Sportiviteit en dressuur gaan nog niet hand in hand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cyrano

Re: Sportiviteit en dressuur gaan nog niet hand in hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:53

LarissaXX schreef:
Ik ben blij voor Anky, moge de beste winnen en dat was zij vandaag.

Ik ben half Duitse, half Nederlandse en daarom kan ik het vooral niet uitstaan, altijd het gevit op vooral de Duitsers. Helaas. Maar top dat er veel bokkers zijn die er net zo over denken.

Blijkbaar is dat aan de andere kant van de grens precies eender dus ach ik snap niet dat er nog mensen zijn die zich hier zo vreselijk druk over maken.

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:57

Ook ik moet bekennen dat 1 van die opmerkingen van mij is.

Natuurlijk gun je het Isabell niet echt, maar als Hollander wil je toch dat een Hollander goud wint.
En zoals velen al gezegd hebben, als Satchmo niet in de fout ging, had Anky niet gewonnen.

Ik denk dat de meeste opmerkingen die gemaakt zijn niet bewust gemaakt zijn vanuit onsportiviteit, maar uit het weten dat een fout nodig was om Anky goud te laten halen.

Wel heel sneu voor Isabell dat Satchmo zo erg in de staak ging.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:58

Haha ik ben half Duits en half Nederlands! Haha!

Anky heeft nou eenmaal terecht gewonnen, volgende keer beter...

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:00

Wilma schreef:
Ook ik moet bekennen dat 1 van die opmerkingen van mij is.

Natuurlijk gun je het Isabell niet echt, maar als Hollander wil je toch dat een Hollander goud wint.
En zoals velen al gezegd hebben, als Satchmo niet in de fout ging, had Anky niet gewonnen.

Ik denk dat de meeste opmerkingen die gemaakt zijn niet bewust gemaakt zijn vanuit onsportiviteit, maar uit het weten dat een fout nodig was om Anky goud te laten halen.

Wel heel sneu voor Isabell dat Satchmo zo erg in de staak ging.

Nee ik denk niet dat de fout echt nodig geweest was om goud te halen.
Vanaf het moment dat Isabel de hoofdring in reed vandaag zag je al dat het niet sprankelde en dat het lef er vandaag gewoon niet was.

Doodzonde dat het fout ging maar ik denk dat Anky desondanks toch gewonnen zou hebben ook omdat zij net even iets beter tegen die druk kan.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:01

Waarom moeten die quotes zo flauw in het nieuwsbericht gepropt worden? Gelukkig ben ik zelf wel sportief genoeg om dergelijke uitspraken niet te maken maar vraag me enkel af wat de meerwaarde hier van is, en waarom dit bij VN beland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:06

Nijn, dat vroeg ik me ook al af.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:26

Wat een leuk stukje. Zo is het maar net. Alhoewel ik sommige anti reacties wel erg vermakelijk om te lezen vind Haha!
Geweldige prestatie van Anky, zijn geen woorden voor nodig. Isabel heeft een hele goede tweede plek weten vast te houden. En wat een pech had zij!
HP RULES met zijn super OS debuut. Hij mag in zijn handjes knijpen met die geweldige merrie.
En Imke, idd revenge is sweet!

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:28

Ik vond al het gekibbel prachtig, en vooral erg gezellig Haha!
Wat ik weet (en hopelijk meerdere mede bokkers) is dat als ik al zo'n opmerking heb gemaakt, ik het niet zou menen. Natuurlijk wil je dat NL wint, maar dat een paard zo in de staking gaat als bij Isabel Werth, nee dat gun je niemand. Een beetje vitten op elkaar moet kunnen! Het is een blijft in mijn ogen een lolletje/binnenpretje!
En om eerlijk te zijn: Isabel Werth is waarschijnlijk (als Satchmo gewoon goed loopt) net ietsjes beter dan Anky.
Dat is eigenlijk deze OS wel gebleken (grand prix special).

Maar mij hoor je niet klagen over het goud van Anky! Ze heeft het super gedaan!! OK dan!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:36

Isabel had zeker gewonnen (terecht) zonder dat fout.
Maar toch vind ik dat het niet zo kan op grandprix niveau en zeker niet op de olympische spelen, ik had het wel zo netjes gevonden als zij had afgegroet, satchmo gaat ff door een slechte periode, het blijft ook een paard maar laat dan wel zien dat het niet zo hoort.. Om door te blijven gaan en zilver te halen geeft een totaal verkeerd beeld vind ik aan iedereen. De paardensport moet harmonie tonen, het kan gebeuren door de spanning van een grote stadium, maar vind het jammer dat het als 'foutje' wordt genoemd, het was toch best erg en zeker al 2 keer achter elkaar.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:41

Had je het dan ook netjes gevonden als Anky had afgegroet als Salinero was gaan staken? Nee toch? Dan had je toch gewild dat ze 'm een rotschop verkocht en in ieder geval nog iets van de rest van de proef probeerde te maken? Ik wel! Niet alles is verloren als je je piaffe verprutst. Het is doodzonde en Isabell zal ongetwijfeld enorm balen dat ze geen goud heeft, alweer niet. Maar ze heeft nog wel zilver en Anky en zij zijn enorm aan elkaar gewaagd. Had ze afgegroet, dan had ze niets gehad. Voor hetzelfde geld was Salinero enorm aan de kletter gegaan, Anky eraf gevallen en had Isabell alsnog gewoon goud gehad. Als ik in haar rijlaarsjes had gestaan zou ik ook niet zijn afgestapt, daarvoor is ze ongetwijfeld niet naar Hong Kong gekomen. De Amerikanen zeggen dan zo mooi: 'It ain't over 'til the fat lady sings'.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:42

dat was geen staking van salinero ?? hij wou juist gaan..
vind het gewoon niet kunnen om zo een verkeerd beeld te geven van dressuur.. oh maakt niet uit als me paard het niet leuk vind schop maar door ??? en happy athlete dan?
Laatst bijgewerkt door GinnyBanshee op 19-08-08 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:43

Wat grappig om zo te lezen zeg. *LOL*
Vond het sneu voor Isabel&Imke. Ach gut Maar van Anky & HP is super! Haha!
Overgens denk ik niet dat Isabel goud had gewonnen als hij niet gestaakt had, daar scheelde het teveel voor. En ag, het is zo, zeker weten doe je het toch niet hoe het anders zou zijn. Knipoog

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:47

ik vindt dat een paard( satchmo) wat zo in de staak gaat( zelfs in 2 proeven) je niet kunt spreken van een "happy atlete". In ieder geval niet opdat moment. Z'n proef mag dus ook (in mijn ogen) nooit zulke percentages rijden. Ik ben er van overtuigd dat anky ook zonder de fout van Isabelle had gewonnen.

Ze was gewoon de beste vandaag zonder daat alles voor te hoeven geven.

Ik vind het alleen een beetje jammer dat de reactie die gegeven worden nu een beetje als "slecht/ niet kunnen" worden afgeschilderd, het is toch logisch dat Nederlanders voor Nederland zijn, en voor de Duitsers geld het andersom. Bloos
Snap dus eigelijk ook de Voorpagina niet Verward

We hebben met ze alle voor anky geduimd, en ze heeft het maar wel weer even gedaan en daar ben ik met recht TROTS op OK dan!

en als anky echt zo slecht was voor haar paarden, dan zou Salinero echt niet zo door de baan heen gaan.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:49

edit dat ze door heeft gereden vind ik niet eer dan logisch, als mijn paard een keer in de staak kom haak ik ook niet gelijk af. maar corrigeer hem en rij rustig verder.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:53

Ginny: ik zeg áls. Salinero was óók gespannen en had net zo goed iets 'raars' kunnen doen, juist door al die spanning. Happy athlete, naja, schiet mij maar lek, maar ik vind eigenlijk al die GP paarden er niet bepaald happy uitzien. Als de nrs 1 & 2 zó enorm gespannen zijn... tsja, dat vind ik niet bepaald 'happy', een happy paard is gewoon lekker relaxed, maar het is kennelijk nodig voor datgene wat er van ze wordt gevraagd. Zolang 'wij' er een gouden plak mee winnen, vinden de fans het allemaal allang best. Ik vind het hele dressuurgebeuren niet zo heel paardvriendelijk, maar daar gaat het natuurlijk niet om, het gaat erom dat 'we' een gouden plak aan onze medaillespiegel toe kunnen voegen...

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 00:00

tja Laui volgens mij haal jij gespannen zijn een beetje in de war met hoe een GP paard er aan moet staan. Dat ligt vaak op een grens van waar het te veel kan zijn. Ik vond Salinero helemaal niet gespannen deze kur, en dat foutje wat ze maakte tijdens de indivi proef was een mis communicatie en geen STAKEN zoals satchmo deed Clown

Als een paard niet lekker in zijn vel zit zullen ze nooit zulke proeven kunnen neerzetten zonder staken of iets dergelijks. maar goed het blijft ieder zijn mening. Maar ik doe het ze niet na Haha!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 00:04

@abcde en laui : ja oke dat snap ik wel , ik zie wel de andere kant er van.
@Laui: Maar zo een instelling zal toch alleen maar erger worden als het beloond wordt of niet? en idd er is wel een verschil van oplettend/gespannen, en niet er mee eens zijn/gespannen Tong uitsteken als jullie het nog volgen Tong uitsteken *mijn nederlands is niet zo super rond deze tijd haha

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 00:12

ik snap je hoor ginny Knipoog

ik vind het staken van satchmo op dit niveau ook echt niet kunnen, ik zou alleen ook gewoon door hebben gereden( niet met het oogmerk op een medialle) maar puur ter africhting Knipoog
uiteraard is die zilvere medialle ook erg mooi genomen met een stakend paard, denk dat isabel van geluk mag spreken Bloos

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 00:18

Ach dat is de strijd die erbij hoort, het gevoel voor eigen land om te winnen, koste wat het kost.
Achteraf kunnen we hier om lachen en diep van binnen heeft iedereen respect voor alle ruiters die daar aan de start zijn geweest, dat weet ik zeker Lachen

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 00:46

wat heeft isabel te klagen?? ze heb ook een keer goud met de landenwedstrijd. en toen was anky 2de ze hebben allebei goud en zilver ze hebben niks te klagen. Paarden waren allebei gespannen en met zo`n wedstrijd is dat wel te begrijpen. Vind het zielig voor Isabel dat haar paard weer in staking ging en zeker op dit niveau. Maar vind dat anky toch veel netter reed dan Isabel en vind dat anky die gouden plak toch heeft verdient en zoals ik al zei ze hebben allebei goud en zilver.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 00:52

Vond eerder de reacties storend over de mindere ruiters in de landenproef. Natuurlijk waren er een aantal ruiters die ook naar mijn idee niet echt het olympisch niveau haalde, maar ze werden soms echt belachelijk gemaakt terwijl er toch ook heel veel dingen wel goed gingen in die proeven, die waarschijnlijk geen van de bokkers met commentaar ze na kan doen.
En ach ik vind het altijd minder erg wanneer een paard van een Duitser schrikt dan wanneer een paard van een Nederlander dat doet. Lijkt me ook logisch dat ik het liefste 'mijn' land zie winnen, natuurlijk wel winnen op een terechte manier, maar dat is wanneer er fouten worden gemaakt door de tegenstander.
Vind dat staken van Satchmo maar gek, dat hij best heftig te staken zo hup weer een goede passage liet zien. Hoop voor zowel Isabel als Satchmo dat ze er een oplossing voor vinden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 02:04

hahaha idd niet heel sportief van beide kanten Duivel

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 02:07

Ik vind het enorm knap van Isabell dat ze de situatie zo netjes op heeft gelost en de proef, met alle spanning, heeft uitgereden! Alleen al voor de manier waarop ze het opgelost heeft is een medaille in mijn ogen terecht. Hoeveel van ons normale stervelingen krijgen een paard dat zo in de staak gaat tijdens zo'n belangrijke wedstrijd weer onder controle? Hoeveel van ons zijn onder dergelijke omstandigheden in staat de proef netjes uit te rijden? Als mijn paard waar dan ook zoiets uithaalt (en dat doet ze nogal eens) zit ik de rest van de rit niet lekker en krijg haar ook niet meteen weer netjes lopend. Dat is een staaltje ruiter/ vakmanschap! Ik ken in elk geval niemand die het haar na zou doen!

Neemt niet weg dat het onderdeel dat ze niet kon laten zien geen punten behoort te krijgen en dat in dit geval Anky terecht gewonnen heeft.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 07:02

beetje flauw van beide kanten ja.......maar waarom dit nou zo uitgemeten moet worden?

knap van Anky dat ze het geflikt heeft(alweer)maar zilver voor Isabell en brons voor Heike is ook knap.

en natuurlijk de 5e plaats voor HP

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 08:02

runningkawa schreef:
Ik denk als satchmo niet in de staak was gegaan dat isabel had gewonnen. En denk zelfs terecht. Ja

Maar waar ik me wel over verbaas dat een paard zo giga in de staak een 2e plek kan rijden...
Dat kan imo niet...

Dat was mijn reactie eerst ook, ze moet dan wel verdomd hoog gescoord hebben op de andere onderdelen. Iedereen heeft het over 2 keer staken, maar tijdens de landenwedstrijd heeft het paard van Werth ookal protest laten zien. Weliswaar minder heftig dan de 2 individueleproeven, maar een trap naar achter is een trap naar achter.

Over de sportiviteit, het is (bijna) overal zo tussen Nederland en Duitsland. Steeds weer, voetbal, paardenrijden etc. etc. etc. Denk niet dat zo 1 2 3 over is Knipoog