'Die man is zomaar doorgereden toen ik onder mijn paard lag'

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: 'Die man is zomaar doorgereden toen ik onder mijn paard lag'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:31

in nl mag je gewoon als koter zijnde buiten rijden
zonder begeleiding

doorrijden na een ongeluk mag nergens ..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:33

Of het meisje nou fout zat of niet, dit is gewoon weg doorrijden na een ongeval. Dat is strafbaar.De boer die dit veroorzaakt heeft heeft onverigens 24 uur om zich na het ongeluk te melden. Maar ja je was er niet bij en je weet neit of hij het daadwerkelijk heeft gezien...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:37

parouscha schreef:
Goh wat erg, gelukkig konden ze het meisje er onder vandaan halen!

Rot boeren ook, heb er geen greintje respect voor

pff.. dankzij al die ''rot''boeren heb jij wel te eten voor jouzelf en die paarden van je...
laten we het even zo draaien! Lachen
wat een respectloze reactie zeg,...
ach hou jij je mening maar over boerne, wacht maar tot er in NL weer een ramp gebeurt, wedden dat je respect gaat krijgen.
belachelijk zeg.... alleen maar aan jezelf denken... de rest is slechtslechtslecht zeker...

idioot zeg dat hij niet gestopt is. hier reageren ze er ook niet altijd op, ik ga dan midden op de weg rijden, dan remmen ze wel... maarja.. tot ze een keer te dichtbij achter je komen

Lunapoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:40

Jolliegirl schreef:
parouscha schreef:
Goh wat erg, gelukkig konden ze het meisje er onder vandaan halen!

Rot boeren ook, heb er geen greintje respect voor

pff.. dankzij al die ''rot''boeren heb jij wel te eten voor jouzelf en die paarden van je...
laten we het even zo draaien! Lachen
wat een respectloze reactie zeg,...
ach hou jij je mening maar over boerne, wacht maar tot er in NL weer een ramp gebeurt, wedden dat je respect gaat krijgen.
belachelijk zeg.... alleen maar aan jezelf denken... de rest is slechtslechtslecht zeker...

idioot zeg dat hij niet gestopt is. hier reageren ze er ook niet altijd op, ik ga dan midden op de weg rijden, dan remmen ze wel... maarja.. tot ze een keer te dichtbij achter je komen

En zonder de boeren hebben onze paarden ook geen hooi en stro meer dus nttig zijn ze wel. Ik denk dat de boer zelf ook erg geschrokken is misschien daardoor wel door is gereden en nu wel geleerd heef van zijn stomme fout.
Gelukkig zijn Nena en en haar ruiter en heel huids en met alleen een grote schrik vanaf gekomen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:44

hier zijn ze zo vriendelijk als ik op het landpad rij dat ze de trekker in de bosjes zetten en uitzetten zodat ik kan passeren, en ach soms keer ik om en zeg : rij maar achter me an
ik ben toch sneller op een mul zandpad Clown

maar ik snap het verhaal ook niet meer helemaal, en idd zonder boeren = geen leven voor de mens

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:47

Natuurlijk zijn niet alle boeren rotboeren.. Het merendeel van de boeren is natuurlijk gewoon een doorsnee mens en is absoluut niets op aan te merken.. Maar ik kan me wel een beetje in de reactie vinden, ik noem ze ook weleens rotboeren, terwijl mijn paarden bij een boer staan en ik genoeg 'boeren'-vrienden heb. Ik woon ook in een dorpje, en daar is mijn hond door een boer doodgereden. Hij liep op de weg, dus ik kan de boer daar absoluut niet de schuld van geven. Maar in plaats dat hij even uitstapte en zijn medeleven toonde, reed hij gewoon weer door.
Ook spant een boer bij ons in de buurt wel heel lage draadjes op een maaipad, zodat als we daar langskomen onze paarden kunnen vallen. Terwijl wij niet op zijn land rijden, maar gewoon op het gras van Rijkswaterstaat.. Dus ik noem ze ook geregeld rotboeren..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:55

Iedereen die lekker door gaat met de boer te veroordelen. Boer is wel gestopt en heeft nog een poging gedaan om te helpen. Ze wilde alleen dat het paard door de brandweer uit sloot gehaald zou worden. Hij heeft haar dus niet aan haar lot over gelaten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:56

GvdT schreef:
Iedereen die lekker door gaat met de boer te veroordelen. Boer is wel gestopt en heeft nog een poging gedaan om te helpen. Ze wilde alleen dat het paard door de brandweer uit sloot gehaald zou worden. Hij heeft haar dus niet aan haar lot over gelaten.

uit welke betrouwbare bron heb jij dat?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:14

Moderatoropmerking:
Het is heel makkelijk, maar niet erg eerlijk om het voorval op "alle" boeren en "alle" loonwerkers te steken. Graag terug ontopic.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:15

Het gaat hier weer net als met die motorrijder die zich op de openbare weg aan de regels houdend overhoop gelopen werd door een kudde uitgebroken zwaargewichten.
Terwijl zijn vrouw en kinderen aan het bed van deze zwaargewonde man zaten waren hier alle motorrijders crossers die te hard scheurend paarden op hol jagen.
De verantwoordelijke was de eigenaar van de paarden maar NIEMAND van de schelders die op het idee komt om zich dan ook in het openbaar te verontschuldigen bij een onschuldig slachtoffer.

Hier is een subjectieve versie van een vingerwijzend kind aanleiding voor zeer onfatsoenlijk opmerkingen.
Het is hier niet bekend wat er gebeurd is. De rest is speculatie.

hc

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:20

het is toch wel asso he,
helaas heb ik dit ook eens meegemaakt meteen busscaufeur die vol door reed en ik onder het paard kwam.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:22

Aan de lopende band dit soort berichten.. Bahbah.
Zijn paard en ruiter wel ongedeerd?

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:36

GvdT schreef:

trek jij deze conclusie alleen maar van het stukje van 'boerin' van de bron van deze tekst?!
of was jij ooggetuige?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:55

Uitgebreide artikel wat in de krant stond werpt al een ander licht op de zaak.
Daarnaast heb ik ook bepaalde ervaringen met de manege en hun klanten/ eigenaren waar ik hier niet over ga uitweiden, maar het komt de geloofwaardigheid niet ten goede.

Heb vaker een verdraaid verhaal gehoord.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:02

helaas heb ik deze krant niet, dus ik kan daar ook geen oordeel over geven.....

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:04

Wat achterlijk zeg! Waarom zou je niet helpen? Of was die man gewoon een te erge zak. Bloos

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:06

Br.. krijg er kippenvel van dat iemand een meisje zo maar hulpeloos zou laten liggen..
Ben benieuwd naar de andere kant vh verhaal.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:21

Dela, ik wel en ik basseer daar oa mijn menig op. Daarnaast zie ik een heleboel meisjes rondrijden waarbij ik mijn hart vast houd.

Als de bestuurder inderdaad is doorgereden en niet heeft aangeboden om te helpen, dan is het een zak.
Maar het kan ook schoon praten zijn van een 13-jarige die zelf fout zat. Het is het ene woord tegen het andere en de waarheid ligt in het midden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:30

Nog niet zo gek lang geleden reed een tractor ons in afgelegen landbouwgebied ook keihard voorbij (terwijl we seinden dat hij vaart moest minderen), onze paarden schrokken zich natuurlijk wild en ik viel met die van mij bijna achterover in de sloot terwijl de ander op hol sloeg.

En die kl**tzak reed ook gewoon door. Stoom uit je oren

abolsenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:16

GvdT schreef:
Kijk even op de reacties bij dit stukje op http://www.ijmuidercourant.nl Daaruit blijkt dus wel degelijk dat de boer gestopt is en geprobeert heeft te helpen.
Jammer dat de man meteen weer wordt afgez*ken, ook door de krant en dat er niet even nagegaan wordt hoe groot de duim van het slachtoffer is Knipoog

Ik blijf erbij dat als je weet dat je paard bang is voor trekkers je dan niet in het smalle bermpje bij de Oostlaan moet gaan rijden. Er staan daar een hoop koeien en die beesten moeten ook gemolken/verzorgd worden.
Ik ken de situatie daar veel beter dan 99% van de bokkers en neem maar van mij aan dat daar geen ruiterpad is, alleen een heel smal weggetje waar auto's elkaar amper kunnen passeren en een heel smal bermpje.

ik als eigenaar van het paard was ook terplaatse en vind dat je erg onredelijk reageerd zeker als je niet precies weet wat er gebeurd is en desbetreffende man word niet afegezeken dus bij deze ongelukken kunnen gebeuren maar je laat als burger of dergelijke nooit een dier en kind achter in sloot en mijn paard is wel degelijk verkeersmak maar in het leven is het makkelijk om mensen te beoordelen of veroordelen schreef je zelf ook maar je veroordeeld zelf wel en dus de boer is niet gestopt of geholpen dat waren andere omstanders en brandweer lieden ik was er zelf te plaatse dus alsjeblieft ga niet oordelen of veroordelen en in mijn ogen is de boer geen eikel maar mijn paard is zeker niet ongedeerd het dier heeft een beste klap gehad dagelijks hebben mensen het druk om haar benen te verzorgen die enorm beschadigd zijn en dan de medicijnen die toe gediened moeten worden dus bij deze hoop ik dat je me begrijpt en natuurlijk moeten de boeren hun werk doen nu was het een boer morgen een auto daar op de oostlaan word veel te hard gereden en totaal niet uitgeweken of rekening gehouden worden met elkaar misschien moet de gemeente daar wat aan doen

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:19

Hee, alle interpunctie is weggevallen?

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:20

@ Abolsenbroek: Veel sterkte met je paard Ach gut en fijn dat je even ophelding geeft in het verhaal.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:35

Abolsenbroek, vraag me dan toch af waarom Angela tegenover de krant verklaart dat het paard ongedeerd en heerlijk schoongewassen met een geurige shampoo in haar stalletje staat en waarom ze in hetzelfde stuk zegt dat het paard bang is voor trekkers en dan aan de ren gaat.

En of je het horen wilt of niet, als je paard bang is voor trekkers heeft hij niets op die Oostlaan te zoeken.
Jullie manege ligt in Spaarnwoude dus uitrijmogelijkheden genoeg lijkt me.
Daarnaast leest het een stuk prettiger als je leestekens en hoofdletters gebruikt.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:44

Abolsenbroek, als je eens wat leestekens zou gebruiken, zou ik misschien kunnen lezen wat je schrijft. Die dingen zijn er niet voor niets. En correct Nederlands zou ook al een beetje helpen. Dit is een geschreven forum, niet geproken, dus houd je asjeblieft aan de geschreven taal, als je tenminste wilt, dat de mensen je begrijpen.
Laatst bijgewerkt door bterlaan op 08-08-08 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:45

bterlaan schreef:
abolsenbroek, als je eens wat leestekens zou gebruiken, zou ik misschien kunnen lezen wat je schrijft. Die dingen zijn er niet voor niets. En correct Nederlnads zou ook al een beetje helpen. Dit is een geschreven forum, nie tgeproken, dus houd ja asjeblieft5 aan de geschreven taal, als je tenmiste wilt, dat de mensen je begrijpen.

haha, dan moet jij ook even de spellingscontrole over je bericht heen halen Knipoog