Dit soort ongelukken gebeuren natuurlijk vaker. Iedereen kan eraf vallen, hoe goed en hoe lang je ook rijdt. Maar ik moet wel zeggen dat ik het op die manege nogal onverantwoordelijk vind. Ik heb er pas zelf een rit gemaakt. Toen we aankwamen werd een paard uit de stal getrokken voor me. Met opstappen enzo hebben ze niet iedereen gecontroleerd. Wel als je het vroeg maar ik vind dat dat er gewoon bijhoort als je veilig weg wilt gaan (aansingelen bijv). Wij waren weg met 2 begeleiders en in totaal nog 24 ruiters. Ze gaven geen enkele keer een teken dat we gingen draven of zelf niet voor een rengalop. Je moest opletten omdat de paarden gewoon opeens vooruit stoven. Verder waren er op het strand grote gaten tijdens het galoperen en ging er een paard nogal vandoor met een meisje erop.
Voor de rest was het een leuke rit hoor, maar ik vind dat er kleinere groepen moeten worden gemaakt en van te voren allemaal een rondje in de bak draven en galloperen (ookal is dat anders dan het strand) dan kunnen ze misschien 2 groepen maken met ervaren en minder ervaren. En natuurlijk goede begeleiders die hun EHBO hebben en doorgeven als ze in galop gaan ed.
Mensen moeten zelf natuurlijk ook nadenken, maar heel veel doen dat nou eenmaal niet en als je een goede eigenaar bent dan denk je niet alleen aan het geld maar ook aan je paarden. Zo heb je alleen maar meer negatieve publiciteit. Gewoon onproffesioneel, maar daar kunnen ze wel wat aan doen want de paarden waren voor de rest erg leuk en lief.