Paard omgekomen bij botsing met auto op A28 *UPDATE*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard omgekomen bij botsing met auto op A28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:33

Chevano zegt
Citaat:
:sorry hoor maar dieren hebben voor mij een hogere waarden dan mensen . Die zijn nooit te vertrouwen en ja het is toch zijn eigen schuld ik rijd toch niet door die afzetting heen dat doet ie zelf.

Chevano: dus jij hebt liever dat je partner, je kind of je ouders doodgaan dan je paard....
en je gaat dus ook graag voor een broodje mensenrookvlees Lachen
Bizar ...

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:37

Afgezien van hoe Chevano hierover denkt, of het al dan niet met opzet negeren van een wegafsluiting, het is vreselijk om je paard zo te zien lijkt mij. De beelden liegen er niet om! De eigenaar of eigenaresse van het paard zal kapot zijn hiervan. Wellicht dat zij of hij (indien dit gelezen wordt) wat troost zou kunnen vinden in medeleven van Bokkers.

Heel veel sterkte, afschuwelijk gewoon.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:37

zou wel willen weten waarom de bestuurder door is gereden.
en ik ben heel gek met mijn paard beschouw hem als een gezinslid maar mijn man en kinderen staan wel boven hem .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:43

Is er bekend waarom de man, ondanks de wegafzetting, doorgereden is? En hoe zijn toestand is nu? Zou hij de wegafzetting gemist kunnen hebben? Ik kan niet begrijpen waarom iemand een afzetting zou negeren....

Nogmaals; ontzettend erg voor de eigenaren van het paard...verschrikkelijk; zoiets wil je nooit meemaken... Verdrietig

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:52

Lijkt mij logisch dat als je automobilist bent dat je stopt bij een wegafzetting.
Vaak wordt er dan ook aangegeven dat je langzamer moet gaan rijden.

Dat deze ***** gewoon is doorgereden daar kan ik mezelf zo vreselijk boos over maken...
Tuurlijk.. paarden horen niet op de A28 te lopen... en als er iets is op deze weg dan heb je jezelf aan te passen als automobilist en niet denken dat het voor jou niet geldt.
Zulke mensen kan ik echt wel de nek om draaien, zo vreselijk onverantwoordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:53

Huertecilla schreef:
Wéér een topic waarop lekker op een ander ingehakt kan worden?

Geen idee wat de ´afzetting´ inhield of wat dan ook mbt het niet stoppen door de bestuurder. De man is hoe dan ook niet opzettelijk op een paard gereden. De man is gelukkig niet zelf omgekomen.

Veel verontrustender is dat er voor de zoveelste keer paarden losgebroken op de openbare weg rondlopen. Dat zijn geen incidenten meer.
Kijk éven verder!
Of het paard in de wei staat of onder het zadel gereden wordt; de eerste verantwoordelijkheid van de houder/ruiter is naar de rest van de wereld. Dat het paard niet als een ongeleid projectiel van >500 kilo in de openbare ruimte loop.
Vroeg of laat MOET de overheid maatregelen nemen om de openbare ruimte hier tegen te beveiligen, de burger er tegen in bescherming te nemen.
Dat gaat dan alle paardhouders treffen.

hc

Joh, hou op. In mijn ogen is dit gewoon weer een debiel die "ikke ikke ikke" hoog in het vaandel heeft staan. Ook al houd die afsluiting in een bordje ter grootte van een verkeersbord met "tot hier en niet verder" erop. Een afzetting is een afzetting. Dat je te stom bent om dat te willen snappen? Niet de schuld van dat paard. Voor hetzelfde geld had ie één van die mensen geschept die die paarden probeerde te vangen.

Qua afzetting ben ik het op zich met je eens, maar dan geld ook hier dat jíj even verder moet kijken. Wie zegt namelijk dat dit door slechte afzetting komt? Wie zegt dat dit geen andere oorzaak heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:57

MariekeB schreef:
Die eigenaar komt wel over het paard heen.
Als die man dood was, zijn kinderen en familie nooit.
Denk toch eens na voor je wat zegt.

Ik vind het erg cru om te stellen dat de bestuurder beter dood had kunnen zijn dan het paard.
Maar bovenstaand vind ik ook erg cru om te stellen.
Persoonlijk zou ik er namelijk nooit overheen komen als er zoiets met mijn paarden gebeurt.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:00

Het is zeker niet leuk als jou paard dood word gereden is ook echt verschrikkelijk. Hoor je niemand over.
Maar ooit.. als de tijd rijp is, kun je een nieuw paard kopen waar je ook weer een ontzettend goeie band mee kunt krijgen.

Dat is met een man niet, je krijgt geen nieuwe papa, of echtgenoot.

SandorJolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:01

Wat vreselijk voor die mensen...... Verdrietig

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:06

hoorde vannacht al van het ongeluk want de vrachtwagen waar mijn werk inzat heeft een uur hierdoor in de file gestaan maar verschrikkelijk voor het paard maar ben blij dat de mensen niet gewond zijn geraakt want die auto moet er echt heel erg uit hebben gezien ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:08

HC, gisteren is in Amsterdam op de parkeerplaats van de Ikea zomaar een loslopende verkeersregelaar doodgereden door een bestuurder die zich niet wenste te houden aan de aanwijzingen.
Tja, die domme Ikea toch, zomaar hun verkeersregelaars laten loslopen op de parkeerplaats, echt een schande....

Feit blijft gewoon dat er steeds meer hufters op de weg komen die denken dat regels en aanwijzingen alleen maar voor anderen gelden Boos!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:10

Lia: dat vind ik geen vergelijkbare situatie. Een parking is geen openbare weg.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:12

Wat een eikel zeg,arm dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:14

Gaat allebei om bestuurders die de aanwijzingen negeren wat een dodelijk ongeval tot gevolg heeft.
Een parkeerplaats behoort wel degelijk tot de openbare weg als het openstaat voor alle verkeer, ook de verkeersregels gelden gewoon tenzij anders staat aangegeven bij de ingang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:16

Lia_ schreef:
HC, gisteren is in Amsterdam op de parkeerplaats van de Ikea zomaar een loslopende verkeersregelaar doodgereden door een bestuurder die zich niet wenste te houden aan de aanwijzingen.
Tja, die domme Ikea toch, zomaar hun verkeersregelaars laten loslopen op de parkeerplaats, echt een schande....

Feit blijft gewoon dat er steeds meer hufters op de weg komen die denken dat regels en aanwijzingen alleen maar voor anderen gelden Boos!

Dat is toch een heel andere situatie?
Is er nou al bekend waarom de man doorgereden is? Heeft ie de afzetting over het hoofd gezien? Of is er echt sprake van het opzettelijk negeren van de afzetting? Weet niet of het überhaubt mogelijk is om een afzetting te missen, maar het zou natuurlijk kunnen???

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:23

ik weet niet hoeveel mensen van jullie vaak op de A28 bij nijkerk komen? Maar zelfs snachts is de weg daar NIET leeg... Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de man een lading brandweerlieden/politie e.d. over het hoofd ziet... Geen idee hoe de afzetting was maar er staat duidelijk dat de weg was afgezet en men bezig was de paarden te vangen. Je moet je ogen wel in je achterhoofd hebben zitten om dit te missen! En daar was de weg wel leeg (tja afgezet) en zelfs op een lege weg een paard over het hoofd zien? En hij was heus niet de enige op de weg (zoals ik al zei) en hij is wel de enige die is doorgereden... Ik vind het erg apart hoe dit heeft kunnen gebeuren, ben erg benieuwd naar het verhaal van de bestuurder!
Natuurlijk horen paarden daar niet los te lopen en de reden hiervan laat ik maar in het midden, die weten we gewoon niet. Indien de afrastering niet in orde is mag de eigenaar wat mij betreft een flinke boete krijgen. Is dit wel goed en ligt het ergens anders aan dan is het alleen maar heel sneu... Maar ik zet ook met name vraagtekens bij de actie van deze bestuurder...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:26

Maanling schreef:
HC hou toch op. De eigenaar van het paard heeft heel veel mensen in gevaar gebracht. Jahoor, laten we nog even verder gaan met speculeren. Waarom en hoe liepen die paarden daar? Voor hetzelfde geld heeft de een of andere idioot het hek opengebroken. Dat weet je toch helemaal niet? Misschien was het niet de 'schuld' van de eigenaar.

En wegafzetting is wegafzetting. Al hoe die eruit zag. Wegafzetting wilt toch echt zeggen 'hier mag men nu niet rijden'. En als 'men' daar dan toch rijdt, en een paard dood rijdt, dan ben je gewoon stom bezig. Nu is het een paard. Wat als daar mensen liepen?

Natuurlijk horen daar geen paarden op de snelweg, maar dat feit was er nou eenmaal, en als de overheid dan op dat moment alles doet om de situatie veilig te houden/maken, maar de een of andere malloot verkiest om zich daar niets van aan te trekken dan is het niet zo gek dat mensen die malloot niet bepaald de meest sympathieke persoon van de wereld vinden.

Afgod

wat als er een ongeluk was gebeurd
door een persoon uit andalusie welke niet meer gewend is aan het drukke nederland ..

alle mensen uit andalusie verbieden in nl ? levensgevaarlijk die gasten ..

een afzetting is een afzetting .. daar rji je niet doorheen
ongeacht welke reden dan ook waarom die daar staat
dat is immers ook voor de afzetting vaak ook niet te zien ..

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:22

Als ik deze man in mijn handen krijg!! Oehhhhh.
De weg wordt niet voor niks afgezet door de politie dat betekend niet dat je maar gewoon door moet rijden.
Hij moet echt zwaar gestraft worden. En jammer dat de chauffeur dat engeltje op zijn schouder had, ik had liever gehad dat die bij dat paard op zijn rug zat. Misschien mag ik het wel niet zo zeggen maar zo denk ik erover
Verschikkelijk!!

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:39

misschien heeft die man wel een blackout gehad .
wie zal het zeggen .
neemt niet weg dat het zielig is voor het paardje.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:41

tsja,

moedeloos word je toch van dat soort mensen die denken dat een afzetting niet voor hun geld...

Maar als het een van de brandweerlieden was geweest ipv het paard hoe anders zou er dan gereageerd zijn ?

sneu dit voor het paardje, dit verdient geen enkel dier

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:43

Zwerte schreef:
ik weet niet hoeveel mensen van jullie vaak op de A28 bij nijkerk komen? Maar zelfs snachts is de weg daar NIET leeg... Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de man een lading brandweerlieden/politie e.d. over het hoofd ziet... Geen idee hoe de afzetting was maar er staat duidelijk dat de weg was afgezet en men bezig was de paarden te vangen. Je moet je ogen wel in je achterhoofd hebben zitten om dit te missen! En daar was de weg wel leeg (tja afgezet) en zelfs op een lege weg een paard over het hoofd zien? En hij was heus niet de enige op de weg (zoals ik al zei) en hij is wel de enige die is doorgereden... Ik vind het erg apart hoe dit heeft kunnen gebeuren, ben erg benieuwd naar het verhaal van de bestuurder!
Natuurlijk horen paarden daar niet los te lopen en de reden hiervan laat ik maar in het midden, die weten we gewoon niet. Indien de afrastering niet in orde is mag de eigenaar wat mij betreft een flinke boete krijgen. Is dit wel goed en ligt het ergens anders aan dan is het alleen maar heel sneu... Maar ik zet ook met name vraagtekens bij de actie van deze bestuurder...

Precies, ik ken de A28 ook en dat is geen rustige weg in die uren . Afzettingen zie je er prima, dus meneer de chauffeur, leg eens uit???? Want ik snap er ook helemaal niets van!!! We leven hier niet in een bananenrepubliek (al ga je anders denken soms hier op bokt). Voor afzettingen zijn regels die politie en brandweer e.d. echt wel navolgen. Ja

En een bestuurder hoort dat ook te doen. Is verplicht dat te doen!!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:44

Er staat niet voor niets een afzetting! En hij moest zonodig doorrijden, wat een eikel.
Tuurlijk zal hij vast geen paard op de weg verwacht hebben.

Sneu voor het dier en de eigenaar!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:59

Nikki_L schreef:
Als ik deze man in mijn handen krijg!! Oehhhhh.
De weg wordt niet voor niks afgezet door de politie dat betekend niet dat je maar gewoon door moet rijden.
Hij moet echt zwaar gestraft worden. En jammer dat de chauffeur dat engeltje op zijn schouder had, ik had liever gehad dat die bij dat paard op zijn rug zat. Misschien mag ik het wel niet zo zeggen maar zo denk ik erover
Verschikkelijk!!

nouw ,.. dat gun je volgens mij ook niemand

maar ben iig blij , en denk niet alleen ik , hoe sneu ik deze afloop ook vind ..
dat het het paard was en niet een mens .. welke hoedanigheid dan ook (brandweer /politie/burger)
de kans dat die ... die geraakt had was bijna even groot

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:15

JoviBan schreef:
MariekeB schreef:
Die eigenaar komt wel over het paard heen.
Als die man dood was, zijn kinderen en familie nooit.
Denk toch eens na voor je wat zegt.

Ik vind het erg cru om te stellen dat de bestuurder beter dood had kunnen zijn dan het paard.
Maar bovenstaand vind ik ook erg cru om te stellen.
Persoonlijk zou ik er namelijk nooit overheen komen als er zoiets met mijn paarden gebeurt.

Ik vind het ook makkelijk gezegd hoor dat je wel weer over het paard heen komt.
Ik zou immens verdriet hebben als mijn paard dit zou overkomen.

Bovendien, als die man dood was dan was het zijn eigen schuld geweest. Dat het paard nu dood is, is ook de schuld van de man.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:20

Ik zou echt helemaal kapot van verdriet zijn als mijn paard doodgereden zou worden. Huilen
Ik zou me heel wat minder ellendig voelen als iemand gewoon niet uitkijkt en zich dood rijdt. Eigen schuld, dikke b..t.

Kom op, zeg, laten we de boel niet omdraaien..... Zou het wel heel erg hebben gevonden als de hulpverleners doodgereden zouden zijn. Dat zeer zeker!!! Ja