Twee paarden dood en twee jockeys in ziekenhuis na botsing

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DebjeDopje

Re: Twee paarden dood en twee jockeys in ziekenhuis na botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 00:01

wat wil jy doen dan een renpaard houden voor het mennen, een western paard voor het springen, een dressuurpaard voor de rensport(reclame Tong uitsteken)
zo'n dier is er voor gefokt
en je kunt het toch merken als je paard iets niet leuk vindt, tenminste als jy je paard goed genoeg kent
en wat ik al eerder zei, een paard gaat niet z'n best doen voor zijn ruiter als het paard er niet mee eens is en/of het niet leuk vindt, die verzet zich dan toch..?!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 01:06

missblondie schreef:
Ik vind het maar zielig hoor, die paarden hebben er ook niet om gekozen, dat ze wilden rennen rennen rennen! had eerlijk gezegd liever gehad 2 ruiters waren omgekomen ipv 2 paarden..
ruiters kiezen ervoor om die sport te doen, paarden niet!
maar kan ook aan mij liggen toch?
geen zin in reacties van: nou, die paarden doen het toch zelf? en weet ik veel! Knipoog

get real girl. Je wenst hier mensen dood. Vaders, zonen, broers, vrienden. Hoe zou jij het vinden als iemand jouw vader, broer, vriend dood wenst?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:06

Missblondie, jouw reactie betreft die van iemand die nog dommer is dan blond, ik snap niet hoe je zo iets oneerbiedings kunt zeggen, je moest je schamen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:12

ik ben het eigenlijk wel met Missblondie eens....die mensen kiezen voor meer risico in hun leven,de dieren niet....als het aan de paarden lag stonden ze gewoon te scharrelen in de wei,en renden alleen weg als er een leeuw aankwam...en dan natuurlijk zonder ruiter...maar ik ben ook blond dus...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:09

Deze paarden rennen niet alleen weg als er een leeuw aan komt, deze paarden rennen ontzettend veel. Wedstrijdjes onderling, gewoon sprintjes. Rennen is hun leven. Wel zonder ruiter, dat is waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:47

Ik denk dat ieder van ons wel herkent dat een paard op een bospad graag eens voluit gaat.
Heb je dat al eens vaker gedaan op dat pad, moet je soms flink rijden om niet in galop te gaan...zó leuk vindt het paard het.

En je merkt ook dat er paarden zijn die het helemaal niet leuk vinden als ze achterop lopen, maar de oortjes pas naar voren gaan als ze voorop lopen...
Zet maar eens een paar van die paarden die graag voorop willen samen op die bospad...nu dan hoef je echt niet te gaan slaan om ze aan het lopen te krijgen. Inhouden is eerder een kunst op dat moment.
Samen gaan ze dan echt tegen elkaar lopen wie er kan winnen.

En dan durven mensen hier te beweren dat de paarden op de renbaan, gefokt maar ook geselecteerd op deze mentaliteit van graag voorop willen lopen het met tegenzin doen?

Oke, geef toe dat van mij wereldwijd de leeftijdsgrens omhoog mag, wereldwijd zodat het voor iedereen weer gelijk is.
Maar ik weet heel zeker dat de paarden het rennen op zich niet als vervelend ervaren...integendeel... Lachen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:57

runningkawa schreef:
Ik denk dat ieder van ons wel herkent dat een paard op een bospad graag eens voluit gaat.
Heb je dat al eens vaker gedaan op dat pad, moet je soms flink rijden om niet in galop te gaan...zó leuk vindt het paard het.

Doet me denken aan dat paard dat mijn racepaadjes verraadde aan de eigenaar door daar uit zichzelf alvast een tandje (of wat) harder te gaan... Bloos
Ben het trouwens ook met je eens betreffende de leeftijdsgrens. Dat is een van de weinige punten waar ik moeite mee heb als het om de rensport gaat, want idd de dieren vinden het prachtig! (behalve dat, die volbloedtypetjes staan toch bekend als ietwat 'moeilijker' qua karakter? denk niet dat die zich meer dan één keer over een baan laten meppen zonder een tegenreactie te geven)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:20

Ik wens natuurlijk niemand dood, dat is logisch, maar ik bedoelde het meer zo van: mensen kiezen ervoor om de rensport in te gaan, maar paarden hebben hier geen mening over. Natuurlijk vinden ze het wel eens lekker om voluit te rennen, maar om dat wekelijks/dagelijks te doen? Dat lijkt mij ook niks! Sorry dat ik het misschien verkeerd heb overgebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 08:57

En dagelijks rondjes dressuren wil een paard dan wel?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:39

Ik word zoziek van dat gezemel van dat wil een paard wel en dat wil hij niet. Hoe kun je dat nou weer weten? Praat die van jou soms? Echt waar, mensen moeten eens op houden paarden met mensen te vergelijken.