hebben niets meegekregen van de Olympische sfeer in Peking omdat ze op 3 uur vliegen zaten, om nog maar te denken aan het inchecken opstijgen landen. Gezellig hoor. Zij heeft er ook niet voor gekozen om op 3 uur vliegen te zitten in een (smerig) ver land. Ga allemaal maar weer praten als jullie haar prestaties en haar gezin hebben.

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:52

Wat is nou 3 uur vliegen vraag ik me af... en vanuit daar vlieg je dan toch gewoon naar huis???

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:01

het is inchecken, vliegen, uitchecken, naar stadion reizen, wachten, wachten, wachten, ceremonie, handjes schudden, naar vliegveld, inchecken, vliegen. Kost je gewoon een dag.

Als zij besluit in haar situatie met kinderen en paard en man dat dit teveel energie kost dan lijkt mij dat heel begrijpelijk.

Ik bedoel, ze is geen alleenstaande 20 jarige atleet meer
Laatst bijgewerkt door Waves op 20-08-08 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:03

Oh, ik hoop dat het Deborah Gravenstein wordt, wat een te gekke vrouw is dat. Haha!

Ik vind dat niemand het een sporter kwalijk kan nemen, als 'ie niet naar Peking wilt gaan, als zijn sport 900km verderop wordt gehouden (of hoe ver was het). Dan moeten ze het maar bij elkaar houden, en niet in stukken hakken. Voor de ruiters kan ik me al moeilijk voorstellen dat ze het echte Peking-gevoel hebben gehad, maar dan moeten ze zeker wel op de eindceremonie komen aandraven. Clown

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:15

moeilijk moeilijk,
Ik snap best dat ze gewoon graag naar huis wil met de kindjes
het is ook haar eigen keus wil ze er niet bij zijn best, maar toch vind ik wel dat op deze manier het spelen gevoel een beetje mist.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:32

Wat leuk dat Tim er heen gaat Haha! Hij reed echt super zo voor de eerste ker!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:39

anky heeft groot gelijk....lekker weer naar huis met de kids...het heet allemaal wel weer lang genoeg geduurd.....en voor degene die kids hebben, begrijpen anky heel goed!...home sweet home

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:52

Joh, het is door de organisatie niet verplicht gesteld, ze hebben hun eigen sluitingsceremonie gehad in Hong Kong, ze heeft goud gehaald en wil nu gewoon graag met de kids naar huis.
Gisteren ophemelen en nu weer neersabelen.
Laat haar toch lekker naar huis gaan en zit niet zo verschrikkelijk te zeuren, het is ook altijd wat, mensen kunnen ook nooit eens iets goed doen.

selnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:59

Wat wordt hier toch verschrikkelijk negatief gekletst en geoordeeld! Schijnbaar zijn er heel veel mensen die weten wat het inhoud om een gouden medaille te winnen, die weten hoe Sjef zich voelt als Anky goud gewonnen heeft en hoe hij daar mee omgaat (en met de alle camera's op dat ogenblik), die weten wat het is om een sluitingsceremonie bij te wonen, die weten wat het is om met 2 jonge kinderen zo ver te reizen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik vind het een schande op wat voor nivo hier gesproken en hoe hard hier geoordeeld wordt door mensen die waarschijnlijk zelf nog maar net een B-proefje gereden hebben en 1 keer per jaar met veel stress op vakantie gaan naar Zeeland!

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:00

kally schreef:
Waar bemoeien we ons toch weer mee, ze zitten op 3 uur vliegen van waar het allemaal gebeurt en hebben er
denk ik helemaal niets mee wat er daar gebeurt.....En als je het allemaal al een paar keer hebt meegemaakt
kan ik me wel indenken dat je liever met je gezin en paard naar huis gaat.
En dan nog het is hun beslissing en niet die van ons.......

Wilde ik net zeggen, het "bijterrein" ligt niet echt naast het Olympisch stadion, los daarvan heeft ze haar taak volbracht en genoeg verantwoordelijkheden om zich nu druk over te maken. Niet die anderhalve seconde die je mogelijk in beeld komt!

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:04

Sander454 schreef:
@ paardje2005
nou ga jij daar even staan even goud winnen aan de andere kant van de wereld. Kijken hoe graag je naar huis wil.

paardje2005 gaat nooit goud winnen, die zit achter de computer sinds 2005 commentaar te leveren!